Tas ipv koffer R1200ST

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marnix

Tas ipv koffer R1200ST

Bericht door marnix »

Ik ben aan het kijken naar een kofferset voor een R1200ST of voor een tassenset. Beide hebben voor en nadelen. Ik heb altijd koffers gehad, maar ik heb begrepen dat tassen een stuk goedkoper zijn en als ik die 2 keer per jaar gebruik voor vakantie en weekendjes weg. Waarom dan niet besparen.

Maar heeft iemand ervaring met tassen in plaats van koffers? Kun je er wel zo makkelijk op zitten als bijrijder? en zonder bijrijder, blijven ze goed liggen? Zelfde snelheden?

enige tassen die ik kon vinden zijn overigens deze:
http://www.rka-luggage.com/A05%20Saddle ... /sb50.html" onclick="window.open(this.href);return false;
225 dollar, 30 dollar voor een regenhoes, verzenden, ben je samen 300 dollar kwijt. Tegen 480 voor een kofferset. Is het de moeite waard om op te besparen?
Danny

Re: Tas ipv koffer R1200ST

Bericht door Danny »

Voor wat het waard is... zo'n tassen zijn eigenlijk relatief duur, 180€ verschil is geen habbekrats maar koffers zijn ook weer verkoopbaar en tassen :scratch: liggen toch net iets minder goed.

Koffers hangen vast, zijn stabiel, gaan niet scheef -door-hangen bij ongelijke ladingen, waterproof, beter beschermt tegen mensen met grijpgrage vingers.
Tassen gooi je er allicht zo maar op maar of dat nu echt voordeliger is??
Je moet er een regenhoes ronddoen, die fladdert dan weer als gek, geen enkele hoes is zo gespannen dat ze niet irritant is.
Als je wat moet nemen dan moet die hoes er weer af en weer aan.
Voor mij sowieso koffers.

Als 't maar voor een paar keer per jaar is waarom dan geen tweedehandskoffers zoeken of een piraatmerk, effe rondsnorren op ebay of andere sites moet vast soelaas brengen, denk dat de R/RT/ST koffers allemaal 't zelfde zijn op gelakte deksels na...
Persoonlijk denk ik dat koffers stukken handiger zijn, op een tasje mag ie dan weer eens omvallen maar daar koop je geen motor voor he :mrgreen:
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Ik heb momenteel zo'n kleine topzak van BMW zelf (samen met de moto gekocht) en prefereer een topcase in plaats van een zak.
De meeste redenen zijn al door Danny opgelijst.

Zijkoffers tweedehands vinden is geen sinecure, dat heb ik al wel gemerkt.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
marnix

Bericht door marnix »

Ik kan een nieuwe kofferset compleet met 1 sleutel systeem krijgen voor 480 euro. Een tweedehands set heb ik er nog niet voor gevonden. Deze zijn in NL iig redelijk lastig te vinden. Iemand in Belgie nog een over voor weinig? :grin:
Danny

Bericht door Danny »

480€ lijkt me een heel goeie prijs... :mrgreen:

kijk ook Hier eens, er staan af en toe eens koffers te koop...

http://www.r1200st.de/Forum/
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Uiteraard heeft elke oplossing zijn voor- en nadelen, en ja de meesten werden reeds vermeld.
Doch, voor mij persoonlijk ontbreekt er nog één, en dan wel één van doorslaggevende aard.
Ik zou mijn motor bepakt met zakken niet graag ergens "onbeheerd" willen/kunnen achterlaten,
Met een stevige en vergrendelde kofferset zou ik me dan toch heel wat geruster voelen.

grt :santa:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb een mooie tas beschikbaar (2x gebruikt) die je op de ST kan gebruiken...

http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 12&t=29776" onclick="window.open(this.href);return false;
Bob

Bericht door Bob »

Zeppe schreef:Doch, voor mij persoonlijk ontbreekt er nog één, en dan wel één van doorslaggevende aard.
Danny schreef:Koffers hangen vast, zijn stabiel, gaan niet scheef -door-hangen bij ongelijke ladingen, waterproof, beter beschermt tegen mensen met grijpgrage vingers.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Bob schreef:
Zeppe schreef:Doch, voor mij persoonlijk ontbreekt er nog één, en dan wel één van doorslaggevende aard.
Danny schreef:Koffers hangen vast, zijn stabiel, gaan niet scheef -door-hangen bij ongelijke ladingen, waterproof, beter beschermt tegen mensen met grijpgrage vingers.

goed bezig, had nochtans al een "fokkie" of 5 op en mijne leesbril :shock:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Relax

Bericht door Relax »

Ik heb er van SW-Motech. Tanktas Quick-Lock en gewone duotas. Best tevreden van. Na een jaar rits stuk: nieuwe tas.
I respect your opinion. But I don't give shit.
marnix

Bericht door marnix »

ik heb een quicklock tanktas. Het gaat mij specifiek om de koffers of tassen. Die SW Motech tassen zijn ook nog prijzig. Alles bij elkaar ook al snel 300 euro, na een jaar rits stuk en weer een nieuwe dan heb ik ook een paar meer hufter proof koffers. Ik had gehoopt op 200 euro voor een complete tassenset die robuust is. Dat zou interessant zijn kwa prijs ten opzichte van koffers (voor mij iig).
Relax

Bericht door Relax »

Die nieuwe was gewoon omwisselen hoor, dus geen kosten. Er zit twee jaar garantie op.
Hofterproof zijn vooral die Ortlieb-tassen, maar die zijn dan weer onhandig voor dagelijks gebruik.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie