Schotland met Thomas Cook
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
Mano Destra
Schotland met Thomas Cook
Hallo,
ik ben dit week-end naar het vakantiesalon geweest voor info motorreis naar Schotland. Blijkbaar heeft Thomas Cook een 10 daagse motortour in zijn brochure.
overtocht Zeebrugge - Hull.
dag 2 Hull - Peebles
dag 3 Peebles - Inverness. 5 overnachtingen in Palace Hotel Inverness.
dag 4 rondrit Highlands
dag 5 rondrit Applecross
dag 6 rondrit door de Glens
dag 7 rondrit Loch Ness
dag 8 Inverness - Peebles
dag 9 Peebles - Hull
dag 10 Zeebrugge -
Heeft iemand hier ervaring mee?????
MD
ik ben dit week-end naar het vakantiesalon geweest voor info motorreis naar Schotland. Blijkbaar heeft Thomas Cook een 10 daagse motortour in zijn brochure.
dag 2 Hull - Peebles
dag 4 rondrit Highlands
dag 5 rondrit Applecross
dag 7 rondrit Loch Ness
dag 9 Peebles - Hull
dag 10 Zeebrugge -
MD
Re: Schotland met Thomas Cook
Ga ook eens kijken bij Horizon motorreizen.
Wij deden een 10-daagse Schotlandreis in 2010, en dit was zeker een aanrader.......
en financieel interessanter dan Thomas Cook.
Wij deden een 10-daagse Schotlandreis in 2010, en dit was zeker een aanrader.......
Geniet vandaag, het is later dan je denkt
Zeker doen.Ga ook eens kijken bij Horizon motorreizen.
Ben ook tevreden over "Horizon Motorreizen"
Motorcycle always a trusty friend
Hallo,Schotland met Thomas Cook
door Mano Destra » 08/02/11 08:42
Hallo,
dag 2 Hull - Peebles
dag 4 rondrit Highlands
dag 5 rondrit Applecross
dag 7 rondrit Loch Ness
dag 9 Peebles - Hull
dag 10 Zeebrugge -
begrijp ik het goed, dat alle rondritten gebeuren vanuit Inverness ? Zit je dan niet vlug met dagritten van heel veel kilometers met weinig tijd om te genieten van de omgeving ?
Inverness ligt nu toch niet echt centraal,hé of heb ik er een verkeerd beeld van omdat ik zelf vooral de westkust wil zien ( Oban, Glenfinnan, eiland Skye,Applecross...)?
Een hotel op voorhand kunnen vastleggen geeft natuurlijk wel een geruststelling...
Inverness Applecross is doenbaar maar als je via lochinver wil (wat je niet mag missen) dan is 't een rit van 500 km...
niet onoverkomelijk bij lekker weer, de aanloop is via snelle wegen en de terugkeer ook, dus een beetje vanalles op één dag...
Wat er ook van aan is, ferry boeken,arriveren, opstappen en rijden, een hotelleke vind je altijd...
niet onoverkomelijk bij lekker weer, de aanloop is via snelle wegen en de terugkeer ook, dus een beetje vanalles op één dag...
Wat er ook van aan is, ferry boeken,arriveren, opstappen en rijden, een hotelleke vind je altijd...
-
Mano Destra
Inderdaad alle ritten vertrekken vanuit Inverness. Alle ritten zijn tussen 260 en 400 km.
Is het zo dat de westkust mooier is dan de oostkust?
Zal eens uitkijken naar Horizon reizen.
ik heb ondertussen ook al een folder gekregen van "Beautiful Britain" uit Kontich. Mij totaal onbekend.
Wat moet ik tijdens mijn eerste Schotlandreis zeker gezien hebben?
ik heb ondertussen ook al een folder gekregen van "Beautiful Britain" uit Kontich. Mij totaal onbekend.
Volgens mij is de westkust inderdaad mooier dan de oostkust. En denk ik dat je spijt gaat hebben om elke dag terug naar Inverness te meten rijden (het enige voordeel daaraan zou kunnen zijn dat je zonder bagage de trippen kan maken , maar je kan ook gewoon minder meenemenMano Destra schreef:Inderdaad alle ritten vertrekken vanuit Inverness. Alle ritten zijn tussen 260 en 400 km.
Heel schotland is mooi maar als je niet persé in joan'o groats moet zijn , zou ik vooral het stuk tot ongeveer Ullapool aanraden.
Euh, misschien dat ze daar links rijdenMano Destra schreef:Wat moet ik tijdens mijn eerste Schotlandreis zeker gezien hebben?
Greetz,
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Maak ééns uit wat je wil zien.Mano Destra schreef:Wat moet ik tijdens mijn eerste Schotlandreis zeker gezien hebben?
- Natuur
- kastelen
- ruines
-Whiskey stokerijen.
- Fauna en flora
of een mix van dit alles?
ENHarald schreef: - Natuur ( Fauna en flora)
- kastelen
- ruines
- Whiskey stokerijen.
of een mix van dit alles?
Gewoon het rijden over de single-tracks of de-één-autobrede-wegen met de passing places, over de cattle-grids (wild- en schapenroosters). Wat ik ook steeds opzoek zijn de live-optredens in pubs en bars in 't WE. Ambiance verzekerd. Maak de nodige tussenstops om te genieten van de vele meertjes en prachtige zichten.
Ik ben ook meer te vinden voor het "laat het maar op me afkomen", er is genoeg slaap- en eetgelegenheid.
Ons leven is zo al genoeg geregeld. Mijn moto, mijn vrijheid !!!!
trikke
-
Mano Destra
Voila de reis is geboekt met Horizon Motorreizen.
Bij deze wil iedereen danken die gereageerd heeft op dit topic.
Marc
Bij deze wil iedereen danken die gereageerd heeft op dit topic.
Marc