gemiddelde levensduur Kleding?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Radena
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 mar 2009, 12:28
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Radena »

Kan ook zijn da ge gewoon nieuwe spullen krijgt hé, spul is pas een jaar oud of nog niet. Als je nog geen reactie vd verdeler/fabrikant hebt kan je al moeilijk het spul beginnen afbreken. Als de service niet goed is dan wel natuurlijk :grin:
Het was niet de bedoeling van iets af te breken. Ik sprak uit mijn ervaring, heb hun service niet afgebroken. Maar ik was ervan uitgegaan dat een product dat 10j garantie biedt het toch langer zou uithouden, zeker dat er nu al verschillende gebreken zijn vastgesteld, ik wacht daarom nog even om niet alle maanden bij de verkoper te moeten teruggaan.
Heeft er trouwens al iemand waterdichte handschoenen gevonden die de naam waardig zijn?

Alain
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Harald »

Na 20 jaar motorrijden, waarvan ook nog is meer dan 10 jaar bij de politie, heb ik nu al wel het één en ander uitgetest.

Tot op heden nog geen enkel pak tegen gekomen dat echt aan alle verwachtingen kan voldoen.
leder is top, tot op zeker niveau waterdicht te houden mits goed onderhoud enz.
nadien moet je er een regenpak over trekken.

textiel pakken , zijn meestal een tijdje waterdicht, maar van zodra ze " verzadigd " zijn worden het sponzen die alles opzuigen.
dan worden ze loodzwaar enz.
Komt bij dat vele textielvesten werken met een soort nylon of andere synthetische stof, waar ( ik ) me dan te pletter in zweet.
Dus een regenbui in de zomer....
juist even nat van buiten dan van binnen
( Mooiste voorbeeld was Richa )

Om mijn textielvesten zoveel mogelijk waterdicht te houden heb ik me ooit een wax blokje gekocht boij AS adventure ( 7 € )

vest en broek volledig insmeren met dat blokje , nadien de haardroger er over en de wax smelt volledig open en geeft een mooie beschermende laag.
Nadeel, de blekere kleuren op uw vest worden iets donkerder.

Momenteel heb ik een Atlantis pak.
Voor mijn woon werk verkeer is dat een perfect pak.
Of het daadwerkelijk een hele dag waterdicht is .... geen ervaring mee.

Op het werk , hebben we ook textiel en leder pakken.
Wanneer we een hele dag in de regen moeten rijden , dragen we er altijd een flexotane regenpak over.
gegarandeerd droog... ( de kunst is om u niet te dik te kleden wanneer je een regenpak over uw motorpak trekt )

Gisteren nog op de stand van Richa gestaan.
Moet zeggen dat die C change er wel leuk uit ziet.
Volgens de heren van Richa perfect waterdicht enz, scheurvast bij ongevallen enz.
De Nederlandse politie zou interesse hebben in de c change ... ben benieuwd wat het gaat geven.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door J »

Vandaag ook met Stijn Rigeaux een klapke gedaan. Heb hem het verhaal verteld. Hij ging mijn in-liner reparen als ik eens naar Brakel kom. Mooi deal weer, en dan ben ik weer voor een jaar goed. Hij vroeg ook of ik geïnteresseerd was in een C-change, maar daar heb ik nee gezegd. Niet na een goei 40K.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
V
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 feb 2010, 13:09
Woonplaats: Landen
Locatie: Vlaams Brabant, Landen

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door V »

Ik heb de broek van het huismerk van ekko, nu 1j-6m (30.000km) verder zeer tevreden van. Mijn vest is van IXS, die is van een vroeger motor verleden. Toen ongeveer 13.000km mee gedaan op 3j. Na een elftal jaar terug uit de kast en 30.000km bij nog steeds waterdicht.
Grtz V
Afbeelding
Relax
Berichten: 5692
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Relax »

Radena schreef:
Heeft er trouwens al iemand waterdichte handschoenen gevonden die de naam waardig zijn?

Alain
IXS Skogar. GoreTex. Voor zomer en tussenseizoen.

Afbeelding
I respect your opinion. But I don't give shit.
Danny
Berichten: 6464
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Danny »

Elke gore tex van IXS die ik al had was dik in orde... toch een twee seizoenen.
De meeste handschoenen zijn naar mijn gevoel niet echt goed geconstrueerd en meestal te eng (lees niet diep genoeg uitgesneden) tussen duim en wijsvinger.
De duim is steeds in beweging om de knoppenwinkel te bedienen om daarna weer rond het handvat gewrongen te worden.

Een ietsje meer ruimte zou binnenhandschoenen veel langer kunnen toe houden. :mrgreen:
Of ik heb abnormale pollekes :oops:
Relax
Berichten: 5692
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Relax »

Ken uw pollekes niet, maar 'k vermoed van wel. 'k Heb er ook zo. Daarom al nieuwe handschoenen moeten verkopen: niet breed genoeg thv de kneukels en te weinig ruimte.
Deze zijn echt goed en 3XL.
I respect your opinion. But I don't give shit.
GStephen
Berichten: 852
Lid geworden op: 17 aug 2007, 16:35
Locatie: Kortrijkse
Contacteer:

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door GStephen »

