corsica
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Re: corsica
Heb dit ook al meermaals gehoord.
Op het net zijn GPS routes te vinden om het hele eiland te gaan bewonderen.
Grootste nadeel zou de warmte zijn.
Dus steeds een fleske water voorzien tussen de bagage
Op het net zijn GPS routes te vinden om het hele eiland te gaan bewonderen.
Grootste nadeel zou de warmte zijn.
Dus steeds een fleske water voorzien tussen de bagage

Re: corsica
Ook gehoord dat je het eiland kloksgewijs moet ronden, vooral als je een duo bij hebt i.v.m. de soms heel dichtbij zijnde afgronden en vooral niet in het hoogseizoen gaan want anders kan je evengoed wat op de ring van Antwerpen gaan aanschuiven 

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Re: corsica
we vertrekken begin juni en neen geen passagier, ze rijd zelf, m'n vrouwke
Hey Harald, gefeliciteerd met je verjaardag
Hey Harald, gefeliciteerd met je verjaardag
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Re: corsica
Corsica is inderdaad prachtig om rijden. Mooi eiland, dat wij bezochten in juni. Blijkbaar is augustus overdreven toeristisch en ontzettend heet...
Wij hebben één week rondgetoerd in 't Zuiden (uitvalsbasis Porto Vecchio) en nadien één weekje in 't Noorden (L'Ile Rousse). Beiden even schoon! Wel opletten: het asfalt is niet overal even 'berijdbaar'. Ondertussen is dit misschien al verholpen, maar hou er wel rekening mee dat je daggemiddelde de 60 km/u niet zal overschrijden.
Corsica moet je gezien hebben, 't loont de moeite, en ik denk dat velen dit nog zullen bevestigen.
Fré & Vivi
Wij hebben één week rondgetoerd in 't Zuiden (uitvalsbasis Porto Vecchio) en nadien één weekje in 't Noorden (L'Ile Rousse). Beiden even schoon! Wel opletten: het asfalt is niet overal even 'berijdbaar'. Ondertussen is dit misschien al verholpen, maar hou er wel rekening mee dat je daggemiddelde de 60 km/u niet zal overschrijden.
Corsica moet je gezien hebben, 't loont de moeite, en ik denk dat velen dit nog zullen bevestigen.
Fré & Vivi
Kawasaki KDX-200 => Suzuki GSX-E 1100, GSX-R 750, GSX-F 750 Katana => BMW R1150 RT (2002) => BMW R1200GSA (2009)
Re: corsica
Hallo,
Ik kan de reakties van vorige forumleden enkel beamen.
Twee jaar terug hebben we 14 dagen rondgetourd in Corsica.
Wij zijn vertrokken halverwege september en hebben nog behoorlijk gezweet tijdens onze tourtochten.
De eerste week het zuiden aangedaan. Toen verbleven we in een bungalow in Casalabriva niet zover van Propriano.
Tweede week verbleven in Olmicapella, (in de buurt van l' ile Rousse en saint florent, meer noordwaarts.
Op de heenreis hebben we de ferrie genomen vanuit Marseille naar Properiano
Voor de terugreis zijn we vanuit Bastia vertrokken.
De heen en terugreis hebben we telkens in 2 dagen gedaan. ( tijdens de heenreis overnacht in een motel in de buurt van Chalons sur sone. Op de terugreis ergens in de buurt van Epernnay.
Nog een goede raad: maak Uw tochten ginder niet te lang, want het is waar, in Corsica is het, ( zeker aan de westkust) geen 50 m rechtdoor. Maak genoeg ruimte vrij om te genieten van de prachtige panorama's.
Het is ook zeker aangewezen om te vertrekken met een set goede banden. Een collega van ons had zich duidelijk misrekend en een paar dagen voor onze terugreis zat hij met een kapotte achterband. Ge zult het niet geloven maar in heel Corsica was er geen achterband in voorraad (pan european). Bijgevolg heeft hij met een ei in zijn broek de terugtocht mogen aanvangen en pas In Marseille een nieuwe band kunnen plaatsen.
Indien je vragen hebt mag je me gerust mailen.
Groetjes,
Patille
Ik kan de reakties van vorige forumleden enkel beamen.
Twee jaar terug hebben we 14 dagen rondgetourd in Corsica.
Wij zijn vertrokken halverwege september en hebben nog behoorlijk gezweet tijdens onze tourtochten.
De eerste week het zuiden aangedaan. Toen verbleven we in een bungalow in Casalabriva niet zover van Propriano.
Tweede week verbleven in Olmicapella, (in de buurt van l' ile Rousse en saint florent, meer noordwaarts.
Op de heenreis hebben we de ferrie genomen vanuit Marseille naar Properiano
Voor de terugreis zijn we vanuit Bastia vertrokken.
De heen en terugreis hebben we telkens in 2 dagen gedaan. ( tijdens de heenreis overnacht in een motel in de buurt van Chalons sur sone. Op de terugreis ergens in de buurt van Epernnay.
Nog een goede raad: maak Uw tochten ginder niet te lang, want het is waar, in Corsica is het, ( zeker aan de westkust) geen 50 m rechtdoor. Maak genoeg ruimte vrij om te genieten van de prachtige panorama's.
Het is ook zeker aangewezen om te vertrekken met een set goede banden. Een collega van ons had zich duidelijk misrekend en een paar dagen voor onze terugreis zat hij met een kapotte achterband. Ge zult het niet geloven maar in heel Corsica was er geen achterband in voorraad (pan european). Bijgevolg heeft hij met een ei in zijn broek de terugtocht mogen aanvangen en pas In Marseille een nieuwe band kunnen plaatsen.
Indien je vragen hebt mag je me gerust mailen.
Groetjes,
Patille
Laatst gewijzigd door patille op 04 nov 2010, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
-
- Berichten: 4288
- Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
- Woonplaats: Grimbergen
- Locatie: Vlaams Brabant
- Contacteer:
Re: corsica
Ben er geweest tijdens m'n legerdienst, 14 dagen hebben we macquis gezien en de laatste 2 dagen hadden we vrij...heb mezelf toen voorgenomen ooit op een motorfiets terug te keren.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: corsica
Hoi,
we hebben twee jaar geleden gans Corsica rondgereden in juni. In het binnenland regelmatig een onweer over ons heen gekregen.
Maar het is idd een prachtig land om met de motor rond te rijden.
In tegenstelling tot wat ik hierboven kan lezen hebben wij het eiland rondgereden tegen wijzers-zin. Je rijdt dan idd langs de afgronden maar dat verhoogt de spectakel-waarde en de uitzichten. Maar eigenlijk vormt het geen probleem hoor.
Juli en aug zouden idd te druk en te warm zijn, dus best in juni of september.
Ferry genomen Toulon-Bastia en omgekeerd.
we hebben twee jaar geleden gans Corsica rondgereden in juni. In het binnenland regelmatig een onweer over ons heen gekregen.
Maar het is idd een prachtig land om met de motor rond te rijden.
In tegenstelling tot wat ik hierboven kan lezen hebben wij het eiland rondgereden tegen wijzers-zin. Je rijdt dan idd langs de afgronden maar dat verhoogt de spectakel-waarde en de uitzichten. Maar eigenlijk vormt het geen probleem hoor.
Juli en aug zouden idd te druk en te warm zijn, dus best in juni of september.
Ferry genomen Toulon-Bastia en omgekeerd.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Re: corsica
"L'Ile de Beauté" noemen ze dat eiland, en geloof me, 't is waar.
We zijn er in juli 2009 tien dagen geweest ; gereden in wijzerszin : Bastia - Bonifacio - Porto - Calvi. Telkens 2 à 3 nachten per hotel, maar wel elke dag ritjes in de omgeving gereden. Absolute aanraders zijn de Cap Corse (in tegenwijzerszin rijden, en stop zeker even in de kleine vissersdorpen zoals Barcaggio en Centuri), de stad Bonifacio en omgeving, de kust rond Porto (Les Calanches), en in het binnenland de verschillende bergketens (Aiguilles de Bavella, Gorges de la Restonica).
Absoluut te vermijden is de kustweg van Bastia naar Porto-Vecchio : saai, en heel druk door de verschillende badplaatsen en campings aldaar.
We waren zo onder de indruk na die reis dat we vorige zomer zijn teruggekeerd : terug in juli, maar 14 dagen deze keer ; gereden in tegenwijzerszin : Saint-Florent - Porto - Bonifacio - Corte - Bastia. Dezelfde formule als het jaar ervoor : 2 à 3 nachten per hotel, maar dagelijks de wijde omgeving verkennen.
In juli is het er nog relatief rustig, en kan je overal vlotjes rijden. In augustus is het er blijkbaar veel drukker door de Italiaanse toeristen. De toestand van de meeste wegen is er tegenwoordig goed tot zeer goed ; enkel op de oude, minder gebruikte bergpassen was het soms rijden met dichtgeknepen billen.
Hou tijdens je planning ook rekening met het feit dat de meeste binnenlandse wegen soms erg smal en bochtig zijn, waarbij je bovendien niet ver voor je uit kan kijken : het gemiddelde tempo ligt dus vrij laag, en het is vermoeiend rijden.
Maar als motor-vakantiebestemming is Corsica ongeëvenaard : mooi weer en niet té warm (toch in juli), bergen, zee, cultuur, lekker eten, ... Wat wil een mens nog meer ?
mvg
Hans
We zijn er in juli 2009 tien dagen geweest ; gereden in wijzerszin : Bastia - Bonifacio - Porto - Calvi. Telkens 2 à 3 nachten per hotel, maar wel elke dag ritjes in de omgeving gereden. Absolute aanraders zijn de Cap Corse (in tegenwijzerszin rijden, en stop zeker even in de kleine vissersdorpen zoals Barcaggio en Centuri), de stad Bonifacio en omgeving, de kust rond Porto (Les Calanches), en in het binnenland de verschillende bergketens (Aiguilles de Bavella, Gorges de la Restonica).
Absoluut te vermijden is de kustweg van Bastia naar Porto-Vecchio : saai, en heel druk door de verschillende badplaatsen en campings aldaar.
We waren zo onder de indruk na die reis dat we vorige zomer zijn teruggekeerd : terug in juli, maar 14 dagen deze keer ; gereden in tegenwijzerszin : Saint-Florent - Porto - Bonifacio - Corte - Bastia. Dezelfde formule als het jaar ervoor : 2 à 3 nachten per hotel, maar dagelijks de wijde omgeving verkennen.
In juli is het er nog relatief rustig, en kan je overal vlotjes rijden. In augustus is het er blijkbaar veel drukker door de Italiaanse toeristen. De toestand van de meeste wegen is er tegenwoordig goed tot zeer goed ; enkel op de oude, minder gebruikte bergpassen was het soms rijden met dichtgeknepen billen.
Hou tijdens je planning ook rekening met het feit dat de meeste binnenlandse wegen soms erg smal en bochtig zijn, waarbij je bovendien niet ver voor je uit kan kijken : het gemiddelde tempo ligt dus vrij laag, en het is vermoeiend rijden.
Maar als motor-vakantiebestemming is Corsica ongeëvenaard : mooi weer en niet té warm (toch in juli), bergen, zee, cultuur, lekker eten, ... Wat wil een mens nog meer ?
mvg
Hans

-
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:20
- Woonplaats: Kalken
- Locatie: Kalkense Meersen
Re: corsica
Zie ook " Motoren & Toerisme "van september 2010!
(Ik was er ook tijdens mijn legerdienst in de laatste week januari 1965 maar .... dat is dan een ander verhaal!)
mvg,
Marc L.
(Ik was er ook tijdens mijn legerdienst in de laatste week januari 1965 maar .... dat is dan een ander verhaal!)
mvg,
Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
-
- Berichten: 545
- Lid geworden op: 19 mar 2007, 13:50
- Woonplaats: Auvergne (Fr.)
- Locatie: Auvergne (Fr.)
- Contacteer:
Re: corsica
Wij hebben Corsica tweemaal aangedaan, in 2008 een weekje in het noorden
en dit jaar een weekje in het zuiden.
Wij vonden het noorden mooier buiten Bonifacio, moet je zeker doen.
En hebben het eiland tegenwijzerszin gereden daar hebben we Gs'er en companen ontmoet
Inderdaad wegen zijn niet altijd in goede staat, de beste periode vind ik eind mei, begin juni,
zeker niet tijdens de zomervakantie dan is het veel te druk.
De oversteek hebben wij gedaan met Corsica-ferries via Toulon en duur +/- 8u.
Anders moet je eens de reisverslagen lezen van verschillende forum-leden die er reeds geweest zijn.
Indien nog vragen vuur maar af hé.
Mvg Motard de l'Allier
en dit jaar een weekje in het zuiden.
Wij vonden het noorden mooier buiten Bonifacio, moet je zeker doen.
En hebben het eiland tegenwijzerszin gereden daar hebben we Gs'er en companen ontmoet

Inderdaad wegen zijn niet altijd in goede staat, de beste periode vind ik eind mei, begin juni,
zeker niet tijdens de zomervakantie dan is het veel te druk.
De oversteek hebben wij gedaan met Corsica-ferries via Toulon en duur +/- 8u.
Anders moet je eens de reisverslagen lezen van verschillende forum-leden die er reeds geweest zijn.
Indien nog vragen vuur maar af hé.
Mvg Motard de l'Allier

CZ400 -> YZ125 -> KLX250 -> R100RT -> GS1100 '94 -> GS1100 '98 + CB500 -> F650 GS '10 (T)-> 0
Re: corsica
2007:
dag 1 vertrek naar "Rencurel" hotel Le Marronier = 940km
dag 2 ritje door de provence naar Toulon 330km en daar de nachtboot met Corsica ferries naar Ajaccio (slaaphut genomen met 4=niet duur)
dag 3 Ajaccio- Bonifacio -Solenzara hotel Solenzara 220 km
dag 4 Solenzara - Solenzara rondrit langs col de Larone, col deBavella, col de la Vaccia, col de Verde, defilée des strettes et de l'inzecca, col deLlarone
col deBavella +/- 200km
dag 5 Solenzara - Porto : gorges de la Restonica <>,col de Vergio 1477m dehoogste van Corsica, gges de spelunca, Porto en wegens omstandigheden (accidentje 1 v/d deelnemers) naar Ajaccio
Piaciatello hotel Aqua dolce 290 km
dag 6 Piacetello - Piacetello rondrit van+/- 220km
dag 7 Piacetello - Bastia naar Porto en dan kloksgewijs rond de noordpunt 260km op de nachtboot
dag 8 Toulon- ST Tropez en dan rit door de provence naar Avignon 330 km en daar de nachtautotrein (autoslaaptrein nl ) naar s'Hertogenbosch
dag 9 naar huis 125km
dag 1 vertrek naar "Rencurel" hotel Le Marronier = 940km
dag 2 ritje door de provence naar Toulon 330km en daar de nachtboot met Corsica ferries naar Ajaccio (slaaphut genomen met 4=niet duur)
dag 3 Ajaccio- Bonifacio -Solenzara hotel Solenzara 220 km
dag 4 Solenzara - Solenzara rondrit langs col de Larone, col deBavella, col de la Vaccia, col de Verde, defilée des strettes et de l'inzecca, col deLlarone
col deBavella +/- 200km
dag 5 Solenzara - Porto : gorges de la Restonica <>,col de Vergio 1477m dehoogste van Corsica, gges de spelunca, Porto en wegens omstandigheden (accidentje 1 v/d deelnemers) naar Ajaccio
Piaciatello hotel Aqua dolce 290 km
dag 6 Piacetello - Piacetello rondrit van+/- 220km
dag 7 Piacetello - Bastia naar Porto en dan kloksgewijs rond de noordpunt 260km op de nachtboot
dag 8 Toulon- ST Tropez en dan rit door de provence naar Avignon 330 km en daar de nachtautotrein (autoslaaptrein nl ) naar s'Hertogenbosch
dag 9 naar huis 125km
Laatst gewijzigd door joe op 23 nov 2010, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes joe
Re: corsica
Ben er met de Alfa Romeo geweest (vakantie met het gezin), maar wat me vooral opviel is dat tegenliggende motorfietsen erg vaak op mijn weghelft te vinden waren in de bochten. 

Groet,
Robert
BMW R1200GS
Robert
BMW R1200GS
Re: corsica
RobTWo schreef:Ben er met de Alfa Romeo geweest (vakantie met het gezin), maar wat me vooral opviel is dat tegenliggende motorfietsen erg vaak op mijn weghelft te vinden waren in de bochten.


reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Re: corsica
Ik heb zelf geen ervaring met de moto in Corsica, ben wel zo'n twaalf keer met de wagen tot Corsica gereden en dan ter plaatse met de wagen en de fiets.
Aanvankelijk namen we de overzet aan de Côte d'Azur maar tegenwoordig nemen we de ferry in Noord-Italië (Savona, Genua, Livorno).
Goedkoper en amper verder (ca 100 km). Je rijdt door Zwitserland (autowegvignet maar geen pèage...) en kan genieten van een rit door de Alpen.
Ik ga de info hierboven niet herhalen maar wil toch opmerken dat de Oostkust de makkelijkste verbinding is tussen noord en zuid (in een tweetal uurtjes sta je van Porto-Vecchio in Bastia -twee vaste flitscamera's die enkel decoratief werk verrichten- al staan ze tegenwoordig met hun speedgun goed verscholen... ).
De Westkust is anderzijds een must alsook de streek rond Corte (restonica, ...). Te veel mooie plaatsen om op te noemen ! Heb je tijd proef dan ook 'ns van het enige treintje dat tussen Calvi en Ajaccio toeft. Vooral het noordelijk deel geeft je een prachtig zicht op het gevarieerd binnenland.
Juli èn augustus zijn wat mij betreft aardig warm, voor de bloeiende natuur ga je best in april (al is het water dan nog te fris om te ploeteren). September is dan denk ik minder warm en minder druk.
Veel plezier en goeie reis !
Aanvankelijk namen we de overzet aan de Côte d'Azur maar tegenwoordig nemen we de ferry in Noord-Italië (Savona, Genua, Livorno).
Goedkoper en amper verder (ca 100 km). Je rijdt door Zwitserland (autowegvignet maar geen pèage...) en kan genieten van een rit door de Alpen.
Ik ga de info hierboven niet herhalen maar wil toch opmerken dat de Oostkust de makkelijkste verbinding is tussen noord en zuid (in een tweetal uurtjes sta je van Porto-Vecchio in Bastia -twee vaste flitscamera's die enkel decoratief werk verrichten- al staan ze tegenwoordig met hun speedgun goed verscholen... ).
De Westkust is anderzijds een must alsook de streek rond Corte (restonica, ...). Te veel mooie plaatsen om op te noemen ! Heb je tijd proef dan ook 'ns van het enige treintje dat tussen Calvi en Ajaccio toeft. Vooral het noordelijk deel geeft je een prachtig zicht op het gevarieerd binnenland.
Juli èn augustus zijn wat mij betreft aardig warm, voor de bloeiende natuur ga je best in april (al is het water dan nog te fris om te ploeteren). September is dan denk ik minder warm en minder druk.
Veel plezier en goeie reis !
overnachten in Genua
Hey, allemaal bedankt voor jullie reacties ivm ons verlof nr Corsica
ons verlof staat al helemaal op de GPS uitgestippeld. Overzet is geregeld, zoeken alleen nog een plaats om te slapen in Genua.
Wel veel keuze maar 't probleem is iets te vinden waar de moto's veilig binnen kunnen, zitten tenslotte in Italië,
heeft iemand een suggestie?
Grtn
ons verlof staat al helemaal op de GPS uitgestippeld. Overzet is geregeld, zoeken alleen nog een plaats om te slapen in Genua.
Wel veel keuze maar 't probleem is iets te vinden waar de moto's veilig binnen kunnen, zitten tenslotte in Italië,
heeft iemand een suggestie?
Grtn
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Re: corsica
t is ten slotte italie
dat is nie mijn ervaring met italie, deze zomer gans italie een dikke 3 weken doorkruist, moto sliep vaak buiten, zelfs ooit in grote stad gaan eten en vergeten gps van moto te halen,...die stond nog aan nota bene
me nog nooit zo op mijn gemak gevoeld, ok ge kunt overal iets voor hebben maar nu direct italie als het dievenland bestempelen

dat is nie mijn ervaring met italie, deze zomer gans italie een dikke 3 weken doorkruist, moto sliep vaak buiten, zelfs ooit in grote stad gaan eten en vergeten gps van moto te halen,...die stond nog aan nota bene


me nog nooit zo op mijn gemak gevoeld, ok ge kunt overal iets voor hebben maar nu direct italie als het dievenland bestempelen




