topcase 1200GS (-2007)

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
kulens

topcase 1200GS (-2007)

Bericht door kulens »

De vario-zijkoffers heb ik momenteel op mijn gs staan. Graag had ik willen uitkijken voor een topcase. De alu-koffer van BMW is me veel te kostelijk (+900Eur!) en ik zou mijn vario-zijkoffers niet meer kunnen gebruiken. Daarom twijfel ik tussen de vario-topcase en de xplorer topcase van Hepco & Becker.

Zijn er mensen die ervaring hebben de de xplorer topcase van H&B? Of is de vario-koffer eerder aan te raden? Maar persoonlijk vind ik deze minder mooi. Kan ik mijn vario-zijkoffers blijven gebruiken met de H&B topcase?
janneman
Contacteer:

Re: topcase 1200GS (-2007)

Bericht door janneman »

Weet wel zeker dat die 900 Euro niet klopt hoor voor de alu-topcase.
Zal eerder voor top- + zijkoffers in alu samen zijn !
K75 / GS1100 / GS1200 / GSA1200 • ROOD / GSA1200 • TRIPLE BLACK / GSA1200 LC • WIT (model 2017)
Hou in gedachten wat je ziet en zie wat je in je gedachten houdt
https://www.instagram.com/janmarchandphotography/
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Die vario's kunt ge sowieso altijd gebruiken, 't zijn zijladers, er mag nog een pick-nicktafel van 1m opliggen, dan nog kunt ge die vario's openen.

Die prijs voor de BMW Alu topkoffer klopt alvast zeker niet, 't is niet goedkoop, maar toch niet zo duur. Een ander alternatief is de SW Motech Trax topkoffer, ook een alu, of in zwart verkrijgbaar.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
kulens

Bericht door kulens »

janneman schreef:Weet wel zeker dat die 900 Euro niet klopt hoor voor de alu-topcase.
Zal eerder voor top- + zijkoffers in alu samen zijn !
Jawel, komt op meer dan 900Eur uit omdat je het hele profiel ook moet aanschaffen, wat wel standaard op een GSA staat, maar niet op een GS.
Koppel!! schreef:Die vario's kunt ge sowieso altijd gebruiken, 't zijn zijladers, er mag nog een pick-nicktafel van 1m opliggen, dan nog kunt ge die vario's openen.
De BMW-dealer liet me zien dat deze vario-zijkoffers met een montage voor een alu-topcase niet meer kunnen bevestigd worden. Als je dit profiel nl. bevestigt, dan worden de sleuven langs de zijkant ook bezet zodat je de vario-koffers niet meer kan ophangen.
props-n-blades

Bericht door props-n-blades »

Ik heb de Vario topcase gehad maar die vond ik niet praktisch, te klein, niet stevig genoeg bevestigd.
Ik heb gekozen voor het Givi systeem (Givi rek in plaats van origineel BMW rek, in combinatie met Vario zijkoffers). Op de Givi plaat kan je dan Givi koffer naar keuze monteren. Voor de prijs van 1 BMW koffer kan je makkelijk 2 Givi koffers kopen (een grote en een kleine bijvoorbeeld).
Afbeelding
Check ook eens de nieuwe Givi Trekker koffers ...
Laatst gewijzigd door props-n-blades op 15 mar 2011, 08:45, 3 keer totaal gewijzigd.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
kulens schreef:
Koppel!! schreef:Die vario's kunt ge sowieso altijd gebruiken, 't zijn zijladers, er mag nog een pick-nicktafel van 1m opliggen, dan nog kunt ge die vario's openen.
De BMW-dealer liet me zien dat deze vario-zijkoffers met een montage voor een alu-topcase niet meer kunnen bevestigd worden. Als je dit profiel nl. bevestigt, dan worden de sleuven langs de zijkant ook bezet zodat je de vario-koffers niet meer kan ophangen.
Ahzo, ge kunt de vario's dus niet meer monteren, daar komt 't op neer. Dat wist ik niet, dan is een Givi de goedkoopste oplossing. De Xplorer van H&B en de Trax van SW Motech zal een ietske duurder zijn, maar alle drie zullen ze waarschijnlijk dan weer goedkoper zijn dan de vario topkoffer van BMW.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
kulens

Bericht door kulens »

Ik heb uiteindelijk de Xplorer topcase van H&B gekocht. Besteld via internet. Na een uurtje sleutelen en bijvijlen stond de koffer er op. Ondertussen heb ik er 5 dagen Engeland opzitten en ik moet zeggen dat de koffer me zeer pleziert. Een aanrader!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie