Motoblog test Yamaha XT1200Z
Moderator: GVN
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Ben vanmorgen effe bij een Yamaha dealer binnengelopen omdat ik er toch toevallig passeerde en de Super Tenere in de vitrine zag staan
(Had hem wel al eens gezien bij Motor Kaiser in Luxemburg). Dus eens effe in detail bekeken en (goed)gekeurd. Het ziet er een mooi afgewerkte motor uit. De blauwe kleur is niet zo mijn ding, dus zou ik voor een zilverkleurige gaan. Hij oogt lekker stoer en ook de koffers vond ik wel de moeite, zeker omdat ze niet zo breed uitsteken als op een GSA. Dashboard leek me kleiner dan op de foto's en ook de koplamp had ik groter verwacht. De voorkant is niet echt mijn ding omdat er zo een grote lege ruimte is van onder de koplamp tot aan de carterbeschermer/oliefilter. Maar dat is ieder zijn goesting natuurlijk.
Voor de rest niks op aan te merken en ik ben ervan overtuigd dat ie heel erg goed zal rijden. Hij zou een goede kandidaat kunnen zijn moest ik terug naar een hoogpoter overstappen, net zoals de Moto Guzzi Stelvio model 2011.
(Had hem wel al eens gezien bij Motor Kaiser in Luxemburg). Dus eens effe in detail bekeken en (goed)gekeurd. Het ziet er een mooi afgewerkte motor uit. De blauwe kleur is niet zo mijn ding, dus zou ik voor een zilverkleurige gaan. Hij oogt lekker stoer en ook de koffers vond ik wel de moeite, zeker omdat ze niet zo breed uitsteken als op een GSA. Dashboard leek me kleiner dan op de foto's en ook de koplamp had ik groter verwacht. De voorkant is niet echt mijn ding omdat er zo een grote lege ruimte is van onder de koplamp tot aan de carterbeschermer/oliefilter. Maar dat is ieder zijn goesting natuurlijk.
Voor de rest niks op aan te merken en ik ben ervan overtuigd dat ie heel erg goed zal rijden. Hij zou een goede kandidaat kunnen zijn moest ik terug naar een hoogpoter overstappen, net zoals de Moto Guzzi Stelvio model 2011.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Ge moogd nie kiezen ge moet eerst nog nen ****** kopen anders moogde nie mee me onsMoest ik moeten kiezen
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Hmmm, lekker spul, heel geslaagd.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Gelukkig verschillen smaken
Ik heb er gisteren eentje in 't echt gezien en ik vind hem nog lelijker als de 1200 GS.
Hij ziet er zeer zwaar en log uit , precies getekend zonder enige vorm van proporties.
Neen , niet mijn ding
Ik heb er gisteren eentje in 't echt gezien en ik vind hem nog lelijker als de 1200 GS.
Hij ziet er zeer zwaar en log uit , precies getekend zonder enige vorm van proporties.
Neen , niet mijn ding
-
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
- Woonplaats: Wechelderzande
- Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
- Contacteer:
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
En, al ene besteld?MOTOBLOG schreef:Hmmm, lekker spul, heel geslaagd.
...R1200RT... .....
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Ik heb hier iets van dezelfde ontwerper in mijn rugzakske steken....mijn tupperware boterhamdooske... enige exiting is de sticker die er ophangt.....Jo De Paepe schreef:Gelukkig verschillen smaken
Ik heb er gisteren eentje in 't echt gezien en ik vind hem nog lelijker als de 1200 GS.
Hij ziet er zeer zwaar en log uit , precies getekend zonder enige vorm van proporties.
Neen , niet mijn ding
Ik heb een tijdje geleden ene live gezien in duitsland, Het zal ongetwijfeld goed rijden, maar mij spreekt het ook niet aan, beetje lamme goedzak uiterlijk vind ik persoonlijk, straalt niets adventure of agressie of emotie uit, beetje zonder ziel, maar da's de vloek vd moderne moto's helaas,...tupperware.... Dan vond ik de XTZ660 een pak aggresiever van looks
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Tja smaken verschillen, ik vind de Teneré 1200 wel en de XTZ660 niet mooi.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
.
Laatst gewijzigd door luc boxer op 05 nov 2018, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Lid BMW MC Vlaanderen
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Den Beer van Holland
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Gelukkig wel Trouwens, er naar "zien" is één ding, er mee "rijden" is een ander. Zoals ik al schreef, bewuste keuze vanwege de eigenschappen. Als je een motor enkel voor z'n looks koopt, dan moet je 'm in de woonkamer zetten om naar te kijken. Dat hij dan goed of slecht is, speelt voor geen meter nog een rol. Ikzelf vind maar enkele motoren "zeer mooi" en die rijden allemaal lang niet goed
Jo De Paepe schreef:Gelukkig verschillen smaken
Ik heb er gisteren eentje in 't echt gezien en ik vind hem nog lelijker als de 1200 GS.
Hij ziet er zeer zwaar en log uit , precies getekend zonder enige vorm van proporties.
Neen , niet mijn ding
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
'k zal het je laten weten , ik mag er eentje gaan testen .Trouwens, er naar "zien" is één ding, er mee "rijden" is een ander
Ik ging eigenlijk een FJR testen maar was niet meer beschikbaar , vorige tester heeft hem platgereden op een gevel
De verkoper vroeg waarmee ik nu reed en bleef pushen om toch maar eens de XT1200 te testen . Awel , 'kzal dat eens grondig doen sé
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Jo heb je dat ook via brussel moeten doen? Je krijgt daar z'on tripy mee en dan moogd ge 80 km bollen.'k zal het je laten weten , ik mag er eentje gaan testen
Zo zei Dirk van motoshop Gent toch en dat zag ik niet zitten.
Zoniet ,waar ben jij geweest?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
't ja, ik heb dat ook horen zeggen van BMW.tweecilinderke schreef:Jo heb je dat ook via brussel moeten doen? Je krijgt daar z'on tripy mee en dan moogd ge 80 km bollen.'k zal het je laten weten , ik mag er eentje gaan testen
Zo zei Dirk van motoshop Gent toch en dat zag ik niet zitten.
Zoniet ,waar ben jij geweest?
Maar ik kreeg er toch eentje (F8OOGS) mee van zaterdagnamiddag (16u) tot dinsdagmorgen (8u)!
Dan kan je tenminste een testritje maken
't Moet zijn dat ik er erg te vertrouwen uitzie, of je kan misschien suggeren dat de dealer mij al goed kende.
Nochtans vandaag een soortgelijke ervaring gehad bij een dealer die mij totaal niet kent. (KTM-Deurne)
Even met belangstelling naar een 990 adventure staan kijken en een paar "intellectuele" vragen gesteld.
één uur later stond ik terug buiten, overladen met folders en de afspraak dat ik hem (de 990 adventure) maar eens voor een halve dag moest komen halen voor een testrit (na telefonische reservering)
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Zeppe schreef: Even met belangstelling naar een 990 adventure staan kijken en een paar "intellectuele" vragen gesteld.
één uur later stond ik terug buiten, overladen met folders en de afspraak dat ik hem (de 990 adventure)
Of is het haar?
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Het kan beiden volgens Mr Van Daele :RBee schreef:Zeppe schreef: Even met belangstelling naar een 990 adventure staan kijken en een paar "intellectuele" vragen gesteld.
één uur later stond ik terug buiten, overladen met folders en de afspraak dat ik hem (de 990 adventure)
Of is het haar?
mo·tor·fiets de; m en v -en tweewielig voertuig, aangedreven door een motor met een cilinderinhoud van 50 cc of meer
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
ojeeZeppe schreef: Nochtans vandaag een soortgelijke ervaring gehad bij een dealer die mij totaal niet kent. (KTM-Deurne)
Even met belangstelling naar een 990 adventure staan kijken en een paar "intellectuele" vragen gesteld.
één uur later stond ik terug buiten, overladen met folders en de afspraak dat ik hem (de 990 adventure) maar eens voor een halve dag moest komen halen voor een testrit (na telefonische reservering)
Heel gevaarlijk, zo'n testrit met nen 990...
'k Heb dat klein vier jaar geleden ook eens gedaan. Resultaat is da'k mij vooralsnog niet kan inbeelden welke andere moto ik ooit nog zou willen .
Zou zelfs niet willen ruilen voor 5 full option GS'sen .
Nil volentibus arduum
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Ik peis dat die 5 full option GS'en ook ni met u willen ruilen
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 05 okt 2005, 21:05
- Locatie: Bottelland
- Contacteer:
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
bij ons, Lammens Motors, staat de XTZ geheel tot jullie beschikking, zonder km beperking blabla etc. Gewoon meepakken en terugbrengen
BMW rijders welkom
greetz
BMW rijders welkom
greetz
ADV 2014
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
R100/7 caferacer
R100GS padak
R100GS padak marlboro
-
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Dan wil ik daar wel eens mee testrijden, ik ben trouwens een voormalig klant (nieuw XJ900 Diversion en 2e hands CBR600 ooit bij Patrick gekocht ).desertfreak schreef:bij ons, Lammens Motors, staat de XTZ geheel tot jullie beschikking, zonder km beperking blabla etc. Gewoon meepakken en terugbrengen
BMW rijders welkom
greetz
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Als ik dan zou veranderen naar yamaha, maar denk het niet, ben content van m'n 1200 adventureke, ...
dan zou het naar de yamaha supere tenere worldcross zijn
ziehier :
greetz
Kris
dan zou het naar de yamaha supere tenere worldcross zijn
ziehier :
greetz
Kris
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Concept motor, futuristisch, moderne technologie... en dan zo'n triestig sleutelrolletje daar achteraan ophangen
dat moest een Bomb/water/hufterproof bakje zijn.
Ziet er verder wel leuk uit
dat moest een Bomb/water/hufterproof bakje zijn.
Ziet er verder wel leuk uit
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Gisteren eens van dichtbij gaan bekijken die Yam.
Ze hebben deftig werk geleverd bij Yamaha maar sommige dingen gaan ze precies nooit leren...
Is 't nu ne concurrent voor de GS of de GSA??
Hij ligt voor mij alleszins meer in dezelfde lijn als de GS.
sommige dingen zijn te -fragiel- achterpakdrager is maar een dun kunststof dingetje, er is al een aanpassing gedaan door de mannen van Yamaha maar ook die kan me niet overtuigen, moet eigenlijk hertekent worden...
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8 ... enere.html
De kofferbevestiging is complex, allicht goed bedoelt maar teveel plastic, ervaring leert dat die dingen meestal op vakantie afbreken, een moment van niet opletten en je hebt een slot en een koffer apart...
hendeltjes uittrekken en induwen, draaien en met de sleutel nog eens draaien, teveel van 't goeie...
De koffers zelf zijn voor mij te klein maar voor een solo allicht groot genoeg, ik zou sowieso gaan voor ZEGA's.
't Zal bij TT niet lang duren voor er een rek beschikbaar is de pakdrager hebben ze er al.
Trouwens een rek maken kan ook makkelijk zelf, vroeger was er geen Touratroep... Hepco en Becker heeft al een aangepast stalen rek.
