Uitlaat voor R1150R voor dieper gegrom
Moderator: GVN
Uitlaat voor R1150R voor dieper gegrom
Een vraagje aan R1150R rijders : Ik zou graag hebben dat de mijne een diepere grom (ook in de lagere toeren)voortbrengt. Heeft iemand van jullie al ooit een andere uitlaat laten monteren en zo ja, gaf dat een gunstig effect? (ik vind op de Wudo site 'MARVING'mufflers: is dit iets?).
Thanx,
Chrisser
Thanx,
Chrisser
doe uw demper er eens vanaf en laat maar draaien en je zal merken dat de demper weinig effect heeft, ik ken verschillende mensen die zonder rijden, lawaai vrijwel geen verschil.
De katalysator eruit echter met de originele demper erop geeft een leuk resultaat....
Al ben ik geen voorstander van meer lawaai toevoegen aan een brommer....
rijden moet die ketel doen, geen lawaai maken... maar ja elk wat wils
De katalysator eruit echter met de originele demper erop geeft een leuk resultaat....
Al ben ik geen voorstander van meer lawaai toevoegen aan een brommer....
rijden moet die ketel doen, geen lawaai maken... maar ja elk wat wils
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Chrisser,
Ik heb al iemand met een andere demper gezien op een RT, maar ik moet zeggen... het is geen zicht... de originele demper is mooi verwerkt, maar elke andere is als "er tegen geplakt..." en heeft een beetje het uitzicht van "moet dat ding vasthangen met spanbandjes ofwa...?"
Ik heb onlangs een artikel gelezen dat ook bijna geen enkele demper (zonder uithalen van de cat) het beter doet dan de originele van BMW... dus...
Persoonlijk vind ik een RT ook niet zo'n machine waar je een "diepere" grol van verwacht.. maar idd ieder zijn zin...
Ik heb al iemand met een andere demper gezien op een RT, maar ik moet zeggen... het is geen zicht... de originele demper is mooi verwerkt, maar elke andere is als "er tegen geplakt..." en heeft een beetje het uitzicht van "moet dat ding vasthangen met spanbandjes ofwa...?"
Ik heb onlangs een artikel gelezen dat ook bijna geen enkele demper (zonder uithalen van de cat) het beter doet dan de originele van BMW... dus...
Persoonlijk vind ik een RT ook niet zo'n machine waar je een "diepere" grol van verwacht.. maar idd ieder zijn zin...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Iron Gonzo
eu het gaat hier om een 1150R
een van mijn vrienden rijd met een lazer zonder cat en chip. (GS)
dit is een beestig diepe sound, en extra power.
maar als je voor een dag gaat toeren ben je stokdoof.
een van mijn vrienden rijd met een lazer zonder cat en chip. (GS)
dit is een beestig diepe sound, en extra power.
maar als je voor een dag gaat toeren ben je stokdoof.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Chrisser,
Ik had een Remus Revolution op m'n RR (heu, Jürgen, het gaat hier niet over een RT he...
) en vond dat toch wel dieper klinken. Het is er zo een met een db-killer die verwijderbaar is. Indien verwijderd, klinkt ie nog even diep, maar dan wel wat luider...
Maar zoals Danny hier al aanhaald, moet je simpelweg eens je demper demonteren (gewoon die spanvijs aan de kat losvijzen, en die bout aan het kader) en dan eens luisteren hoe ie klinkt. Ziedaar het geluid van een uitlaat zonder db-killer...
Persoonlijk deel ik de mening dat die 'ketel' op de eerste plaats moet bollen, maar zelf vind ik het best leuk om ook nog boven de 50km/u je motor nog te horen... Anyway, ieder zijn goesting dus...!
Greetz - Wouter
Meer info op:
http://www.hocoparts.nl/remus/products-main.html
Ik had een Remus Revolution op m'n RR (heu, Jürgen, het gaat hier niet over een RT he...
Maar zoals Danny hier al aanhaald, moet je simpelweg eens je demper demonteren (gewoon die spanvijs aan de kat losvijzen, en die bout aan het kader) en dan eens luisteren hoe ie klinkt. Ziedaar het geluid van een uitlaat zonder db-killer...
Persoonlijk deel ik de mening dat die 'ketel' op de eerste plaats moet bollen, maar zelf vind ik het best leuk om ook nog boven de 50km/u je motor nog te horen... Anyway, ieder zijn goesting dus...!
