Heidenau K60 Scout
Moderator: GVN
Heidenau K60 Scout
Hallo, ik las en zag iets over de Heidenau K60 Scout. Het is de opvolger van de K60 met meer grip op het natte. Heeft er iemand ervaring met deze banden op een GS? Vooal als je er sportief mee wil rijden? Kan deze band zich meten met de gangbare merken? Het is wel een knappe band voor en GS/A maar ik had nog nooit van dit merk gehoord en vrees dat het een beetje een Low Budget band is. Misschien ben ik verkeerd.
Dank u, Hennie
Dank u, Hennie
Its not the speed that kills, its the sudden stop!
-
moh_fan
- Contacteer:
Re: Heidenau K60 Scout
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... 18&t=21667" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze vraag nog eens wat aandacht geven.
Ik zou deze ook willen plaatsen op mijn gsa van 2009.
Iemand ervaring met deze banden, eventueel waar je ze kan bestellen en laten plaatsen, en welke de beste maat is voor het achterwiel van de gsa.
Grtz
Gert
Ik zou deze ook willen plaatsen op mijn gsa van 2009.
Iemand ervaring met deze banden, eventueel waar je ze kan bestellen en laten plaatsen, en welke de beste maat is voor het achterwiel van de gsa.
Grtz
Gert
Vorig jaar de K60 eens geprobeerd
mogelijk is de scout beter maar voor mij hoeft het niet meer
en eerlijk over de K60 ...ben er absoluut niet tevreden over
vergeleken met banden als de anakee, conti trail atack of de metzeler ondermaats
echter had gehoopt dat band op nat en koude baan dan wel zijn kwaliteiten kon bewezen
niet dus, zeer snel onverwacht gripverlies
enorme gevoeligheid voor langsrichels
dan gadacht dta deze band onverhard wel de moeite zou zijn ,echter hier is hij vergelijkbaar met een anakee
nu de TKC's en tweede set velgen en valt me op dat de TKC die toch een redelijk noppenprofiel heeft op verharde natte koude baan meer grip en vertrouwen bied dan de heidi, yep met TKC in volle regen aan een vrij vlot tempo buitenom inhalen iets waar ik met de Heidi's noch niet aan dacht.
M.a.w. als winter of regenband zijn de gewone banden stukken beter
als off road band is hij ook geen meerwaarde vergeleken met vb een Anakee
echter dat is mijn persoonlijke mening he
en dit is mijn eerste BWM ....heb hem nog maar 2 jaar en heb nog maar een 55000 gebold
mogelijk is de scout beter maar voor mij hoeft het niet meer
en eerlijk over de K60 ...ben er absoluut niet tevreden over
vergeleken met banden als de anakee, conti trail atack of de metzeler ondermaats
echter had gehoopt dat band op nat en koude baan dan wel zijn kwaliteiten kon bewezen
niet dus, zeer snel onverwacht gripverlies
enorme gevoeligheid voor langsrichels
dan gadacht dta deze band onverhard wel de moeite zou zijn ,echter hier is hij vergelijkbaar met een anakee
nu de TKC's en tweede set velgen en valt me op dat de TKC die toch een redelijk noppenprofiel heeft op verharde natte koude baan meer grip en vertrouwen bied dan de heidi, yep met TKC in volle regen aan een vrij vlot tempo buitenom inhalen iets waar ik met de Heidi's noch niet aan dacht.
M.a.w. als winter of regenband zijn de gewone banden stukken beter
als off road band is hij ook geen meerwaarde vergeleken met vb een Anakee
echter dat is mijn persoonlijke mening he
en dit is mijn eerste BWM ....heb hem nog maar 2 jaar en heb nog maar een 55000 gebold
YOO
Ik heb dan weer een compleet andere mening, maar zo zijn persoonlijke meningen natuurlijk
Ik vind de K60 een heel goeie all-rounder, een band waarmee je op asfalt prima uit de voeten kunt, maar waarmee je ook de moeilijkere onverharde stukken niet hoeft te schuwen.
Natuurlijk is een quasi straatband (want geef toe, de huidige all-roadbanden zijn gewoon straatbanden met een "ruige" naam) beter op asfalt, zou maar gek zijn mocht 't niet zo zijn.
En natuurlijk is een echte noppenband beter in modder, slijk, pap, drab en andere soorten van half vloeibare aarde.
Maar als all-roundband vind ik' t echt een goeie, op asfalt rijdt hij goed, mits je in gedachte houdt dat je met een halve noppenband op de baan bent, en dus geen hellingshoeken als met een Anakee, EXP of B'wing ambiëert. Hij doet 't gewoon goed, niet super-mega-über-fantastisch.
Ik ben er ook al enkele keren de modderbaantjes mee ingereden, en daar is er een enorm verschil met eender welke all-roadband. Dat ding blijft gewoon z'n spoor volgen, en de achterband blijft gewoon grip houden en duwt je door een laag pap en slijk tot aan de carterbescherming zonder ook maar één keer door te slippen of een stuurcorrectie te moeten doen.
Ik weet ook dat de F800GS (waarop de K60 ligt) een betere off-roadfiets is dan eender welke boxerGS, maar met m'n Pirelli Scorpion's op de 800 had ik 't niet gedaan, nu gign 't zonder enig probleem, vond 't zelfs een beetje saai, zo makkelijk ging hij door de blubber.
Eigenlijk kan ik 't zo omschrijven, Met de K60 zou ik gerust op vakantie durven vertrekken, eender waar naartoe, hij zal je niet teleurstellen. Dat zou ik bv. niet met de TKC doen, die z'n gedrag in natte omstandigheden kennende is hij voor mij grotendeels afgeschreven.
Grtz, Philip!
Ik heb dan weer een compleet andere mening, maar zo zijn persoonlijke meningen natuurlijk
Ik vind de K60 een heel goeie all-rounder, een band waarmee je op asfalt prima uit de voeten kunt, maar waarmee je ook de moeilijkere onverharde stukken niet hoeft te schuwen.
Natuurlijk is een quasi straatband (want geef toe, de huidige all-roadbanden zijn gewoon straatbanden met een "ruige" naam) beter op asfalt, zou maar gek zijn mocht 't niet zo zijn.
En natuurlijk is een echte noppenband beter in modder, slijk, pap, drab en andere soorten van half vloeibare aarde.
Maar als all-roundband vind ik' t echt een goeie, op asfalt rijdt hij goed, mits je in gedachte houdt dat je met een halve noppenband op de baan bent, en dus geen hellingshoeken als met een Anakee, EXP of B'wing ambiëert. Hij doet 't gewoon goed, niet super-mega-über-fantastisch.
Ik ben er ook al enkele keren de modderbaantjes mee ingereden, en daar is er een enorm verschil met eender welke all-roadband. Dat ding blijft gewoon z'n spoor volgen, en de achterband blijft gewoon grip houden en duwt je door een laag pap en slijk tot aan de carterbescherming zonder ook maar één keer door te slippen of een stuurcorrectie te moeten doen.
Ik weet ook dat de F800GS (waarop de K60 ligt) een betere off-roadfiets is dan eender welke boxerGS, maar met m'n Pirelli Scorpion's op de 800 had ik 't niet gedaan, nu gign 't zonder enig probleem, vond 't zelfs een beetje saai, zo makkelijk ging hij door de blubber.
Eigenlijk kan ik 't zo omschrijven, Met de K60 zou ik gerust op vakantie durven vertrekken, eender waar naartoe, hij zal je niet teleurstellen. Dat zou ik bv. niet met de TKC doen, die z'n gedrag in natte omstandigheden kennende is hij voor mij grotendeels afgeschreven.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
Ik ben een fan. Zowel road als off road.
Ik heb hem bij toeval gemonteerd omdat er in Namibië niks anders te vinden was. Ter vervanging van een Michelin Desert (toch behoorlijk off road profiel) en had schrik dat die K60 serieus aan off road kwaliteiten zou moeten inboeten. Maar nee: hij hield zich perfect. Behoorlijk veel grip op gravel en zand. Beter dan een TKC imho, zowel on als off road. (TKC's hebben mij in de regen al eens behoorlijk in de steek gelaten).
Voor mijn Ijsland tripje dacht ik aan Mefo Explorers, vergelijkbaar met de Heidi's.
T
Ik heb hem bij toeval gemonteerd omdat er in Namibië niks anders te vinden was. Ter vervanging van een Michelin Desert (toch behoorlijk off road profiel) en had schrik dat die K60 serieus aan off road kwaliteiten zou moeten inboeten. Maar nee: hij hield zich perfect. Behoorlijk veel grip op gravel en zand. Beter dan een TKC imho, zowel on als off road. (TKC's hebben mij in de regen al eens behoorlijk in de steek gelaten).
Voor mijn Ijsland tripje dacht ik aan Mefo Explorers, vergelijkbaar met de Heidi's.
T
Dat was nog eens een uitleg waar je iets mee aan kunt.
Bedankt voor de uitleg.
Kent iemand bandenboeren in het Limburgse die ze verkopen?
Bedankt voor de uitleg.
Kent iemand bandenboeren in het Limburgse die ze verkopen?
Daar dit geen types zijn die frequent geplaatst worden gaat waarschijnlijk geen enkele boer deze in voorraad hebben.
Ik heb de mijne indertijd moeten bestellen.
Enne, ik volg de posts van Demito en Koppel.
Ik heb de mijne indertijd moeten bestellen.
Enne, ik volg de posts van Demito en Koppel.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
-
noppenrijder
Philip, was dat de Pirelli Scorpion Trail ? hoe hield die zich tov de andere all-road banden; is dit een abnd voor de 1200 (want je hebt toch al wat ervaring
)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
YOO
Awel Firmin, ik moet eerlijk zeggen dat ik absoluut positief verrast ben door die Pirelli, zeker z'n gedrag op natte baan vond ik heel stabiel en neutraal sturend.
Heb er zo'n 8000km mee gedaan, op allerhande ondegrond, en nergens heeft die Italiaan me in de steek gelaten. Na 8000km heb ik de K60 geplaatst (moddersiezoen is/was op komst)
maar de Pirelli was zeker nog niet versleten, de voorband heb ik trouwens van de bandenboer terug mee gepakt, was ong. halverwege.
De achterband heb ik maar daar gelaten, maar had eigenlijk nog zeker 2000km in zich.
Kortom, volgens mij een band die neutraal stuurt, goed kleeft, zowel op droog als op nat, op onverhard niet moet onderdoen voor de andere "all-raods", en 't ondanks veel spelen toch zo'n 10000km zou uithouden.
Soit, 't is dat ik hier nog een halve EXP voor achteraan heb, anders was 't sowieso terug die Pirelli in 't voorjaar
Let wel, alles hierboven beschreven slaat op m'n F800GS, hoe hij op een boxer reageert weet ik niet. Anderzijds, een R1200GS weegt nu ook niet zoveel meer dan de F800GS, dus zo groot zal 't verschil wel niet zijn me dunkt.
Grtz, Philip!
Awel Firmin, ik moet eerlijk zeggen dat ik absoluut positief verrast ben door die Pirelli, zeker z'n gedrag op natte baan vond ik heel stabiel en neutraal sturend.
Heb er zo'n 8000km mee gedaan, op allerhande ondegrond, en nergens heeft die Italiaan me in de steek gelaten. Na 8000km heb ik de K60 geplaatst (moddersiezoen is/was op komst)
maar de Pirelli was zeker nog niet versleten, de voorband heb ik trouwens van de bandenboer terug mee gepakt, was ong. halverwege.
De achterband heb ik maar daar gelaten, maar had eigenlijk nog zeker 2000km in zich.
Kortom, volgens mij een band die neutraal stuurt, goed kleeft, zowel op droog als op nat, op onverhard niet moet onderdoen voor de andere "all-raods", en 't ondanks veel spelen toch zo'n 10000km zou uithouden.
Soit, 't is dat ik hier nog een halve EXP voor achteraan heb, anders was 't sowieso terug die Pirelli in 't voorjaar
Let wel, alles hierboven beschreven slaat op m'n F800GS, hoe hij op een boxer reageert weet ik niet. Anderzijds, een R1200GS weegt nu ook niet zoveel meer dan de F800GS, dus zo groot zal 't verschil wel niet zijn me dunkt.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
noppenrijder
Merci, ik had ooit de oude Scorpion, en was daar zeer tevreden over, ook over de BW; en eigenlijk het meest over de Conti RA, maar dat is dan een pure baanband; nu liggen er conti TA op, maar die geven nu net niet dat vertrouwen als de RA, maar dat lijkt mij logisch ... ; ik vond het vreemd dat je (bijna) niemand met die nieuwe Pirelli's ziet; zal volgende keer ook maar eens zo'n setje plaatsen !
Two valve or not two valve, that's tthe question !
-
V
Ik had graag heidenau's K60 scout op mijn spaakwielen (1200 GS) gelegd maar de maten van de achtervelg komen niet overeen?
Voorvelg 110/80R 19 M/C 59 Heidenau 110/80 B - 19 M/C 54T TL M+S
Achtervelg 150/70R 17 M/C 69 Heidenau 140/80 - 17 M/C 69T TL M+S het is een verschil van 1 cm in breedte.
Mag die er opgelegd worden?
Grtz V
Voorvelg 110/80R 19 M/C 59 Heidenau 110/80 B - 19 M/C 54T TL M+S
Achtervelg 150/70R 17 M/C 69 Heidenau 140/80 - 17 M/C 69T TL M+S het is een verschil van 1 cm in breedte.
Mag die er opgelegd worden?
Grtz V
Tuurlijk, zal geen probleem geven. Motor zal in't begin wel een beetje anders aanvoelen.V schreef: Mag die er opgelegd worden?
Grtz V
-
Jan en Greet
1 " (=duim) = 25.4 mm
Totale diameter = band + velg + band
Totale diameter van 'n 17" velg met een 150/70 band errond = (17 x 25.4) + 2 x 70% van 150mm = 671.80 mm
idem maar dan..............................140/80................= (17 x 25.4) + 2 x 80% van 140 mm =665.80 mm
Vanachter 6 mm lager dus
Kunst- en vliegwerk dus...vooral dat laatste,ge gaat opstijgen
...gewoon uw veervoorspanning vanachter wat hoger zetten en ge 'trekt' alles terug goed 
Totale diameter van 'n 17" velg met een 150/70 band errond = (17 x 25.4) + 2 x 70% van 150mm = 671.80 mm
idem maar dan..............................140/80................= (17 x 25.4) + 2 x 80% van 140 mm =665.80 mm
Vanachter 6 mm lager dus
Kunst- en vliegwerk dus...vooral dat laatste,ge gaat opstijgen
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Dit zou de nieuwe K60 Scout moeten zijn. Zou een beter rijgedrag op de asfalt moeten hebben als de vorige reeks.
De rubbersamenstelling is aangepast en zou nu ook betere grip moeten hebben op nat wegdek.

Verkrijgbare maten:
140/80-17 M/C 69T TL M+S K60 Scout
140/80-18 M/C 70S TT M+S K60 Scout
150/70B18 M/C 70T TL M+S K60 Scout
110/80 B19 M/C 59T TL M+S K60 Scout
90/90-21 M/C 54T TL M+S K60 Scout
De rubbersamenstelling is aangepast en zou nu ook betere grip moeten hebben op nat wegdek.

Verkrijgbare maten:
140/80-17 M/C 69T TL M+S K60 Scout
140/80-18 M/C 70S TT M+S K60 Scout
150/70B18 M/C 70T TL M+S K60 Scout
110/80 B19 M/C 59T TL M+S K60 Scout
90/90-21 M/C 54T TL M+S K60 Scout
Toch beter even je rekenmachientje nakijkenJan en Greet schreef:1 " (=duim) = 25.4 mm
Vanachter 6 mm lager dus![]()
Kunst- en vliegwerk dus...vooral dat laatste,ge gaat opstijgen...gewoon uw veervoorspanning vanachter wat hoger zetten en ge 'trekt' alles terug goed
17x25,4+2x0,7x150= 641,8
17x25,4+2x0,8x140=655,8
dus vanachter 14 mm hoger
-
Jan en Greet
Batterijtje van 't machientje plat...
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
't vollek va Gùùk red ùùk........