Ben al een jaar of drie de gelukkige berijder van een K 1200 GT.
Heb nog nooit gesleuteld aan de positie van het stuur (hoger of lager). Heeft iemand hier al ervaring mee? (laag : NOG betere stuureigenschappen door meer gewicht op voorwiel??? of klopt dit helemaal niet?)
Positie stuur
Moderator: GVN
Positie stuur
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Re: Positie stuur
'k Denk dat het meergewicht op je voorwiel niet veel zal uitmaken.
Als je een berekening zou kunnen maken van het meergewicht, dan zal dit niet veel zijn.
Als je van de veronderstelling uitgaat dat het enkele kilo's zijn, bedenk dan ook dat dat gewicht constant op je polsen drukt.
Heb zelf mijn stuur al enkele maal in een andere positie geplaatst totdat ik (voor mij althans) een ontspannen, comfortabele houding had gevonden.
'k Zou zeggen: "proberen maar".
Als je een berekening zou kunnen maken van het meergewicht, dan zal dit niet veel zijn.
Als je van de veronderstelling uitgaat dat het enkele kilo's zijn, bedenk dan ook dat dat gewicht constant op je polsen drukt.
Heb zelf mijn stuur al enkele maal in een andere positie geplaatst totdat ik (voor mij althans) een ontspannen, comfortabele houding had gevonden.
'k Zou zeggen: "proberen maar".
-
John
- Contacteer:
Als je graag experimenteert laat dan gewoon de voorvorkpoten zakken in de kroonplaat.
-
Jo De Paepe
dat zal niet lukken , daar zit zo een speciale ophanging in.Als je graag experimenteert laat dan gewoon de voorvorkpoten zakken in de kroonplaat
Stuur verzetten en eventjes op de weegschaal met het voorwiel
-
xantingo
- Contacteer:
Kan dat bij een Duolever ophanging van een K1200GT? Tenminste, wanneer het een nieuwe GT betreft.John schreef:Als je graag experimenteert laat dan gewoon de voorvorkpoten zakken in de kroonplaat.
...R1200RT... Re: Positie stuur
Neen dus (bij een GT > 2006).xantingo schreef:Kan dat bij een Duolever ophanging van een K1200GT? Tenminste, wanneer het een nieuwe GT betreft.John schreef:Als je graag experimenteert laat dan gewoon de voorvorkpoten zakken in de kroonplaat.
ik zou zeggen
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Dank je voor de reacties!
Het is dus blijkbaar enkel een comfortinstelling.
Het is dus blijkbaar enkel een comfortinstelling.
K 100 RS - R 1100 RT - R 1150 RT - K 1200 GT - R 1200 GS Triple Black
Zou de eenvoudigste, goedkoopste en snelste manier niet zijn om de voorband wat slapper te zetten