R1200ST ABM Superbike stuur ombouw kit

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
marnix

R1200ST ABM Superbike stuur ombouw kit

Bericht door marnix »

Ik zit eraan te denken om een ABM Superbike stuur ombouw kit te kopen en op mijn R1200ST te monteren. Maar hierbij moet je naast wat schroefwerk ook de remleiding aanpassen. Dit heb ik nog nooit gedaan. Ook heeft de motor een CANbus. Iemand ervaring mee? Is dit te doen als je een beetje handig bent?

Ik zie in de handleiding computer uitlezen staan. Kun je zit zelf? Of gaat het een complex verhaal worden?
Dirk Pauwels

Re: R1200ST ABM Superbike stuur ombouw kit

Bericht door Dirk Pauwels »

ik ben nie mee, waarom canbus en uitlezen computer als je een superbike kit zou monteren? Alle electr componenten bouw je toch gewoon over? Zolang je niets extra aansluit hoef je je geen zorgen te maken over canbus.
Uitlezen computer kun je enkel zelf als je een GS911 hebt, zoek maar even op het forum, is genoeg info over te vinden.
Qua remleidingen moet je effe zien of het herleggen van de leiding langs een andere weg niet voldoende is, op de GS1100/1150 kon je zo makkelijk een stuurverhogings kit monteren van 2.5cm. Vaak zijn die stuurtjes ook veel te breed, wss moet je je stuur dus ook wat inkorten, kan best zijn dat je reml dan lang genoeg zijn.
Ooit zo'n kit gemonteerd op een Duc 900SS en daar moest ik toen zelfs de kuip voor inkorten, zal op een ST niet nodig zijn.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

je moet ook een langere gaskabel steken als je een SBK stuurtje wil monteren en dat is heel wat werk.
http://www.motoblog.be/index.php?option ... &Itemid=40" onclick="window.open(this.href);return false;
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
marnix

Bericht door marnix »

Dat is jammer, behoorlijk wat werk om je stuur een paar centimeter omhoog te krijgen. Ik had gehoopt dat het makkelijker zou zijn.
Dirk Pauwels

marnix schreef:Dat is jammer, behoorlijk wat werk om je stuur een paar centimeter omhoog te krijgen. Ik had gehoopt dat het makkelijker zou zijn.
Er zijn volgens mij makkelijkere manieren om je stuurhelften hoger te krijgen. kijk eens bij Verholen

http://www.mv-motorrad.de/lshop,showrub ... 10,,,,.htm

Afbeelding

Volgens hun moet je ook een remleiding vervangen, kan best zijn dat het zonder dat ook lukt, anders valt het nogal mee van werk 162 euro, 35mm hoger en 70mm dmeer naar achter
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

En op deze website kan je dan nog zien welk verschil het geeft in zithouding.
http://cycle-ergo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor een R 1200 ST met de oplossing van Verholen (dixit Dirk Pauwels) die 35 mm hoger en 70 mm dicher zou zijn:

origineel: knee bend 104 - forward lean 28
Verholen: knee bend 104 - forward lean 21
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
marnix

Bericht door marnix »

Ik had de hoop eigenlijk al even opgegeven. Vandaag op de motorbeurs in Utrecht zag ik nog een verhoger hangen voor een andere motor. Dit is wel een mooi alternatief. Alleen geven ze inderdaad wel aan remleidingen verlengen.

Heeft iemand ervaring met deze set? Ergens in NL of Belgie te koop?
marnix

Bericht door marnix »

Ik heb net even gekeken, ziet er mooi uit en goed te doen allemaal. Alleen weer die remleiding vervangen. Dat vind ik maar niks, in de technische manual zie ik dat je de voorkant van de motor uit moet bouwen, tank er vanaf, diagnose met BMW systeem. Dat zou ik kunnen laten doen alleen maar dan betaal ik meer dan de 160 euro van de hele kit alleen voor het laten verlengen van de remleiding.

Iemand ervaring met het zelf sleutelen aan het remsysteem van een r1200st / rt?

