Probleem met software update Zumo 550

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
De Wolf Ronny
Contacteer:

Probleem met software update Zumo 550

Bericht door De Wolf Ronny »

Hey moto makkers ;)
Ik heb een vraagje ivb met de software update voor mijn zumo 550
Ik dacht eens vlug mijn zumo een update te geven ;dus ik naar de website van garmin.
Ik sluit mijn zumo aan mijn pc en Garmin vond direct mijn toestel.
Ik kreeg bericht dat er een software update is voor mijn toestel dus ik klikte op nu bijwerken.
dan kreeg ik een scherm software bijwerken met een schuifbalk.
Vlot begon de update te lopen maar op 50% bleef hij vast steken.
ik heb dit nu meermaals geprobeerd maar steeds blijft hij op 50% vast zitten ook na meerdere uren aan de pc te liggen.
kan iemand me hierbij helpen aub?
alvast bedankt
BMW K1600GT SPORT owner
aantzeetje

Re: Probleem met software update Zumo 550

Bericht door aantzeetje »

De gehele update voor West Europa past zowiezo niet op je Zumo. Kies bij het updaten in geavanceerd enkel voor mapsource up te daten. Kies dan achteraf in Mapsource de kaarten die je naar je Zumo wil zenden en doe dit dan via mapsource.
Niet vergeten van je virusscanner tijdelijk uit te zetten. Dikwijls een boosdoener. Tevens indien je een draadloze internetverbinding hebt (wifi) beter met een datakabel werken (hogere snelheid). Verder kan het nog mislopen indien je Windows 7 gebruikt, indien de webserver daar in de states overbelast is, dus best 's morgens downloaden dan slapen ze daar.

Hier wordt er ook t een en tander uitgelegd:

http://www.garmin.nl/page/?id=83

http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/99
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
De Wolf Ronny
Contacteer:

Bericht door De Wolf Ronny »

beste
Bedankt voor je antwoord maar eigenlijk is niet mijn vraag om de kaarten te updaten maar wel een software update.
Weet iemand hier raad mee aub?
mvg
Ronny
BMW K1600GT SPORT owner
jantje beton

Bericht door jantje beton »

De Wolf Ronny schreef:beste
Bedankt voor je antwoord maar eigenlijk is niet mijn vraag om de kaarten te updaten maar wel een software update.
Weet iemand hier raad mee aub?
mvg
Ronny

Aan de webupdater hangen en hij zegt je vanzelf of er wat nieuw voor is :wink:
BEN WEER EENS ONLINE
ReeF

Bericht door ReeF »

Updaten van toestel moet je & kun je alleen nog via de Webupdater uitvoeren, uit je verhaal lijkt het erop dat je het via de website probeert te doen ?

Als het goed is staat die Webupdater op je computer onder Start - Programmas - Garmin
I respect your shit. But I don't have an opinion.

Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Kan ook via de garmin website hoor, met een communicator plugin. Die controleert op de versie en vergelijkt die met de meest recente. Als je een numaps LTU doet wordt dit trouwens ook zo gecontroleerd. Die kan je enkel uitvoeren met de meest recente LTU.

Oh ja, voor de niet kenners, LTU staat voor life time update.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Het kan altijd dat er een verbroken verbinding is geweest met de server, zodat de firmware update niet correct werd uitgevoerd of naar het toestel verzonden.

1/ start het nog op, zo ja, staat de vorige versie er nog op ?
2/ start het niet meer op, dan is denkelijk de huidige f.w. beschadigd.

In geval 1 kan je altijd opnieuw proberen, wel zou ik adviseren de update via webupdater uit te voeren.
In geval 2 kan je bij een dealer steeds een procedure laten uitvoeren "missing firmware". Daarna moet een f.w. update opnieuw mogelijk zijn.

Als het toestel nog opstart en ook aan de usbkabel reageert en je toegang hebt tot de interne opslag, kan je steeds de beschadigde update file verwijderen. Het toestel kijkt daar naar bij elke boot. Indien dat bestand beschadigd is, kan je dus geen f.w. update meer uitvoeren.

De Wolf Ronny schreef:Vlot begon de update te lopen maar op 50% bleef hij vast steken.
Plaats reactie