... en toen viel hij stil

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
LucB

... en toen viel hij stil

Bericht door LucB »

Vandaag kwam ik bij het filefilteren weer eens een verstrooid exemplaar in haar auto tegen die de krant aan het lezen was.
Om haar toch attent te maken op mijn aanwezigheid draaide ik het gas even open toen ik naast haar reed...en toen viel de K1200 stil.
Ik kreeg deze op geen enkele manier terug aan de praat en moest dus naar de kant peddelen :-(
Omdat het na herhaalde pogingen nog steeds niet lukte heb ik uiteindelijk de pechdienst gebeld en tijdens het wachten hierop om de paar minuten opnieuw geprobeerd te starten.
Na 20 minuten en een tiental pogingen: resultaat ! ... en ik kon weer verder.
's Avonds zonder problemen opnieuw gestart.
Strange.
Danny

Re: ... en toen viel hij stil

Bericht door Danny »

Kan natuurlijk vanalles zijn... dingen blijven beter kapot dan is de diagnose makkelijker te stellen.
Hoeveel kilometers heb je ermee??
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Nog iets geroken van benzine of zo? Kan idd vanalles zijn....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny

Bericht door Danny »

Na 20 minuten en een tiental pogingen: resultaat ! ... en ik kon weer verder.
's Avonds zonder problemen opnieuw gestart
één ding is zeker; de batterij is oké :mrgreen:
J
Contacteer:

Bericht door J »

Heb dat ook al enkele keren meegemaakt tijdens het file filteren. Wel met mijn GSa.
Op het moment dat ik gas wil geven, klak, stil...

Soms gaat dan ook mij dashboard uit, maar soms ook niet. Starten kan ik meestal direct, ik sta zelfs nog niet met mijn voeten aan de grond. Laat hem lopen en start weer.
Ik verschiet er al niet meer van.Eerste keer wel natuurlijk, want is meestal in binnenstad verkeer in BXL. Ik denk dat het bij mij R blok is omdat je met die twee pistons ergens op een punt komt en vandaar dan probeert op te halen met te veel gas, maar ik weet het niet zeker.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
dr.trimble

Bericht door dr.trimble »

ik had het ook eens tijdens een van mijn eerste ritten met de 1150rt. Viel zomaar stil en na vanalles te proberen wou ie opeens weer starten alsof er niets gebeurd was.
Bleek dat het de schakelaar van de zijsteun was die slechte werkte en daardoor aan gaf dat de zijsteun naar beneden was.

Na ff de schakelaar in te spuiten met contactspray heb ik dit niet meer gehad.

Het kan natuurlijk ook nog heel wat anders zijn, hé, maar het is toch iets om eens te checken.
K1200 GT 06'
LucB

Bericht door LucB »

Heb dit fenomeen ondertussen niet meer voorgehad.
Het beestje is nu binnen voor onderhoud op 50.000 km, dus misschien komt daar nog iets uit.
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

LucB schreef:Vandaag kwam ik bij het filefilteren weer eens een verstrooid exemplaar in haar auto tegen die de krant aan het lezen was.
Om haar toch attent te maken op mijn aanwezigheid draaide ik het gas even open toen ik naast haar reed...en toen viel de K1200 stil.
Ik kreeg deze op geen enkele manier terug aan de praat en moest dus naar de kant peddelen :-(
Dan durf je je helm het eerste uur toch niet meer afzetten van pure schaamte? :lol:

Heb het onlangs ook nog voorgehad: vlot tussen de file door tot aan het verkeerslicht, en op het ogenblik dat het groen word, en ik nog zowat 5 per uur rijd, vertrekt iedereen, en blokkeert mijnen boel :oops:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Plaats reactie