WAARSCHUWING

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
dewitte

WAARSCHUWING

Bericht door dewitte »

Langs deze weg wil ik graag alle motorrijders verwittigen die eventueel een beroep willen doen op TOTAL ASSISTANCE bij panne.

In het regelment van TOTAL staat namelijk geschreven dat indien de panne niet ter plaatse hersteld kan worden men u zal afslepen naar de dichtstbijzijnde garage; nu moet u dit zoals ik heb mogen ervaren wel HEEL letterlijk nemen, men kijkt dus niet naar merk of type van voertuig.

Het resultaat is dat men u motor dus naar een autogarage afsleep, met welk nut weet ik wel niet maar dat blijken ze bij TOTAL daar niet te begrijpen, iedere normale mens weet ondertussen wel dat een autogarge geen herstellingen aan motors uitvoert, je moet tegenwoordig al geluk hebben als je bij een grage van een ander motormerk kan geholpen worden ( wegens boordelectronica).

Ik heb dit dus pijnlijk aan de lijve mogen ondervinden, pech onderweg, TOTAL gebeld, na een uur ( wat aannemelijk is ) komt er ineens een afsleepdienst aangereden, poging tot herstelling is niet eens ondernomen en nadat de afsleper mij vroeg waar de dichtstbijzijnde garage was en ik drie mogelijkheden opgaf (motorgarage) kreeg ik te horen dat ik mocht bijbetalen omdat het buiten de zone van 20 Km lag.

Ik heb nadien nog verhaal proberen te halen bij TOTAL zelf maar zij blijven bij hun standpunt van DICHTSTBIJZIJNDE GARAGE.

Dus alle motorrijders wezen gewaarschuwt, gelieve dit ook aan zo veel mogelijk collega motorrijders te willen doormelden.
Indierock

Re: WAARSCHUWING

Bericht door Indierock »

Nuttige info, met dat soort van "assistance" zijde dus 10 keer NIKS. De motor is van het straat en that's all.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
Zeppe

Bericht door Zeppe »

Indierock schreef:Nuttige info, met dat soort van "assistance" zijde dus 10 keer NIKS. De motor is van het straat en that's all.
ik weet dat zo nog niet.
Ik tank ook total voor deze "total assistance",
en ik was op de hoogte van de werkwijze (staat zeer duidelijk beschreven in de algemene voorwaarden)

voor mij is het al een geruststelling dat ze mijn motor (in dit specifiek geval gaat het over mijn oldtimer met zijspan, mijn andere paarden hebben een bmw assistance)
van een godverlaten baan willen komen halen en naar een garage willen slepen.
Dat die garage hem niet zal herstellen is bijna 100% zeker,
zelfs weinig of geen officiele BMW dealers gaan er aan beginnen.
Maar ik ben dan toch al even gerust dat mijn "oudje" niet ergens uren langs een verlaten baan staat te blinken met kans op ....

Daarna zal ik dan zelf wel "ophaal" organiseren om naar mijn garage te vervoeren voor herstelling.

grt :wink:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Gaby

Bericht door Gaby »

Ik denk dat de waarschuwing dient te zijn dat je altijd de kleine lettertjes moet lezen en er rekening mee
moet houden dat het in de praktijk ook zal zijn zoals het op papier staat. De rest is "wishful thinking".
In dit geval valt Total Assistance dus enkel te verwijten dat hun eigen richtlijnen naleven :-?
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

als je een heel jaar bij total tankt kun je voor de meerprijs vergeleken met bv een "avia" al een pechbijstand afsluiten bij bv VAB, krijg je ook nog eens korting als lid vd bmw club..... Mij zien ze nie meer bij Total - reteduur daar.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie