City Navigator Europe 2011.40 update beschikbaar

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

wooter
Contacteer:

Re: City Navigator Europe 2011.40 update beschikbaar

Bericht door wooter »

Enkele dagen geleden ook de update geïnstalleerd en ik moest toch twee keer kijken om te zien wat ik zag. Griezelig hoe die beelden de realiteit benaderen :).
p@rick

Bericht door p@rick »

S-tijn schreef:
p@rick schreef:Je hoort die melding op momenten dat je anders meldingen ivm (her-)berekenen hoort. Dus ipv "route wordt berekend" of "herberekenen" hoor je nu "externe spanning weggevallen". Heeft niets te maken met waar het toestel gemonteerd is, hoe het van spanning voorzien wordt...
Hier van't zelfde! Toevallig had ik net mijn GPS van mijn S naar men GS laten monteren en dacht al dat er iets was misgelopen met de kabel :shock:
Hopelijk is het er bij de volgende firmware terug uit... moet die niet stilaan uitkomen eigenlijk?
Ik heb er vandaag gewoon de vorige firmware even terug opgezet, en daarmee is het probleem opgelost. De nieuwe kaarten én de knappe JCV-weergaven zijn behouden.
Was wel al mijn persoonlijke gegevens (waypoints, routes, bt-instellingen...) kwijt maar da's het minste van mijn zorgen, 't werd eigenlijk tijd dat dat ding eens grote kuis kreeg :roll:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
sabke69

Bericht door sabke69 »

MOTOBLOG schreef:Niet zo verontwaardigd klinken... is best een faire prijs. 89 euro voor alle komende kaarten, tot 4 per jaar. En ja, je wou ook twee toestellen, als je twee moto's hebt, daar moet je ook in ALLE TWEE benzine doen, 2 x verzekering betalen, enz... :-P Het enige is, voor sommige zaken hebben de meesten geen probleem om dubbel te betalen, voor andere dingen maken ze er zo'n punt van...
sabke69 schreef:Dus als ik goed gelezen heb, als ik die lifetime wil voor mij en Kurt is dat 89x2= 178€ :shock:
Is inderdaad zo en hebben we zelf voor gekozen, maar ik ben waarschijnlijk niet voldoende op de hoogte van de voordelen van zo een up date, zal misschien veranderen als we ze aankopen, dat ik verschil zie.
En verontwaardigd is een groot woord hoor, Zal misschien normaal zijn die prijzen, maar is mijne wereld niet dus, onbemind is onbekend zou ik zeggen.
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

sabke69 schreef:... is best een faire prijs. 89 euro voor alle komende kaarten, tot 4 per jaar.
Wat bedoel je daar mee ??? Is toch LIFEtime :shock:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ja Wim maar je kunt dan 4x op een jaar upgraden zonder bij te betalen :-)

bougimain :wink:
WimLT schreef:
sabke69 schreef:... is best een faire prijs. 89 euro voor alle komende kaarten, tot 4 per jaar.
Wat bedoel je daar mee ??? Is toch LIFEtime :shock:
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:oops: OLALA ! ! ! My mistake ! Blijkbaar over PER gekeken. OEPSIE :oops:

Ik las: "tot 4 jaar" en dacht SHIT zijn ze van gedacht veranderd en hebben ze mij hier weer dik liggen ofwa :eye: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ze zouden niet durven Wim :lol: :lol:

bougimain :wink:
"WimLT"]:oops: OLALA ! ! ! My mistake ! Blijkbaar over PER gekeken. OEPSIE :oops:

hebben ze mij hier weer dik liggen ofwa :eye: :lol: :lol:
Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Das nu net het probleem hé, vergeten uwen bril op te zetten, te rap lezen en direct in de pen kruipen :roll: :mrgreen:
noppenrijder

Bericht door noppenrijder »

ik heb nog een 2610 - ik weet het, bijna een fossiel - ben ik iets met deze CN update, of blijf ik daar beter af ?
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

Firmin -den boXer- schreef:ik heb nog een 2610 - ik weet het, bijna een fossiel - ben ik iets met deze CN update, of blijf ik daar beter af ?
Zal niet lukken. De huidige kaarten zijn gemaakt in het NT-formaat.

Voor de 2610 kan je geen kaarten meer aanschaffen.
Laatste kaarten waren V2009 of zoiets. (officieus V10 genoemd).
Maar die zijn niet meer verkrijgbaar.
Erik

Bericht door Erik »

Voor de 2610 (en de StreetPilot III) was CNE v2009 inderdaad de laatste kaartupdate. Daarin zaten ook nog eens bugs t.o.v. CNE v2008.
Beide Garmin toestellen zijn geschikt voor de routerende, gratis kaarten van Open Street Map.
groeten
Erik op K75RT met Garmin StreetPilot 2820 en CNEur NT LifeTime.
Afbeelding
FlyingBrick K-Technik
aantzeetje

Bericht door aantzeetje »

Volgens het GPS forum zou je ook Basecamp er in moeten kunnen zetten. Dan heb je wel de laatste nieuwe kaarten echter routering schijnt niet optimaal te verlopen. Je moet maar eens op het gps forum gaan neuzen (http://forum.gps.nl/index.php)
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
Eelco

Bericht door Eelco »

aantzeetje schreef:Volgens het GPS forum zou je ook Basecamp er in moeten kunnen zetten. Dan heb je wel de laatste nieuwe kaarten
BaseCamp is net zoals MapSource een programma om de op de computer aanwezige kaarten mee te bewerken, maar neemt van zichzelf geen kaarten mee.
Kaarten die je voor MapSource hebt ontgrendeld, zijn automatisch ook voor BaseCamp ontgrendeld.
groeten
Eelco o.a. K75/2 Garmin SP 2820 met LTU. Op de computer MapSource 6.12.4 en OnRouteMotorkaart 2.10
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Mij ook net aan de update gewaagd.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
jakke

Bericht door jakke »

GSrijder schreef:Mij ook net aan de update gewaagd.
Straks terug naar de winkel alé?? :mrgreen: :mrgreen:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Kan ze nog leveren, laatste niet nt was CN EU 2009
Sven 12RT schreef:Laatste kaarten waren V2009 of zoiets. (officieus V10 genoemd).
Maar die zijn niet meer verkrijgbaar.
qluc

Bericht door qluc »

Heb net de update 2011.30 gedaan om naar 2011.40 te updaten moet ik dan terug al die kaarten aanvinken
en om te verzenden naar de zulo 55O moet ik dan de vorige versie vewijderen of gewoon erbij opzetten
Geraakt mijn geheugen kaart dan ni snel vol?
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

jakke schreef:
GSrijder schreef:Mij ook net aan de update gewaagd.
Straks terug naar de winkel alé?? :mrgreen: :mrgreen:
Nope, is aardig gelukt en dankzij onze motoblog vriend die me een tijdje geleden de link bezorgde zelfs de 4.0 er terug opgezet als firmware. Enig nadeel door de downgrade je krijgt terug een af fabriek toestel. Dus volledig instellen en koppelen met gsm en Q2 opnieuw.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

Wat ik begrepen heb is het beste er maar niet aan te beginnen.
Dus wacht ik gewoon af :grin: en volg de forums.

mvg Nico
MG Breva 850
p@rick

Bericht door p@rick »

Wiedewa schreef:Wat ik begrepen heb is het beste er maar niet aan te beginnen.
Dus wacht ik gewoon af :grin: en volg de forums.

mvg Nico
Ai ai ai die overdegrenslanders toch...
Oosterscheldekering ? Geen probleem... Westerscheldetunnel ? Geen probleem... Maar efkes een oudere firmware op de Zumo zetten, dat zien ze niet zitten...
Allé Nico, laat u toch niet afschrikken, 't is de ideale moment om eens grote kuis op de Zumo te houden :wink:
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Wiedewa

Bericht door Wiedewa »

p@rick schreef:Ai ai ai die overdegrenslanders toch...
Oosterscheldekering ? Geen probleem... Westerscheldetunnel ? Geen probleem... Maar efkes een oudere firmware op de Zumo zetten, dat zien ze niet zitten...
Allé Nico, laat u toch niet afschrikken, 't is de ideale moment om eens grote kuis op de Zumo te houden :wink:
Ach Patrick, ik ben U zeer erkentelik over de moeite die ge eens gedaan hebt :grin:
Sinds die tijd ben ik eene Zumo wijzer, dus nieuwere versie.
En die doet nou net wat ik van hem verlang, gewoon van A naar B.
Verder ga ik me daar niet meer aan stoten, oude wegen blijven bestaan zelfs in België.

Nu ff zeveren:

Alle problemen met de Zumo waren er niet geweest.
Indien er iemand had gezegt, ze staan in hidden file's.
Hier staat het nu, en niemand zal het terugvinden, mischien iemand die draadje leest.
Deze staan Hidden zodat je ze niet kan wissen, en juist dat moet wel.
Hele gesprekken over gehad, maar dat was de enigste oplossing.

Heb daarvan daan ook Mapsource overal openstaan, dus ik miste net die tip.... :twisted:

mvg Nico...... en dat wordt je net niet verteld
MG Breva 850
John
Contacteer:

Bericht door John »

Mijn bevinding met dienen update...
Ben net even over en weer gereden naar Zaragosa, en heb via dienen Zumo enorm te veel Kmterkes afgemaald. Om nog maar te zwijgen over het uitvallen door spontaan te beginnen herberekenen! :twisted:
Rij maar eens een paar keer een rond punt af omdat dat ding vertikt van ook nog maar iets op dat scherm te tonen!
Dat klereding is gewoon niet meer wat het is geweest. G*dverd*mme! De route krijgt dat ding niet meer in één keer berekent. Alsof ik de halve wereld wou rondrijden :cry:
Het is gewoon een schande wat die Garmin gasten als product afleveren.
Bob

Bericht door Bob »

John schreef:Het is gewoon een schande wat die Garmin gasten als product afleveren.
Eventjes geduld John, dan zal Motoblog (aka PVDK) u wel haarfijn uitleggen dat het niet aan Garmin ligt maar aan uzelf.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - R1250RS - Nu: R1300GSA
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Pfff, ik ga het er niet aan mijn hart van krijgen... een bende stress-kiekens zijn het allemaal. Ze houden er nog eens een infarct aan over. Zich zo druk over dat speeltje maken. Er is maar één ding wat ik als 'normaal' mens niet begrijp: Als het toch allemaal zo'ne zever in pakskes is, waarom het dan niet wegkieperen, iets anders kopen en niet meer terugkijken. Mocht ik er zoveel miserie mee hebben, dan ging dat ding al LANG de deur uit. Maar het is precies veel beter voor het hart om er jezelf constant in op te jagen ???

Ik moet er allemaal gewoon eens goed mee :lol: :lol: :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Het is gewoon een schande wat die Garmin gasten als product afleveren.
:bsstupid: ..... natuurlijk :clown: :wink:

Daarom bekijk ik zulke lange ritten altijd eerst in Mapsource om te kijken hoe "hij" rijdt. Heb op die manier al dikwijls een gewone A naar B rit toch ingeladen met een aantal viapunten op de snelweg (iets wat ik bij TT nooit deed) omdat er anders idd een omweg wordt gemaakt OF dat er een stuk snelweg wordt afgesneden door een stuk binnendoor, daar waar dat helemaal niet sneller zou zijn zoals ingesteld, maar wel korter ?! Dat zou zeker niet de bedoeling mogen zijn bij een simpele A -> B rit, maar een mens leert bij, hé :roll:

Zondag het eerste ritje van het seizoen. Eens curieus voor welke verrassingen we gaan komen te staan en of al die positivo's hier dat ook gaan blijven :-P

Plaats reactie