spoorman schreef:Mischien is deze vraag al verschillende malen gesteld geweest

maar ik wil toch wel eens de mening horen van de meer ervaren rijders in verband met de banden keuze.
Ben zelf een leek in dit soort zaken dus wat zijn zo de meeste merken die in aanmerking komen?ik weet wel dat iedereen een persoonlijke voorkeur heeft maar zo heb ik toch een paar ideetjes

en wat ook belangrijk is wat kost dit eigenlijk om 2 nieuwe banden te vervangen

(ongeveer)
We spreken voor een R1200GS van 2009.
Alvast mijn dank voor de reacties.
Spoorman,
Ik rij met een R1200GS (2006) en rij zowel zomer als winter, woon-werk en vakantietrips. Maar altijd "solo".
Origineel stond hij op Metzeler Tourance. Hiermee heb ik 16000 tevreden kms gebold. Nooit enig probleem ondervonden.
Daarna heb ik mij een stel Metzeler Tourance EXP's aangeschaft. Ook hier heb ik bijna 16000 km's mee afgemaald. De laatste km's heb ik wel een aantal keren met een wegschuivend voorwiel de bocht omgegaan

.
Nu staat mijn GS op Michelin Anakee's 2. Persoonlijk vind ik dit een prachtige band en zeker de beste (van de drie voor mij) op nat wegdek. Deze band maakt wel iets meer "rolgeluid', wat komt door zijn zachtere samenstelling en grover profiel.
Naar ik heb vernomen zou deze band wel sneller afslijten. Dat moet ik nog ondervinden. Momenteel heeft hij ongeveer 8000km asvalt gevreten en staat ie nog heel netjes en goed voor enkele duizende km's.
grt