GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Dirk Pauwels

Re: GSA

Bericht door Dirk Pauwels »

dedjutoch schreef:Kost € 998. Normaal kost het ongev. € 100 meer, maar met de actie van de oktoberfesten, was er een promo. En ik bestelde toen!
Dit is uiteraard voor en achter, en geplaatst!
En... het is bij mij 8 cm geen 10 :grin: Ziet er uit als op de website van Wilbers op de aangegeven link hierboven.

P.S. Ik koop mijn jeans ook geen 2 maten te groot zunne.
Maar ik vraag jullie toch ook niet waarom jullie rijden met hetgeen jullie nu rijden? En ik geef er geen commentaar op! Aangezien ik de reden niet ken waarom jullie doen wat jullie doen ;-)
En ik let op waar ik mijn voet zet, maar het ging al eens fout! Soms heb je niet de tijd om een plaats te zoeken om je voet neer te zetten.... tja, niet iedereen is immers perfect! ;-)
't is uwe moto, dus ge moogt daarmee doen wat je wil, maarreuh...ik zou dan een gewone GS gekocht hebben, met een GSA tank, snavel en ruit....komt goedkoper uit, je hebt een GSA look en en dan hoefde je mss niets te verlagen, het onderscheid tussen een GS en een GSA is voor 40-50% de vering, waardoor hij zo imposant hoog op zijn poten staat, en waardoor hij zijn specifiek stuurgedrag krijgt, dat ben je nu kwijt uiteraard.
Mss niet proefgereden met de GSA?
Maar nogmaals is geen kritiek, je moet doen waar je je goed bij voelt
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
dedjutoch

Bericht door dedjutoch »

Ik kocht die GSA vorig jaar. Is model 2008. Ik was al langer op zoek naar een GS, maar al die dingen zijn zo verschrikkelijk duur als 2de hands! Ik vond een GS van 2007 voor een prijs die mij redelijk aanstond, en gelijktijdig vond ik de GSA van 2008 met praktisch alle toeters en bellen voor dezelfde prijs! Ik maakte een proefrit, het ding stond me aan, en ik dacht dat ik wel zou leren leven met de twee dikke tenen op de grond ;-). Een verlaagd zadel bracht in eerste instantie soelaas, maar dan veranderde de zithouding te drastisch en was ik dat voordeel weer kwijt.... pffff....
En toen hoorde ik van Wilbers, en nu ben ik een tevreden gast ;-) Voorlopig toch, nog zien wat het geeft als we ne keer door Duitsland gaan razen ;-)
EEN DAG NIET GELACHEN, IS EEN DAG NIET GELEEFD!
bmwkreng

Bericht door bmwkreng »

KOM VAN RT. NU GS 1200. HEB EEN GS 1200, WEL MET EEN GSA RUIT. PERFEKT. EVENEENS HEB IK ZIJSTUKJES LATEN PLAATSEN OPDAT DE BINNENKANT VAN UW BENEN NIET NAT WORDEN BIJ REGEN. OP DEZE MANIER HEB JE HET CONFORT VAN EEN RT. DE GSA VOND IK TE ZWAAR.
VOOR MIJ IS EEN GROTERE BENZINETANK GEEN ECHT VOORDEEL. NA ONGEVEER 400 KM. STOP IK ALS EENS GRAAG OM MIJN BENEN TE STREKKEN. GSA MET EEN VOLLE TANK IS VOOR MIJ NOGAL ZWAAR.
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

bmwkreng schreef:KOM VAN RT. NU GS 1200. HEB EEN GS 1200, WEL MET EEN GSA RUIT. PERFEKT. EVENEENS HEB IK ZIJSTUKJES LATEN PLAATSEN OPDAT DE BINNENKANT VAN UW BENEN NIET NAT WORDEN BIJ REGEN. OP DEZE MANIER HEB JE HET CONFORT VAN EEN RT. DE GSA VOND IK TE ZWAAR.
VOOR MIJ IS EEN GROTERE BENZINETANK GEEN ECHT VOORDEEL. NA ONGEVEER 400 KM. STOP IK ALS EENS GRAAG OM MIJN BENEN TE STREKKEN. GSA MET EEN VOLLE TANK IS VOOR MIJ NOGAL ZWAAR.
gewoon ter info : in forums worden hoofdletters/blokletters beschouwd als ROEPEN! :wink: :lol:
Maar ik denk dat dat uw bedoeling ni was, wel goeie info gegeven! :wink:
I like my bike!!
Petrik

Bericht door Petrik »

Dirk Pauwels schreef:
dedjutoch schreef:...ik zou dan een gewone GS gekocht hebben, met een GSA tank, snavel en ruit....komt goedkoper uit, je hebt een GSA look
Ik zou dat wel eens willen zien. Kan iemand een foto tonen?
GS Driver

Bericht door GS Driver »

Dirk Pauwels schreef:Voor jezelf afwegen of je een GSA wel nodig hebt, afgezien vh uiterlijk dan.
Heb je die grotere tank nodig? Op mijn vroegere GS1200 (2005) nooit zonder benzine gevallen, haalde verschillende keren 380km in de bergen, de nieuwe zijn iets minder zuinig.
Ga je ooit 500km doen zonder een benzinepomp tegen te komen? kans is klein, bovendien kun je maar 200km in het zadel blijven zitten zonder een houten kont te krijgen....Ken er trouwens verschillende die hun tank nooit voldoen, aangezien de reisgenoten toch om de 200km gaan tanken en om minder gewicht mee te sleuren...
Heb je die langere vering nodig? De moto stuurt minder scherp, gewicht/zwaartepunt ligt hoger, iets meer neiging tot zweverig gevoel - deinen. Langere veerweg is wel comfortabeler
Kun je met een GSA beter off road dan met een gewone GS? Eigenlijk niet, je hebt er zelfs meer werk mee.
Zijn spaakvelgen beter dan gietwielen? Jazeker, off road, maar ga je nooit off road dan is het enkel voor de looks, veel plezier met het kuis werk dan....
Zijn de koffers beter? Mss wel, maar ook breder dan bij de gewone GS en vermoedelijk kun je de kofferset (net als de meeste GSA parts) ook op een gewone GS monteren.
Ben je 1.60m en 60kg zou ik de GSA afraden......

Heb hier ook al talrijke posts gezien van GSA eigenaars die verlaagd zadel en zelfs verlaagde vering hebben, dus nog meer geld uitgeven om dan de voordelen van een GSA teniet te doen...Kun je beter een snavel en grote tank op een gewone GS zetten.....

Denk eerlijk gezegd dat de meesten hun GSA kochten voor het uiterlijk, daar is niets mis mee, als je het er voor over hebt. De meeste moto's worden trouwens met het hart gekocht en niet met het verstand, dus no matter wat hier allemaal gezegd wordt, als je een GSA prachtig vindt koop je die toch!

Is het beste en meest objectieve commentaar die ik gelezen heb inzake dit onderwerp.
Moesten ze in de boekjes zetten! :-)

By the way, ik ben zéér tevreden over mijn GS 1200 doch ik ben van plan om mij een GSA aan te schaffen omdat mijn knieën achter de kuip zitten. Geen probleem met GS in de zomer maar ik doe woon werk verkeer en in de koude is dat voor mij toch iets aangenamer...
J
Contacteer:

Bericht door J »

lengte is niet van belang. Miss is te groot wel nadeliger dan klein, als ik zo hier op het forum een topic las.

In elk geval ik ben 1.73 en gaat perfect. Ik stap niet meer he als ik rij. Dan staan mijn voeten op mijn voetsteunen. Voor te manoeuvreren kan je met 1.73 meer dan genoeg.

Het grootte verschil met de twee is het sturen. Ga zoals gezegd eens met de twee rijden in Bornem, en rij eens wat rond op die parking daar. Doe eens wat manoeuvreertoerkes. Je zal merken dat de GSa iets moeilijker is. Eens je het gewoon bent maakt het eigenlijk weinig uit. In elk geval is voor mij de grote tankinhoud en de grote standaardkoffers, hoge ruit en windbescherming de doorslaggevende factor geweest. En op de tweede plaats ook de looks, want zoals gezegd, een moto die je echt lelijk vind koop je niet gauw.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Julle

Bericht door Julle »

J schreef:lengte is niet van belang. Miss is te groot wel nadeliger dan klein, als ik zo hier op het forum een topic las.

In elk geval ik ben 1.73 en gaat perfect. Ik stap niet meer he als ik rij. Dan staan mijn voeten op mijn voetsteunen. Voor te manoeuvreren kan je met 1.73 meer dan genoeg.

Het grootte verschil met de twee is het sturen. Ga zoals gezegd eens met de twee rijden in Bornem, en rij eens wat rond op die parking daar. Doe eens wat manoeuvreertoerkes. Je zal merken dat de GSa iets moeilijker is. Eens je het gewoon bent maakt het eigenlijk weinig uit. In elk geval is voor mij de grote tankinhoud en de grote standaardkoffers, hoge ruit en windbescherming de doorslaggevende factor geweest. En op de tweede plaats ook de looks, want zoals gezegd, een moto die je echt lelijk vind koop je niet gauw.

J
Zo is dat Jo, het is misschien moeilijk te begrijpen maar de grootte van de persoon is niet belangrijk, zijn beenlengte daarentegen wel. Ik ben 1,76m en sta met de voeten plat op de grond met het originele zadel, zo zie je maar. Ik heb wel een ander probleem, doordat ik dus lange benen heb en een heel kort lichaam komt madame te veel boven me uit en pakt zij al de wind. Ik heb al een nieuw Wunderlich scherm gekocht, een opzetstukje, een ander zadel en tot op heden is er niets dat een oplossing biedt. Als ik het scherm hoog genoeg zet zodat zij uit de wind zit ben ik verplicht om door het scherm te kijken idpv er over en dat wil ik dan weer niet. Wordt vervolgd met wrs. de verkoop van alle aangekochte spullen.
Julle
Plaats reactie