Ik dacht het hier eens gelezen te hebben: de mogelijkheid om een Optimate te voeden door middel van een zonnepaneeltje ?
Kameraad van mij heeft zijn motor in een schuur staan waar geen elektrischiteit aanwezig is en zou toch de batterij constant aan een Optimate willen leggen. Waar kan hij eventueel een geschikt zonnepaneeltje kopen waar hij die kan op aansluiten en mee kan voeden ?
Optimate voeden met zonnepaneeltje ?!
Moderator: GVN
Optimate voeden met zonnepaneeltje ?!
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
colingoes
Re: Optimate voeden met zonnepaneeltje ?!
hallo
in Turnhout camping mobielhome zaak
die zal je daar de nodige info bezorgen
colin
in Turnhout camping mobielhome zaak
die zal je daar de nodige info bezorgen
colin
-
Ron66
Ik weet niet welke stekker hieraan zit, maar......
http://www.asadventure.com/index.cfm/fu ... +_opladers" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron
http://www.asadventure.com/index.cfm/fu ... +_opladers" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron
-
Sven 12RT
Op eBay smijten ze naar uwe kop met 12V paneeltjes.
Zoek maar eens op "solar charger".
HIER is een voorbeeld.
De verkopers beweren dat die dingen intelligent genoeg zijn, of te zwak, om je batterij te overladen.
In beide gevallen zou het moeten volstaan om de winter door te komen.
Een alternatief is de batterij uitbouwen en thuis onderhouden.
Maar als je wil vertrekken "wanneer je het in je bol krijgt", dan loop je wat vertraging op.
Zoek maar eens op "solar charger".
HIER is een voorbeeld.
De verkopers beweren dat die dingen intelligent genoeg zijn, of te zwak, om je batterij te overladen.
In beide gevallen zou het moeten volstaan om de winter door te komen.
Een alternatief is de batterij uitbouwen en thuis onderhouden.
Maar als je wil vertrekken "wanneer je het in je bol krijgt", dan loop je wat vertraging op.
-
dr.trimble
zo'n zonnepaneeltje heb ik laatst gekocht in de Action voor nog geen 10 euro. Ik gebruik het om mijn reserverbatterij die binnen staat steeds op spanning te houden. Volgende winter zal ie aan mijn moto zelf hangen om de batterij op peil te houden.
K1200 GT 06'