lek R1200GS ter hoogte van de middensteun ???

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

tweecilinderke

Re: lek R1200GS ter hoogte van de middensteun ???

Bericht door tweecilinderke »

@cindy: als uw motor warm staat krijgt ge een ander olieniveau in uw glaasje dan koud, ik hoop dat de bewuste portugees effectief wist wat hij deed op dat moment!
Maar ja t'is nu te laat he ,drie jaar terug :lol: als de motor nu nog steeds draaid zal het geen probleem geweest zijn :mrgreen:
maar toch even op letten he :wink:
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Cindy

Bericht door Cindy »

Ben ik geen techneut in :-? ....maar meer dan een halve liter in niveauverschil bij koude of warmte lijkt me toch wel veel.Was mijn motor niet, een vriend van me heeft hem na de trip overgelaten aan een dealer daar hij er niets dan miserie mee had.maar ja da's een ander verhaal. :wink:
Danny

Bericht door Danny »

Kijk ik moet hier nu twee dingetjes kwijt en die zijn:
Eén een vergissing is nooit uitgesloten maar regel is dit zeker niet en twee: BMW rijders kappen maar wat graag olie op hun brommerke want als 't peilglas maar een streepje olie meer laat zien dan lopen ze al achter een bus olie en gieten tot het glas volstaat met als resultaat een halve liter teveel erin.

Er zijn er uiteraard die olie verbruiken maar een forumgriepje over olie vullen en verbruiken is zo verspreid en dat occasionele griepje is al gauw een pandemie geworden.

Ik zal 't nog maar eens zeggen foutjes gebeuren maar olie word veel te snel bijgevuld en in de meeste gevallen teveel. laat de motor staan en kijk de dag erna nog eens "na" een ritje. olie in het glas zien is oke, het moet niet in 't midden staan, nie van boven of nie vanonder... het moet gewoon ""te zien"" zijn.

ik ben eens benieuwd hoe 't zit met da lekske :wink:
marieke

Bericht door marieke »

heb zelfde probleem gehad gsa2006
was de pakking van koppelings pomp die lekte
eerst rook t achter een rit daarna klein plasje op zelfde plaats
stuk moeten vervangen
gtrs eric :mrgreen:
vak m rat

Bericht door vak m rat »

`
`Voila ,

de moto is terug van een herstelling.

" De lek " is verdwenen . Na x aantal kilometer is er oilie verbruikt en zakt het peil.

Bij moto store hebben ze er niets meer over gezegd , dus mijn veronderstelling is dan ook dat er bij de grote beurt veel te veel olie ingepompt is .

Case closed dus

iedereen , merci voor de reacties en discussies :grin:

@ moderator ; Topic mag verdwijnen

grtz

vak m rat
every day a new GS moment

my travelpics at smug mug - larstravelpics -

R1200GS 2009
R1200GSA 2012
R1200GSA Rally 2018
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Cindy schreef:Wel Danny, zou het ook niet weten waarom maar toch al meegemaakt na een onderhoud via een dealer....welke ga ik niet verkondigen.
dit anno 2008 tijdens een tripje Portugal
Onmiddelijk mag den brommer in de garage en met nooit geziene behendigheid wurmd de portugees de motor op zijn plaats om hem aan te sluiten op een, voor BMW noodzakelijk , duur stuk speelgoed. De analyse was duidelijk. Er scheelt wat met de BS en rembekrachtiging. Normaal geven de sensors tussen 7 en 33 bar, en nu geven de sensors een druk van 77bar aan. Daar deze te hoog is schakeld de ABS en rembekrachtiging automatisch uit. ( Dit is wat we er van kunnen maken want de man spreekt geen Engels). Dus nu komt de ham vraag: kan u dat repareren meneer? No posible senor, klonk het antwoord. Dit zal moeten gebeuren bij een hoofd dealer zoals er zich een bevind in Porto. Daar het morgen zondag is zal dit pas maandag op het programma staan. nog even naar de olie laten kijken En groot was de man zijn verbazing toen hij zag welke hoeveelhied olie er in het resevoir zat. De motor had een groot onderhoud gehad in de garage waar hij was gekocht en nu na ondetussen ongeveer 3000kilomter in totaal gereden te hebben stond het peil nog ver BOVEN maximum. Meer dan 500ml olie werden uit het resevoir gehaald!!!!!!Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik denk ook niet dat een dealer er bewust te veel olie gaat opdoen. Het is idd slecht vd motor en slecht voor zijn portemonee.... Vermoedelijk is de moto hierboven nie goed warmgedraaid en is er teveel olie in het blok achtergebleven, dat, samen met de voorgeschreven 3.75l kan wel es boven het max uitkomen.
Andere mogelijkheid die ik al meegemaakt heb is lekkende injecteurs, waardoor er benzine in de olie terecht komt, je olie voorraad gaat dan ook omhoog en de kosten achteraf ook... :mrgreen:
Vermoedelijk was er bij vak m rat idd te veel olie op, en is die er uitgegooid naar het luchtfilter, de bodem vd luchtfilterkast zal vanbinnen wel goed in de olie zitten, kan op zich geen kwaad. je kan dit controleren door slangetje in een klein flesje (danacol of zoiets) te steken, provisorisch bevestigen en effe rijden. De olie komt dan in het flesje en dan weet je het zeker, bovendien kan de olie dan niet op je achterband komen.
De oldtimers hier kennen dit nog wel van vroeger, toen legden we die connectie tussen motor en luchtfilterkast los vd kast en in een busje. (of boven de ketting....)
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie