Als het goed is, zou jij dat laatste zelfs niet mogen kennen. Het staat nl. niet in de verkeerswetgeving, noch in de plaatsingsvoorwaarden.Harald schreef:Wie kent er trouwens het verschil tussen een fietspad en een fietssugestiestrook?
Ergernis en beperkingen...
Moderator: GVN
Re: Ergernis en beperkingen...
-
- Berichten: 5718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Ergernis en beperkingen...
Kan best zijn, maar dit vind ik wel een goed voorbeeld van iets aanpakken zonder er onmiddellijk wetgeving en dus controle / repressief optreden op los te laten.
Je kleurt een deel van de rijbaan anders in en het rijgedrag van véél bestuurders wijzigt tov de fietsers én de fietsers gaan hier dan ook rijden. Hardleerse mensen vind je altijd, maar de strook in kwestie blijft dikwijls wel vrij.
Je kleurt een deel van de rijbaan anders in en het rijgedrag van véél bestuurders wijzigt tov de fietsers én de fietsers gaan hier dan ook rijden. Hardleerse mensen vind je altijd, maar de strook in kwestie blijft dikwijls wel vrij.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: Ergernis en beperkingen...
Ik ben op zoek naar een goedkope GS1200 adv.............en blijkbaar ziet Danny het niet zo meer zitten om met de Vlaamse wegen af te bollen met zijn machien, dus bij deze Danny......dealtje voor 5000 euro?






Re: Ergernis en beperkingen...
zet dat voorschotje maar op mijn rekening, de overige 9000 ontvang ik wel bij ophalendealtje voor 5000 euro?


-
- Berichten: 716
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 20:31
- Woonplaats: Steendorp
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Contacteer:
Re: Ergernis en beperkingen...
Ik rijd zo goed als altijd op zo'n strook. (Toch hier in de streek omdat meestal de weg te smal is om er naast te rijden) Voor mij zijn die suggestiestroken een halve oplossing. Of men maakt een degelijk fietspad, al dan niet gescheiden van de rijweg, of men laat het zo. Als er een fietser rijd, zal ik wel opzij gaan. Daar hoeft geen kleurtje aan te pas te komen.Relax schreef:Kan best zijn, maar dit vind ik wel een goed voorbeeld van iets aanpakken zonder er onmiddellijk wetgeving en dus controle / repressief optreden op los te laten.
Je kleurt een deel van de rijbaan anders in en het rijgedrag van véél bestuurders wijzigt tov de fietsers én de fietsers gaan hier dan ook rijden. Hardleerse mensen vind je altijd, maar de strook in kwestie blijft dikwijls wel vrij.
In de buurgemeente Kruibeke heeft "den baard" al zo veel van die fantasietjes uitgedacht. Sinds invoering zijn er nog nooit zoveel ongevallen met fietsers en auto's gebeurd. En dan nog maar om te zwijgen van diegenen die onder geen enkel beding op het kleurtje durven rijden en liever riskeren om frontaal op een tegenligger knallen.
En om "on topic" te blijven: wij hebben hier in de streek ook last van wildgroei van verkeersborden. Waar men 90 mocht werd het eerst beperkt tot 70 en nu zelfs al stukken tot 50. (bvb. N485 van de E17 afrit Haasdonk naar Bazel en Steendorp) Voor de rest denk ik dat er op grondgebied Temse en Kruibeke nergens nog sneller dan 70 mag gereden worden.
Re: Ergernis en beperkingen...
eigenlijk zal dat veel stemmen opbrengen zekers. Vooral bij de gezinnen met kinderen, en die zijn toch nog steeds het grootste aantal.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
- Berichten: 1221
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:07
- Woonplaats: Oostduinkerke
- Locatie: W-VL
Re: Ergernis en beperkingen...
Jo De Paepe schreef:Danny,
Te lang in 't buitenland gezeten zekers ?????![]()
![]()
Waarom denk, je dat ik alleen nog ga rijden in Noord Frankrijk ; Henegouwen en Ardennen.
De Vlaanders zijn just goe om woonwerk snelweg te doen met de motor en om door de file te glippen
Toerrit in Vlaanderen , Neen Merci , 'k heb iedere keer het spek aan mijn kl....
Idem hier. Gelukkig zitten we hier maar op een km of 8 van de franse grens.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Re: Ergernis en beperkingen...
Gelukzakken, mijn speelterrein was in de Eifel, stillekesaan is daar ook al niks meer te zoeken. Alhoewel ik mij in de dorpskernen aan de snelheidsbeperkingen hield was het nog heel tof vertoeven. Tegenwoordig in de dorpen 30km/h, flitsbakken, anonieme politiemoto's en bemande flitstoestanden op de uitnodigende onbewoonde wegen.
Het was ni dat ik daar ging racen, maar gewoon vlot rijden.
Het was ni dat ik daar ging racen, maar gewoon vlot rijden.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Ergernis en beperkingen...
In holland zeggen ze: "breek me de bek niet open", geweldige uitdrukking en helemaal van toepassing...Ik kom ook vaak in Bazel/kruibeke.GSPeP schreef:
In de buurgemeente Kruibeke heeft "den baard" al zo veel van die fantasietjes uitgedacht. Sinds invoering zijn er nog nooit zoveel ongevallen met fietsers en auto's gebeurd. En dan nog maar om te zwijgen van diegenen die onder geen enkel beding op het kleurtje durven rijden en liever riskeren om frontaal op een tegenligger knallen.
En om "on topic" te blijven: wij hebben hier in de streek ook last van wildgroei van verkeersborden. Waar men 90 mocht werd het eerst beperkt tot 70 en nu zelfs al stukken tot 50. (bvb. N485 van de E17 afrit Haasdonk naar Bazel en Steendorp) Voor de rest denk ik dat er op grondgebied Temse en Kruibeke nergens nog sneller dan 70 mag gereden worden.
't is te hopen da ze op die N485 nooit gaan flitsen.......
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Ergernis en beperkingen...
Ik snap trouwens niet wat de zin/waarde is van een suggestiestrook... ik weet dat ik rechts moet rijden met mijn veloke tenzij anders vermeld. Iemand die op de weg rijd en dat niet weet hoort niet zonder begeleiding op de openbare weg.
Veel van die geverfde kleurkes zijn trouwens een pest als ze nat zijn, spekglad... kwam zo van de week twee groen geschilderde baanvakken tegen (wel 50 mr lang) man man als ge daarop in de remmen moet al is 't aan lage snelheid dan kan het wel eens alle hens aan dek zijn om die verf nie van heel dichtbij te moeten inspecteren.
Ben trouwens laatst bijna op mijnen toeter gegaan -met den bosvlo- op zo'n mooi geverfd vierkant aan een kruising, nat en zwiep ik lag bijna in 't midden van de baan...
tja 't zal wel aan mij liggen zeker
Veel van die geverfde kleurkes zijn trouwens een pest als ze nat zijn, spekglad... kwam zo van de week twee groen geschilderde baanvakken tegen (wel 50 mr lang) man man als ge daarop in de remmen moet al is 't aan lage snelheid dan kan het wel eens alle hens aan dek zijn om die verf nie van heel dichtbij te moeten inspecteren.

Ben trouwens laatst bijna op mijnen toeter gegaan -met den bosvlo- op zo'n mooi geverfd vierkant aan een kruising, nat en zwiep ik lag bijna in 't midden van de baan...
tja 't zal wel aan mij liggen zeker

-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Ergernis en beperkingen...
Ik heb het momenteel nog wat te druk met mijn CV aan te sluiten. Maar als dat klaar is maak ik misschien een klein containerke met daar ne moto in, wat hydraulische pompkes met de nodige scharnierkes, ne computer met dolby 7.1 en een panorama screen en oh ja! Nog ne grote ventilator met verwarming om rijwind te simuleren.
Der gaat nog geld mee te verdienen zijn als het tij op de baan niet keerd, let op mijn woorden!

Der gaat nog geld mee te verdienen zijn als het tij op de baan niet keerd, let op mijn woorden!

