Extra zichtbaarheid voor achterop komend verkeer

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

amateurke

Extra zichtbaarheid voor achterop komend verkeer

Bericht door amateurke »

Auto's hebben een derde stoplicht dat hogerop staat en beter opvalt. Ik ben op zoek naar extra stoplichten om achterop te laten monteren (iets in de trant van het derde stoplicht bij auto's).
Doordat iedereen derde remlichten heeft beginne wij motorrijders minder op te vallen voor het achteropkomend verkeer
Zag laatst iets schitterend bij een buitenlandse vrachtwagen : als die remde gingen er een koppel extra remlichten knipperen (!) met de sterkte van een achtermistlicht : man, man die viel op.
is er iets in de handel te krijgen want ik ben zo gene knutselaar : evt. graag ervaringen, adressen, benamingen etc... heeft den dealer zoiet ?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Scarto

Bericht door Scarto »

Mijn interesse gaat uit naar een derde remlicht op de topkoffer zoals het geval is bij de K1200LT met bagagerekje. Technisch mag dit geen al te grote probs geven om te plaatsen...of wel soms :?: :roll:

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ik heb een tweede stoplicht met leds op de topkoffer. Je kan héél makkelijk daar een pinkdoos tussen zetten, dan knippert dat licht. Beter nog...koop van mij een stuurdoos voor of eventueel met leds. Dan zal je zeker opvallen :wink:
-Wim-

Bericht door -Wim- »

Kijk eens hier http://www.kisantech.com

Ik heb daar de koplampmodulater en de achterlichtmodulator van, en dit met zeer grote tevredenheid.

Ik dacht nog een nieuwe modulator voor de koplamp en de achterlichten te hebben liggen, wegens een dubelle bestelling.

Als je interesse hebt laat het dan maar weten via PM

Groeten,

Wim
Jo R1100R

Kisantech relais te koop

Bericht door Jo R1100R »

Hello,

mogelijks kan ik helpen met een Kisantech Signalminder SM5 , te koop wegens 2 besteld (aan het vorige bericht te zien ben ik niet de enige die zoiets doet) , heb zelf zo'n relais zitten , hij laat uw 4 pinkerlichten oplichten tijdens het rijden (3 standen mogelijk) , zo geeft dit een veel bredere indruk van mijn R1100R (foto's op aanvraag weet hiet goed hoe posten op forum)

ivm andere functies vh zelfde relais zie web Kisan

groeten

Jo
YOwan

Re: EXTRA ZICHTBAARHEID VOOR ACHTEROP KOMEND VERKEER

Bericht door YOwan »

amateurke schreef:Zag laatst iets schitterend bij een buitenlandse vrachtwagen : als die remde gingen er een koppel extra remlichten knipperen (!) : man, man die viel op. is er iets in de handel te krijgen
Ik denk dat onze vriend 'Stefken' zo een remlicht heeft dat eerst een paar maal knippert alvorens vol te branden. Hij zal dan ook wel reageren met de benodigde info als hij dit leest.
Wat mezelf betreft, op mijn K12RS staat (niet altijd) een maxia-topkoffer van Givi met ingebouwd extra remlicht. Daar dit in de topcase zit schijnt het uiteraard hoger dan het originele ! En : een Givi-case is ruimer en niet zo duur als één met BMW-embleem !!!
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
Panther

Bericht door Panther »

Je kan ook hier eens kijken bij Safetylights
Je hebt dan niet alleen extra remlichten maar ook verschillende lichtpatronen tijdens het rijden
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

De LED'jes naast het achterlicht werken ook zeer goed: "Hyper-lites" Bestaan in verschillende uitvoering (ook voor BMW's met ABS) Bij het remmen knipperen ze 5 sekonden en branden dan kontinu. Men kan ze ook konstant laten knipperen bij het remmen.

Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

zoekfunctie ???
:roll: :wink:
Frank K

Bericht door Frank K »

er bestaat in de handel ook een extra stoplicht voor montage op je helm...hoger kan niet :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
amateurke

Bericht door amateurke »

veel goede ideeen, waarvoor mijn verpletterende dank gasten, ma ik kan nog geen nagel recht in een plank kloppen laat staan LED's installeren of pinkerdozen tussenzetten; zijn er garages die da installeren ? die topkoffer van gifi bvb met extralicht kan de RAD dat plaatsen en wa kost da?
wel practisch als jullie da allemaal zelf kunnen...
ma ja eens nen amateur, altijd.... :mrgreen:
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
YOwan

Bericht door YOwan »

amateurke schreef:die topkoffer van gifi met extralicht kan RAD dat plaatsen en wa kost da?
Heb mijn topcase besteld en gekocht bij Quality Bikes http://www.quality-bikes.be
in Herent waar ze ook gemonteerd is, uurtje werk als ik mij niet vergis. Weet het niet precies meer maar denk dat het voor rekje + montageplaat + topkoffer met remlicht + bijpassende reistas + montage ongeveer 380 eur. was. (maar ik had wel een korting omdat mijn moto daar ook gekocht is) ! Hopelijk heb je er iets aan !
cu soon, doeiij
(\__/)
(='.'=)
('')_('')
This is Bunny. Copy and paste bunny into your profile to help him gain world domination !!!!!
LJ

Bericht door LJ »

Heeft iemand een idee of de extra remlichten in een Givi-Maxia topcase lampjes of leds zijn?

Waarom?

Ik ga deze binnenkort (als m'n steunen eindelijk binnen zijn bij m'n dealer ) monteren en had graag de stoplichten in de case bij noodzaak ook als mistlichten gebruikt door er een relais tussen te monteren MAAR als het lampjes zijn gaan deze gegarandeerd springen bij langere constante belasting doordat de warmte niet of onvoldoende weg kan.

Zijn het echter Leds dan zou dit geen problemen mogen geven denk ik.

Iemand een idee?
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

geen idee.

maar moesten het lamjes zijn kan je ze vervangen door ampullen met leds.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

extra achterlicht en tweede remlicht 15cm lang en met leds valt goed op.
+/- 50 euro gemakkelijk aan te sluiten slechts 3 draadjes: massa - achterlicht en remlicht.

Afbeelding
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
LJ

Bericht door LJ »

Hey Lex,

Wat is het merk van die dingen en waar haal je ze?

Thx.

LJ.
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Bij RSE in Tessenderlo en een printje om de leds te laten knipperen in alle mogelijke toestanden is er ook..Het merk weet ik niet maar het komt uit the USA...is wel degelijk gemaakt solid materiaal.

Ook ik ben lid...
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

@Lex
Fameus licht. Daar kunt ge niet naast kijken!! Deftig ding dus.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Lex
Contacteer:

Bericht door Lex »

Vind ik ook Xavier en dit is enkel nog maar het achterlicht, bij het remmen lichten de leds nog extra op.(daar ik alleen was kon ik moeilijk remmen en een foto maken)

Ook ik ben lid...
Scarto

Bericht door Scarto »

Da zijn nu opvallende stoplichten, veel feller dan deze van de 1150RT. En die leds doen blijkbaar ook hun dienst.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
mr.t
Contacteer:

Bericht door mr.t »

Lex schreef:Vind ik ook Xavier en dit is enkel nog maar het achterlicht, bij het remmen lichten de leds nog extra op.(daar ik alleen was kon ik moeilijk remmen en een foto maken)
ff ne straffe rekker rond uw handvat en remhendel trekken :idea: :idea:
LJ

Bericht door LJ »

Of héél rap zijn. 8) :D
Relax

Bericht door Relax »

LJ schreef:Of héél rap zijn. 8) :D
:D :D :D
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Wadde? Dat is nog niet eens het stoplicht? Straf spul!
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie