weerspannige GPS - BMW Motorrad Navigator III
Moderator: GVN
weerspannige GPS - BMW Motorrad Navigator III
graag jullie hulp,
mijne GPS (3 jr jong) doet absoluut niks normaal meer,
wil nog wel zijn kaarten laden,
maar zegt dan foert,
reageert op géén enkele opdracht, noch via het scherm, noch via de toetsen.
enkel uitzetten en aanzetten blijft nog mogelijk.
een hard reset geeft géén resultaat, het scherm accepteert géén opdracht
het weigert dus opdrachten te herkennen / uit te voeren en schakelt volledig autonoom en willekeurig tussen en door de verschillende menu's !
lastig !
iemand een idee ? en neen, niet de techniek van de hamer...
mijne GPS (3 jr jong) doet absoluut niks normaal meer,
wil nog wel zijn kaarten laden,
maar zegt dan foert,
reageert op géén enkele opdracht, noch via het scherm, noch via de toetsen.
enkel uitzetten en aanzetten blijft nog mogelijk.
een hard reset geeft géén resultaat, het scherm accepteert géén opdracht
het weigert dus opdrachten te herkennen / uit te voeren en schakelt volledig autonoom en willekeurig tussen en door de verschillende menu's !
lastig !
iemand een idee ? en neen, niet de techniek van de hamer...
Re: weerspannige GPS - BMW Motorrad Navigator III
Waarschijnlijk processor in de war.
Batterij eruit halen 5 minuten wachten, batterij terug, deksel terug.
En opnieuw opstarten.
mvg Nico
Batterij eruit halen 5 minuten wachten, batterij terug, deksel terug.
En opnieuw opstarten.
mvg Nico
MG Breva 850
dit toestel werkt toch enkel indien aangesloten op een stroombron...,
zit daar dan een batterij in ??? zo ja, hoe doe ik dat dan ?
zit daar dan een batterij in ??? zo ja, hoe doe ik dat dan ?
-
John
- Contacteer:
Ik denk eerder aan vuil tussen de rand en het aanraakscherm. (als je toestel over een aanraakscherm beschikt)
-
John
- Contacteer:
http://www8.garmin.com/manuals/BMWMotor ... eiding.pdf
Hier vind je de handleiding. Alhoewel ik niet iets terug vind over wat ik eerder schreef, een vuiltje (zandkorrel oid) tussen scherm en behuizing.
Heb ooit gelezen dat dit de boosdoener was.
En je hebt dus een aanraakscherm
Enheuuu Nico...in dit type zit geen batterij!
Hier vind je de handleiding. Alhoewel ik niet iets terug vind over wat ik eerder schreef, een vuiltje (zandkorrel oid) tussen scherm en behuizing.
Heb ooit gelezen dat dit de boosdoener was.
En je hebt dus een aanraakscherm
Enheuuu Nico...in dit type zit geen batterij!
Dank voor de reakties !
Intussentijd heeft dat ding om onverklaarbare redenen zijn verstand terug gevonden en
werkt het feilloos...
Zelfherstellende toestellen, maar tegelijkertijd hoogst onbetrouwbaar...misschien valt ie straks terug uit
john, dat scherm, is daar zelf aan te beginnen ?
Intussentijd heeft dat ding om onverklaarbare redenen zijn verstand terug gevonden en
werkt het feilloos...
Zelfherstellende toestellen, maar tegelijkertijd hoogst onbetrouwbaar...misschien valt ie straks terug uit
Haté,haté schreef:Dank voor de reakties !
werkt het feilloos...
wil je niet onnodig bang maken, maar zo is het met mijn streetpilot 2610 ook begonnen,
en kort daarna is hij naar de eeuwige gps velden vertrokken
nam geen enkel commando meer aan via het touchscreen
suc6
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
tricky,
da's nu niet echt het antwoord dat ik gehoopt had, maar toch bedankt als ervaringsdeskundige...
tussen haakjes, hoe lang duurde die doodstrijd ? of zal ik kiezen voor aktieve euthanasie ?
overigens, voor een toestel dat toch ettelijke 100-en € heeft gekost, had ik een iets langere levensduur verwacht...
da's nu niet echt het antwoord dat ik gehoopt had, maar toch bedankt als ervaringsdeskundige...
tussen haakjes, hoe lang duurde die doodstrijd ? of zal ik kiezen voor aktieve euthanasie ?
overigens, voor een toestel dat toch ettelijke 100-en € heeft gekost, had ik een iets langere levensduur verwacht...
geef je toestel een hard reset.
hij keert dan terug naar fabrieswaarden en zal weer een stuk sneller reageren.
Kaarten blijven behouden maar alle overige verstorende factoren en waypoints alsmede routes gaan eruit.
dus opslaan wat je wilt bewaren en je toestel een hardreset geven.
grtzzzzzzzzzz
hij keert dan terug naar fabrieswaarden en zal weer een stuk sneller reageren.
Kaarten blijven behouden maar alle overige verstorende factoren en waypoints alsmede routes gaan eruit.
dus opslaan wat je wilt bewaren en je toestel een hardreset geven.
grtzzzzzzzzzz
Carpe diem quam minimum credula postero
hei Beemer GS,
die "hard reset", is dat de procedure waarbij je de "find" knop enkele seconden ingedrukt houdt terwijl je opstart ?
of is er nog een andere methode ?
thanks
die "hard reset", is dat de procedure waarbij je de "find" knop enkele seconden ingedrukt houdt terwijl je opstart ?
of is er nog een andere methode ?
thanks
Hard Reset 2610/BMW Motorrad Navigator II:
-Het toestel moet uit staan
-Houd de toetsen {page + menu + find} ingedrukt en zet het toestel aan.
Als dit goed gegaan is zul je de kaart van Amerika zien en zijn de schermteksten en spraak weer Engels. Detailkaarten blijven wel aanwezig, maar routes, waypoints en tracks zijn gewist.
Na de reset kan het vinden van satellieten en daarmee de positiebepaling nogal wat langer duren dan anders, het toestel denkt namelijk dat het in Amerika zit.
Het toestel wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen en alle verborgen restbestanden worden verwijderd. Daarom is het raadzaam tevoren je persoonlijke instellingen op te slaan.
EDIT: deze knoppencombinate geldt voor een hard reset van een BMW Motorrad Navigator II
-Het toestel moet uit staan
-Houd de toetsen {page + menu + find} ingedrukt en zet het toestel aan.
Als dit goed gegaan is zul je de kaart van Amerika zien en zijn de schermteksten en spraak weer Engels. Detailkaarten blijven wel aanwezig, maar routes, waypoints en tracks zijn gewist.
Na de reset kan het vinden van satellieten en daarmee de positiebepaling nogal wat langer duren dan anders, het toestel denkt namelijk dat het in Amerika zit.
Het toestel wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen en alle verborgen restbestanden worden verwijderd. Daarom is het raadzaam tevoren je persoonlijke instellingen op te slaan.
EDIT: deze knoppencombinate geldt voor een hard reset van een BMW Motorrad Navigator II
Laatst gewijzigd door Erik op 02 jul 2010, 06:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, de knoppencombinatie hierboven geldt voor een Navigator II.
Op een Duitstalig GPS-forum de juiste knoppencombinatie gevonden voor een Master Reset op een BMW Motorrad Navigator III:
Succes en graag feedback!
Op een Duitstalig GPS-forum de juiste knoppencombinatie gevonden voor een Master Reset op een BMW Motorrad Navigator III:
Gebruik je enkel de Find knop + Power, dan wis je alleen je gebruikersgegevens. Dat is echter geen hard reset/master reset.StreetPilot 27xx/28xx, BMW Navigator III (Danke Tuttelbaer Ktn, Tourenfahrer54, Hans227)
* Masterreset: MENU + MAP + POWER
Succes en graag feedback!
thanks eric, meteen een "hard reset" uitgevoerd, en nu maar afwachten....
zal je het resultaat laten weten ! maar best even geduldig wachten...
zal je het resultaat laten weten ! maar best even geduldig wachten...
Hei Erik,
Je eerder gevraagde geduld is niet nodig,
Na de hard reset (M/M/P) en vooraleer de basisinstellingen konden hersteld worden, was de weerspannigheid terug present, en weigerde de gps elke opdracht...
Ikke ontgoocheld uiteraard, 30' gewacht, opnieuw M/M/P uitgevoerd,
Resultaat : dat kl-teding startte feilloos op, liet zich vlot terug instellen en vond in ijltempo (7') zijn satellieten.
Heeft overigens de ganse dag verder zonder haperen gewerkt in de auto....
Ik hou je op de hoogte !
Je eerder gevraagde geduld is niet nodig,
Na de hard reset (M/M/P) en vooraleer de basisinstellingen konden hersteld worden, was de weerspannigheid terug present, en weigerde de gps elke opdracht...
Ikke ontgoocheld uiteraard, 30' gewacht, opnieuw M/M/P uitgevoerd,
Resultaat : dat kl-teding startte feilloos op, liet zich vlot terug instellen en vond in ijltempo (7') zijn satellieten.
Ik hou je op de hoogte !
gefeliciteerd dat het u is gelukt!haté schreef:... 30' gewacht, opnieuw M/M/P uitgevoerd,

bedankt voor de feedback
Ben terug én nog altijd een tevreden gebruiker !
Na de hard-reset nu een kleine 3 weken geleden (bedankt Erik !) werkt dat ding nog altijd feilloos en ongewoon gehoorzaam !
Lourdes is er niks tegen...
Ik blijf duimen maar hou het in de gaten...
Na de hard-reset nu een kleine 3 weken geleden (bedankt Erik !) werkt dat ding nog altijd feilloos en ongewoon gehoorzaam !
Lourdes is er niks tegen...
Ik blijf duimen maar hou het in de gaten...
Voila, we zijn nu een driekwart-jaar verder, en mijn geluk is van zeer korte duur geweest : die bewuste gps is opnieuw hét voorbeeld van weerspannigheid, eigenzinnigheid en onvoorspelbaarheid, lijkt een beetje op een toestel met bi-polaire toestanden en tussendoor nog wat psychotische en/of chaotische reakties.
Ben het beu, mijn GPS-truus is ab heute gedegradeerd tot GPS-trut !
heb dat ding voor de goeie orde toch nog even binnengebracht bij de dealer, in de hoop dat ze dat ding daar (of via garmin) weer tot betere gedachten en aanvaardbare gedragingen kunnen bewegen...
hoop doet leven, nietwaar ?
ben mij ondertussen echter stilletjes aan't informeren voor een alternatief, waarbij 2 toestellen met mekaar in competitie staan, namelijk versie IV van de BMW Motorradnavigator en de Zumo 660
dus ja, ik blijf bij garmin, omdat ik het gemak van roetes via mapsource heb ontdekt
de prijzen - gemonteerd - liggen redelijk in mekaars geburen
heb echter (nog) geen zicht op de essentiële overeenkomsten / verschillen van deze 2 toestellen,
ben overigens vooral op zoek naar gebruiksgemak en betrouwbaarheid...
heb absoluut géén nood aan high tech snufkes, echter een blauwe-tand-verbinding moet mogelijk zijn zodat ik gesproken aanduidingen kan horen en mijne GSM kan hanteren (zij het passief....)
graag jullie ongezouten meningen en aanbevelingen
Ben het beu, mijn GPS-truus is ab heute gedegradeerd tot GPS-trut !
heb dat ding voor de goeie orde toch nog even binnengebracht bij de dealer, in de hoop dat ze dat ding daar (of via garmin) weer tot betere gedachten en aanvaardbare gedragingen kunnen bewegen...
hoop doet leven, nietwaar ?
ben mij ondertussen echter stilletjes aan't informeren voor een alternatief, waarbij 2 toestellen met mekaar in competitie staan, namelijk versie IV van de BMW Motorradnavigator en de Zumo 660
dus ja, ik blijf bij garmin, omdat ik het gemak van roetes via mapsource heb ontdekt
de prijzen - gemonteerd - liggen redelijk in mekaars geburen
heb echter (nog) geen zicht op de essentiële overeenkomsten / verschillen van deze 2 toestellen,
ben overigens vooral op zoek naar gebruiksgemak en betrouwbaarheid...
heb absoluut géén nood aan high tech snufkes, echter een blauwe-tand-verbinding moet mogelijk zijn zodat ik gesproken aanduidingen kan horen en mijne GSM kan hanteren (zij het passief....)
graag jullie ongezouten meningen en aanbevelingen