Enfin ja, als ik geen antwoord meer krijg van Garmin, zal het er waarschijnlijk op uitdraaien dat ik inderdaad het toestel downgrade. Ik ga in de toekomst toch nog eens nadenken over Garmin.
Kurt.
Moderator: GVN
WimLT schreef:En het kan zo simpel zijn: ze geven u een éénmalig te gebruiken produktcode om één update te doen op toestel én pc en klaar is Kurt. Daar gaat Garmin toch echt niet van overkop gaan, hé ! Ze geven langs één kant redelijk gemakkelijk een nieuw toestel bij problemen, mooi, maar één gratis upgrade kan er dan niet af. Begrijp dat maar eensNu moet het U persé weeral geld kosten OF je moet het kaartmateriaal op het toestel downgraden
En dàn installeert die ook ineens mee op de pc over de kaarten die er nu opstaan ? Zou moeten ! Proberen, héMOTOBLOG schreef:Trouwens, wat ik al meermaals aanhaal: als een toestel vervangen is, en dus in uw mygarmin account staat, is daar een kaart aan gekoppeld. Die kaart zit in het toestel met bijbehorende unlock code. Die kaart is steeds OPNIEUW downloadbaar. Waar zit dan nog een probleem (zie vb).
st1100 schreef:Uw toestel aan de pc hangen en de kaarten via USB van uw gps-toestel naar de PC sturen. (Best 's nachts doen want dat duurt wel een paar uur). Je kan ergens in mapsource de unluck-code uit het toestel betrekken (al weet ik niet van buiten waar het zit , en ik ben niet thuis nu).
Niet te schatten die gast, hékurt1973 schreef:Philippe heeft contact opgenomen met de helpdesk van Garmin, en bedongen dat er toch een oplossing uit de bus komt, namelijk ze gaan de dvd met de kaarten die op mijn toestel staan naar mij thuis toesturen.
Inderdaad, als em nog eens iemand nodig heeft voor een test van het een of ander voor de website, mag em mij contacteren, het ene plezier is het andere waard heWimLT schreef:Niet te schatten die gast, hékurt1973 schreef:Philippe heeft contact opgenomen met de helpdesk van Garmin, en bedongen dat er toch een oplossing uit de bus komt, namelijk ze gaan de dvd met de kaarten die op mijn toestel staan naar mij thuis toesturen.![]()
![]()
Zumo 660: Hoe ontgrendel ik de kaarten in Mapsource?
Voor het ontgrendelen van de kaarten in Mapsource dient u een ontgrendel-code in te voeren.
Als deze code niet op een los geel briefje bijgeleverd is, dan kunt u de code uitlezen nadat het toestel bij Garmin geregistreerd is.
Daarna kunt u de code rechtstreeks in Mapsource zetten.
Heeft u wel een geel briefje met een 25-karakterige unlock-code lees dan verder vanaf: "Code invoeren in Mapsource".
Ga naar garmin.com
Volg daar onderstaande stappen.
De kaarten op uw toestel zijn voorafgaand aan de aankoop al ontgrendeld. Sluit uw toestel aan op de USB-poort van uw computer en klik op de knop Zoeken naar toestellen hieronder. Als uw toestel wordt gevonden, dient u het serienummer op te geven dat zich onder de batterij in het GPS-toestel bevindt en op onderstaande knop Sleutels ophalen te klikken. Als dit is gebeurd, is de geïnstalleerde MapSource-software klaar om te worden gebruikt
Artikel link: http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/117" onclick="window.open(this.href);return false;
kurt1973 schreef:Toch nog een vraagje, tussen al het eten en drinken![]()
Ik open mijn mapsource, en krijg de melding dat de kaart van 2011 vergrendeld is. Ik klik dan op ontgrendelen, en kom dan in mijn browser terecht, op de pagina "unlock maps". Voor de unit id kunt ge de computer laten zoeken, die wordt ingevuld, en dan het id nummer van het toestel vindt ge in het toestel zelf, dus dat is ook maar in te vullen, en dan duw ik op retrieve unlocks, en dan krijg ik de melding "Successfully unlocked map(s) for device." Als ik echter mijn mapsource terug open dan, krijg ik nog altijd de melding dat de kaart van 2011 vergrendeld is. Hoe kan ik dit oplossen?
Kurt.