Re: corsica
't is nie dat we nog nooit in Italië geweest zijn ,en hebben er nog nooit iets aan de hand gehad,
maar slapen in een tent met de moto's ernaast is toch wa anders dan 2 nieuw moto's op straat laten staan
maar slapen in een tent met de moto's ernaast is toch wa anders dan 2 nieuw moto's op straat laten staan
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Re: corsica
Hoi,voyager 1 schreef:'t is nie dat we nog nooit in Italië geweest zijn ,en hebben er nog nooit iets aan de hand gehad,
maar slapen in een tent met de moto's ernaast is toch wa anders dan 2 nieuw moto's op straat laten staan
Hieronder de info van een collega-motorrijder die ook vanuit Genua de overzet heeft gedaan.
"In Pegli, vlakbij Genua en 6 km van de ferryhaven, heb je een hotel "Hotel Mediteranea" waar je de motor op de binnenplaats kan zetten.'t Is daar rustiger dan in Genua zelf dat nogal een hectisch stadje is."
Julle
Re: corsica
merciekesJulle schreef:Hoi,voyager 1 schreef:'t is nie dat we nog nooit in Italië geweest zijn ,en hebben er nog nooit iets aan de hand gehad,
maar slapen in een tent met de moto's ernaast is toch wa anders dan 2 nieuw moto's op straat laten staan
Hieronder de info van een collega-motorrijder die ook vanuit Genua de overzet heeft gedaan.
"In Pegli, vlakbij Genua en 6 km van de ferryhaven, heb je een hotel "Hotel Mediteranea" waar je de motor op de binnenplaats kan zetten.'t Is daar rustiger dan in Genua zelf dat nogal een hectisch stadje is."
Julle
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Re: corsica
Mijn motor mijn vrijheidons verlof staat al helemaal op de GPS uitgestippeld

Waar is de zin voor ontdekken, baantjes indraaien en verkennen, dat is toch meer de essentie van motorrijden ipv voorgekauwde dingen

Ik zal weer wel nen ouwe zijn zeker....?


-
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 29 jul 2005, 21:21
- Woonplaats: Gierle
- Locatie: Antwerpen,Gierle
Re: corsica
Danny
Niks mee inzitten,ik heb ook geen GPS,en een onbekend baantje indraaien ergens in Frankrijk of Spanje heeft ook z,n charmes,ge komt op plaatsen die ge door de GPS nooit zou zien.
Salu.
Chris.
Niks mee inzitten,ik heb ook geen GPS,en een onbekend baantje indraaien ergens in Frankrijk of Spanje heeft ook z,n charmes,ge komt op plaatsen die ge door de GPS nooit zou zien.
Salu.
Chris.
Re: corsica
wat is er mis mee met Gps , jullie gebruiken toch ook een landkaart!Chris Wils schreef:Danny
Niks mee inzitten,ik heb ook geen GPS,en een onbekend baantje indraaien ergens in Frankrijk of Spanje heeft ook z,n charmes,ge komt op plaatsen die ge door de GPS nooit zou zien.
Salu.
Chris.
reizen, reizen, reizen.... en mijne GS1200
Re: corsica
Der is niks mis met een GPS zo moet je dat niet zien, de opmerking was -en dat kan ook met GPS- van je gewoon te laten leiden door je gevoel en het/de land/streek zelf en zo te ontdekken ipv op voorhand al te weten zo naar hier en nu naar daar...
Dat is toch het vrije aan motorrijden, lukraak, proberen en om de zoveel tijd heroriënteer je je en tegen de avond aan heb je een boel weggetjes ontdekt waar je anders allicht zou voorbij rijden of mijden...
GPS is een leuke back up maar 't mag nie in panne vallen he...
Elk doet wat ie wil maar 't lijkt stilaan op sleutel op de deur
Dat is toch het vrije aan motorrijden, lukraak, proberen en om de zoveel tijd heroriënteer je je en tegen de avond aan heb je een boel weggetjes ontdekt waar je anders allicht zou voorbij rijden of mijden...

GPS is een leuke back up maar 't mag nie in panne vallen he...
Elk doet wat ie wil maar 't lijkt stilaan op sleutel op de deur

Re: corsica
Hoe dat ge het weetDanny schreef:Mijn motor mijn vrijheidons verlof staat al helemaal op de GPS uitgestippelden nu naar links en nu naar rechts,neem de tweede afrit, omkeren indien mogelijk....
Waar is de zin voor ontdekken, baantjes indraaien en verkennen, dat is toch meer de essentie van motorrijden ipv voorgekauwde dingen![]()
Ik zal weer wel nen ouwe zijn zeker....?![]()

