r 850 rt/r1150r/r1100rt
Moderator: GVN
-
R-robin
r 850 rt/r1150r/r1100rt
hallo,
Nu de kindjes tieners worden en ik er een beetje meer vrije tijd door heb zou ik graag opnieuw willen motorrijden.
na een zoektocht deze tegengekomen,
http://www.mcmoto.be/tweedehandsaanbied ... MW/r850rt/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcmoto.be/tweedehandsaanbied ... -roadster/" onclick="window.open(this.href);return false;
weet ook een R1100RT staan van 1996 met ong. 72000km bij een dealer met 1 j garantie maar de versnellingsbak perikelen van dit bouwjaar, hier op het forum te lezen, doen me toch wat twijfelen over de 1100
Daar ik geen ervaring heb met bmw (vroeger yamaha diversion) weet ik niet zo goed wat kiezen.
Daarom graag de mening van kenners hier op het forum.
Nu de kindjes tieners worden en ik er een beetje meer vrije tijd door heb zou ik graag opnieuw willen motorrijden.
na een zoektocht deze tegengekomen,
http://www.mcmoto.be/tweedehandsaanbied ... MW/r850rt/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mcmoto.be/tweedehandsaanbied ... -roadster/" onclick="window.open(this.href);return false;
weet ook een R1100RT staan van 1996 met ong. 72000km bij een dealer met 1 j garantie maar de versnellingsbak perikelen van dit bouwjaar, hier op het forum te lezen, doen me toch wat twijfelen over de 1100
Daar ik geen ervaring heb met bmw (vroeger yamaha diversion) weet ik niet zo goed wat kiezen.
Daarom graag de mening van kenners hier op het forum.
Laatst gewijzigd door R-robin op 06 jan 2011, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: r 850 rt/r1150r/r1100rt
Waarom geen K1100LT? koopjes te doen en een dijk van een motor... iets zwaarder dan een RT maar eens je hem gewend bent schrijf je er je naam mee op de asfalt...ook mee op 't lijstje zetten misschien? de Honda ST1100ABS-TCS zou je toch ook moeten proberen, geen BMW maar wel een lekker toermachien.
Voor de boitekes van de 1100RT is er maar één oplossing en dat is er mee rijden, er zijn er ook genoeg van die jaren die geen problemen hebben. de verschillen tussen 850 en 1100 zijn klein. Ik zei vroeger altijd als ik er een sticker op kleef van een 1100 dan rijd 90% met een 850 verder zonder het weten
de 1150 is dan weer wat bijgewerkt, koplamp en kardan evt dubbele bougie is zeker 't grootste visuele verschil...
eens goed rondkijken er staan er per slot van rekening veel te koop en alles hangt af van je budget
Voor de boitekes van de 1100RT is er maar één oplossing en dat is er mee rijden, er zijn er ook genoeg van die jaren die geen problemen hebben. de verschillen tussen 850 en 1100 zijn klein. Ik zei vroeger altijd als ik er een sticker op kleef van een 1100 dan rijd 90% met een 850 verder zonder het weten
de 1150 is dan weer wat bijgewerkt, koplamp en kardan evt dubbele bougie is zeker 't grootste visuele verschil...
eens goed rondkijken er staan er per slot van rekening veel te koop en alles hangt af van je budget
Ik heb vorig jaar in Augustus een R850RT gekocht van eind 2000 met 22900 echte km voor €4250. Nu had ik voordien een shopper Honda 750 waarmee ik 10 jaar en 60000 km mee gereden heb, maar mijn droom was altijd al een 1150RT zei ik altijd voor mezelf. Uiteindelijk is het dus toevallig een 850RT geworden, maar ben er enorm tevreden van. In het begin is het even wennen omdat het een boxer is en bij het vertrekken even naar één kant trekt. Ook de pinkers bedienen, daar moest ik nog het meeste aan wennen, maar eens je er een paar duizend km mee gereden hebt dan wil je hem nooit meer kwijt. Ik heb me voorgenomen dat het mijn laatste motor zou zijn omdat ik nu 50 jaar ben geworden, maar wil er toch nog vele kms mee toeren. Nu reed ik al jaarlijks met mijn shopper naar vrienden in Duidsland en zaten afgelopen zomer nog in Hartz, maar voor volgend jaar hebben we al een week gepland om in Oostenrijk te gaan rijden met mijn boxer, en ik weet nu al dat ik daar veel plezier aan ga beleven. Heb het al vaak gehoord en nu ook ondervonden, BMW rijden is een microbe waar je maar moeilijk vanaf geraakt of af wil geraken, en ik deed echt een koopje denk ik inclusief 3 originele koffers in kleur. Ik hoop dat ik je heb kunnen overtuigen 
-
nonkel moto
ik heb ervoor met een honda st gereden ik vond het een dijk van een moto sterk,kracht,betrouwbaar enz maar nu ik een r1100rt heb zou ik toch niet graag ruilen.
joehoe
Dat zou ik ook niet doen hoor maar testen is meegenomen en des te meer verrast zal ie zijn als ie op een RT rijdtik heb ervoor met een honda st gereden ik vond het een dijk van een moto sterk,kracht,betrouwbaar enz maar nu ik een r1100rt heb zou ik toch niet graag ruilen.
-
R-robin
Hallo
Alvast bedankt aan bovenstaande voor hun reactie op mijn vraag.
Ik heb hier op dit forum al heel veel opgestoken.
ik heb ook een 1100 rt te koop gevonden hier op het forum van K1neke, ziet er op de foto's mooi uit, is niet direct in mijn buurt maar denk toch dat ik de moeite ga doen om hem (of haar,zoals je 't zelf noemt) te gaan bekijken.
weet er ook een staan van 2000 met 45000 km nieuwe banden, volledige onderhoudshistorie in dezelfde prijs klasse als bovenstaande, de 1100rt van '96 met 75000 km uit mijn 1ste bericht kost evenveel weliswaar bij een dealer met 1 j garantie
De R1150R zal het waarschijnlijk niet halen van de meer comfortabele RT
groeten
Alvast bedankt aan bovenstaande voor hun reactie op mijn vraag.
Ik heb hier op dit forum al heel veel opgestoken.
ik heb ook een 1100 rt te koop gevonden hier op het forum van K1neke, ziet er op de foto's mooi uit, is niet direct in mijn buurt maar denk toch dat ik de moeite ga doen om hem (of haar,zoals je 't zelf noemt) te gaan bekijken.
weet er ook een staan van 2000 met 45000 km nieuwe banden, volledige onderhoudshistorie in dezelfde prijs klasse als bovenstaande, de 1100rt van '96 met 75000 km uit mijn 1ste bericht kost evenveel weliswaar bij een dealer met 1 j garantie
De R1150R zal het waarschijnlijk niet halen van de meer comfortabele RT
groeten
Bij de dealers staan er plenty te koop, 't grote voordeel is garantie en dat tikkeltje betaal je natuurlijk mee.
Mijn advies, kijk vooral rustig rond en laat je niet te snel verleiden er staan er tig te koop en vaak met maagdelijke kilometerstanden
Mijn advies, kijk vooral rustig rond en laat je niet te snel verleiden er staan er tig te koop en vaak met maagdelijke kilometerstanden
-
fronteradriver
Ik zou toch ook eens bij een dealer gaan kijken.
Ik heb in april van dit jaar mijn 1200 GSA bij een officiële bmw-dealer gekocht...met nieuwe banden en een onderhoudsbeurt én een jaar garantie..
De prijs was lager dan vergelijkbare motoren op kapaza en andere verkoopsite's.
Zeker met de overname van mijn vorige motor die ik niet verkocht kreeg particulier...
Ik heb in april van dit jaar mijn 1200 GSA bij een officiële bmw-dealer gekocht...met nieuwe banden en een onderhoudsbeurt én een jaar garantie..
De prijs was lager dan vergelijkbare motoren op kapaza en andere verkoopsite's.
Zeker met de overname van mijn vorige motor die ik niet verkocht kreeg particulier...
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
-
R-robin
Hallo
Vandaag gaan kijken naar de R 850 RT bij mc moto's.
Op het eerste zicht staat deze motor er goed bij op enkele kleine gebruikssporen na ( is wel onvermijdelijk zeker) eerste indruk van de verkoper was oké.
Op het windscherm was er wel precies een coating die loskwam,( weliswaar niet zo dat je het er met je handen kon afhalen) is dit normaal of wijst dit toch op iets.
Waar ik we wel wat onzeker bij voel is dat het onderhoudsboekje enkel bij de laatste onderhoudsbeurt is ingevuld nl 1000 a 1500 km geleden.(motor heeft nu 66000km)
Ik weet niet of er dezer dagen nog veel met kilometerstanden gesjoemeld wordt , er is bij een motor geen zogenaamde carpass zoals bij auto's.
Door de overvloedige regenval nog geen testrit kunnen maken.
Groeten.
Vandaag gaan kijken naar de R 850 RT bij mc moto's.
Op het eerste zicht staat deze motor er goed bij op enkele kleine gebruikssporen na ( is wel onvermijdelijk zeker) eerste indruk van de verkoper was oké.
Op het windscherm was er wel precies een coating die loskwam,( weliswaar niet zo dat je het er met je handen kon afhalen) is dit normaal of wijst dit toch op iets.
Waar ik we wel wat onzeker bij voel is dat het onderhoudsboekje enkel bij de laatste onderhoudsbeurt is ingevuld nl 1000 a 1500 km geleden.(motor heeft nu 66000km)
Ik weet niet of er dezer dagen nog veel met kilometerstanden gesjoemeld wordt , er is bij een motor geen zogenaamde carpass zoals bij auto's.
Door de overvloedige regenval nog geen testrit kunnen maken.
Groeten.
Km tellers op de 850/11/50 modellen zijn "zo" vervangbaar je zal dus slijtagepunten moeten nazien.
sommige dingen zijn niet te verbergen of ze moeten vervangen zijn en dat is heel wat
rustig verder kijken he
sommige dingen zijn niet te verbergen of ze moeten vervangen zijn en dat is heel wat
rustig verder kijken he
-
R-robin
Danny,kun je eens een paar zaken zaken/slijtage punten opsommen waar ik als niet doorwinterde motor kenner kan opmerken dat ze vervangen zijn of tot op de draad versleten.
Waar ik nu aan denk maar deze morgen ben vergeten, is te kijken naar de slijtage van de remschijven.
Ik ga hem sowieso niet kopen zonder testrit.
Morgen ga ik kijken naar de andere motor (R 1100RT 47000km bj '00) en heb een voorgevoel dat deze zuiver is.
Enerzijds heb je bij een dealer de garantie maar anderzijds hebben deze meer mogelijkheden om ev. aanpassingen uit te voeren aan de motor.
Waar ik nu aan denk maar deze morgen ben vergeten, is te kijken naar de slijtage van de remschijven.
Morgen ga ik kijken naar de andere motor (R 1100RT 47000km bj '00) en heb een voorgevoel dat deze zuiver is.
Enerzijds heb je bij een dealer de garantie maar anderzijds hebben deze meer mogelijkheden om ev. aanpassingen uit te voeren aan de motor.
wel Robin, ik durf eerlijk toegeven dat ik de mijne (850RT) gekocht heb zonder testrit, 1) omdat het regende toen ik hem ging bekijken, maar 2) omdat ik totaal geen BMW laat staan RT ervaring had, en ik puur vertrouwde op de verkoper die mij spontaan alle facturen voorlegde en mij er copy's van mee gaf, heb zelfs de garage niet gecontacteerd. De eerste keer dat ik ermee reed was de weg van Vilvoorde naar huis via de E19 tot in Antwerpen, en heb meermaals onderweg gezegd "wow" en was aangenaam verrast. Natuurlijk moet er een bepaald vertrouwen zijn, want om het logo alleen of om een bezitter van te zijn, moet je het niet doen. Wat ik wel gedaan heb is er eerst bijna 5000km mee gereden om eventuele gebreken te ontdekken (want dat kan je niet op 1 testrit) en dan alle olie's en remblokken en bougies vernieuwd, en dat kan ik je ook wel aanraden, zo vertrek je toch ergens vanaf nul in ondehoud. Verder is het aan jou om de "garantie" te gebruiken waar nodig. Veel succes in je keuze!R-robin schreef:Danny,kun je eens een paar zaken zaken/slijtage punten opsommen waar ik als niet doorwinterde motor kenner kan opmerken dat ze vervangen zijn of tot op de draad versleten.
-
R-robin
hallo,
Vanmorgen een RT1100 gaan bezichtigen prachtstaat ongeveer 45.000 km,onderhoudhistoriek perfect controleerbaar, maniakaal onderhouden.
Ik ga bij eventuele aankoop verdomme ferm uit mijn pijp moeten komen om hem zo netjes te houden.
Ik heb een optie genomen daar ik er nog een wil gaan bekijken waarvan ik bijna zeker ben dat hij even mooi staat.
Ben bijna zeker dat er zeer binnenkort een bmw in mijn bezit is.
Wil nogmaals de forumleden bedanken die reageerden op mijn vragen,ik ben nieuw hier en zeer aangenaam verrast van het enthousiasme op dit forum.
bij aankoop laat ik het hier zeker weten.
Vanmorgen een RT1100 gaan bezichtigen prachtstaat ongeveer 45.000 km,onderhoudhistoriek perfect controleerbaar, maniakaal onderhouden.
Ik ga bij eventuele aankoop verdomme ferm uit mijn pijp moeten komen om hem zo netjes te houden.
Ik heb een optie genomen daar ik er nog een wil gaan bekijken waarvan ik bijna zeker ben dat hij even mooi staat.
Ben bijna zeker dat er zeer binnenkort een bmw in mijn bezit is.
Wil nogmaals de forumleden bedanken die reageerden op mijn vragen,ik ben nieuw hier en zeer aangenaam verrast van het enthousiasme op dit forum.
bij aankoop laat ik het hier zeker weten.
-
R-robin
kogel is bijna door de kerk, het zal een van deze worden
prijs is identiek voor beide motoren.
bouwjaar 2000
47000 km,volledige onderhoudshistoriek
prachtige staat
extra 2e grote topkoffer (2 helmen)
tanktas
bouwjaar 1999
64000 km geen onderhoudsboekje (zelf onderhoud uitgevoerd)
prachtige staat
zg.banden nw. remmen

prijs is identiek voor beide motoren.
bouwjaar 2000
47000 km,volledige onderhoudshistoriek
prachtige staat
extra 2e grote topkoffer (2 helmen)
tanktas
bouwjaar 1999
64000 km geen onderhoudsboekje (zelf onderhoud uitgevoerd)
prachtige staat
zg.banden nw. remmen

Voor mij dan de koffers zonder lak
gelakte koffers 't is altijd wat... een jaar jonger, onderhoudsboekje (persoonlijk vind ik het waardeloos) maar bij ooit verder verkoop kan 't wel een belangrijke rol spelen.
Jij beslist he
Jij beslist he
Natuurlijk zien die RT's er in tweedehands meestal wel goed uit, en gebruikssporen zullen er altijd wel zijn, maar verder onderhoudt iedereen zo'n motor wel, mechanisch kan dat wel eens minder zijn als je echt alles moet laten doen. Verder zijn het wel 2 aparte kleuren. Ik heb me altijd voorgenomen om zeker geen zilvergrijze te kopen omdat er ten eerste al zo veel rondrijden, en ten tweede, dat de motor daarme een beetje te licht/fijn over komt. Persoonlijk ben ik nogal weg van blauw, maar dan eerder het donkerblauw waar dat alle kleur contrasten van de onderdelen mooi tot zen recht komen en hij ook wat zwaarder oogt. Toevallig vond ik er ene in antraciet kleur en alle koffers ook gekleurd, was er meteen weg van, en het was geen zilvergrijze, maar dat is ieder zijn voorkeur hé. Vind daarom de 2e iets minder van kleur. Mag ik ook eens vragen wat ze voor die moto's nog vragen? Wago weet graag veel hé
Hoop ergens dat je nog single bent, want in't begin zou je graag naast je moto blijven slapen, of sta je 's nachts op om hem nog eens te gaan bekijken
Groetjes hé, en net als bij een partner, volg je hart, want je gaat na je aanschaf samen heel wat tijd doorbrengen!
Groetjes hé, en net als bij een partner, volg je hart, want je gaat na je aanschaf samen heel wat tijd doorbrengen!
-
xantingo
- Contacteer:
Is misschien niet echt de mooist denkbare kleur, maar ik heb een kleine 4 jaar met een zilvergrijze 1150RT gereden en eerlijk gezegd... die bleef precies langer proper dan mijn antracietgrijze die ik nu heb...Wago schreef:Ik heb me altijd voorgenomen om zeker geen zilvergrijze te kopen omdat er ten eerste al zo veel rondrijden, en ten tweede, dat de motor daarme een beetje te licht/fijn over komt.
...R1200RT... Re: r 850 rt/r1150r/r1100rt
Kleur kun je altijd aanpassen met details te veranderen. Slechte techniek is iets anders. Beter een moto met wat kilometers op enkele jaren dan omgekeerd. Veel kilometers wil zeggen veel onderhoud en wat stuk kan gaan is dan meestal door de vorige eigenaar vervangen, of dat moet juist de reden van verkoop zijn.
Vrouwen gaan vooral voor de kleur en het oog mag ook wat, maar laat dat geen leidraad zijn.
Ik heb nu ook een donkere gekocht omdat er geen betere keuze was, maar de volgende wordt toch weer een lichte grijze. En dat het te licht/fijn overkomt, dat zit tussen de oren.
Vrouwen gaan vooral voor de kleur en het oog mag ook wat, maar laat dat geen leidraad zijn.
Ik heb nu ook een donkere gekocht omdat er geen betere keuze was, maar de volgende wordt toch weer een lichte grijze. En dat het te licht/fijn overkomt, dat zit tussen de oren.
-
R-robin
eenmaal andermaal verkocht !!
het is deze geworden
zondagvoormiddag keurig door de vorige eigenaar thuis afgeleverd.
het is deze geworden
zondagvoormiddag keurig door de vorige eigenaar thuis afgeleverd.
-
patrick k100
Proficiat en veel rijplezier.
Mooie keuze Robin, en veel rijplezier

-
vliegende baksteen
hallo ben nieeuw op het forum heb donderdag r1100rt gekocht bij LCmotors prachtige service daar had hiervoor k75s ongeveer jaar meegereden toffe moto maar zat er niet echt gemakkelijk op daar ik een zeer slechte knie heb op de rt zadel in hoogste stand is iedeaal voor mij hoop vele km te kunnen rijden met de rt is ook altijd mijn droommotor geweest denk dat ik mijn gebrijksnaam zal moeten veranderen grts vliegende baksteen
-
John
- Contacteer:
Welkom op ons forum! Maarheuuu...het leest toch een stuk ontspannender als je dat toetsenbord ten volle benut. Dus een zin beginnen met (zoals het hoort) een hoofdletter. Je zin eindigen met een (.) punt.vliegende baksteen schreef:hallo ben nieeuw op het forum heb donderdag r1100rt gekocht bij LCmotors prachtige service daar had hiervoor k75s ongeveer jaar meegereden toffe moto maar zat er niet echt gemakkelijk op daar ik een zeer slechte knie heb op de rt zadel in hoogste stand is iedeaal voor mij hoop vele km te kunnen rijden met de rt is ook altijd mijn droommotor geweest denk dat ik mijn gebrijksnaam zal moeten veranderen grts vliegende baksteen
Want nu moet je al nen straffen adem hebben om je post te lezen zelle makker!
Vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het niet uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blegnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn. De rset van de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvogens gwoeon lzeen wat er saatt. Dit kmot odmat we niet ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.
Och het maakt niet uit, als het maar leesbaar is.
Och het maakt niet uit, als het maar leesbaar is.