moto naar spanje overbrengen
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
moto naar spanje overbrengen
hey , in voorjaar denk er aan om een korte motoreis te doen
ik zou bijvoorbeeld starten in bilbao ( spanje ) en zo op mijn gemakske terug naar belgie rijden
Heeft er iemand ervaring hoe ik mijn moto en mezelf op een goedkope manier naar spanje kan brengen
bv internationale spoorwegen ( autoslaaptrein ) eventueel vanuit het noorden van frankrijk
andere tips ook welkom hoor
thx
ik zou bijvoorbeeld starten in bilbao ( spanje ) en zo op mijn gemakske terug naar belgie rijden
Heeft er iemand ervaring hoe ik mijn moto en mezelf op een goedkope manier naar spanje kan brengen
bv internationale spoorwegen ( autoslaaptrein ) eventueel vanuit het noorden van frankrijk
andere tips ook welkom hoor
thx
Re: moto naar spanje overbrengen
ik vrees dat "goedkoop" en "motorvervoer" niet goed samen gaan. Nen dag of 3 meer congé en tot ginder rijden zal waarschijnlijk het goedkoopste zijn...
Dat zou nog wel eens heel goed kunnen meevallen.jo_GS1200 schreef:ik vrees dat "goedkoop" en "motorvervoer" niet goed samen gaan. Nen dag of 3 meer congé en tot ginder rijden zal waarschijnlijk het goedkoopste zijn...
Laat maar weten wanneer je motorfiets in Bilbao / Spanje moet zijn.
Boek uzelf een heen- en retourkaartje bij het spoor.
Ik rij uw motor naar daar, jij komt met de trein, en in Bilbao wisselen we van positie
Ik krijg uw retourkaartje, en jij krijgt je motorfiets terug
Ik hoor het wel.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Om 7 uur 's,morgens vertrekken en tegen de avond ben je in Bilbao, zij het dan niet meer zo heel fris. Maar als je de dag nadien even uitslaapt komt dat wel goed. Ik ben ooit tot vlak voor Madrid gereden in een trok.jo_GS1200 schreef:ik vrees dat "goedkoop" en "motorvervoer" niet goed samen gaan. Nen dag of 3 meer congé en tot ginder rijden zal waarschijnlijk het goedkoopste zijn...
Helaba gij,demito schreef:Om 7 uur 's,morgens vertrekken en tegen de avond ben je in Bilbao, zij het dan niet meer zo heel fris. Maar als je de dag nadien even uitslaapt komt dat wel goed. Ik ben ooit tot vlak voor Madrid gereden in een trok.jo_GS1200 schreef:ik vrees dat "goedkoop" en "motorvervoer" niet goed samen gaan. Nen dag of 3 meer congé en tot ginder rijden zal waarschijnlijk het goedkoopste zijn...
mijn reisje niet afpakken he
Laat Eddy maar rustig en ontspannen met de trein reizen
ik zet zijn motorfiets mooi af in Bilbao en kom met het treintje terug,
en Eddy kan fris aan zijn motortripje naar huis beginnen.
ha ,ha ,was dit een domme vraag misschien ( gezien de reacties 
Ergens aan de kanten van Brx zit een transporteur die in Spanje sinaasappels gaat halen. Die mannen rijden vaak leeg naar ginder. Misschien dat die uw motor wel willen meenemen tegen zacht prijsje. Er moet enkel iemand ter plaatse zijn om uw motor in ontvangst te nemen.
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
John
- Contacteer:
Neen! Helemaal niet! Ik wil dat ook wel voor je regelen!

Neen, helemaal geen domme vraageddy schreef:ha ,ha ,was dit een domme vraag misschien ( gezien de reacties
en mijn voorstel is ook ernstig.
Met veel plezier breng ik uw motorfiets naar ginder,
en kom ik terug met de trein,
zoals voorgesteld.
Al die andere voorstellen, daar moet ge u niets van aantrekken
in een camion van appelsientjes voor een zacht prijsje
dat zijn pas "domme" reactie's
Zeppe, ze gunnen het je precies niet hé.
Domme vragen bestaan er niet. Stom antwoorden wel.
Maar dat van Zeppe vind ik een goei reactie. Dat daar niemand eerder heeft aan gedacht.
En idd, achter in een vrachtwagen is een optie. Maar de motor moet héél goed vastgezet worden of hij heeft aan het eind van de rit alle hoeken van de vrachtruimte verkend.
