Zumo 660 valt uit na het inladen van een route
Moderator: GVN
Zumo 660 valt uit na het inladen van een route
Hoi,
Gisteren heb ik me een Zumo 660 aangeschaft.
Bij eerste gebruik lijkt het echt wel een leuk toestel te zijn.
Dan gisterenavond de Mapsource geinstalleerd op mijn pc, bovenop de oude versie die er al op stond. (2007)
De mapsource werkt ook prima.
Dus wil ik een mooie route aanmaken, en deze daarna doorladen naar de Zumo.
Mapsource vindt onmiddellijk de 660, en ik klik op de knop om de route in te laden in de Zumo.
Als ik de Zumo daarna afkoppel, en deze terug opstart, gaat het mis: na het opstarten, al tijdens het waarschuwingsscherm (omtrent bediening tijdens het rijden) valt de Zumo uit. Als ik opnieuw probeer op te starten blijft hij altijd uitvallen.
Dan moet ik de Zumo terug aan de pc koppelen en via Windows Verkenner dit bestandje gaan uitwissen. Daarna kan ik de Zumo weer volledig gebruiken, maar natuurlijk zonder de route die ik wou inladen.
Heeft iemand onder jullie al iets dergelijks voorgehad?
Wat heb je dan gedaan om het probleem op te lossen?
Dank voor de tips.
Beste groeten,
Stelo
Gisteren heb ik me een Zumo 660 aangeschaft.
Bij eerste gebruik lijkt het echt wel een leuk toestel te zijn.
Dan gisterenavond de Mapsource geinstalleerd op mijn pc, bovenop de oude versie die er al op stond. (2007)
De mapsource werkt ook prima.
Dus wil ik een mooie route aanmaken, en deze daarna doorladen naar de Zumo.
Mapsource vindt onmiddellijk de 660, en ik klik op de knop om de route in te laden in de Zumo.
Als ik de Zumo daarna afkoppel, en deze terug opstart, gaat het mis: na het opstarten, al tijdens het waarschuwingsscherm (omtrent bediening tijdens het rijden) valt de Zumo uit. Als ik opnieuw probeer op te starten blijft hij altijd uitvallen.
Dan moet ik de Zumo terug aan de pc koppelen en via Windows Verkenner dit bestandje gaan uitwissen. Daarna kan ik de Zumo weer volledig gebruiken, maar natuurlijk zonder de route die ik wou inladen.
Heeft iemand onder jullie al iets dergelijks voorgehad?
Wat heb je dan gedaan om het probleem op te lossen?
Dank voor de tips.
Beste groeten,
Stelo
R1200RT
Re: Zumo 660 valt uit na het inladen van een route
Kijk eens op het forum.gps.nl
Je gaat je nog verwonderen wat je tegen kan komen.
mvg Nico
Je gaat je nog verwonderen wat je tegen kan komen.
mvg Nico
MG Breva 850
Probeer eens zonder micro SD kaart op te starten
Dag Zino,zino schreef:Probeer eens zonder micro SD kaart op te starten
Er zit nog geen micro SD kaart in.
Wat voorlopig wel al gelukt is:
Een route in GPX-bestand inladen in het toestel via Windows-verkenner.
Dan moet ik op het toestel die route 'importeren'. Dit duurt eventjes, maar het toestel aanvaardt deze route dan zonder probleem. Het valt dus niet meer uit.
Dus heeft het toestel problemen met GDB-bestanden die via Mapsource ingeladen worden.
Zou er iets fout kunnen zijn met de mapsource?
Kaarmateriaal is 2011.40
De Mapsource is versie 6.16.3
Forum.gps.nl biedt inderdaad heel veel informatie, maar spijtig genoeg nog niets omtrent het probleem dat zich bij mij voordoet...
Toch dank aan Wiedewa voor die nuttige tip. Ik zal er ongetwijfeld nog vaak zitten op lezen.
Greetz,
Stelo
R1200RT
-
aantzeetje
Toch wel, jouw probleem staat er ergens tussen. Zal ook even voor je zoeken.
MG V35 Imola - BMW R1200RT - Zumo 590 - SP2820
-
tweecilinderke
Is uw batterij goed geladen?