De Upside down is geen goed idee voor een reismotor waar je ook al eens wat naast de weg mee rijd en dan bedoel ik niet eens crossen he, gewoon wat gravel of ander onverhard, upside down's zijn veel kwetsbaarder, je zou er een neopreen mof moeten overschuiven
Vinden sommige de gaskabel van de GSA maar raar lopen dan mag je niet kritisch zijn op de Yam, je kan er op de camping vast je handdoek aan te drogen hangen
't Zadel vond ik op 't eerste zicht best lekker zitten en dat betekent meestal dat het te zacht is, voor mij. De hoek van 't standaard zadel lijkt beter dan op m'n GSA maar ik kan niet objectief meer vergelijken omdat ik een "Kahedotopkwaliteitplank" onder m'n achterste gewend ben.
Qua zithouding voel ik me er niet echt beter op dan op de Beemer, 't stuur stond zelfs erg raar (er stonden er twee dus ik kon eens vergelijken of 't geen slechte plaatsing was)
't was precies een RT zit
't Dashboard is erg mooi vind ik
De mistlampen of verstralers (wat het ook moge zijn) kunnen niet slechter geplaatst staan, begrijp soms constructeurs nie... je moet niet -om-vallen om ze te verliezen, ertegenaan lopen is al genoeg.... dat kan echt stukken beter, degelijker...
http://www.gizmag.com/pictures/lrg/yama ... 00z-31.jpg
De onderste valbeugels zijn goed gebouwd en zullen zeker hun werk doen maar een omvaller kan al gauw je radiatorventilator aan diggelen rammen (heeft nieveel nodig) of aan de andere kant de sturing, batterij etc...
De carterpan is dan weer eentje van hoe 't wel moet en kan...
http://www.zweirad-zirlewagen.de/main/p ... il_002.jpg
Deze beugels zouden hem beter staan dan de standaard bovenste rond de koplamp, dus de originele onderbeugel en deze erboven
http://www.motorradgarage.com.au/catalo ... 3A5907.jpg
zij hebben ook enkele goeie ideeën, vooral hun mist of verstralers zijn stukken beter gemonteerd dan de Yam's...komt van Hepco denk ik
http://www.motorcycleadventure.com.au/y ... enere.html
De motor, wegligging (ook met twee erop en volgeladen) zullen we nog wel eens berichten als 't wa minder kl...weer is.
Klinken deed ie alvast super -flinke grom- en aan de motorkwaliteit twijfel ik nie, Yamaha heeft nu eenmaal een reputatie
Ne GS killer zal 't voor mijn part nie worden maar wel ne ferme ketel voor een goeie prijs, al gaat die ook snel de hoogte in als je wat toeters en bellen wil... gratis bestaat nie meer he.
Als ik heel eerlijk mag zijn dan zou ik hem alleen al kopen omwille van de vriendelijkheid die er was en de sfeer in de zaak die er bij deze dealer hing. ik was per slot van rekening toch een BMW rijder die de Yam eens kwam keuren
Bij BMW ervaar ik dit niet wel eerder een gemaakte vriendelijkheid, de motards onder de dealers zijn allang dood 't is nog enkel -om 't op zijn Boma's te zeggen- ""buzinnes"".
En laat ik dat -klantvriendelijkheid- nu toch geen onbelangrijke factor vinden...
tot na den test... voor zover mijn mening wat waard is he
Ze hebben deftig werk geleverd bij Yamaha maar sommige dingen gaan ze precies nooit leren...
Is 't nu ne concurrent voor de GS of de GSA??
Hij ligt voor mij alleszins meer in dezelfde lijn als de GS.
sommige dingen zijn te -fragiel- achterpakdrager is maar een dun kunststof dingetje, er is al een aanpassing gedaan door de mannen van Yamaha maar ook die kan me niet overtuigen, moet eigenlijk hertekent worden...
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8 ... enere.html
De kofferbevestiging is complex, allicht goed bedoelt maar teveel plastic, ervaring leert dat die dingen meestal op vakantie afbreken, een moment van niet opletten en je hebt een slot en een koffer apart...
hendeltjes uittrekken en induwen, draaien en met de sleutel nog eens draaien, teveel van 't goeie...
