R1200RT Kniekussens?
Moderator: GVN
-
Alainmotard
R1200RT Kniekussens?
Ik ben zeer tevreden met mijne nieuwe, is in vergelijking met R1100RT op vele vlakken lichtjes gunstig geëvolueerd enkel een pijnpuntje... Mijn knieën komen tegen de carosserie vooral wanneer ik met een lederenbroek rij; da geeft doffe plekken op de lak... Enne bij den ouwe zaten er juist op die plaats van die zwarte rubberen kniebeschermers... Ik zou er graag op mijn 1200 kleven maar liefst iets van degelijke kwaliteit. Dus origineel of van een serieuze toeleveraar. Ik heb er nog nergens gezien, bmw antwoorde op een e-mail koudweg dat een dergelijk accesoire niet bestaat... Iemand ergens reeds iets gevonden??? Thanks and enjoy the ride!!! 
Er is iemand op het Forum die het heeft , gekocht bij Promotor in Erpe Mere.MHV642 schreef:Deck bvba heeft een transparante folie speciaal voor de R1200RT voor de tank, voor de koffers etc....
Maar ... het is een dure folie, zou wel zeer goed zijn, maar ik heb er nog geen ervaringen mee ...
wie wil de eerste zijn ???
Bart
Wel kijk, wat vinden jullie hier van?
http://www.autotrimdesign.net/items.jsp?category=28382
greetz,
Xavier
greetz,
Xavier
-
Nolle
poeha : 198,95 $ ?? voor de RT 1150 !Xavier schreef:Wel kijk, wat vinden jullie hier van?
greetz,
Xavier
is niet goedkoop hé.
vr gr,
Arnold.
Idd, ni goedkoop daarom heb ik ze ook niet
waarschijnlijk moet ik eerst een steen krijgen tegen mijn koplamp...
Soit, bij Wunderlich hebben ze er ook, even duur dacht ik zo.
Misschien moeten we die folie kopen per lopende meter en zelf uitsnijden? Zag op die site dat ze dat hadden. Als we weten welke folie dat is moet dat betaalbaarder te vinden zijn
Soit, bij Wunderlich hebben ze er ook, even duur dacht ik zo.
Misschien moeten we die folie kopen per lopende meter en zelf uitsnijden? Zag op die site dat ze dat hadden. Als we weten welke folie dat is moet dat betaalbaarder te vinden zijn
Re: R1200RT Kniekussens?
Beste Alainmotard,Alainmotard schreef:Mijn knieën komen tegen de carosserie vooral wanneer ik met een lederenbroek rij; da geeft doffe plekken op de lak... Enne bij den ouwe zaten er juist op die plaats van die zwarte rubberen kniebeschermers... Ik zou er graag op mijn 1200 kleven maar liefst iets van degelijke kwaliteit. Dus origineel of van een serieuze toeleveraar. Ik heb er nog nergens gezien, bmw antwoorde op een e-mail koudweg dat een dergelijk accesoire niet bestaat... Iemand ergens reeds iets gevonden??? Thanks and enjoy the ride!!!
Ik heb hetzelfde probleem met mijn ST (reeds gemeld op dit Forum, ergens in mei ll).
Ik heb toen een mailtje naar BMW Motorrad Belgium gedaan en een weinig later een vriendelijke brief ontvangen.
Hierin werd gezegd: "de doffe en matte plekken in de zijflanken zijn geen gekend probleem bij BMW en dit kan dus zowel veroorzaakt zijn door een mankement in de onderdelen als door een verkeerde behandeling."
Ik moest zo snel mogelijk contact op nemen met mijn verdeler, die het probleem zal beoordelen en indien mogelijk de BMW garantie zal laten gelden.
Tijdens de eerste onderhoudsbeurt +/- 1500 Km, hebben ze deze doffe plekken gepolijst of zoiets. De doffe plekken waren weg. maar als ze terug komen, zouden ze er wel iets op vinden - kniepads (doorschijnende)?
En reken maar, de doffe plekken komen terug!
Mijn VFR (5jaar) had hier geen last van.
Dus mindere lakkwaliteit, mindere verniskwaliteit,.... misschien t.g.v. strengere milieunormen! Wie zal het zeggen?
Voor een dijk van een motor zoals de RT of de ST is dit niet gepast!
CU
STer - Ex-VFR
Wel, nu we het over de lakkwaliteit hebben. Dit klasseer ik ook aan de magere kant tegenover Honda. Ter hoogte van mijn linkerscheenbeen aan de kuip had ik op mijn 1150 RT na nog geen 500 km al een matte plek! Dat kan eigenlijk niet en zal er dus een folie moeten aanbrengen. Martin heeft dat trouwens ook al propertjes gedaan zoals ik afgelopen zondag zelf heb kunnen aanschouwen. Mijn VFR is 9 jaar oud en zit er daarom niet veel slechter uit.
-
brit
heb ook al iets opgemerkt omtrent de lakkwaliteit van de 12gs. de mijne heeft nog maar 3 poetsbeurten achter de rug en na de tweede poetsbeurt waren reeds tal van kleine schrammetjes zichtbaar in de weinig gelakte plastic onderdelen (vooral die tankcover). mijn r1150r zag er na 2,5 jaar nog als nieuw gelakt uit...
-
Alainmotard
kniekussen R1200RT
Iedereen in ieder geval zeer hartelijk bedankt voor de snelle respons!!!
Wat de alternatieven betreft, die (dure) folie van Deck lijkt me de beste oplossing maar zou die folie dan niet diezelfde doffe plekken krijgen? Worden veroorzaakt door het "schuren" van lederenbroek tijdens het rijden... Wat de kwaliteit van de lak betreft, inderdaad zou het volgens een kennis autospuiter komen door de nieuwe laksoorten die minder sleetvast zijn wegens de nieuwere eisen kwa milieu enz. Wat de kussens van een 1150rt betreft, ik ga toch eens zien of ze bij nen dealer geen setje liggen hebben, en eventueel eens "droogpassen" om te zien of die echt niet bruikbaar zijn, kwestie van 't probleem direct en blijvend aan te pakken! Die kussens zijn op mijn vorige 1100rt vijf jaar en 130000km goed gebleven, geen gebruiksporen te zien! Greetzzz en keep on broemen!
Wat de alternatieven betreft, die (dure) folie van Deck lijkt me de beste oplossing maar zou die folie dan niet diezelfde doffe plekken krijgen? Worden veroorzaakt door het "schuren" van lederenbroek tijdens het rijden... Wat de kwaliteit van de lak betreft, inderdaad zou het volgens een kennis autospuiter komen door de nieuwe laksoorten die minder sleetvast zijn wegens de nieuwere eisen kwa milieu enz. Wat de kussens van een 1150rt betreft, ik ga toch eens zien of ze bij nen dealer geen setje liggen hebben, en eventueel eens "droogpassen" om te zien of die echt niet bruikbaar zijn, kwestie van 't probleem direct en blijvend aan te pakken! Die kussens zijn op mijn vorige 1100rt vijf jaar en 130000km goed gebleven, geen gebruiksporen te zien! Greetzzz en keep on broemen!
Het probleem met die standaard folie is dat het niet de rondingen van de motor volgt, en dat je dus steeds met blazen in de folie zit.
Ik hoop dat die speciaal gemaakte/gesneden folies dit niet hebben.
Momenteel heb ik ook 2 cirkels gemaakt met doorschijnende keukenkastfolie, maar dit is geen blijvende oplossing
Bart
Ik hoop dat die speciaal gemaakte/gesneden folies dit niet hebben.
Momenteel heb ik ook 2 cirkels gemaakt met doorschijnende keukenkastfolie, maar dit is geen blijvende oplossing
Bart
Re: R1200RT Kniekussens?
Tijdens de overtocht via de Eurotunnel op woensdag 13 juli jl. zag ik een fransman rijden op een R1200RT met originele kniebeschermers zoals op de R1150RT. Waarschijnlijk worden ze in Frankrijk zo afgeleverd.Alainmotard schreef:Ik ben zeer tevreden met mijne nieuwe, is in vergelijking met R1100RT op vele vlakken lichtjes gunstig geëvolueerd enkel een pijnpuntje... Mijn knieën komen tegen de carosserie vooral wanneer ik met een lederenbroek rij; da geeft doffe plekken op de lak... Enne bij den ouwe zaten er juist op die plaats van die zwarte rubberen kniebeschermers... Ik zou er graag op mijn 1200 kleven maar liefst iets van degelijke kwaliteit. Dus origineel of van een serieuze toeleveraar. Ik heb er nog nergens gezien, bmw antwoorde op een e-mail koudweg dat een dergelijk accesoire niet bestaat... Iemand ergens reeds iets gevonden??? Thanks and enjoy the ride!!!
Navragen bij de Franse importeur zou tot mogelijke oplossing kunnen leiden.
vr. gr. Henk
Laatst gewijzigd door bourg014 op 25 jul 2005, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Alainmotard
kniekussens R1200RT
Heb zojuist eens wunderlich gesurft, en ja hoor, ze hebben reeds een aantal accesoires voor de 12OORT. Ook speciale beschermingsfolie, zou prima op ronde vlakken passen. Origineel als beschermingsfolie voor vliegtuigpropellors ontwikkeld...