SRC Systeem voor Schuberth C3 helm
Moderator: GVN
SRC Systeem voor Schuberth C3 helm
Ik doe mijn SRC systeem van de hand en wil het vervangen , maar weet niet goed door wat. Ik doe het weg omdat ik begeleiding van wielerwedstrijden doe samen met een kameraad en dan is 300m net iets te kort. Wie kan mij een goed alternatief aanbieden.Of wie heeft ervaring met andere systemen.
-
bosuil1880
Re: SRC Systeem voor Schuberth C3 helm
ik heb de scala rider q2, welke de zelfde zou zijn als die van shubert,
en ik kan makkelijk 500 m ver praten
hopelijk heb je er iets aan
groeten
en ik kan makkelijk 500 m ver praten
hopelijk heb je er iets aan
groeten
Bedankt voor de reactie. Heeft er ook iemand ervaring met de Q4? 
ik denk dat als je iets goed wil dat het centen zal kosten
bv de Capo 3 zender van Baehr gaat tot 2 km dacht ik...
bv de Capo 3 zender van Baehr gaat tot 2 km dacht ik...
Ik heb de scala G4 gemoteerd in een schubert C3.
Ik koos dit boven de schubertkraag omdat het bereik hoger is.
Volgens de fabrikant 1500m, in realiteit denk ik eerder tussen de 700m en 1Km.
Het signaal verzwakt snel als er bebouwing is tussen de twee rijders.
Buiten de steden mag de afstand al wat groter zijn. Ik was na een week testen op vakantie best tevreden over de ontvangst.
De radio is waardeloos.
De mp3 functie werkt bij 2weg communicatie alleen met het kabeltje ( dat bijgeleverd wordt). Bij soloritten koppel ik vaak de Ipodtouch bluetootherwijs en dan is de geluidskwaliteit verbluffend goed. Volume past zich aan aan de snelheid.
2 toestellen met bluetooth verbinden lukt blijkbaar niet. In mijn geval de zumo en ipod touch.
Mogelijks werkt MP3 met bluetooth maar zonder navigatie zonder probleem. Waarschijnlijk zelfs maar ik teste het niet.
Als je het geluid van de zumo 550 gewoon bent zal je blij verast zijn.
Inbouw gaat prima. Bij de schubert C3 moet je de houder met bijgeleverd kleefplaatje bevestigen wat het plaatje met schroefjes kan je niet gebruiken.
Kleven lukt prima. Het zit wat in de weg voor de bediening van het zonnevizier maar dat went snel.
Wel loste het kleefstrookje voor een deel door de vorm van de buitenschaal van de Schubert helm. Ik heb de zo ontstane gaping gevuld met Tec 7 en dat houdt het zonder problemen. Mijn reisgenoot ( ook C3 gebruiker) deed dit niet en na een week, soms in forse regen, hield het toch prima. Mij lijkt afkitten op termijn beter.
Ik koos dit boven de schubertkraag omdat het bereik hoger is.
Volgens de fabrikant 1500m, in realiteit denk ik eerder tussen de 700m en 1Km.
Het signaal verzwakt snel als er bebouwing is tussen de twee rijders.
Buiten de steden mag de afstand al wat groter zijn. Ik was na een week testen op vakantie best tevreden over de ontvangst.
De radio is waardeloos.
De mp3 functie werkt bij 2weg communicatie alleen met het kabeltje ( dat bijgeleverd wordt). Bij soloritten koppel ik vaak de Ipodtouch bluetootherwijs en dan is de geluidskwaliteit verbluffend goed. Volume past zich aan aan de snelheid.
2 toestellen met bluetooth verbinden lukt blijkbaar niet. In mijn geval de zumo en ipod touch.
Mogelijks werkt MP3 met bluetooth maar zonder navigatie zonder probleem. Waarschijnlijk zelfs maar ik teste het niet.
Als je het geluid van de zumo 550 gewoon bent zal je blij verast zijn.
Inbouw gaat prima. Bij de schubert C3 moet je de houder met bijgeleverd kleefplaatje bevestigen wat het plaatje met schroefjes kan je niet gebruiken.
Kleven lukt prima. Het zit wat in de weg voor de bediening van het zonnevizier maar dat went snel.
Wel loste het kleefstrookje voor een deel door de vorm van de buitenschaal van de Schubert helm. Ik heb de zo ontstane gaping gevuld met Tec 7 en dat houdt het zonder problemen. Mijn reisgenoot ( ook C3 gebruiker) deed dit niet en na een week, soms in forse regen, hield het toch prima. Mij lijkt afkitten op termijn beter.
De SCRS van Schuberth is opgebouwd rond een G4 en niet een Q2.
Alle systemen werden al meermaals getest, volgende resultaten zijn 'real life':
Q2-Q2 : 400m
G4-G4 : 600m
SCR-SRC : 200m
SRC-G4 : 400m
Q2-G4 : 400m
Q2-SRC : 300m
ALLE links bike to bike zijn NOOIT bluetooth maar radio links (RF links).
In sommige gevallen valt de link uit en moet je manueel terug verbinden indien te ver uit elkaar.
Pairing blijft meestel wel bestaan.
De cijfers die op de verpakking staan, worden nooit gehaald.
Je kan nooit twee bluetooth apparaten tegelijkertijd aansluiten EN een intercom functie gebruiken.
Alle systemen werden al meermaals getest, volgende resultaten zijn 'real life':
Q2-Q2 : 400m
G4-G4 : 600m
SCR-SRC : 200m
SRC-G4 : 400m
Q2-G4 : 400m
Q2-SRC : 300m
ALLE links bike to bike zijn NOOIT bluetooth maar radio links (RF links).
In sommige gevallen valt de link uit en moet je manueel terug verbinden indien te ver uit elkaar.
Pairing blijft meestel wel bestaan.
De cijfers die op de verpakking staan, worden nooit gehaald.
Je kan nooit twee bluetooth apparaten tegelijkertijd aansluiten EN een intercom functie gebruiken.
bosuil1880 schreef:ik heb de scala rider q2, welke de zelfde zou zijn als die van shubert,
Laatst gewijzigd door MOTOBLOG op 15 dec 2010, 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Q4 ?? Die ken ik niet, een G4 bedoel je zeker
patje353 schreef:Bedankt voor de reactie. Heeft er ook iemand ervaring met de Q4?
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Allemaal bedankt voor de info
En inderdaad een G4 .
Er bestaan zeker ook nog andere systemen . Iemand daar ervaring mee. Want als ik dat hier lees dan heeft het niet veel nut om over te gaan naar iets anders van scala rider.
En inderdaad een G4 .
Er bestaan zeker ook nog andere systemen . Iemand daar ervaring mee. Want als ik dat hier lees dan heeft het niet veel nut om over te gaan naar iets anders van scala rider.