Re: Ergernis en beperkingen...
Zeer goed John.
Als gij in uwe container blijft spelen is de baan al iets veiliger voor de anderen

Als gij in uwe container blijft spelen is de baan al iets veiliger voor de anderen


-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Ergernis en beperkingen...
't Komt niet allemaal van Schouppe , diene hasseltse hansworst heeft ook zijn best gedaan met die 70km/h schijven.
Als't van mij afhingt overal die borden weg, en 80 km over het ganse grondgebied.
Dubbele rijvaksbanen met middenstrook 110km , autostrades 130km und bei nasse 110km.
De meeste verkeersremmers weg en dorpels moeten schuinoplopend zijn, teneinde banden en velgen te sparen.
30km enkel aan scholen,rusthuizen en echte winkelstraten en elektrisch aangeduid.
Binnen de echt bebouwde kom 50km ,in plaats van flitspalen rode lichten die aanfloepen als de max snelheid overschreden wordt en flitsen als men er door rijdt.
Verder moet er een marge van 10km/h gegeven worden ipv 6% bij overschrijding van de max snelheid.
Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .
Als't van mij afhingt overal die borden weg, en 80 km over het ganse grondgebied.
Dubbele rijvaksbanen met middenstrook 110km , autostrades 130km und bei nasse 110km.
De meeste verkeersremmers weg en dorpels moeten schuinoplopend zijn, teneinde banden en velgen te sparen.
30km enkel aan scholen,rusthuizen en echte winkelstraten en elektrisch aangeduid.
Binnen de echt bebouwde kom 50km ,in plaats van flitspalen rode lichten die aanfloepen als de max snelheid overschreden wordt en flitsen als men er door rijdt.
Verder moet er een marge van 10km/h gegeven worden ipv 6% bij overschrijding van de max snelheid.
Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .
Re: Ergernis en beperkingen...
VOLLEDIG mee akkoord!!!Frans schreef:'t Komt niet allemaal van Schouppe , diene hasseltse hansworst heeft ook zijn best gedaan met die 70km/h schijven.
Als't van mij afhingt overal die borden weg, en 80 km over het ganse grondgebied.
Dubbele rijvaksbanen met middenstrook 110km , autostrades 130km und bei nasse 110km.
De meeste verkeersremmers weg en dorpels moeten schuinoplopend zijn, teneinde banden en velgen te sparen.
30km enkel aan scholen,rusthuizen en echte winkelstraten en elektrisch aangeduid.
Binnen de echt bebouwde kom 50km ,in plaats van flitspalen rode lichten die aanfloepen als de max snelheid overschreden wordt en flitsen als men er door rijdt.
Verder moet er een marge van 10km/h gegeven worden ipv 6% bij overschrijding van de max snelheid.
Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .
Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Ergernis en beperkingen...
Wacht tot ik je nog eens tegenkom!Harald schreef:Zeer goed John.
Als gij in uwe container blijft spelen is de baan al iets veiliger voor de anderen![]()

Re: Ergernis en beperkingen...
Frans schreef:'Verder moet er een marge van 10km/h gegeven worden ipv 6% bij overschrijding van de max snelheid.
Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .
6% van 120 = ook bijna 10 hé.
Dus zoveel verschil zal dat wel niet zijn zeker.
Re: Ergernis en beperkingen...
dieje kloot van "graat-is" (lees gratis, voor een mens zonder spraakgebrek)diene hasseltse hansworst

In Nederland hadden ze er ook zo ene en die is nu ook volledig met de grond gelijk gemaakt, de kerel van 't rekening rijden.
Dankzij meneer de "socialistgratisverkeerdaccentleggendeblikopenerneus" zitten wij nu met al die kutplakaten van 70 per uur want hij is den aanstoker...dieje zou ik graag eens

of

-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: Ergernis en beperkingen...
Harald schreef:Frans schreef:'Verder moet er een marge van 10km/h gegeven Zou denkelijk al veel ergernis wegnemen .
6% van 120 = ook bijna 10 hé.
Dus zoveel verschil zal dat wel niet zijn zeker.
Das waar Harald ,maar met ne goede wagen /moto in normale omstandigheden kan je het verschil tussen 50 en 57kmh moeilijk in schatten zonder
voortdurend op je snelheidsmeter te letten. Persoonlijk heb ik reeds 2x 50 euro betaald voor een aangepaste snelheid van 51 kmh.
Daarom ben ik voorstander van een grotere marge en het systeem met aanfloepende rode lichten , ook vanwege hun sociale controle functie
-
- Berichten: 604
- Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
- Woonplaats: Wechelderzande
- Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
- Contacteer:
Re: Ergernis en beperkingen...
Mag ik komen helpen?Danny schreef:..dieje zou ik graag eensdiene hasseltse hansworst



Re: Ergernis en beperkingen...
Ik ook dan héxantingo schreef:Mag ik komen helpen?Danny schreef:..dieje zou ik graag eensdiene hasseltse hansworst

Bones heal, chicks digg scarves and glory lasts forever!!
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
Yamaha XJ750, KAWA Z750, K1300R
-
- Berichten: 4704
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: Ergernis en beperkingen...
Ik ook ik ook, ik heb al een plakkaat van 70 klaarliggen....BRONCO30 schreef:
Ik ook dan hé

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: Ergernis en beperkingen...
Wat haaks staat op de wegcode:Relax schreef:Kan best zijn, maar dit vind ik wel een goed voorbeeld van iets aanpakken zonder er onmiddellijk wetgeving en dus controle / repressief optreden op los te laten.
Je kleurt een deel van de rijbaan anders in en het rijgedrag van véél bestuurders wijzigt tov de fietsers én de fietsers gaan hier dan ook rijden. Hardleerse mensen vind je altijd, maar de strook in kwestie blijft dikwijls wel vrij.
http://www.wegcode.be/wetteksten/select ... e/109-art9" onclick="window.open(this.href);return false;9.3.1. Elke bestuurder die de rijbaan volgt moet zo dicht mogelijk bij de rechterrand van die rijbaan blijven, behalve op pleinen of om de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 op te volgen...
Ik ken er ook die er niet op durven rijden, maar wel frontaal op me in willen rijden.
En dan zijn er nog de wegen met fietspad in beide richtingen, waar je niet eens twee auto's kan kruisen zonder over het fietspad te rijden. Hoogst illegaal!
Re: Ergernis en beperkingen...
Mooi verwoord anders... zo denken er velen over. Ik probeer me er over te zetten en ook zo snel mogelijk weg van hier te rijden.
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
- Berichten: 5718
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: Ergernis en beperkingen...
& @ WooterGSPeP schreef:Ik rijd zo goed als altijd op zo'n strook. (Toch hier in de streek omdat meestal de weg te smal is om er naast te rijden) Voor mij zijn die suggestiestroken een halve oplossing. Of men maakt een degelijk fietspad, al dan niet gescheiden van de rijweg, of men laat het zo. Als er een fietser rijd, zal ik wel opzij gaan. Daar hoeft geen kleurtje aan te pas te komen.
In de buurgemeente Kruibeke heeft "den baard" al zo veel van die fantasietjes uitgedacht. Sinds invoering zijn er nog nooit zoveel ongevallen met fietsers en auto's gebeurd. En dan nog maar om te zwijgen van diegenen die onder geen enkel beding op het kleurtje durven rijden en liever riskeren om frontaal op een tegenligger knallen.
Ik rij er ook op, en daar dienen ze voor, maar ze worden dikwijls onterecht en onoordeelkundig gebruikt. En zij die dan liever botsen dan kleurrijden: tja, overal ezels.
Zo'n suggestiestrook wordt dikwijls gebruikt waar je geen fietspad kan maken (geen plaats voor technische minimumnormen) of op plaatsen waar je dat niet wil afdwingen, maar wel duidelijk maken dat er wel 'ns een fietser wil passeren (eerder smalle eenrichtingsstraat waar fietsers ook in de andere richting mogen rijden).
Als iedereen het beschouwt voor wat het dient en waarvoor het staat, lukt dat best.
Moest iedereen de wegcode in acht nemen, dan heb je véél uit diezelfde wegcode niet eens nodig. En daar zijn wel allemaal in hetzelfde bedje ziek.
I respect your opinion. But I don't give shit.