Verschil 100pk naar...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Supermario
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 dec 2004, 16:47
Locatie: Lede

Verschil 100pk naar...

Bericht door Supermario »

Hoi allen,

zijn hier K-rijders (1200 of 1300) die hun machine kochten in de 100pk versie en daarna lieten ombouwen tot de maximale pk versie.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat je de helft van die pks toch niet gebruikt.

Zoja, wat zijn de verschillen? Verbruik, trekkracht in hoge en lage toeren, soepelheid enz....
Of is het helemaal de moeite niet?

Dank bij voorbaat.

Grtn, Mario
K1600GTL 2011 + R1200GSA 2016 LC
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: Verschil 100pk naar...

Bericht door Vanguard »

Ben ik ook eens nieuwsgierig naar.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Re: Verschil 100pk naar...

Bericht door K1200GT »

Wat de K1200GT betreft: de 98 Pk versie houdt er mee op bij 7000 rpm; de open versie geeft er dan nog eens een lap op :grin:. Voor de rest is er geen enkel verschil (want beperking vermogen is louter electronisch; dus, veel "ombouwen" is er niet bij indien je van de 98 Pk naar de open versie wil gaan).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
mjy009
Berichten: 98
Lid geworden op: 16 apr 2010, 09:18

Re: Verschil 100pk naar...

Bericht door mjy009 »

Ik heb mijn K1300s bij het eerste onderhoud laten omzetten naar het volle vermogen.
Dit is inderdaad helemaal en volledig overbodig,
want bij dagelijks gebruik heb je al gauw 100 paarden te veel.
De extra paarden komen pas vrij vanaf 7000 toeren, zodat je al stevig op het gas moet vooraleer al die beesten gaan galopperen,
maar eens je daar bent wordt het zo ontzettend leuk,
dat je iedere keer weer op zoek gaat naar een strook om het gas eens tot tegen de stuit te trekken...
Totaal overbodig dus,
maar oh zo verslavend !!!
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Verschil 100pk naar...

Bericht door J »

totaal overbodig??

Ik genoot van elk rood licht...

zalig gevoel was het.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Wiedewa
Berichten: 1167
Lid geworden op: 20 apr 2008, 21:14
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Verschil 100pk naar...

Bericht door Wiedewa »

Heb zelf de K1100rs met 104 pk, dit komt door verkeerd luchtfilter.
Mijn gedacht is het niet nodig meer te hebben bij normale omstandigheden.

Zag ik m'n zoon met 6traps automaat 3liter 6cilinders, tja dan wordt je stil.
Maar ik mocht er mee rijden, puur genieten, nog niet aan de tand gevoeld, is 'n 330i :grin:
Kinderen worden grote mensen, en soms neemt de funfactor toe, hierbij laat ik het.

mvg Nico
MG Breva 850
xantingo
Berichten: 604
Lid geworden op: 12 feb 2006, 21:37
Woonplaats: Wechelderzande
Locatie: Antwerpen / Wechelderzande
Contacteer:

Re: Verschil 100pk naar...

Bericht door xantingo »

Mijn K1200R stond op vol vermogen, en ik denk niet dat ik het gas dikwijls tot het einde gedraaid heb...
In eerste weet je dan niet wat je overkomt, zelfs in tweede hang je als een vlag aan het stuur of je vliegt over je achterlicht.

En in derde kan het ook niet op de openbare weg, want dan ga je al vlot boven de 200 km/u.
Zelfs in 6de tegen 200 per uur lanceert dat ding zich als door een wesp gestoken...
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
Plaats reactie