Relax schreef: Afbeelding
Heb ik sinds een zestal maand ook, en ben daar tot nu toe content van.
Harald schreef:Gisteren nog op de stand van Richa gestaan.
Moet zeggen dat die C change er wel leuk uit ziet.
Volgens de heren van Richa perfect waterdicht enz, scheurvast bij ongevallen enz.
De Nederlandse politie zou interesse hebben in de c change ... ben benieuwd wat het gaat geven.
De C-change heb ik ook. En ik kan bevestigen dat die effectief waterdicht is. Zodanig zelfs dat het water in de buitenzakken bleef zitten...
Maar scheurvast ? Hmmm. Persoonlijk kan ik daar niets van zeggen vermits ik er (nog) niet mee gevallen ben. Een goeie vriend van me heeft echter wel een schuiver gedaan en hij had toch een serieuze brandplek op zijn dij. En blijkbaar was zijn broek ook van stukken uiteen.
Zolang ik er zelf niet mee tegen dek ga, blijf ik er mee rijden. 't geld groeit me niet op de rug...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door J »

dat heb ik nog al gehoord van de C change. Die broek brand volledig op. Het leek wel karton dat verbrand was vertelde die persoon.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Vanguard »

Als ik dat hier allemaal lees was mijn vetpak van 30 jaar geleden nog zo slecht niet :wink: ,best tevreden van Atlantis-pak.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door J »

Vanguard schreef:Als ik dat hier allemaal lees was mijn vetpak van 30 jaar geleden nog zo slecht niet :wink: ,best tevreden van Atlantis-pak.
ja goed wel, mor stinken.
't vollek va Gùùk red ùùk........
Danny
Berichten: 6464
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Danny »

IK heb hier nog een Belstafke en ne Garibaldi hangen in de kast... hoe goed ik ze toen ook vond nu lijken het maar regenfrakskes vergeleken met de high tech jassen van nu. Maar ge hebt gelijk George, nat ben ik er nooit in geworden en ik droeg dien ene al op mijn AC50 vliegmachien :wink:
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Dirk Pauwels »

bij Macna slagen ze er nog niet in om een regenbroek waterdicht te krijgen...wat een rommel...

Ik heb nu een duur pak en hoop dat het lang meegaat en waterdicht is. Daarvoor meestal met dainese leren pak en regenpakje gereden, maar in de leren pakken die nu op de markt zijn heb ik nog geen enkel gevonden dat goed zit...zal wel aan mij liggen...Daarom maar eens een goretex pak.

Daarvoor reed ik in de winter vaak met een HG all season broek en vest, 10 jaar oud ondertussen en nog steeds waterdicht, maar de buitenkant neemt zoveel water op, precies een spons. 's anderdaags zijn die spullen nog nie droog, om maar te zwijgen als je ergens binnenstapt over de plassen die je dan achterlaat....(nee, ik ben nog niet incontinent)

dus waterdicht en goedkoop, kan best, ademend is het dan meestal niet. Bij laminaat goretex is de goretex tegen de buitenlaag geplakt, waardoor de buitenlaag minder kans heeft om water op te nemen, nadeel je kan goretex niet apart wassen.

Het systeem met een losse liner heb ik nooit goed gesnapt, rijden die dan altijd met de liner erin, of stoppen die als het begint te regenen om dan te strippen tot op je onderbroek en vervolgens je liner in broek en vest te steken? Niet praktisch lijkt mij.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Gaby »

Ik heb een leren pak met losse liner, die stop ik er enkel in als het koud wordt, niet vanwege de waterdichtheid :wink:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Harald »

J schreef:dat heb ik nog al gehoord van de C change. Die broek brand volledig op. Het leek wel karton dat verbrand was vertelde die persoon.
J

Dan kan ik enkel besluiten dat er nylon in zit.
Nylon smelt bij 60°c.

Heb daar met Richa al discussie over gevoerd.
Nylon is ook de reden dat ge u te pletter zweet.
Dus weer ...... en die mannen maar ontkennen hé :roll:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
moh_fan
Berichten: 1488
Lid geworden op: 27 jul 2006, 20:36
Woonplaats: Nederland
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door moh_fan »

Radena schreef:Heeft er trouwens al iemand waterdichte handschoenen gevonden die de naam waardig zijn?
Beter dan de Rukka X-trafit heb ik ze nog niet gedragen!
Dit type is niet meer verkrijgbaar, maar heeft waarschijnlijk een waardig opvolger gevonden in de Apollo.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door RBee »

Radena schreef: Heeft er trouwens al iemand waterdichte handschoenen gevonden die de naam waardig zijn?Alain
BMW Atlantis, toch al 2 seizoenen.
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Zeppe »

RBee schreef:
Radena schreef: Heeft er trouwens al iemand waterdichte handschoenen gevonden die de naam waardig zijn?Alain
BMW Atlantis, toch al 2 seizoenen.


Hoe kan jij dat weten?
jij houdt altijd een winterslaap :eye:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door RBee »

Zeppe schreef:
RBee schreef:
Radena schreef: Heeft er trouwens al iemand waterdichte handschoenen gevonden die de naam waardig zijn?Alain
BMW Atlantis, toch al 2 seizoenen.


Hoe kan jij dat weten?
jij houdt altijd een winterslaap :eye:
Als ik wakker word zijn men pootjes toch steeds droog. :-P
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: gemiddelde levensduur Kleding?

Bericht door Dirk Pauwels »

Kwestie van waterdichte handschoenen, moet ik zeggen dat ik al 2 keer hetzelfde type heb gekocht, nl de waterproof van Richa. kun je het hele jaar door mee rijden (mits handvatverwarming)zijn waterdicht mits je de schacht vd mouw erover doet natuurlijk :roll: en zitten prima. Ze gaan wel maar een paar seizoenen mee, de voering verslijt en bijgevolg niet meer waterdicht, maar voor 45 euro is da niet zo erg. Is eigenlijk het enige product van Richa waar ik tevreden van ben....
Afbeelding
Heb nog een paar handschoenen van BMW, ook goedkoop, maar die zijn iets te dik, wel nog steeds waterdicht, geen idee welk type.
Voorts nog een paar handschoenen van HG, die zijn waterdicht, maar je krijgt er ongeloofelijke zweethandjes in.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie