vloeistof onder motor
Moderator: GVN
-
dr.trimble
vloeistof onder motor
Momenteel rij ik op mijn r1150rt rond zonder het spatbordje onder de motor. Ik heb nu al een paar keer erop gelet dat er na het rijden onder mijn motor een klein plasje met vloeistof ligt. Ik dopte mijn vinger erin en het was doorzichtig en reukloos.
Daarnet kom ik terug bij de motor na 45minuten stilstand en ik merk terug een plas eronder. Ditmaal van ongeveer met een diameter van 20cm. Wel weer reukloos en kleurloos.
Water van de batterij kan het niet zijn want die is vorige week vervangen door een gelbatterij.
Zou dit gewoon condens kunnen zijn of zoiets? De motor staat 's nachts wel buiten onder een hoes.
thx
Daarnet kom ik terug bij de motor na 45minuten stilstand en ik merk terug een plas eronder. Ditmaal van ongeveer met een diameter van 20cm. Wel weer reukloos en kleurloos.
Water van de batterij kan het niet zijn want die is vorige week vervangen door een gelbatterij.
Zou dit gewoon condens kunnen zijn of zoiets? De motor staat 's nachts wel buiten onder een hoes.
thx
K1200 GT 06'
Re: vloeistof onder motor
hoe voelt da vloeistofke aan, enige smering voelbaar of is 't echt zo dun als water??
hoe ziet de vloer eruit als 't vloeistofke droog is of opgedroogd, helemaal weg???
motorolie is sowieso gekleurd
je remolie is helder en met ne plas van 20 cm eronder dan had je nu al tegen een voorligger gehangen
condens zou kunnen maar op één plaats en 20cm dat is niet niks, zet hem eens een nacht zonder hoes buiten...
overloop benzine is een mogelijkheid, zet eens een potje onder de slangen van de overloop, die zie je onderaan hangen dan weet je of 't vandaar komt...
Hou je buurman in de gaten als ie met zijn hond gaat wandelen, BMW plasser???
hoe ziet de vloer eruit als 't vloeistofke droog is of opgedroogd, helemaal weg???
motorolie is sowieso gekleurd
je remolie is helder en met ne plas van 20 cm eronder dan had je nu al tegen een voorligger gehangen
condens zou kunnen maar op één plaats en 20cm dat is niet niks, zet hem eens een nacht zonder hoes buiten...
overloop benzine is een mogelijkheid, zet eens een potje onder de slangen van de overloop, die zie je onderaan hangen dan weet je of 't vandaar komt...
Hou je buurman in de gaten als ie met zijn hond gaat wandelen, BMW plasser???

-
dr.trimble
de vloeistof ziet er inderdaad heel dun uit, dus niet echt olie, nochtans is het ongeveer ter hoogte van de oliefilter die vorige week vervangen is. 'k zal er toch vanavond eens een karton onderleggen.
De moto staat nu aan het werk, en het is hier dat er een plasje onder staat. Gisteren had ik het ook al opgemerkt toen ik naar de bakker ging, toen stonden er ook enkele druppels onder de motor. Ik was het nadien vergeten en heb er niet meer naar omgekeken.
Ik heb nu anderhalf uur later nog ff gechecked, er is geen vloeistof bijgekomen maar e plas is nog steeds waarneembaar, mss droogt het ook niet op door de lage temperatuur. Het is volledig reukloos en laat ook niets van kleur na op mijn vinger.
De hond van de buur kan trouwens niet tegen de motor plassen want het is een wijfje
De moto staat nu aan het werk, en het is hier dat er een plasje onder staat. Gisteren had ik het ook al opgemerkt toen ik naar de bakker ging, toen stonden er ook enkele druppels onder de motor. Ik was het nadien vergeten en heb er niet meer naar omgekeken.
Ik heb nu anderhalf uur later nog ff gechecked, er is geen vloeistof bijgekomen maar e plas is nog steeds waarneembaar, mss droogt het ook niet op door de lage temperatuur. Het is volledig reukloos en laat ook niets van kleur na op mijn vinger.
De hond van de buur kan trouwens niet tegen de motor plassen want het is een wijfje
K1200 GT 06'
de oliefilter zie je zitten dus neem effe een vod erbij en wrijf dat allemaal eens netjes...
er effe bij gaan liggen met een lampje of zitten maar dan met een spiegeltje eronder en dan zal je wel zien waar 't vandaan komt
ingeval van lekkende oliefilter kan je gewoon de filter een titske vaster draaien
hou ons op de hoogte ....
er effe bij gaan liggen met een lampje of zitten maar dan met een spiegeltje eronder en dan zal je wel zien waar 't vandaan komt
ingeval van lekkende oliefilter kan je gewoon de filter een titske vaster draaien
hou ons op de hoogte ....
-
dr.trimble
-
Dirk Pauwels
komt het mss doordat een uitlaatklem of zo niet goed is aangespannen? Bij deze temperaturen komt er behoorlijk wat condens uit je uitlaat.....
Kzou mij er niet te veel zorgen over maken.....
Kzou mij er niet te veel zorgen over maken.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
dr.trimble
het zal wss condens geweest zijn want eens de motor terug in de garage stond heb ik er geen last meer van gehad
K1200 GT 06'
-
STerling Will
Dat is normaal, in de spoiler onder het carter is een gaatje, speciaal om was-, regen- en condenswater laten weg te lopen
STerling Will schreef:Dat is normaal, in de spoiler onder het carter is een gaatje, speciaal om was-, regen- en condenswater laten weg te lopen
-
rodenburg
den airco 
Een plaske onder de moto van een collega gieten is OOOO zo grappig ! 
-
dr.trimble
vandaar dat ik precies iemand luid hoorde lachen in de achtergrond 
K1200 GT 06'
-
STerling Will
Onder een hoes heb je vaak condensvorming daar heb je geen airco voor nodig, ik begrijp niet wat daar grappig aan is.dr.trimble schreef:Zou dit gewoon condens kunnen zijn of zoiets? De motor staat 's nachts wel buiten onder een hoes.
thx