Hiernog wat meer info over de verhogers. Kerel hier heeft de remleiding vervangen, bijgevuld en is daarna naar de dealer gereden voor een volledige ontluchting. Mooie kostenbesparing, maar hoe veilig het is...
Dirk Pauwels

marnix schreef:Ik heb net even gekeken, ziet er mooi uit en goed te doen allemaal. Alleen weer die remleiding vervangen. Dat vind ik maar niks, in de technische manual zie ik dat je de voorkant van de motor uit moet bouwen, tank er vanaf, diagnose met BMW systeem. Dat zou ik kunnen laten doen alleen maar dan betaal ik meer dan de 160 euro van de hele kit alleen voor het laten verlengen van de remleiding.

Iemand ervaring met het zelf sleutelen aan het remsysteem van een r1200st / rt?

Hiernog wat meer info over de verhogers. Kerel hier heeft de remleiding vervangen, bijgevuld en is daarna naar de dealer gereden voor een volledige ontluchting. Mooie kostenbesparing, maar hoe veilig het is...
k heb geen ST, maar het lijkt mij redelijk makkelijk om de clip ons boven de kroonplaat te monteren, die verholen kit is blijkbaar enkel een leiding en 2 arrets-beugels, die je eigenlijk niet nodig hebt. Is waarschijnlijk voor Tuv doeleinden. meet effe het hoogte verschil op, meet je remleiding na, en kijk of je die via een andere weg naar je pomp kan leggen, vaak kan dit zonder de remleiding los te maken.
Iron Gonzo

normaal moet het inderdaad te doen zijn met de remleiding een andere omleiding te laten maken.
http://www.r1200st.de" onclick="window.open(this.href);return false;

wel een beetje Duits kunnen.
of http://translate.reference.com/translate#dict_header" onclick="window.open(this.href);return false;
of google translate
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Iron Gonzo

http://www.r1200st.de/Forum/viewtopic.php?p=20562#20562" onclick="window.open(this.href);return false;
TRIUMPH TROPHY SE
marnix

Bericht door marnix »

iedere keer zie je weer de 2 type kits. De makkelijkste kost iets van 160 euro, de ABM 360 euro. Een flink prijsverschil wat ik graag in de zak zou houden. Beide verhogen het stuur en daar gaat het ten slotte om :grin:

Ik heb even gekeken maar de remleiding ligt nu al strak. Ik denk niet dat ik die zo 3 tot 4 cm langer kan krijgen. Nu gaat het stuur iets omhoog, misschien dat het net zou passen allemaal. Maar ik zie eigenlijk nog niemand die echt zegt dat het gaat werken zonder verlenging van de kabels.
Dirk Pauwels

marnix schreef:iedere keer zie je weer de 2 type kits. De makkelijkste kost iets van 160 euro, de ABM 360 euro. Een flink prijsverschil wat ik graag in de zak zou houden. Beide verhogen het stuur en daar gaat het ten slotte om :grin:

Ik heb even gekeken maar de remleiding ligt nu al strak. Ik denk niet dat ik die zo 3 tot 4 cm langer kan krijgen. Nu gaat het stuur iets omhoog, misschien dat het net zou passen allemaal. Maar ik zie eigenlijk nog niemand die echt zegt dat het gaat werken zonder verlenging van de kabels.
sorry hé maat maar op de tijd dat jij hier dit alles zat te posten had ik al lang die stuurhelften verplaatst en dan weet je direct of je remleiding, gaskabel en koppelingsleiding lang genoeg zijn..... :-P
Moto op middenbok, T stuk los zetten, kroonplaat los zetten, wiel er uit, fourgebenen laten zakken en stuurhelften eraf schuiven, fourgebenen terug naar boven, stuurhelften er op. Weet je direct wat er te kort is. Op een "sleutel" schaal van 1 tot 10 is dit met moeite 2......

Kleine opmerking: Bij het verplaatsen vd stuurhelften boven de kroonplaat verlaag je de moto vooraan ook een aantal cm, moto komt dus meer op de kop te staan. Een heel ander stuurgedrag, sommigen vinden dit de max, anderen vinden het maar niks.
Plaats reactie