De koffers zelf zijn voor mij te klein maar voor een solo allicht groot genoeg, ik zou sowieso gaan voor ZEGA's.
't Zal bij TT niet lang duren voor er een rek beschikbaar is de pakdrager hebben ze er al.
Trouwens een rek maken kan ook makkelijk zelf, vroeger was er geen Touratroep... Hepco en Becker heeft al een aangepast stalen rek.
De Upside down is geen goed idee voor een reismotor waar je ook al eens wat naast de weg mee rijd en dan bedoel ik niet eens crossen he, gewoon wat gravel of ander onverhard, upside down's zijn veel kwetsbaarder, je zou er een neopreen mof moeten overschuiven
Vinden sommige de gaskabel van de GSA maar raar lopen dan mag je niet kritisch zijn op de Yam, je kan er op de camping vast je handdoek aan te drogen hangen
't Zadel vond ik op 't eerste zicht best lekker zitten en dat betekent meestal dat het te zacht is, voor mij. De hoek van 't standaard zadel lijkt beter dan op m'n GSA maar ik kan niet objectief meer vergelijken omdat ik een "Kahedotopkwaliteitplank" onder m'n achterste gewend ben.
Qua zithouding voel ik me er niet echt beter op dan op de Beemer, 't stuur stond zelfs erg raar (er stonden er twee dus ik kon eens vergelijken of 't geen slechte plaatsing was)
't was precies een RT zit
't Dashboard is erg mooi vind ik
De mistlampen of verstralers (wat het ook moge zijn) kunnen niet slechter geplaatst staan, begrijp soms constructeurs nie... je moet niet -om-vallen om ze te verliezen, ertegenaan lopen is al genoeg.... dat kan echt stukken beter, degelijker...
http://www.gizmag.com/pictures/lrg/yama ... 00z-31.jpg
De onderste valbeugels zijn goed gebouwd en zullen zeker hun werk doen maar een omvaller kan al gauw je radiatorventilator aan diggelen rammen (heeft nieveel nodig) of aan de andere kant de sturing, batterij etc...
De carterpan is dan weer eentje van hoe 't wel moet en kan...
http://www.zweirad-zirlewagen.de/main/p ... il_002.jpg
Deze beugels zouden hem beter staan dan de standaard bovenste rond de koplamp, dus de originele onderbeugel en deze erboven
http://www.motorradgarage.com.au/catalo ... 3A5907.jpg
zij hebben ook enkele goeie ideeën, vooral hun mist of verstralers zijn stukken beter gemonteerd dan de Yam's...komt van Hepco denk ik
http://www.motorcycleadventure.com.au/y ... enere.html
De motor, wegligging (ook met twee erop en volgeladen) zullen we nog wel eens berichten als 't wa minder kl...weer is.
Klinken deed ie alvast super -flinke grom- en aan de motorkwaliteit twijfel ik nie, Yamaha heeft nu eenmaal een reputatie
Ne GS killer zal 't voor mijn part nie worden maar wel ne ferme ketel voor een goeie prijs, al gaat die ook snel de hoogte in als je wat toeters en bellen wil... gratis bestaat nie meer he.
Als ik heel eerlijk mag zijn dan zou ik hem alleen al kopen omwille van de vriendelijkheid die er was en de sfeer in de zaak die er bij deze dealer hing. ik was per slot van rekening toch een BMW rijder die de Yam eens kwam keuren
Bij BMW ervaar ik dit niet wel eerder een gemaakte vriendelijkheid, de motards onder de dealers zijn allang dood 't is nog enkel -om 't op zijn Boma's te zeggen- ""buzinnes"".
En laat ik dat -klantvriendelijkheid- nu toch geen onbelangrijke factor vinden...
tot na den test... voor zover mijn mening wat waard is he
Re: Motoblog test Yamaha XT1200Z
Het gamma Adventure en crossmotoren van KTM hebben precies toch niet te veel last van hun updside down vork