Achterspatbord GS 1200

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
pzbiker

Achterspatbord GS 1200

Bericht door pzbiker »

Voor de mensen die interesse moesten hebben voor een achterspatbord van POWERBRONZE( Ergomotor ) te monteren, ik stelde de vraag of het achterspatbord van powerbronze gecombineerd kan geplaatst worden met het originele spatbord van de GS1200, omdat ik vrees wanneer ik het originele spatbord weglaat, het water en modder tot in mijn nek gaan vliegen.
Ik kreeg het onderstaande antwoord:

Goed nieuws : het achterspatbord past ook op een GS van 2004.

Samen monteren met het origineel is niet standaard voorzien, maar blijkbaar wel mogelijk als je een beetje handig bent, door er hele korte afstandsbusjes tussen te steken. Die moet je dan wel zelf ergens anders aanschaffen, maar de meeste doe het zelf zaken hebben die wel. Best dat je busjes neemt met een rubbertje er in dat ook de zijkanten afdekt. Het is mogelijk dat je ook andere bouten zal moeten gebruiken, omdat deze door de afstandsbus misschien te kort zullen zijn.

Afbeelding

Heeft er iemand ervaring met zo een spatbord, al dan niet in combinatie met het originele spatbord van de GS1200?
Thx PZBIKER
Afbeelding
Danny

Re: Achterspatbord GS 1200

Bericht door Danny »

Werd vroeger ook al aangeboden op een 1150 en werkt natuurlijk wel, alle afdekking voor je wiel is beter dan geen.
Al vind ik de bescherming standaard best oke... 't is geen LT he :wink:
Met een busje zoals ze zeggen zal 't wel kunnen he ik zie daar geen probleem in...

Op de 1150 gingen er wel meerdere kapot omdat ze mee op de kardan zitten en flinke tikken krijgen als je rijdt.

Een musling is kan je misschien ook interesseren?? Minder efficiënt maar 't is meer om motor/veer te sparen :mrgreen:

http://www.nippynormans.com/MACHINE-ART ... M-SLING08/
pzbiker

Bericht door pzbiker »

Danny schreef:Werd vroeger ook al aangeboden op een 1150 en werkt natuurlijk wel, alle afdekking voor je wiel is beter dan geen.
Al vind ik de bescherming standaard best oke... 't is geen LT he :wink:
Met een busje zoals ze zeggen zal 't wel kunnen he ik zie daar geen probleem in...

Op de 1150 gingen er wel meerdere kapot omdat ze mee op de kardan zitten en flinke tikken krijgen als je rijdt.

Een musling is kan je misschien ook interesseren?? Minder efficiënt maar 't is meer om motor/veer te sparen :mrgreen:

http://www.nippynormans.com/MACHINE-ART ... M-SLING08/

Bedankt voor de info Danny, het is idd geen LT en aangezien deze ook op de cardan gemonteerd zit, ga ik er toch nog 2 keer over denken voor ik hem aanschaf.
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

Als je er eentje aanschaft dan liefst zo licht en sterk mogelijk, volledig in carbon is geschikt en ook duur :wink:
Plaats reactie