Domme vragen bestaan er niet. Stom antwoorden wel.
Maar dat van Zeppe vind ik een goei reactie. Dat daar niemand eerder heeft aan gedacht.
En idd, achter in een vrachtwagen is een optie. Maar de motor moet héél goed vastgezet worden of hij heeft aan het eind van de rit alle hoeken van de vrachtruimte verkend.
't ja Jempy,De Jempy schreef:Zeppe, ze gunnen het je precies niet hé.![]()
Domme vragen bestaan er niet. Stom antwoorden wel.![]()
Maar dat van Zeppe vind ik een goei reactie. Dat daar niemand eerder heeft aan gedacht.![]()
en dat noemt zich dan vrienden, kameraden, makkers, bikers onder elkaar ....
maar als ze u een k...t kunnen aftrekken, prijs hebt ge, daar kunt ge zeker van zijn.
Ik zou niet durven je zo een mindnumbing autostrade trip af te nemen. Het is je meer dan gegund!Zeppe schreef:demito schreef: Helaba gij,
mijn reisje niet afpakken he.
en Eddy kan fris aan zijn motortripje naar huis beginnen.
Vergeet vooral niet foto's te posten van elk tankstation waar je gestopt bent, kunnen we meegenieten
Hela, heeft er hier iemand gezegd dat de reis over "autostrade" moet gereden worden,demito schreef:Ik zou niet durven je zo een mindnumbing autostrade trip af te nemen. Het is je meer dan gegund!Zeppe schreef:demito schreef: Helaba gij,
mijn reisje niet afpakken he.
en Eddy kan fris aan zijn motortripje naar huis beginnen.![]()
Vergeet vooral niet foto's te posten van elk tankstation waar je gestopt bent, kunnen we meegenieten
of zelfs maar enige indicatie van de "kortste weg" ?
De vraag is : "Hoe krijg ik mijn motorfiets op een voordelige manier naar Bilbao".
En mijn aanbod is : "tegen een retourtje met de trein breng ik de motorfiets naar Bilbao".
(dit is meer dan waarschijnlijk de goedkoopste oplossing die je kan vinden!)
De reisroute heen mag ik zelf bepalen alsook de tijd die ik er zal voor uittrekken
Hoor graag een beter voorstel
Ik heb nog een GPS route liggen Brussel - Bilbao via de Noordkaap. Geef maar een seintje als je interesse hebt.Zeppe schreef:De reisroute heen mag ik zelf bepalen alsook de tijd die ik er zal voor uittrekken
Hoor graag een beter voorstel
-
bonolipido
Eddy, een leuke manier om ontspannen in Bilbao te starten is met de overzet Portsmouth-Bilbao. 's Morgens maak je de oversteek Calais-Dover. In de namiddag rij je via mooie binnenwegen langs de kust naar Portsmouth (ongeveer 250km) en 's avonds rond 21u00 scheep je in + één dag varen met zicht op dolfijnen en walvissen en de ochtend daarop rond 8u00 ben je met moto in Bilbao. Vandaaruit kan je makkelijk naar Frankrijk (prachtige wegen in Spanje zonder verkeer), binnenland Spanje (vb Picos de Europa ) of Portugal. Is echt een aanrader. Het duurt wel twee dagen maar is een trip met veel afwisseling van rijden en varen. Ik heb dit 2 jaar terug met zoon van 14 (zonder motorervaring) gedaan en zeker een passagier die niet lang kan stilzitten is dit een aanrader + is vergeleken met betalen tol+benzine zeker niet duur. Tip: In Engeland hadden wij Spaans weer met veel zon, in Noord Spanje heb je regelmatig het Belgische weer van regen en bewolking, een regenpakske is daar geen overbodige luxe. Groeten, Filip
use it or lose it!
Genoeg transportbedrijven die leeg bollen of halfvol en waar je je brommer op een flinke palet gesjord achterop kan zetten.
't Is een kwestie van eens informeren he.
Anders eens wa illegalen aanspreken in Brussel die zijn ook allemaal op ne camion gekomen en da kan nooit duur geweest zijn...
(grappig bedoelt) 
't Is een kwestie van eens informeren he.
Anders eens wa illegalen aanspreken in Brussel die zijn ook allemaal op ne camion gekomen en da kan nooit duur geweest zijn...