lek R1200GS ter hoogte van de middensteun ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

vak m rat

lek R1200GS ter hoogte van de middensteun ???

Bericht door vak m rat »

beste ,

heeft iemand dit al eens ergens tegengekomen

sinds een week of 2 ( na grote beurt 60000 km ) merk ik af en toe een tijdje na stilstand van de motor een substantie onder het motorblok. Bij motostore denken ze dat het remolie zou kunnen zijn.

De moto moet volgende week binnen voor een ander euvel .

Zaterdag as een rit gepland . Ben eigenlijk niet zo gerust en voor volgende week kan de moto niet op nazicht.

thx voor de reply

vak m rat

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
tweecilinderke

Re: lek R1200GS ter hoogte van de middensteun ???

Bericht door tweecilinderke »

Is het effectief olie ?
Kan het je overloop van de benzine niet zijn?
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

al eens onder het blok gekeken (op uw pens liggen dus) van waar het zou kunnen uitlopên..oliespoor volgen...
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
costerke

Bericht door costerke »

[quote="vak m rat"]beste ,

heeft iemand dit al eens ergens tegengekomen

sinds een week of 2 ( na grote beurt 60000 km ) merk ik af en toe een tijdje na stilstand van de motor een substantie onder het motorblok. Bij motostore denken ze dat het remolie zou kunnen zijn.

Waarschijnlijk lek aan de oliefilter (niet vast genoeg gezet).

Groetjes Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
vak m rat

Bericht door vak m rat »

beste forumleden

alvast bedankt voor de snelle reply's

benzine is het niet , op mijn pens gelegen heb ik al gedaan ( schoon zicht trouwens :grin: :grin: ) .

Dat van de oliefilter ga ik al zeker onthouden , vriendelijk bedankt .

grtz

vak m rat

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Yep ,

schroef eens die carterbescherming eraf en je zal er al een beter zicht op krijgen .
Ik gok op oliefilter die niet vast genoeg zit.
Als het effectief van tussen blok en boite komt ,is het de keerring van de uigaande as van het blok en dat is andere koek.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

of de rubber van de vorige filter niet verwijderd als die is blijven kleven.
dan heb je 2 rubbers en dat dicht ook niet goed
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
vak m rat

Bericht door vak m rat »

morgenavond na een ritje van het werk gaat hij op de brug van Shulty's homegarage.

hij zal zijn pens er is onderleggen sé :lol: :lol: :lol:

bedankt aan allen weeral

grtz

vak m rat

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Shulty

Bericht door Shulty »

vak m rat schreef:morgenavond na een ritje van het werk gaat hij op de brug van Shulty's homegarage.

hij zal zijn pens er is onderleggen sé :lol: :lol: :lol:

bedankt aan allen weeral

grtz

vak m rat
Helaba, welke pens....ik sta zo scherp als een mes..... :mrgreen: :drunken:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Cindy

Bericht door Cindy »

Al eens gedacht aan condens die via de aansluiting van de uitlaat naar buiten komt? Heb het ook voor........pertoeval bij zeer koude heb ik uitlaatgassen zien ontsnappen aan die koppeling waardoor er ietsje later een plasje H2O op de grond lag
K1200GT

Bericht door K1200GT »

vak m rat schreef: Bij motostore denken ze dat het remolie zou kunnen zijn.
Wow; indrukwekkende technische conclusie :shock: ... in de goeie ouwe tijd durfde men nog even proeven (of ruiken voor de faint-hearted) aan die mysterieuze vloeistoffen... remvloeistof smaakt duidelijk anders dan motorolie of condenswater.. Ik gok op oliefilter (is de dichting vervangen bij het wisselen van de filter?)... had dit ook eens in de goeie ouwe tijd bij mijn RS... filter vervangen zonder evenwel een nieuwe dichting te plaatsen dus lek... het kan natuurlijk ook iets anders zijn bij jouw GS :wink:
Succes!
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Danny

Bericht door Danny »

Tja speculeren ipv eens effe die plaat (met een paar prutsvijzen vast) een los te maken en te kijken ipv er mee verder te rijden... straks een achterbandje vol olie en een vangrail gedeukt... :mrgreen:

de onderzijde inspecteren en effe afkuisen om een proper spoor te kunnen volgen en de oorzaak (lees locatie) te ontdekken :wink:
PHILIP

Bericht door PHILIP »

koppelingspompje? dan zie je het niveau dalen in het reservoir op het stuur en is het binnenkort gedaan met rijden.Weet wel niet wat tegenwoordig de kleur is van de koppelingsvloeistof bij de dealer.
Danny

Bericht door Danny »

DOT 4 en da krijgt alle herfstkleuren met den tijd... :wink:
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Dus, ge zijt er al mee tot bij de dealer geweest, en die doen zelfs de moeite niet om ff deftig te checken :shock: :shock:

Straffe kost als ge 't mij vraagt, ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb, want zoiets zou toch niet kunnen.

En voor de rest ben ik 't eens met de meerderheid, carterplaat afvijzen, boeltje proper vegen en dan pas beginnen gokken :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

:shock: ik heb dit vorige week na m'n ritje ook gemerkt, enkele uren nadat ik was thuisgekomen, ruikt niet herkenbaar en is plakkerig, heb ook effe m'n pens laten kennismaken met de grond doch niets gevonden, kga dit topic nog wat volgen en nogmaals op m'n pens liggen...'k ben verbaasd over mezelf dat ik er zo licht ben overgegaan...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
V

Bericht door V »

(s)Campi Di Pampi schreef: heb ook effe m'n pens laten kennismaken met de grond doch niets gevonden, kga dit topic nog wat volgen en nogmaals op m'n pens liggen...'k ben verbaasd over mezelf dat ik er zo licht ben overgegaan...

Over uw pens :?:
Grtz V
Afbeelding
vak m rat

Bericht door vak m rat »

beste forumgangers

even toch wel stellen dat de motor nog niet in de garage geweest is en dit enkel speculaties zijn vanwege motostore op mijn relaas en foto's.

Ben net terug van Shulty .

Zijn oordeel , naar mijn mening toch wel zeer betrouwbaar gezien zijn ervaring op bmw gebied.

De gedachte is dat er bij de grote beurt te veel olie in de motor gepompt is . Deze zoekt dan een weg om de moto te verlaten en waarschijnlijk via " karter " of overloop ? Dit vermits het geen feit van iedere dag is.

Verder geen lekken te bespeuren volgens hem.

Soit , de moto gaat volgende week binnen voor een technische reparatie en er zal dus grondig naar gekeken worden.

Indien er na deze beurt nog een probleem is , dan lezen jullie het wel.

Nogmaals dank voor de vele reacties .

Zaterdag de MRV lenterit rijden sé , goe vooruitzicht :-)

grtz

vak m rat

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Shulty

Bericht door Shulty »

Ik heb het net gecontroleerd...

Het is niet:

De oliefilter, remolie, o.i.d.

Wel zweet hij enorm aan de dichting tussen blok en versnellingsbak, maar daar gaat hij volgende week voor binnen.
Het zweten is ook niet in die mate dat er een plasje olie kan gevormd worden.

Ik heb hem het verschil tussen motorolie en remolie laten voelen, en hij bevestigd dat het motorolie is.

Nu heeft de GS net een vidange gehad, en de olie in het kijkgat is nog zeer zuiver (wat de zuivere lek kan verklaren)...maar bij de dealer kappen ze er steeds veel teveel olie in (hardleers zeker :roll: )
Nu stel ik mij de vraag dat buiten dat hij dit verbrand, er ook nog olie weg kan via een overloop? Via de lichtfilter misschien?

Ik hoor 't wel...in ieder geval gaat hij volgende week voor een nieuwe dichting, ze lossen het daar hopelijk wel op... :wink:

Grts,
Peter
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Shulty

Bericht door Shulty »

vak m rat schreef: Ben net terug van Shulty .

Zijn oordeel , naar mijn mening toch wel zeer betrouwbaar gezien zijn ervaring op bmw gebied.
Bwa , da valt wel mee, zulle....doe m'n best... :wink:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Oef, zoals ik al hoopte had ik 't verkeerd begrepen, 't zou anders wel te straf voor woorden zijn.

Zeg, als dienen met teveel olie rijdt, zwiert dienen dat dan niet via z'n ontluchting in de luchtfilterbak?

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO

Zeg, als dienen met teveel olie rijdt, zwiert dienen dat dan niet via z'n ontluchting in de luchtfilterbak?

Grtz, Philip!
Dat vroeg ik me dus ook af....
R1150GSA '04
R1200GSA '10
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Koppel!! schreef:
YOO

Grtz, Philip!

Dat vroeg ik me dus ook af....
jeep :wink: en als ge der veel te veel in doet zal hij het nog eens langs uw oliekeringen ook naar buiten zwieren :-P
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Danny

Bericht door Danny »

Eigenlijk zou ik nie weten waarom specifiek dealers er te veel gaan in kappen, hoe weet je dat??
een beetje schuin gehouden en dan gekeken wanneer je weer opening zag boven aan het peilglas of is 't louter een veronderstelling omdat je motor na een beurt et een gevuld peilglas terug komt??
Elke centiliter dat dealers kunnen besparen gaan ze toch doen, één 't is goedkoper voor hun en twee ze weten vast en zeker welke schade "teveel olie" kan teweeg brengen. Krukaskeerring is slechts één van de vervelende gevolgen (pff plezant) :mrgreen:
Cindy

Bericht door Cindy »

Wel Danny, zou het ook niet weten waarom maar toch al meegemaakt na een onderhoud via een dealer....welke ga ik niet verkondigen.
dit anno 2008 tijdens een tripje Portugal
Onmiddelijk mag den brommer in de garage en met nooit geziene behendigheid wurmd de portugees de motor op zijn plaats om hem aan te sluiten op een, voor BMW noodzakelijk , duur stuk speelgoed. De analyse was duidelijk. Er scheelt wat met de BS en rembekrachtiging. Normaal geven de sensors tussen 7 en 33 bar, en nu geven de sensors een druk van 77bar aan. Daar deze te hoog is schakeld de ABS en rembekrachtiging automatisch uit. ( Dit is wat we er van kunnen maken want de man spreekt geen Engels). Dus nu komt de ham vraag: kan u dat repareren meneer? No posible senor, klonk het antwoord. Dit zal moeten gebeuren bij een hoofd dealer zoals er zich een bevind in Porto. Daar het morgen zondag is zal dit pas maandag op het programma staan. nog even naar de olie laten kijken En groot was de man zijn verbazing toen hij zag welke hoeveelhied olie er in het resevoir zat. De motor had een groot onderhoud gehad in de garage waar hij was gekocht en nu na ondetussen ongeveer 3000kilomter in totaal gereden te hebben stond het peil nog ver BOVEN maximum. Meer dan 500ml olie werden uit het resevoir gehaald!!!!!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie