BMW alarm DWA batterij melding

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marnix

BMW alarm DWA batterij melding

Bericht door marnix »

Van accu in motor naar accu in alarm. Ik heb een DWA batterij melding bij het op contact zetten van de motor. Deze verdwijnt netjes na een tijdje, maar ik begrijp uit de handleiding dat dit een foutsituatie is omdat de batterij in het alarm te laag is?
Klopt dit?
Ik heb begrepen dat er een CR123A in zit. Deze zouden oplaadbaar moeten zijn. Gebeurd dit niet meer of kan deze na een tijdje stilstaan te leeg zijn. Maar moet deze dan niet opladen bij het rijden?

Kan ik de batterij vervangen door een 1300mAH versie om nog beter en langer klaar te zijn?
http://eijlander.nl/search.php?search_general=CR123A" onclick="window.open(this.href);return false;
®win
Contacteer:

Re: BMW alarm DWA batterij melding

Bericht door ®win »

De standaard CR123A batterij is niet oplaadbaar (hoewel er ook oplaadbare versies zijn). BMW gebruikt niet-oplaadbare en ik denk ook niet dat er een laadstroom is (dus een oplaadbare plaatsen heeft denk ik geen zin).
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
marnix

Bericht door marnix »

Maar het icoontje bij het opstarten is geen controle maar geeft wel aan dat deze accu redelijk op is?

Ik denk dat een oplaadbare minder lang mee gaat, anders had ik deze kunnen kopen en opladen als ze bijna leeg zijn.
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Het icoontje geeft inderdaad weer dat de autonome batterij van het alarm-systeem leeg is. Het alarm zal wel nog werken zolang de 12 V accu aangesloten maar kan dus niet werken wanneer de accu wordt losgekoppeld.

De dealer zal deze batterij alleen vervangen op specifieke vraag van de klant.

Je kan ze ook zelf vervangen, alleen moet je daarvoor één en ander demonteren (nogal logisch, anders zou het wat te gemakkelijk zijn om het alarm te ontkoppelen door individuen met minder goede bedoelingen, nietwaar ...).
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
marnix

Bericht door marnix »

Inderdaad even de batterij vervangen en opgelost! :grin:

Je moet alleen de halve motor uit elkaar halen om de batterij te vervangen. Hopelijk hoef je dat niet ieder jaar te doen. Het alarm even uitschakelen zonder deze af te laten gaan is er niet bij iig.
Gaby

Bericht door Gaby »

marnix schreef:Je moet alleen de halve motor uit elkaar halen om de batterij te vervangen.
Om welke motor gaat het?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
noel1200gs

Bericht door noel1200gs »

Klopt, het is een probleem met de batterij van het alarm.
Ik heb de batterij vervangen op mijn gs1200, na 5 jaar.
de alarm unit bevindt zich onder de duozit, je moet er wel heel de plastiek cover voor demoteren en alarm unit openen.
CeesBmw

Bericht door CeesBmw »

Je kunt er ook een dummy batterij inschuiven met twee draadjes, en dan de batterij op een makkelijk bereikbare plaats monteren....
Maar ja eens per 5 jaar is toch niet erg.

En BTW alarm is fout gespeld,
moet zijn "Al Arm"
marnix

Bericht door marnix »

Ik heb de batterij op een R1200ST vervangen. Achterspatbord moet eraf om erbij te komen. Maar wel zo goed tegen diefstal natuurlijk.
Eens in de 5 jaar is te doen.
Gaby

Bericht door Gaby »

Op een RT is het makkelijker, onder de duozit zoals blijkbaar ook bij een GS. Of dat veel verschil maakt bij een poging
tot diefstal weet ik niet zeker, mogelijk is het ding al lang aan 't gillen voor je het open of stukgemaakt hebt.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Petrik

Bericht door Petrik »

Ik heb een gelijkaardig probleem aan de hand gehad met mijn RT van 2005. De dealer zei dat dit kwam door te weinig het alarm op te zetten. En inderdaad door een dagje het alarm te laten opstaan was de foutmelding verdwenen
Plaats reactie