Lijkt me stroom te nemen via uwe pc
Lijkt me stroom te nemen via uwe pc
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Yep, gevondenaantzeetje schreef:Toch wel, jouw probleem staat er ergens tussen. Zal ook even voor je zoeken.
Lees dit eens goed door, kom je zeker 'n stuk verder mee
http://www.javawa.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvg Nico
MG Breva 850
Hoi,
Via JaVaWa heb ik het nog niet gevonden... ('k blijf zoeken hé..)
Wel volgende link die me wat vooruit zou kunnen helpen: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=31588" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik doe de tests, 'k ga ook een micro-sd aanschaffen, en geef dan feedback over mijn ervaringen.
Greetz,
Stelo
Via JaVaWa heb ik het nog niet gevonden... ('k blijf zoeken hé..)
Wel volgende link die me wat vooruit zou kunnen helpen: http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=31588" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik doe de tests, 'k ga ook een micro-sd aanschaffen, en geef dan feedback over mijn ervaringen.
Greetz,
Stelo
R1200RT
Yo,
Ondertussen zijn we weer wat verder.
De Micro-SD-kaart biedt een oplossing, in die zin dat je van daaruit kan importeren, weliswaar als je daar de routes in GPX gaat plaatsen.
Echter bij het importeren zegt ie plots dat de route te lang is...
De route waarmee ik aan het experimenteren ben, is zowat 340km lang, en bevat 117 viapunten.
Toen ik echter een kortere route gebruikte, zijnde 67 kilometer met misschien maar 50 viapunten, dan kon ik die overladen op de Zumo zonder gebruik te maken van de mini-SD.
Gebruik ik teveel viapunten?
Is 350 kilometer dan echt te lang?
Greetz,
Stelo
Ondertussen zijn we weer wat verder.
De Micro-SD-kaart biedt een oplossing, in die zin dat je van daaruit kan importeren, weliswaar als je daar de routes in GPX gaat plaatsen.
Echter bij het importeren zegt ie plots dat de route te lang is...
De route waarmee ik aan het experimenteren ben, is zowat 340km lang, en bevat 117 viapunten.
Toen ik echter een kortere route gebruikte, zijnde 67 kilometer met misschien maar 50 viapunten, dan kon ik die overladen op de Zumo zonder gebruik te maken van de mini-SD.
Gebruik ik teveel viapunten?
Greetz,
Stelo
R1200RT
de stelregel is om maximaal de lengte van een dagrit te nemen.Stelo schreef:Gebruik ik teveel viapunten?
Het aantal tussenpunten is aan de hoge kant. Dat kan je terugbrengen met WinGDB3
Dag Erik,
Wingdb3 is inderdaad een tof ding.
Echter een conversie hielp me niet vooruit. Ik had optie 13 gekozen, maar zag dat er enorm veel viapunten naar voor kwamen. Alweer blokkeerde de Zumo na het overladen van de route.
Dan heb ik alle POI's uitgehaald die de verkoper erop geplaatst had (flitslokaties). Dit vind ik toch overbodige info, want ik hou het liever netjes onderweg. Totnogtoe heb ik, na 29 jaar auto/motorijden nog maar 1 PV voor overdreven snelheid. Laat ons hopen dat het zo blijft!
Dus het wegnemen van die POI's : geen invloed op het al dan niet vastlopen van de Zumo.
Zodoende heb ik ze teruggeplaatst.
Dan heb ik maar eens mijn route herschreven, en heel zuinig gebleven met de via-punten.
Het is wel grondig uitzoeken waar je je viapunten zet, anders berekent het programma andere wegen dan degene die ik voor ogen had.
Resultaat: nog amper 45 viapunten, EN.... na overladen van de route voert de Zumo het gevraagde zonder problemen uit !
Ikke dus heel tevreden !
Wat de lengte van een dagrit betreft: soms gebeurt het wel dat wij 400 tot soms 500 km per dag afleggen. Het is natuurlijk handig als je dit in 1 route kunt gieten. Met mijn 2610 was dit mogelijk. Maar niet getreurd... vanaf heden zal ik die lange route's in 2 delen maken.
Ik denk trouwens dat de lengte van de route geen invloed heeft op het slagen met de Zumo, maar wel het aantal via-punten.
Ergens heb ik een bleekblauw vermoeden dat het maximum aanvaarde viapunten in mijn Zumo 100 is.
Zou dit eventueel kunnen opgetrokken worden door een simpele instelling te veranderen?
In elk geval veel dank voor de reacties totnogtoe.
'k Heb alweer een aantal interessante website's en programma leren kennen.
Beste groeten,
Stelo
Wingdb3 is inderdaad een tof ding.
Echter een conversie hielp me niet vooruit. Ik had optie 13 gekozen, maar zag dat er enorm veel viapunten naar voor kwamen. Alweer blokkeerde de Zumo na het overladen van de route.
Dan heb ik alle POI's uitgehaald die de verkoper erop geplaatst had (flitslokaties). Dit vind ik toch overbodige info, want ik hou het liever netjes onderweg. Totnogtoe heb ik, na 29 jaar auto/motorijden nog maar 1 PV voor overdreven snelheid. Laat ons hopen dat het zo blijft!
Dus het wegnemen van die POI's : geen invloed op het al dan niet vastlopen van de Zumo.
Zodoende heb ik ze teruggeplaatst.
Dan heb ik maar eens mijn route herschreven, en heel zuinig gebleven met de via-punten.
Het is wel grondig uitzoeken waar je je viapunten zet, anders berekent het programma andere wegen dan degene die ik voor ogen had.
Resultaat: nog amper 45 viapunten, EN.... na overladen van de route voert de Zumo het gevraagde zonder problemen uit !
Ikke dus heel tevreden !
Wat de lengte van een dagrit betreft: soms gebeurt het wel dat wij 400 tot soms 500 km per dag afleggen. Het is natuurlijk handig als je dit in 1 route kunt gieten. Met mijn 2610 was dit mogelijk. Maar niet getreurd... vanaf heden zal ik die lange route's in 2 delen maken.
Ik denk trouwens dat de lengte van de route geen invloed heeft op het slagen met de Zumo, maar wel het aantal via-punten.
Ergens heb ik een bleekblauw vermoeden dat het maximum aanvaarde viapunten in mijn Zumo 100 is.
Zou dit eventueel kunnen opgetrokken worden door een simpele instelling te veranderen?
In elk geval veel dank voor de reacties totnogtoe.
'k Heb alweer een aantal interessante website's en programma leren kennen.
Beste groeten,
Stelo
R1200RT
ik treed u bij dat het aantal tussenpunten van grotere invloed zal zijn dan de lengte van een rit op zich. Dat geldt ook voor een 2610, waarmee ik probleemloos een dagrit van 1600 Km aaneen (autostrade) reed.Stelo schreef:Ik denk trouwens dat de lengte van de route geen invloed heeft op het slagen met de Zumo, maar wel het aantal via-punten.
Het verwijderen van overbodige informatie zal inderdaad gunstig uitwerken, zie ook deze FAQ
Ik heb vandaag ook een paar route's ingeladen eerst op SD kaart gezet en dan in de zumo gestoken. Bij het aanzetten zegt hij dat er nieuwe gegevens zijn. Je moet die gegevens dan importeren. Als een route te lang is volgens de zumo dan zegt hij dat de gegevens verder geimporteerd worden naargelang je de eindlokatie nadert. Heeft iemand hier ervaring mee? 
Hoi,patje353 schreef:Ik heb vandaag ook een paar route's ingeladen eerst op SD kaart gezet en dan in de zumo gestoken. Bij het aanzetten zegt hij dat er nieuwe gegevens zijn. Je moet die gegevens dan importeren. Als een route te lang is volgens de zumo dan zegt hij dat de gegevens verder geimporteerd worden naargelang je de eindlokatie nadert. Heeft iemand hier ervaring mee?
De mijne deed dat ook toen ik de route op de SD-kaart zette.
Resultaat: het laatste stuk van je route doet ie dan gewoon gekke dingen. Allemaal rechte lijnen, en hij stuurt je van hier naar ginder...
Heel toevallig had ik 117 via-punten. Zouden het die laatste 17 punten zijn die er van tussenuit vallen?
Probeer misschien eens met een route die minder via-punten heeft.
Ongetwijfeld zal het importeren van de SD naar het toestel dan zonder zorgen verlopen.
Greetz,
Stelo
R1200RT