Prijs grote beurt R 1150 RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Peter,
Dat is een Factuur met de grote F, amai. Heb me altijd afgevraagd hoe men zoiets aanbrengt bij de klant (vandaar zeker die 'smile') :?
Daarom zomaar wat eerste bedenkingen:
- Oliewissels en filters zijn makkelijke werkzaamheden: die kan je zelf hoor!
- Full synthetische olie is nergens voor nodig, tenzij je gaat racen. Half synthetisch is voor veelrijders ruim voldoende. Kijk maar eens naar de literprijs op je factuur... zal je wel overtuigen.
- Remblokken zullen hun deel hebben gekost. Staat hier al heel wat over geschreven. Zoek even op het forum, die kost krijg je probleemloos gehalveerd. Dat kan je zelf ook.

regards,
Xavier

PS: als dit je kan troosten. Op mijn VFR had ik voor achteraan een pinkerglaasje + afdekkapje verloren. Honda prijs 76 + 116 euro. :shock:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Scarto

Re: Groot onderhoud

Bericht door Scarto »

PETEr Rt schreef:476,26 Euro, met de welkom glimlach van BMW. :shock: :? :shock: :? :shock: :? :shock: :shock: .
Eur 291,12 voor:
-Motor Olie 100% Synt.
-Olie Versnel. Bak
-Olie filter
-Lucht filter
-Remblokken Voor/achter
-diversen :?: :?:

en
185,14 Euro voor 5 uur werk :o :o :o :cry: :cry:

Na de pijnlijk passage door de kassa ben ik naar huis gereden en moet zeggen dat alles klonk veeeeeel better dan 's morgens. Alles werd pico-belo in orde gebracht.
Eind oordeling: duur maar goed.

Peter
Voor 200 euro extra wil ik hem ook nog een poetsbeurt geven zenne, en je zal tevreden naar huis rijden want die zal echt blinken hoor. :wink:

Neen, grapje hoor 8) . Persoonlijk vind ik de factuur ook overdreven. Dat hij nadien echt goed rijdt, zou er nog aan mankeren. Je zou voor minder er zelf beginnen aan sleutelen.

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
paulh

Bericht door paulh »

ik zou denken dat het bij Michel Lotto was...?
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

Denk eraan dat die originele remblokken véééél geld kosten bij bmw,heb de mijne net gaan halen na een 20000 beurt,was toch ook 269€ en je voelt inderdaad aan je motor dat er aan gewerkt is.
Kleppen geregeld,bougiekes,full syntetisch,olie vernellingsbak +cardan
Ik heb al eens aangehaald om dingen die je zelf kan doen ook zelf DOEN...en je vindt degelijke remblokken aan 1/3 van de prijs die ze bij de dealer vragen en dat scheelt hem behoorlijk als je weet dat de achterste alleen al 90€ kosten.

Trouwens ,de uren moeten betaald worden,persoonlijk vind ik dat wel een normale prijs voor 5 uren. Heb je voor je zelf al eens uitgerekend wat je zelf kost aan je werkgever per uur...na mijn garantie doe ik alles zelf en dan zal het ook half syntetisch zijn.Dure hobby hé mannen..
Andalousie 09/2018
Tetsu Uma

Bericht door Tetsu Uma »

Dank U! allemaal,

Mij bedoeling was toch de info hier te publiceeren louter voor info.

Naturlijk suggesties zijn welkom voor de oundehoud beurten die zullen volgen :wink:

Trouwens als iedereen zo doet dan zullen wij ons better beschermen als consumenten... :evil: :evil: :evil:

Peter
Who dares win
BMW R1200RT
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten