Benzinepomp slaat niet aan

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eva

Benzinepomp slaat niet aan

Bericht door eva »

Enkele weken geleden deed ie het nog mooi ... mijn r1100gs van 1996....

Sleutel erin, draaien, lichtjes aan en benzinepomp hoor je aanslaan....motor start, alles prima.

Vandaag is het nog lichtjes aan, maar geen benzinepomp die aanslaat en dus motor start niet...net toen er een potentiele koper voor de deur stond (heb mijn rug gebroken en moet motor jammer genoeg verkopen ) :cry:
De zijsteun was niet in gebruik, de zekeringen zijn ok, .... :wink:

Ik heb wel de benzinetank moeten opheffen om de batterij eruit te nemen en terug te plaatsen.

Wie heeft tips die ik kan gebruiken om het één en ander na te kijken alvorens hij weggesleept moet worden naar een garage ?

PS. Ja ik heb hier al verschillende topics erover nagelezen.

Alvast dank voor al jullie hulp !
Zonnige groetjes vanuit het warme zuiden !
Jo De Paepe

Re: Benzinepomp slaat niet aan

Bericht door Jo De Paepe »

Ik heb wel de benzinetank moeten opheffen om de batterij eruit te nemen en terug te plaatsen.
Stekker losgekomen (die rechthoekige grote witte) waar de bedrading van de tank (pomp en benzine-sensor) aanhangt
John
Contacteer:

Bericht door John »

Evake, dat is eigenlijk geen goed nieuws hé! We hadden inderdaad al niet veel meer gehoord vanuit Espanja. Hoe heb je dat weer geflikt? Van een paard gedonderd neem ik aan?
Wat die benzinepomp betreft kan ik je weinig behulpzaam zijn vanuit Essen. Zou wel eens kunnen wat Jo betreft. In ieder geval sterkte en hopelijk komt het met dat ruggeske terug in orde.
Danny

Bericht door Danny »

aan de zijkant langs rechts zie je dat ding zitten in een framehoudertje, allicht heb je het stekkerblok eruit en ook nog eens losgetrokken,...

TIP :idea: als je wat uit mekaar haalt en daarna werkt iets niet dan moet de zooi weer uit mekaar en controleer je alles wat je mogelijk gemanipuleerd hebt... vaak is een stekker zo uit mekaar zonder dat je 't weet.

zie 't witte rechthoekje op de foto :wink:

http://img193.imageshack.us/img193/162/ ... ics001.jpg
eva

Bericht door eva »

John schreef:Evake, dat is eigenlijk geen goed nieuws hé! We hadden inderdaad al niet veel meer gehoord vanuit Espanja. Hoe heb je dat weer geflikt? Van een paard gedonderd neem ik aan?
Wat die benzinepomp betreft kan ik je weinig behulpzaam zijn vanuit Essen. Zou wel eens kunnen wat Jo betreft. In ieder geval sterkte en hopelijk komt het met dat ruggeske terug in orde.
Ja rugske gebroken met paard door op stom steentje te vallen dat op mijn rotsachtig terrein lag in oktober 2008...vandaar dus die motostilte hier :mrgreen:
Rugske is niet goedgekomen en door de BPPV (evenwicht) mag ik niet meer op zo'n dingske komen... :oops: :oops:
eva

Bericht door eva »

Jo De Paepe schreef:
Stekker losgekomen (die rechthoekige grote witte) waar de bedrading van de tank (pomp en benzine-sensor) aanhangt
Heb ik nou net de benzinetank helemaal vol :oops: ...nou effe wat benzine eruit zuigen zodat ik de tank iets makkelijker kan opheffen, haha.

Ik ga direct aan de slag en hou jullie op de hoogte !

@ Danny bedankt voor de foto !

Bedankt kerels voor jullie hulp ! 8-)
Danny

Bericht door Danny »

je hoeft de tank er niet echt voor op te heffen hoor, zijdeksel weg en dan zie je de stekker zitten

even inpluggen en je hoort een Afbeelding en de pomp klint weer als muziek in de oren Afbeelding
eva

Bericht door eva »

Nou dat is het dus allemaal niet .... stekkers en bedrading zitten goed en stevig vast op hun plaats.
Afbeelding

Ook de stekker langs de zijkant is ok.

Nog ideeen aub ?

Als ik de zijsteun open en dicht doe hoor ik de onderbreking....Dit hoor ik echter niet als ik het hendeltje van links naar midden of rechts doe bij de knop van de motoronderbreking....Zou dat iets kunnen zijn ?
Danny

Bericht door Danny »

als je een meter hebt dan kan je ook eens meten of je ergens 12v meet aan de stekker van de pomp.
't zou me verbazen moest nu met je tank eraf te nemen je dodemansknop kaduuk zijn.

contact aan??
batterij aangesloten (geen draadjes vergeten ergens)
tank op z'n plaats, stekker erin geplugd??
geen andere stekkers losgeduwd onder de tank met deze eraf te nemen en terug te plaatsen??
Laatst gewijzigd door Danny op 12 jan 2011, 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
eva

Bericht door eva »

Danny schreef:je hoeft de tank er niet echt voor op te heffen hoor, zijdeksel weg en dan zie je de stekker zitten

even inpluggen en je hoort een Afbeelding en de pomp klint weer als muziek in de oren Afbeelding
Die is het dus niet en bij is ie zwart, niet wit zoals Jo zegt....maar bon dat maakt niets uit :wink:
Danny

Bericht door Danny »

dodemansknop daar kan je eens wat mee spelen, WD40 proberen, effe heen en weer bewegen, kan wat corroderen.
je ziet het aan het display of de knop het doet of niet :wink: balkjes, versnellingsindicator...
stekker pomp zit juist in mekaar?? ik veronderstel dat ie niet uit mekaar is geweest??
de batterij is wel degelijk oké??

zet hem uit versnelling, knijp je koppeling eens in... je hebt er allicht toch wel eentje met neutralswitch

je kan effe meten aan de stekker van de pomp aan bruin groen daar moet je na 't inschakelen van 't contact twee a drie tellen 12 v hebben, geen meter dan maar een testlamp.
als je effe start gaat de starter dan rond met motor?? indien ja kijk naar de toerenteller als die niks geeft is er een hall sensor kaduuk...
verder ken ik toestand van de motor niet he, corrosie op stekkers... trek stekkers los en contactspray spuiten maar...
vervang sowieso de zekering eens want die mag je nooit vertrouwen, de pomprelais kan je ook eens wisselen met de claxon ofzo :wink:

ben je zeker dat de schakelaar zijpikkel werkt??? volg evt 't kabeltje van aan de zijpikkel tot aan de de stekker en dan 't gedeelte dat niet van de pikkel komt met een draadje aan mekaar verbinden

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Danny op 12 jan 2011, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
eva

Bericht door eva »

Danny schreef:dodemansknop daar kan je eens wat mee spelen, WD40 proberen, effe heen en weer bewegen, kan wat corroderen.
je ziet het aan het display of de knop het doet of niet :wink: balkjes, versnellingsindicator...
stekker pomp zit juist in mekaar?? ik veronderstel dat ie niet uit mekaar is geweest??
de batterij is wel degelijk oké??

zet hem uit versnelling, knijp je koppeling eens in... je hebt er allicht toch wel eentje met neutralswitch
Dodemanskop, dat zoek ik op.

Lichtjes staan altijd aan of ik knopje naar links, midden of rechts heb staan...en zo zie ik ook dat hij in neutraal staat.
HMHM lichtjes staan ALTIJD aan ongeacht de stand.... :roll:
k hoor wel een knakje in de zekeringsbox als ik aan dat knopje kom
k Heb ook zekering 6 van benzinepomp veranderd maar ook geen verschil
Ja de kabel is NIET uit elkaar geweest...heb het nu zelfs geprobeerd, lukte me niet...zit goed vast
Batterij heeft nog maar 300 km gedaan en
Begint nu wel moe te worden van dat aan en afzetten en testen zonder te draaien. K zal hem moeten gaan heropladen straks
Laatst gewijzigd door eva op 12 jan 2011, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
eva

Bericht door eva »

Ow Danny, je bericht is ineens langer, hahaha.

Zo startte de motor voor enkele weken (effe gefilmd voor evt. koper: http://www.youtube.com/watch?v=twhVtk3FnPg" onclick="window.open(this.href);return false;

Zekering heb ik dus vervangen.
Moto staat in neutraal
Motor draait rond voor zover ik dat kan beoordelen, zal even kort filmen maar batterij begint wel af te zwakken nu.
Tot sebiet ! :wink:
Danny

Bericht door Danny »

tja ik kan voor mezelf systematisch werken maar dat uitleggen is net wat moeilijker...
stuurde je een PB
eva

Bericht door eva »

En mijne frank is gevallen wat betreft de dodemanskop hahaha :razz:
Nu je bericht even bekijken
eva

Bericht door eva »

Joejoeeeeeeee :clown: Bernzinepomp ok !

Een beeteke WD 40 gespoten aan die stekker die niet losgekomen was....en na 2 keer spuiten trouwens nog steeds niet wilde loskomen :roll: want ik wilde hem eiglenlijk uiteen halen om er in te spuiten.... enfin, nog eens op alle zekeringen geduwd en plots....bsieeeeeeeeeeee en de pomp terug in werking.
Batterij was vermoeid dus die laat ik nu effe rutig opladen tot morgen en dan...broembroem... :mrgreen:

Hartelijk bedankt voor al jullie hulp en tips ! Knuffels aan de mannen ! 8-)
Danny

Bericht door Danny »

Afbeelding
eva

Bericht door eva »

Danny schreef:Afbeelding
Bedankt Danny ! :D
Danny

Bericht door Danny »

No worries... :wink:
Plaats reactie