scarver?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Hobgoblin

scarver?

Bericht door Hobgoblin »

hallo beste 650 rijders.
mijn vriendin overweegt de aankoop van een scarver. iemand hier ervaring mee (goed/slecht). zij is 1m72 en komt goed met de voeten aan de grond. ze heeft ook haar rijlessen met de scarver gehad.
groeten,
guy
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Robert GTL

Bericht door Robert GTL »

Hallo Guy,

Ik had een paar jaar geleden een Scarver gekocht voor mijn zoon (moest een 25 kw zijn) en was daar heel tevreden over. Ik heb er zelf een aantal keren mee gereden en ik vind het een ideale opstapmotor en ook voor dames het beste BMW model om mee te beginnen. Er zijn zeer goede occasies op de markt en zou toch aanraden te gaan voor verwarmde handvatten en ABS (= veel veiliger !) :)
Greetz. Robert
To beem or not to beem, that's the question !
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

zaterdag heeft ze haar laatste twee lesuren en dan mag ze een uur op GS650 en een uur op Scarver rijden. Persoonlijk ziet ze de GS liever eigenlijk. Daarna zal er beslist worden welke van de twee het wordt. Ikzelf vind het grote voordeel aan de scarver de riemaandrijving. ONderhoudsvrij en geen vettig gedoe bij het kuisen. Maar de eindbeslissing moet zij zelf nemen, want zij moet er uiteindelijk op rijden.
fritz

Bericht door fritz »

Mijn vrouw (1660mm groot) rijdt nu al twee jaar met een scarver(met verlaagd zadel uiteraard!).
Serieus: Zij is best tevreden met haar brommer. De riem aandrijving heeft nog geen problemen veroorzaakt(9000 km) en zorgt voor een zeer soepel rijgedrag.
Bovendien is de scarver zeer wendbaar en niet al te zwaar.
Ik rij er ook af en toe mee, (1900mm, 10000gr) en behalve het feit, dat je toch veel moet schakelen (weinig koppel bij laag toerental) vind ik de scarver een prima moto.
Veel plezier met welke moto dan ook.
fritz
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

GS Guy schreef:zaterdag heeft ze haar laatste twee lesuren en dan mag ze een uur op GS650 en een uur op Scarver rijden. Persoonlijk ziet ze de GS liever eigenlijk. Daarna zal er beslist worden welke van de twee het wordt. Ikzelf vind het grote voordeel aan de scarver de riemaandrijving. ONderhoudsvrij en geen vettig gedoe bij het kuisen. Maar de eindbeslissing moet zij zelf nemen, want zij moet er uiteindelijk op rijden.
en wat is het geworden?
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

wat het geworden is?
de beslissing dat het een gs 650 werd was zeer snel genomen.
en vandaag heeft ze dan haar (nieuwe) GS650 afgehaald. helemaal in het zwart (lak en zadel). en ik moet toegeven dat het een prachtig machien is. er is momenteel trouwens een speciale actie op dit model, met abs, handvatverwarming en noodknipperlichten.
direct een 50tigtal km gereden en de komende dagen en weken nog veel rijden, zodat we binnen enkele maanden weekendtrips e.d. kunnen aanpakken.
uiteindelijk ben ik ook blij dat ze voor de gs en niet voor de scarver heeft gekozen. vooral omdat ik het model liever zie en ikzelf ook gs rij. de ketting neem ik er dan maar bij.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Proficiat met uwe nieuwe F-blacky-GS, nu nog eens een fotoke posten, He :!:
Afbeelding

Afbeelding
Black is beautyful en vrouwvriendelijk :roll: :roll: :roll:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hmm, nice site....Voor de Launch Party van de RT zijn we blijkbaar te laat 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

GS Guy en Nancy,

Begrijp ik het goed. Wordt momenteel ABS en verwarmde handvatten gratis meegeleverd ? Ben namelijk op zoek naar een goede tweedehands voor mijn halve trouwboek maar interessante voorwaarden zouden de balans kunnen doen overhellen naar een nieuwe.

Groetjes,

LudwigS
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

ik heb niet gezegd 'gratis' maar een speciale actie loopt momenteel op de 650 GS en ook nog op 7 andere modellen.
Dwz dat je voor de 650 GS deze opties tesamen in één pakket kan kopen voor de helft van de prijs (of zelfs iets minder) en de motor kan afbetalen tegen slechts 79€ per maand (wat je dan ook nog eens kan aftrekken van de belastingen natuurlijk). Er hangen grote affiches hierover bij de dealers en het staat ook in het laatste BMW Vl Clubjournaal.
Vergeleken met de occasies leek het ons ook interessanter om er een nieuwe te kopen, dit omdat de occasies ook nog duur waren, ze zelden alle opties hebben, ze meestal niet je favoriete kleur bezitten, als je bij een particulier koopt je geen garantie hebt, je met een nieuwe onbeperkte reisbijstand krijgt, je meer kan aftrekken van de belastingen en er nu dus een speciale actie lopende was. En daarenboven kregen we de rijlessen, die we via de BMW dealer volgden, ook nog eens terugbetaald indien we er een motor kochten. Alles samen dus reden genoeg om voor een nieuw exemplaar te gaan vonden wij zo.
motorprinsesje

GS Guy en Nancy schreef:ik heb niet gezegd 'gratis' maar een speciale actie loopt momenteel op de 650 GS en ook nog op 7 andere modellen.
Dwz dat je voor de 650 GS deze opties tesamen in één pakket kan kopen voor de helft van de prijs (of zelfs iets minder) en de motor kan afbetalen tegen slechts 79€ per maand (wat je dan ook nog eens kan aftrekken van de belastingen natuurlijk). Er hangen grote affiches hierover bij de dealers en het staat ook in het laatste BMW Vl Clubjournaal.
Vergeleken met de occasies leek het ons ook interessanter om er een nieuwe te kopen, dit omdat de occasies ook nog duur waren, ze zelden alle opties hebben, ze meestal niet je favoriete kleur bezitten, als je bij een particulier koopt je geen garantie hebt, je met een nieuwe onbeperkte reisbijstand krijgt, je meer kan aftrekken van de belastingen en er nu dus een speciale actie lopende was. En daarenboven kregen we de rijlessen, die we via de BMW dealer volgden, ook nog eens terugbetaald indien we er een motor kochten. Alles samen dus reden genoeg om voor een nieuw exemplaar te gaan vonden wij zo.
Ja, ze hebben mij dat ook proberen aanpraten, dat ik voor 79 euro een motor kon kopen... maar na 3 jaar mag je nog eens 6000 euro ophoesten... :lol:

Ze zouden al die reclame moet verbieden, want zo komen er veel mensen tot hun oren in de schulden...
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Hmm,
Dat het niet gratis ging zijn had ik wel gedacht. Ten slotte is het nog altijd BMW nietwaar :wink:
Zal één dezer eens bij de dealer binnenspringen om te horen wat er mogelijk is.
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@ motorprinsesje: geen 6000€ maar 4200€.
je kan je motor ook direct cash betalen, maar deze formule is toch wel interessant, temeer omdat je slechts heel weinig interest betaalt en je ondertussen nog andere dingen kan doen met je geld. plus het feit dat je reeds het ganse bedrag kan inbrengen bij de belastingen.
je moet tenslotte toch betalen hoor, eender op welke manier, nieuw of occasie, je krijgt je BMW nergens gratis.
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

En daarenboven kregen we de rijlessen, die we via de BMW dealer volgden, ook nog eens terugbetaald indien we er een motor kochten. Alles samen dus reden genoeg om voor een nieuw exemplaar te gaan vonden wij zo.
Beste,
Proficiat met jullie nieuwe motor. Mijn vrouw gaat binnen veertien dagen via de rijschool opleiding volgen voor haar rijbewijs A. Wat bedoel je met met : de rijlessen ook nog eens terugbetaald indien we er een motor kochten Bedoel je daarmee de lessen via de rijschool :?:

Groeten,

Dirk :wink:

BMW Motor Club Vlaanderen lid
Laatst gewijzigd door Dirk 9700 op 01 aug 2005, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

LudwigS schreef:GS Guy en Nancy,

Begrijp ik het goed. Wordt momenteel ABS en verwarmde handvatten gratis meegeleverd ? Ben namelijk op zoek naar een goede tweedehands voor mijn halve trouwboek maar interessante voorwaarden zouden de balans kunnen doen overhellen naar een nieuwe.

Groetjes,

LudwigS
Hier in vollerzele staan nen prachtige gele 650 gs te koop.
Weet niet wat ze der van vragen en hoe oud hij is maar ziet der echt nieuw uit.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Hobgoblin

Bericht door Hobgoblin »

@Dirk 9700
via onze bmw dealer kan je ook motorrijlessen volgen en indien je daarna besluit bij hen een bmw te kopen (nieuw of tweedehands) krijg je 4 uur rijles terugbetaald. toch de moeite want rijlessen kosten veel geld tegenwoordig. ik weet nu niet of dat bij elke bmw dealer zo is natuurlijk.
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Hier in vollerzele staan nen prachtige gele 650 gs te koop.
Weet niet wat ze der van vragen en hoe oud hij is maar ziet der echt nieuw uit.

Dank je voor de tip maar we hebben gisterenavond iets gevonden. In deftige staat met ABS en vooral een verlaagd model. De verlaagde ophanging is trouwens de reden waarom we afscheid nemen van haar CB500. Mijn vrouw kon niet plat met de voeten aan de grond waardoor ze zich op minder vlak wegdek (vooral bij stoppen / vertrekken) erg onzeker voelde. :( Nu zijn we dus een echte BMW familie :wink:

Morgen halen we hem op zodat we hem dit weekend al eens uitgebreid aan de tand kunnen voelen. :twisted:

Als ge dus van't weekend nen blauwen S ziet gevolgd door nen lichtblauwen F650GS, wuiven want dan zijn wij het :lol:

Grtz,

LudwigS
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

GS Guy en Nancy schreef:@Dirk 9700
via onze bmw dealer kan je ook motorrijlessen volgen en indien je daarna besluit bij hen een bmw te kopen (nieuw of tweedehands) krijg je 4 uur rijles terugbetaald. toch de moeite want rijlessen kosten veel geld tegenwoordig. ik weet nu niet of dat bij elke bmw dealer zo is natuurlijk.
GS Guy en Nancy,

Bedankt voor de info :!:

Dirk :wink:
KlaasJan

Scarver

Bericht door KlaasJan »

Heb sinds heeeeeel kort een Scarver. Heb weinig opbergmogelijkheden. Wil geen rugtas op mijn rug. Heb wel dat kleine bakje "op de tank" met een afsluitbaar dekseltje maar ik wil toch ook nog ietsje meer. Een heeel klein topkoffertje, of ????? Hoe doen jullie dat? Ik mis een stopcontact. Is dat er makkelijk bij ( te laten) maken??? Zijn er verder nog accessoires die erg nuttig / handig zijn???? Ik hoor graag van jullie, want als newby is dat van harte welkom. Specifieke zaken betreffende het onderhoud die aandacht vereisen??????

Vr. gr.

Jan
KlaasJan

Scarver

Bericht door KlaasJan »

En het is nu een maand geleden dat ik iets schreef over m'n Scarver. Wel bekeken, maaaaaaar geen enkele reactie. Tuurlijk rijden er veel minder Cs'en dan RT-en maar waarom wel bekijken en niet reageren? Ik weet er zelf nog zo weinig van en vraag regelmatig wat aan mijn dealer, maar 'k zou zo graag van medegebruikers wat horen.

Ik vind 'm heerlijk rijden , maaaar op de grote weg zijwind gevoelig (wsl ook al doordat ik nog steeds het rijgedrag van mijn vorige RT-fiets in mijn hoofd heb). Omdat mijn dealer adviseerde om er voor en achter andere veren in te zetten, heb ik die laten bestellen. Wie (her)-kent dit?? Ook gedaan? Helpt het echt???
Het stopcontactje zit er inmiddels op en -nadat ik van BMW een schrijven kreeg omtrent stroomgebruik bij veelvuldig gebruik van ABS - ben ik daar content mee.

Heeft iemand zijn 650 wel eens laten "chiptunen "? Levert dat echt wat op? Garantie op de fiets behouden?

Klaas Jan
Laatst gewijzigd door KlaasJan op 25 sep 2005, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
motorprinsesje

Ik heb die vraag ook al gesteld aan paar ervaren bmw mechaniekers, en die raden mij af om mijne motor te tunen, pk's op te drijven, omdat dat je motor omzeep helpt... ik denk dat da goe is om bij motor te doen die bijna rijp is voor kerkhof 8)
KlaasJan

Scarver

Bericht door KlaasJan »

Begrijp nu waarom ik nul komma nul reactie kreeg op eerdere posting over vragen m.b.t. de Scarver.
Ik ben na lezing van resultaten van de Polls -geloof ik- de enige die op Scarver rijd. Heb jaren RT gereden maar nu in de herfst (fig.) voel ik mij ook erg thuis op de Scarver. Erg handzaam, geen ketting, prima zit, zeeeer geschikt voor provinciale wegen en de kleine weggetjes waar je geen kip tegenkomt. Helaas -zo schreef ik al eerder - minder geschikt (ondanks Hyperpro vering) voor snelweg (en die heb je toch vaak nodig om naar die leuke weggetjes te komen). Maar Johan zou zeggen: "Elk nadeel . . . ".

Hopelijk komen er toch nog Scarverrijders bij. 'k Blijf optimist!!!
K.J.
Karel m

Bericht door Karel m »

'k heb mijn rijopleiding ook gedaan met een scarver. Ik vond het een perfecte motor om je eerste 'stappen' op de motor te zetten. Ik was ook van plan om een 650gs te kopen. 'k heb echter de kans gekregen voor een 1150gs te kopen en heb lang getwijfeld. Uiteindelijk toch gekocht en nu moet ik zeggen, na een tijd rijd je met de 'grote broer' even soepel als met de 650. 't is wel zo dat er een serieus verschil is in power. Ik denk dat ik de 650 snel te licht zou hebben gevonden.

Conclusie: 650 is een heel leuke motor maar ik persoonlijk ben toch blij met m'n 1150 gs.

Greetz!
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ja mannen,
Hoe zit dat nu met die Scarver? Voor wie is die tweewieler nu bedoeld?
Waarom kiest men voor een Scarver als de 650GS ook bestaat?
De look? De riem? Heeft er iemand die 2 al deftig vergeleken?

Greetz,
Xavier

Don't worry, ben mijn Rt nog niet beu. Moet alleen mijn kennis wat bijspijkeren want heb wat vragen gekregen van motard in spé en wil dus gene zever verkopen.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Harald

Bericht door Harald »

Een vergelijk is snel gemaakt hé xavier.
De riem is in rubber en de ketting in metaal :lol:

Effe serieus, de scarver is eerder een stadsmus, met
zijn opbergvak voo op de "tank".
de Gs is dan weer de all rounder, die ook wat off road kan gaan.
Ik denk dat er echt niet verder moet gezocht worden. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Plaats reactie