hoe lang wachten op een nieuwe nummerplaat??
Moderator: GVN
hoe lang wachten op een nieuwe nummerplaat??
Nu woensdag ben ik 14 dagen aan het wachten op mijn nieuwe nummerplaat.
De laatste keer heb ik zelfs 5 weken moeten wachten op mijn inschrijvings boekske.
Ik had eigenlijk gehoopt dat het met de nieuwe platen iets vlotter zou gaan.
Het gaat hier wel om de aanvraag voor een tweede hands moto want blijkbaar gaat het voor een nieuwe sneller.
Ik zal gewoon geduld moeten hebben veronderstel ik.
Gelukkig heb ik mijne ouwe getrouwe Tiger nog waar ik mee weg kan.
Maar ik sta natuurlijk ook te popelen om met mijne GS1100 rond te gaan rijden.
De laatste keer heb ik zelfs 5 weken moeten wachten op mijn inschrijvings boekske.
Ik had eigenlijk gehoopt dat het met de nieuwe platen iets vlotter zou gaan.
Het gaat hier wel om de aanvraag voor een tweede hands moto want blijkbaar gaat het voor een nieuwe sneller.
Ik zal gewoon geduld moeten hebben veronderstel ik.
Gelukkig heb ik mijne ouwe getrouwe Tiger nog waar ik mee weg kan.
Maar ik sta natuurlijk ook te popelen om met mijne GS1100 rond te gaan rijden.
-
tweecilinderke
Re: hoe lang wachten op een nieuwe nummerplaat??
K'wil u hier nie jaloers maken
maar mijn nieuwe plaat was binnen op 3 dagen.
juist voor kerst
juist voor kerst
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
kennis van mij, juist 3 weken
maar die woont wel in Brugge
maar die woont wel in Brugge
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
..ook 3 dagen ( voor 2de hands)
..heeft iemand ervaring met het kleven van die sticker -die ze bijvoegen - op de oude nummerplaat ( in functie van per post terug naar DIV)?
..heeft iemand ervaring met het kleven van die sticker -die ze bijvoegen - op de oude nummerplaat ( in functie van per post terug naar DIV)?
K75 -R1100RS -R1100GS - K75 - R60/6
de dag erop 06 aangevraagd 07 in de bus
De verzekeringsagent geeft alle gegevens in via de computer en rechtstreeks naar de dienst van de nummerplaten! Normaal moeten die binnen twee werkdagen in uw bus zitten!
Is bij mij al drie keer zo geweest voor de inschrijving van een voertuig!
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

So it was, maar heb je er al eentje aangevraagd sinds de invoering van de nieuwe nummerplaat?jakke schreef:De verzekeringsagent geeft alle gegevens in via de computer en rechtstreeks naar de dienst van de nummerplaten! Normaal moeten die binnen twee werkdagen in uw bus zitten!
Gaat duidelijk minder snel.
grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
'T ja, ze zullen moeten wennen aan het formaat zekers!Zeppe schreef:So it was, maar heb je er al eentje aangevraagd sinds de invoering van de nieuwe nummerplaat?jakke schreef:De verzekeringsagent geeft alle gegevens in via de computer en rechtstreeks naar de dienst van de nummerplaten! Normaal moeten die binnen twee werkdagen in uw bus zitten!
Gaat duidelijk minder snel.
grt

-
Tazke
- Contacteer:
Nu dat die door een externe firma gedrukt worden zal het langer kunnen duren zekers?
Als die niet kunnen volgen met de motor
platen
Als die niet kunnen volgen met de motor
To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
Dirk Pauwels
Naar het schijnt gaat het met motorfietsplaten veel trager dan voor autoplaten. Mijne maat wacht ook al meer dan 3 weken.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik deed het formulier voor de inschrijving ( tweedehands ) vorige vrijdag zelf binnen in St D Westrem én vandaag was de postbode er met mijn nieuwe plaat! Volgens de verzekeringsmakelaar duurt het minstens 3 weken wanneer de aanvraag per post opgestuurd wordt !Dirk Pauwels schreef:Naar het schijnt gaat het met motorfietsplaten veel trager dan voor autoplaten. Mijne maat wacht ook al meer dan 3 weken.....
Honger gaat over, dorst niet !
-
danny1150gs
ik vroeg op 7 december een vierkante plaat aan voor een old timer, 14 januari zat ze eindelijk in de bus
spijtig genoeg een langwerpige
plaat terugsturen, weer wachten en waarschijnlijk ook weer 20 euro betalen
lang leve de vooruitgang
groeten,
lang leve de vooruitgang
groeten,
Gisterenmorgen heeft mijn verz makelaar per computer een aanvraag verzonden voor een nwe plaat en vandaag was de postbode er al mee hier.
Spijtig genoeg was ik er niet dus kan ik ze vanaf morgen gaan afhalen op het postkantoor.
Dus als je het mij vraagt gaat het heeeeeeeeeel snel.
Spijtig genoeg was ik er niet dus kan ik ze vanaf morgen gaan afhalen op het postkantoor.
Dus als je het mij vraagt gaat het heeeeeeeeeel snel.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
zo te lezen zal ik nog even geduld moeten hebben
mijn verzekeringsagent heeft gezegd dat het rechtstreeks ingeven in de computer alleen gaat met nieuwe motoren en niet met tweede hands.
mijne Triumph Tiger, tweede hands, heb ik midden vorig jaar gekocht en toen heb ik een vijftal weken moeten wachten en voor een tweede hands auto heb ik twee dagen moeten wachten op mijn papieren.
ooit zal die nieuwe plaat wel toekomen zeker
mijn verzekeringsagent heeft gezegd dat het rechtstreeks ingeven in de computer alleen gaat met nieuwe motoren en niet met tweede hands.
mijne Triumph Tiger, tweede hands, heb ik midden vorig jaar gekocht en toen heb ik een vijftal weken moeten wachten en voor een tweede hands auto heb ik twee dagen moeten wachten op mijn papieren.
ooit zal die nieuwe plaat wel toekomen zeker
Ik wacht al vier jaar op mijn plaat, en rij ondertussen rond met een plaat van een (vroegere) vriend. Ondertussen is dat al lang geen vriend mee.
, maar het scheelt wel in de portemonee.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
Rik'sGS
3 weken geleden eveneens via makelaar de aanvraag gedaan. Tot nu toe niks ontvangen.Dirk Pauwels schreef:Naar het schijnt gaat het met motorfietsplaten veel trager dan voor autoplaten. Mijne maat wacht ook al meer dan 3 weken.....
Gisteren heeft dan de makelaar eens geinformeerd hoe het zat, en blijkbaar hebben ze in Brussel geen enkele aanvraag voor mijne moto binnengekregen. Hij had op 22/12 3 aanvragen binnegstuurd en geen enkele is aangekomen.
Aanvraag is gisteren door de makelaar nog maar eens gedaan.
Erik
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
-
R-robin
Mijn nieuwe nummerplaat op 2 dagen afgeleverd door de postbode.
Op aanraden van mijn verzekeringsagent de inschrijvings documenten zelf naar de DIV gebracht zodat deze direct verwerkt worden.
Gelukkig daar geen rij wachtenden meer voor u.
de afmetingen van de nummerplaat vallen nog mee maar het is wel wennen aan de kleur, maar het is alleen de achterligger die dit ziet
Op aanraden van mijn verzekeringsagent de inschrijvings documenten zelf naar de DIV gebracht zodat deze direct verwerkt worden.
Gelukkig daar geen rij wachtenden meer voor u.
de afmetingen van de nummerplaat vallen nog mee maar het is wel wennen aan de kleur, maar het is alleen de achterligger die dit ziet
vandaag papierke in de brievenbus
en als ik nu morgen niet langer zou moeten werken zou ik ze kunnen gaan afhalen
nu zal het zaterdag worden
ben nu wel gerust en content
en als ik nu morgen niet langer zou moeten werken zou ik ze kunnen gaan afhalen
nu zal het zaterdag worden
ben nu wel gerust en content
Stond een klein artikel in "GVA", gemiddelde wachttijd voor een plaat is op dit moment 10 dagen. De plaat via de site van DIV aanvragen 2 dagen.
Sinds de invoering van de nieuwe platen zouden er al 250 000 nieuwe aanvragen geweest zijn!
Sinds de invoering van de nieuwe platen zouden er al 250 000 nieuwe aanvragen geweest zijn!

dat is toch niet meer gewoon, 250.000 nieuwe nr platen.jakke schreef:Stond een klein artikel in "GVA", gemiddelde wachttijd voor een plaat is op dit moment 10 dagen. De plaat via de site van DIV aanvragen 2 dagen.
hoeveel nr platen kan je maken met de combinatie van x-xxx.xxx
zou 13 824 000 x2 x9 kloppen zijnde 248.832.000
( ik ben niet wiskundig en het is lang gelden, ik weet eigenlijk niet hoe dit te berekenen)
J
- Cijfer 8 vooraan is gereserveerd voor internationale nummerplaten, cijfer 9 voor die enkelingen (om niet te zeggen "zonderlingen") die 1000 euro willen neertellen voor een gepersonaliseerde nummerplaat. Voor de gewone nummerplaten komt dus op die eerste plaats een cijfer van 1 tot 7J schreef:hoeveel nr platen kan je maken met de combinatie van x-xxx.xxx
- De M blijft als eerste letter voorbehouden voor motorfietsen, de Q voor aanhangwagens
- TX als eerste twee letters, da's alleen voor taxi's
Een groffe berekening geeft dus (7 x 24 x 26 x 26 x 999) - (26 x 999) = 113.428.458 nummerplaten voor "gewone" auto's. Met net geen 11.000.000 inwoners (en dus ruim 10 auto's per inwoner) in België zal dat wel volstaan zeker ?
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
van die voorbehouden cijfers wist ik niet, dus was het x7.
Ok thanks, dat weten we nu ook weer.
Ik mag dus nog 8 moto's bijkopen.
J
J
Of maar zeven, als ik er elf koop!!J schreef:van die voorbehouden cijfers wist ik niet, dus was het x7.
J

Stel je voor,
wij zijn hier met z'n vijven thuis.
( de kinderen zitten mee in die 10 of 11 miljoen geregistreerde inwoners )
Elk 10 voertuigen....
Mijnen oprit is dus te klein hé....
Persoonlijk had ik liever een onderscheid gezien tussen de voertuigen van partikulieren
en deze die eigendom zijn van een leasing maatschappij.
Voertuigen die eigendom zijn van een firma enz.
wij zijn hier met z'n vijven thuis.
( de kinderen zitten mee in die 10 of 11 miljoen geregistreerde inwoners )
Elk 10 voertuigen....
Mijnen oprit is dus te klein hé....
Persoonlijk had ik liever een onderscheid gezien tussen de voertuigen van partikulieren
en deze die eigendom zijn van een leasing maatschappij.
Voertuigen die eigendom zijn van een firma enz.
moesten ze voertuigen van een bedrijf, leasing of iets anders van de 'Veur niet' een andere kleur geven. je zou nog weinig originele platen vinden denk ik.
J
J