Greetz - Wouter
Meer info op:
http://www.hocoparts.nl/remus/products-main.html
Bedankt voor de tips, ik zal eerst eens proberen mijn demper eraf te halen. En, het is niet de bedoeling dat ze mij 5 kilometer verder horen afkomen. Ik dacht dat het simpel was dat ding iets mooier te laten klinken. En wat bollen betreft : 6000 kilometer op mijn eerste 3 motomaanden is toch niet mis...
thanx,
chrisser
thanx,
chrisser
heel goed zelfs
probeer dat met de demper is dat ka nje al een aardige duit besparen en als je dan meer rommel wil op een aanvaardbaar niveau er staat een Remus Y stuk te koop dacht ik op de te koop topic
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9361
probeer dat met de demper is dat ka nje al een aardige duit besparen en als je dan meer rommel wil op een aanvaardbaar niveau er staat een Remus Y stuk te koop dacht ik op de te koop topic
http://www.bmwgsclub.nl/forum/viewtopic.php?t=9361
Ik vond ook dat mijne Rockster een beetje "extra" geluid mocht maken, dus heb ik een tijdje geleden ne Remus Revolution gestoken, en de Kat vervangen door een Remus Y-stuk. Die carbon ziet er naar mijn mening zeker niet slechter uit als dat blinkend kanon dat BMW er origineel onder zet, en de klank is gewoon fantastisch!
Luider, dieper dan origineel maar toch niet overdreven. Echt wel een aanrader!
Luider, dieper dan origineel maar toch niet overdreven. Echt wel een aanrader!
"Practice does not make perfect, perfect practice makes perfect!"
-
Iron Gonzo
volgens de avatar in uwen helm.JüRgen schreef:amai... waar zat ik weer eens met mijnen kop...![]()
![]()
![]()
Mea culpa...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Chrisser,
Om dan toch een correct antwoord te geven over je vraag...
Ik twijfel al geruime tijd om er eentje onder te bouwen.
Als je enkel de demper van Remus of Lazer gebruikt heb je een diepere grom, maar geen extra pk's (zoals ook beschreven in diverse tests in diverse magazines).
Als je natuurlijk je Y-stuk monteert in plaats van je catalysator, dan krijg je een extra pk-stoot. Niet dat het veel is, maar de motor heeft vooral nog meer adem in de onderste toerenregionen.
Wil je dan nog meer "sound" kan je altijd nog je db-killer eruit halen van je demper.
Let wel : hiermee is hij dan niet meer "CE" approved en is ie wellicht dus ook "te luid" voor de officiële normen.
Daar er misschien binnenkort emissienormen zullen worden opgelegd en eventuele keuringen kijk ik momenteel nog wat de kat uit de boom... ik zie wel.
Remus of Lazer ? Wel, kort ... velen zijn enorm tevreden van Remus, anderen dan weer van Lazer.... ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn.
Om dan toch een correct antwoord te geven over je vraag...
Ik twijfel al geruime tijd om er eentje onder te bouwen.
Als je enkel de demper van Remus of Lazer gebruikt heb je een diepere grom, maar geen extra pk's (zoals ook beschreven in diverse tests in diverse magazines).
Als je natuurlijk je Y-stuk monteert in plaats van je catalysator, dan krijg je een extra pk-stoot. Niet dat het veel is, maar de motor heeft vooral nog meer adem in de onderste toerenregionen.
Wil je dan nog meer "sound" kan je altijd nog je db-killer eruit halen van je demper.
Let wel : hiermee is hij dan niet meer "CE" approved en is ie wellicht dus ook "te luid" voor de officiële normen.
Daar er misschien binnenkort emissienormen zullen worden opgelegd en eventuele keuringen kijk ik momenteel nog wat de kat uit de boom... ik zie wel.
Remus of Lazer ? Wel, kort ... velen zijn enorm tevreden van Remus, anderen dan weer van Lazer.... ik denk dat ze aan elkaar gewaagd zijn.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

Ik heb recent op mijn R1150R een Leovince titan slip-on uitlaat geplaatst. Na een paar dagen de decibelkiller eruit gehaald, geeft (voor mij) een fantastisch mooie grom. Is gehomologeerd (met killer welteverstaan)
Voordelen :
filerijden - ze (zelfs de gsm-ende autobestuurders) horen je
gewicht - scheelt een paar ! kilos
hitte - wordt bijna niet warm, passagier zal zich niet verbranden
looks
Nadeel, ben volledig akkoord met R1100RS, na een dagje toeren ben je stokdoof ! maar ja, op een naked rijd je zowiezo beter met oordopjes, niet je uitlaat maakt je doof maar de wind.
Voordelen :
filerijden - ze (zelfs de gsm-ende autobestuurders) horen je
gewicht - scheelt een paar ! kilos
hitte - wordt bijna niet warm, passagier zal zich niet verbranden
looks
Nadeel, ben volledig akkoord met R1100RS, na een dagje toeren ben je stokdoof ! maar ja, op een naked rijd je zowiezo beter met oordopjes, niet je uitlaat maakt je doof maar de wind.