Ergernis en beperkingen...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door wooter »

Harald schreef:Wie kent er trouwens het verschil tussen een fietspad en een fietssugestiestrook?
Als het goed is, zou jij dat laatste zelfs niet mogen kennen. Het staat nl. niet in de verkeerswetgeving, noch in de plaatsingsvoorwaarden.
Relax
Berichten: 5718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Relax »

Kan best zijn, maar dit vind ik wel een goed voorbeeld van iets aanpakken zonder er onmiddellijk wetgeving en dus controle / repressief optreden op los te laten.
Je kleurt een deel van de rijbaan anders in en het rijgedrag van véél bestuurders wijzigt tov de fietsers én de fietsers gaan hier dan ook rijden. Hardleerse mensen vind je altijd, maar de strook in kwestie blijft dikwijls wel vrij.
I respect your opinion. But I don't give shit.
w
Berichten: 573
Lid geworden op: 30 sep 2004, 13:15

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door w »

Ik ben op zoek naar een goedkope GS1200 adv.............en blijkbaar ziet Danny het niet zo meer zitten om met de Vlaamse wegen af te bollen met zijn machien, dus bij deze Danny......dealtje voor 5000 euro? :grin: :grin: :grin: :grin: :grin:
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Danny »

dealtje voor 5000 euro?
zet dat voorschotje maar op mijn rekening, de overige 9000 ontvang ik wel bij ophalen AfbeeldingAfbeelding
GSPeP
Berichten: 716
Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
Woonplaats: Steendorp
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door GSPeP »

Relax schreef:Kan best zijn, maar dit vind ik wel een goed voorbeeld van iets aanpakken zonder er onmiddellijk wetgeving en dus controle / repressief optreden op los te laten.
Je kleurt een deel van de rijbaan anders in en het rijgedrag van véél bestuurders wijzigt tov de fietsers én de fietsers gaan hier dan ook rijden. Hardleerse mensen vind je altijd, maar de strook in kwestie blijft dikwijls wel vrij.
Ik rijd zo goed als altijd op zo'n strook. (Toch hier in de streek omdat meestal de weg te smal is om er naast te rijden) Voor mij zijn die suggestiestroken een halve oplossing. Of men maakt een degelijk fietspad, al dan niet gescheiden van de rijweg, of men laat het zo. Als er een fietser rijd, zal ik wel opzij gaan. Daar hoeft geen kleurtje aan te pas te komen.
In de buurgemeente Kruibeke heeft "den baard" al zo veel van die fantasietjes uitgedacht. Sinds invoering zijn er nog nooit zoveel ongevallen met fietsers en auto's gebeurd. En dan nog maar om te zwijgen van diegenen die onder geen enkel beding op het kleurtje durven rijden en liever riskeren om frontaal op een tegenligger knallen.

En om "on topic" te blijven: wij hebben hier in de streek ook last van wildgroei van verkeersborden. Waar men 90 mocht werd het eerst beperkt tot 70 en nu zelfs al stukken tot 50. (bvb. N485 van de E17 afrit Haasdonk naar Bazel en Steendorp) Voor de rest denk ik dat er op grondgebied Temse en Kruibeke nergens nog sneller dan 70 mag gereden worden.
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door J »

eigenlijk zal dat veel stemmen opbrengen zekers. Vooral bij de gezinnen met kinderen, en die zijn toch nog steeds het grootste aantal.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
aantzeetje
Berichten: 1221
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
Woonplaats: Oostduinkerke
Locatie: W-VL

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door aantzeetje »

Jo De Paepe schreef:Danny,

Te lang in 't buitenland gezeten zekers ????? :roll: :roll:

Waarom denk, je dat ik alleen nog ga rijden in Noord Frankrijk ; Henegouwen en Ardennen.
De Vlaanders zijn just goe om woonwerk snelweg te doen met de motor en om door de file te glippen

Toerrit in Vlaanderen , Neen Merci , 'k heb iedere keer het spek aan mijn kl.... :pig:

Idem hier. Gelukkig zitten we hier maar op een km of 8 van de franse grens.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Vanguard »

Gelukzakken, mijn speelterrein was in de Eifel, stillekesaan is daar ook al niks meer te zoeken. Alhoewel ik mij in de dorpskernen aan de snelheidsbeperkingen hield was het nog heel tof vertoeven. Tegenwoordig in de dorpen 30km/h, flitsbakken, anonieme politiemoto's en bemande flitstoestanden op de uitnodigende onbewoonde wegen.
Het was ni dat ik daar ging racen, maar gewoon vlot rijden.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Dirk Pauwels
Berichten: 4704
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Dirk Pauwels »

GSPeP schreef:
In de buurgemeente Kruibeke heeft "den baard" al zo veel van die fantasietjes uitgedacht. Sinds invoering zijn er nog nooit zoveel ongevallen met fietsers en auto's gebeurd. En dan nog maar om te zwijgen van diegenen die onder geen enkel beding op het kleurtje durven rijden en liever riskeren om frontaal op een tegenligger knallen.

En om "on topic" te blijven: wij hebben hier in de streek ook last van wildgroei van verkeersborden. Waar men 90 mocht werd het eerst beperkt tot 70 en nu zelfs al stukken tot 50. (bvb. N485 van de E17 afrit Haasdonk naar Bazel en Steendorp) Voor de rest denk ik dat er op grondgebied Temse en Kruibeke nergens nog sneller dan 70 mag gereden worden.
In holland zeggen ze: "breek me de bek niet open", geweldige uitdrukking en helemaal van toepassing...Ik kom ook vaak in Bazel/kruibeke.
't is te hopen da ze op die N485 nooit gaan flitsen.......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Danny »

Ik snap trouwens niet wat de zin/waarde is van een suggestiestrook... ik weet dat ik rechts moet rijden met mijn veloke tenzij anders vermeld. Iemand die op de weg rijd en dat niet weet hoort niet zonder begeleiding op de openbare weg.

Veel van die geverfde kleurkes zijn trouwens een pest als ze nat zijn, spekglad... kwam zo van de week twee groen geschilderde baanvakken tegen (wel 50 mr lang) man man als ge daarop in de remmen moet al is 't aan lage snelheid dan kan het wel eens alle hens aan dek zijn om die verf nie van heel dichtbij te moeten inspecteren. :roll:

Ben trouwens laatst bijna op mijnen toeter gegaan -met den bosvlo- op zo'n mooi geverfd vierkant aan een kruising, nat en zwiep ik lag bijna in 't midden van de baan...

tja 't zal wel aan mij liggen zeker :scratch:
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door John »

Ik heb het momenteel nog wat te druk met mijn CV aan te sluiten. Maar als dat klaar is maak ik misschien een klein containerke met daar ne moto in, wat hydraulische pompkes met de nodige scharnierkes, ne computer met dolby 7.1 en een panorama screen en oh ja! Nog ne grote ventilator met verwarming om rijwind te simuleren. :lol:
Der gaat nog geld mee te verdienen zijn als het tij op de baan niet keerd, let op mijn woorden! :wink:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Harald »

Zeer goed John.
Als gij in uwe container blijft spelen is de baan al iets veiliger voor de anderen :lol: :lol:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Frans »

't Komt niet allemaal van Schouppe , diene hasseltse hansworst heeft ook zijn best gedaan met die 70km/h schijven.
Als't van mij afhingt overal die borden weg, en 80 km over het ganse grondgebied.
Dubbele rijvaksbanen met middenstrook 110km , autostrades 130km und bei nasse 110km.
De meeste verkeersremmers weg en dorpels moeten schuinoplopend zijn, teneinde banden en velgen te sparen.
30km enkel aan scholen,rusthuizen en echte winkelstraten en elektrisch aangeduid.
Binnen de echt bebouwde kom 50km ,in plaats van flitspalen rode lichten die aanfloepen als de max snelheid overschreden wordt en flitsen als men er door rijdt.
Verder moet er een marge van 10km/h gegeven worden ipv 6% bij overschrijding van de max snelheid.

Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .
BRONCO30
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:12
Locatie: BOCHOLT, Limburg

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door BRONCO30 »

Frans schreef:'t Komt niet allemaal van Schouppe , diene hasseltse hansworst heeft ook zijn best gedaan met die 70km/h schijven.
Als't van mij afhingt overal die borden weg, en 80 km over het ganse grondgebied.
Dubbele rijvaksbanen met middenstrook 110km , autostrades 130km und bei nasse 110km.
De meeste verkeersremmers weg en dorpels moeten schuinoplopend zijn, teneinde banden en velgen te sparen.
30km enkel aan scholen,rusthuizen en echte winkelstraten en elektrisch aangeduid.
Binnen de echt bebouwde kom 50km ,in plaats van flitspalen rode lichten die aanfloepen als de max snelheid overschreden wordt en flitsen als men er door rijdt.
Verder moet er een marge van 10km/h gegeven worden ipv 6% bij overschrijding van de max snelheid.

Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .
VOLLEDIG mee akkoord!!!
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!

Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door John »

Harald schreef:Zeer goed John.
Als gij in uwe container blijft spelen is de baan al iets veiliger voor de anderen :lol: :lol:
Wacht tot ik je nog eens tegenkom! :clown:
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Harald »

Frans schreef:'Verder moet er een marge van 10km/h gegeven worden ipv 6% bij overschrijding van de max snelheid.

Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .

6% van 120 = ook bijna 10 hé.
Dus zoveel verschil zal dat wel niet zijn zeker.
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Danny
Berichten: 6517
Lid geworden op: 27 sep 2004, 22:50
Locatie: Zandhoven

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Danny »

diene hasseltse hansworst
dieje kloot van "graat-is" (lees gratis, voor een mens zonder spraakgebrek)AfbeeldingDie weet wel waarom ie uit de politiek is verdwenen.

In Nederland hadden ze er ook zo ene en die is nu ook volledig met de grond gelijk gemaakt, de kerel van 't rekening rijden.
Dankzij meneer de "socialistgratisverkeerdaccentleggendeblikopenerneus" zitten wij nu met al die kutplakaten van 70 per uur want hij is den aanstoker...dieje zou ik graag eens Afbeelding

of

Afbeelding
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Frans »

Harald schreef:
Frans schreef:'Verder moet er een marge van 10km/h gegeven Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .

6% van 120 = ook bijna 10 hé.
Dus zoveel verschil zal dat wel niet zijn zeker.

Das waar Harald ,maar met ne goede wagen /moto in normale omstandigheden kan je het verschil tussen 50 en 57kmh moeilijk in schatten zonder
voortdurend op je snelheidsmeter te letten. Persoonlijk heb ik reeds 2x 50 euro betaald voor een aangepaste snelheid van 51 kmh.
Daarom ben ik voorstander van een grotere marge en het systeem met aanfloepende rode lichten , ook vanwege hun sociale controle functie
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door xantingo »

Danny schreef:
diene hasseltse hansworst
..dieje zou ik graag eens Afbeelding
Mag ik komen helpen?
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
BRONCO30
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:12
Locatie: BOCHOLT, Limburg

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door BRONCO30 »

xantingo schreef:
Danny schreef:
diene hasseltse hansworst
..dieje zou ik graag eens Afbeelding
Mag ik komen helpen?
Ik ook dan hé :lol:
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!

Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Dirk Pauwels
Berichten: 4704
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Dirk Pauwels »

BRONCO30 schreef:
Ik ook dan hé :lol:
Ik ook ik ook, ik heb al een plakkaat van 70 klaarliggen.... :rambo:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door wooter »

Relax schreef:Kan best zijn, maar dit vind ik wel een goed voorbeeld van iets aanpakken zonder er onmiddellijk wetgeving en dus controle / repressief optreden op los te laten.
Je kleurt een deel van de rijbaan anders in en het rijgedrag van véél bestuurders wijzigt tov de fietsers én de fietsers gaan hier dan ook rijden. Hardleerse mensen vind je altijd, maar de strook in kwestie blijft dikwijls wel vrij.
Wat haaks staat op de wegcode:
9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen...
http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... e/109-art9" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ken er ook die er niet op durven rijden, maar wel frontaal op me in willen rijden.

En dan zijn er nog de wegen met fietspad in beide richtingen, waar je niet eens twee auto's kan kruisen zonder over het fietspad te rijden. Hoogst illegaal!
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door MOTOBLOG »

Mooi verwoord anders... zo denken er velen over. Ik probeer me er over te zetten en ook zo snel mogelijk weg van hier te rijden.
Relax
Berichten: 5718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: Ergernis en beperkingen...

Bericht door Relax »

GSPeP schreef:Ik rijd zo goed als altijd op zo'n strook. (Toch hier in de streek omdat meestal de weg te smal is om er naast te rijden) Voor mij zijn die suggestiestroken een halve oplossing. Of men maakt een degelijk fietspad, al dan niet gescheiden van de rijweg, of men laat het zo. Als er een fietser rijd, zal ik wel opzij gaan. Daar hoeft geen kleurtje aan te pas te komen.
In de buurgemeente Kruibeke heeft "den baard" al zo veel van die fantasietjes uitgedacht. Sinds invoering zijn er nog nooit zoveel ongevallen met fietsers en auto's gebeurd. En dan nog maar om te zwijgen van diegenen die onder geen enkel beding op het kleurtje durven rijden en liever riskeren om frontaal op een tegenligger knallen.
& @ Wooter

Ik rij er ook op, en daar dienen ze voor, maar ze worden dikwijls onterecht en onoordeelkundig gebruikt. En zij die dan liever botsen dan kleurrijden: tja, overal ezels.

Zo'n suggestiestrook wordt dikwijls gebruikt waar je geen fietspad kan maken (geen plaats voor technische minimumnormen) of op plaatsen waar je dat niet wil afdwingen, maar wel duidelijk maken dat er wel 'ns een fietser wil passeren (eerder smalle eenrichtingsstraat waar fietsers ook in de andere richting mogen rijden).
Als iedereen het beschouwt voor wat het dient en waarvoor het staat, lukt dat best.

Moest iedereen de wegcode in acht nemen, dan heb je véél uit diezelfde wegcode niet eens nodig. En daar zijn wel allemaal in hetzelfde bedje ziek.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie