MOTO OP DE TEIN NAAR 4T ZUIDEN

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
Daane

MOTO OP DE TEIN NAAR 4T ZUIDEN

Bericht door Daane »

Terwijl de sneeuw hier ruim 10cm dik ligt, denk ik al aan ons volgend avontuurke (9 motards naar Andorra, juni 2011 :-P )
Enkelen van ons hebben beperkte tijd en overwegen de "autotrein". Ik weet dat er mogelijkheden zijn met DB vanuit Dusseldorf en vanuit Rijsel met de Franse spoorwegen. Ook heb ik eens ergens gelezen van een vertrek vanuit Den Bosch (NL)
Enfin: iemand (recente) ervaringen?
Benieuwd naar jullie reacties!
Winterse groeten en fijne feesten hé!
Daane
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window
Koppel!!

Re: MOTO OP DE TEIN NAAR 4T ZUIDEN

Bericht door Koppel!! »

YOO

Reeds twee keer met DB de trein van Dusseldorf naar Bolzano genomen, twee maal prima verlopen. Gewoon op tijd in Dusseldorf arriveren, je aanmelden met de nodige papieren, en de rest gaat vanzelf. Verwacht echter niet te veel ruimte in de cabines, 't lukt allemaal wel om te zitten, slapen etc. maar er is geen overschot.

Volgende zomer neem ik de trein van Innsbruck naar Dusseldorf, ik vermoed dat er op zich niet veel verschil zal inzitten.

Kortom, tevreden van, anders zou ik 't geen volgende keer meer doen :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
debeest

Bericht door debeest »

Dusseldorf - Bolzano: is goed meegevallen, enkel 't on-board-restaurant trok op niets( na 2 uur komen ze nog eens vragen wat je eigenlijk besteld had...), het ontbijt(je) was ok.
ik heb toen ook eens een reis willen vastleggen met 't Franse spoor. moto ging daar op een aparte trein, zelf moest je dan nog eens overstappen in parijs, en na aankomst kon je dan nog 3 uur wachten eer de motortrein aankwam. ik heb er dan maar voor gepast, 't leek moeilijker, en vermoeiender dan zelf naar ginder rijden.
joe

Bericht door joe »

autoslaaptrein.nl
vrij duur
groetjes joe
Moto-Pyrénées
Contacteer:

Bericht door Moto-Pyrénées »

Daane schreef:Terwijl de sneeuw hier ruim 10cm dik ligt, denk ik al aan ons volgend avontuurke (9 motards naar Andorra, juni 2011 :-P )
Als jullie niet ver van Montferrier zijn ... jullie zijn welkom. Er is altijd iets fris in de koelkast voor motorrijders !
Moto-Pyrénées
On-road en Off-road in de Pyreneeën
http://www.moto-pyrenees.com/nl

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
.
joe

Bericht door joe »

http://www.dbautozug.de" onclick="window.open(this.href);return false;
reeds gedaan telkens vanuit dusseldorf: allessandria,innsbruck,salzburg,bolzano heen en weer en volgend jaar in juni dusseldorf - innsbruck heen en weer voor onze 17e lenterit rond het gardameer en de dolomieten
voorzie zelf eten voor op de trein wanneer nodig want in de restauratiewagen (alleen op verre afstanden )als er al plaats is, is het gene vetten en op de terugreis zeker niet daar het aanbod dan al heel beperkt is(word niet aangevuld op de bestemming en is dezelfde trein die daags ervoor is toegekomen)
laat zoveel mogelijk bagage op de motor want bij bezetting van 5 man is er niet veel plaats meer over
boeken is heel gemakkelijk online,als boeking uitgevoerd is krijgt ge bijna direkt een email met pdf file die uw tickets bevat, dus afprinten en klaar is kees.
motor bevestigen op trein: ge krijgt bij aanmelding 4 linten met stropjes die ge zelf bevestigd aan uw motor alvorens de trein op te rijden, de rest doet het bekwaam personeel
groetjes joe
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Net eens een simulatie gedaan (Dusseldorf -> Bolzano). Goedkoopste (in aug) is 306 euro enkel. Als ik aan 6l/100km reken, zit ik enkel aan een goeie 120 euro benzine en eventueel een tussenstop met overnachting, neem gemiddeld 80 euro. Da's dus 100 euro beterkoop. (bandenslijtage wel niet meegerekend). Omdat ik meestal tijd genoeg uittrek, doe ik het liever op de motor, veel plezanter, het is tenslotte een MOTOR reis...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

MOTOBLOG schreef:het is tenslotte een MOTOR reis...
Dat wordt tegenwoordig precies nogal rap vergeten. Om te kunnen zeggen dat je een motorreis doet, is hem gewoon bij hebben blijkbaar al genoeg :mrgreen: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
joe

Bericht door joe »

bezie het eens vanuit tijdswinst en geen vervelende autobaan
s'avonds vertrek dusseldorf, slapen op de trein en s'morgens vroeg uitgerust toekomen en de pret kan beginnen
ge moet natuurlijk gebruik kunnen maken zoals wij van voorseizoen prijzen om het betaalbaar te houden vb voor ons in juni dusseldorf-innsbruck heen en weer in eigen cabine met 5 man is het 334 euro/pp
1600km autobaan aan 6l= 96 x 1.4 = 138euro +2x overnachten +/-140euro is al samen +/-280 euro dus .............gaan met die banaan!!!!!!!!!!!!!!!!
groetjes joe
debeest

Bericht door debeest »

ik pak altijd een enkeltje... de terugreis zit mee in de routeplanning.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Bij mij begint de pret van zodra ik op de motor stap. Tijdswinst is relatief. Want bij mij is dag 1 al een effectieve motor/reis dag en ik vind dus dat ik net tijd win omdat ik geen 12 uur in een muffe trein tussen zweetvoeten moet zitten (bwaaks). Verder doe ik geen snelweg in zulk geval en kies resoluut voor mooie trajecten, net omdat mijn tweedaagse twee heerlijk pretdagen mogen zijn. Ik rijd met andere woorden maar evenveel snelweg dan naar Dusseldorf, denkelijk nog minder. Wat ik net zo mooi vind aan het motorrijden van het ganse traject is de ervaring die je opdoet door alles te zien veranderen, steeds nieuwe indrukken. En die doe je toch heel wat minder op achter een venster van een wagon.
joe schreef:bezie het eens vanuit tijdswinst en geen vervelende autobaan
s'avonds vertrek dusseldorf, slapen op de trein en s'morgens vroeg uitgerust toekomen en de pret kan beginnen
ge moet natuurlijk gebruik kunnen maken zoals wij van voorseizoen prijzen om het betaalbaar te houden vb voor ons in juni dusseldorf-innsbruck heen en weer in eigen cabine met 5 man is het 334 euro/pp
1600km autobaan aan 6l= 96 x 1.4 = 138euro +2x overnachten +/-140euro is al samen +/-280 euro dus .............gaan met die banaan!!!!!!!!!!!!!!!!
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Da's al nen halve "echte" :lol:
debeest schreef:ik pak altijd een enkeltje... de terugreis zit mee in de routeplanning.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Allemaal goed en wel als je met niemand rekening moet houden. Ben afgelopen zomer ook op twee dagen naar 't Gardameer gereden, en daar was misschien 500km autosnelweg op de in totaal 1500km aanwezig. Beeldt je nu is in dat je met andere mensen onderweg bent, misschien minder ervaren, of die gewoon geen duizend km op één dag willen draaien, dan heb je al minstens drie dagen eer je bv. aan 't Gardameer toekomt. In zo'n geval is een nachttrein naar Bolzano een perfect alternatierf, zeker als je 't een beetje buiten 't hoogseizoen kan boeken, dan is 't meestal nog geen 200€ pp.

Soit, als je tijd met hopen hebt zou ik 't ook nooit nemen, maar die mensen zijn moeilijk te vinden :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Plaats reactie