Stilvallen R1200RT
Moderator: GVN
Stilvallen R1200RT
Ik rij sinds eind februari met een R1200RT.Volgend probleem doet zich voor:-tijdens het rijden (snelheid 90-100 km) viel de motor plotseling volledig uit (geen vermogen,remmen,lichten enz) zonder enige waarschuwing.Ik heb mij aan de kant gezet;kontakt terug opgezet en ben opnieuw kunnen vertrekken;motor bij de dealer gebracht;werd aan de computer "gehangen" doch niets te vinden;kmstand 800 km.Gisteren hetzlfde probleem;volledig uitvallen en opnieuw vetrekken;kmstand 9000 km.De claxon werkt soms ook niet;stoppen en kontakt opzetten en werkt weer opnieuw.Ik heb mijn dealer gekontakteerd en zal mijn RT weer binnen moeten brengen.Vraag:Kan men bij het uitlezen van de motorgegevens deze "storingen" niet terugvinden en verhelpen of moet de volledige centrale unit vervangen worden?Iemand enig idee??? 
Ik denk dat men wil uitlezen wat men wil uitlezen?
De mijne een 1150 gsa is uitgevallen aan 130km/h op de E40 op het 3de rijvak
in volle verkeer,heb moeten heksentoeren uitvoeren om aan de pechstrook te geraken.Zonder motorvermogen tussen snel rijden wagens en vrachtwagens.Wat als ik was verongelukt? was er een oorzakelijk verband? ja .Is het te bewijzen ? neen (naar Belgisch recht welteverstaan)
De mijne een 1150 gsa is uitgevallen aan 130km/h op de E40 op het 3de rijvak
in volle verkeer,heb moeten heksentoeren uitvoeren om aan de pechstrook te geraken.Zonder motorvermogen tussen snel rijden wagens en vrachtwagens.Wat als ik was verongelukt? was er een oorzakelijk verband? ja .Is het te bewijzen ? neen (naar Belgisch recht welteverstaan)
-
®win
- Contacteer:
Lijkt mij een probleem waarbij de complete stroomtoevoer plotseling wegvalt (contactslot, accupolen en massakabel gecontroleerd?), waarbij geen sprake is van een storing die in de log wordt vastgelegd. Aansluiten op de Moditec geeft dan ook geen foutmeldingen.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
®win
- Contacteer:
Ik ben niet op de hoogte wbt de Canbus-techniek, maar ik kan mij voorstellen dat als de stroomkring kortstondig wordt onderbroken, deze door de nieuwe techniek pas weer wordt hersteld na uit- en weer inschakelen van het contact.
Mocht het probleem in het contactslot zitten, dan is uit- en inschakelen wellicht voldoende beweging in het mechaniek om weer contact te maken.
Mocht het probleem in het contactslot zitten, dan is uit- en inschakelen wellicht voldoende beweging in het mechaniek om weer contact te maken.
Groet,
Erwin
Erwin