Bikefinder - CAN Bus

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
GCLM

Bikefinder - CAN Bus

Bericht door GCLM »

Ik heb op mijn huidige motor een bikefinder waarvan ik tevreden ben. Ik voel me een stuk meer op mijn gemak als ik mijn bike moet achterlaten. Nu overweeg ik de aankoop van een K1200S, deze is uitgerust met het CAN bus systeem. Technisch gezien een knap systeem maar met een aantal beperkingen.

De bikefinder heeft een permanente voeding nodig, nu blijkt de K1200S niet over een permanente voeding te beschikken. Als men toch ergens stroom wil aftakken dan riskeer je een storing op je display te krijgen.

Heeft iemand ervaring op dit vlak zodat ik alsnog een bikefinder kan installeren op de K1200S?
Laatst gewijzigd door GCLM op 20 jul 2005, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Rechtstreeks op de batterijpolen verbinding bijsteken en hupla... :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Shulty

Bericht door Shulty »

JüRgen schreef:Rechtstreeks op de batterijpolen verbinding bijsteken en hupla... :wink:
Voilá...no prob!!!
M'n GPS zit ook rechtstreeks op de polen, juist opletten wanneer hij lange tijd stilstaat voor het stroomverbruik :idea:

Greetz,
Peter :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Toch wel een "zwevende" zekering steken, beter veilig werken dan een kabelbrandje... :wink:

Veel succes
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
brit

Bericht door brit »

over canbus: ik heb in garmisch van een bmw technicus gehoord dat er maar 6 componenten aangesloten zijn op de canbus van de K-serie. al de rest loopt over traditionele draden. je kan mssch informeren bij dealer of in bornem waar je kan aansluiten op origineel traditioneel boordnet.
suy

Re: Bikefinder - CAN Bus

Bericht door suy »

GCLM schreef:Ik heb op mijn huidige motor een bikefinder waarvan ik tevreden ben. Ik voel me een stuk meer op mijn gemak als ik mijn bike moet achterlaten. Nu overweeg ik de aankoop van een K1200S, deze is uitgerust met het CAN bus systeem. Technisch gezien een knap systeem maar met een aantal beperkingen.

De bikefinder heeft een permanente voeding nodig, nu blijkt de K1200S niet over een permanente voeding te beschikken. Als men toch ergens stroom wil aftakken dan riskeer je een storing op je display te krijgen.

Heeft iemand ervaring op dit vlak zodat ik alsnog een bikefinder kan installeren op de K1200S?
intercom op de battery met zwevende zekering en voila
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
GCLM

Bericht door GCLM »

Thx voor de tips.. binnenkort eens een testrit gaan maken sé en zien dat we een goeie prijs krijgen voor de huidige.
suy

Bericht door suy »

GCLM schreef:Thx voor de tips.. binnenkort eens een testrit gaan maken sé en zien dat we een goeie prijs krijgen voor de huidige.
SUKSES
1200 GS THE BEST
XT600E
CHIWAWA
Het leven is te kort om met een saaie
moto te rijden.
Plaats reactie