Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Jo De Paepe »

Enne , hoe zag die flitser er uit ???
welke auto ??
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
John
Berichten: 4594
Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
Woonplaats: Essen
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door John »

WimLT schreef:Spijt dak er niet bij was vandaag, maar nu al iets minder want ik heb sowieso nogal een los polleke ... overal :-P :lol: :lol: :lol:
Voor den deze geld eigenlijk hetzelfde, voelde me niet al te best vandaag. Dus een geluk bij een ongeluk, want ik had al zeker prijs gehad!
albatros
Berichten: 252
Lid geworden op: 20 jan 2009, 00:04
Locatie: Herent

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door albatros »

Jo De Paepe schreef:Enne , hoe zag die flitser er uit ???
welke auto ??
Mobiele flitswagen, lichtgrijs denk ik en van het type Ford Fiesta of gelijkaardig Japans... Heb er eigenlijk niet heel goed op gelet :-(
BMW R1200GS Adventure (09/2011)
Vespa GTS 125ie Super - Montebianco (2010)
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door paulh »

Ik heb mijn tracks juist vanuit de Zumo op Mapsource gezet. Ik klik op een regel in die track en kies dan: "weergeven op kaart" maar zie niets verschijnen om mijn kaart? Wie helpt me even: hoe kan ik nakijken hoe snel ik na Celles reed?

met dank,
Paul
1150rt
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 jul 2009, 11:56
Locatie: haaltert

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door 1150rt »

nog een paar dagen geduld en je vraag 'hoe snel reed ik' belandt in je brievenbus :lol:
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door sabke69 »

Een geluk bij een ongeluk dus voor deze hier, knie liet de meer dan 500 km rit nog niet toe :-( .Komt wel in orde.
Dus 1ste keer dat we de opening misten, maar er volgen er nog he, en ik was dan nog eens totaal op achtervolging aan gewezen want gps+ steun ligt bij garmin belux om te maken(alweer). En is niet mijn ding, ik haat het als ik blind iemand moet achtervolgen. Niet mijn ding. :twisted:
Maar wel dus centjes gespaard, want onze Kurt kennende die had er zeker op gestaan, trouwens waarschijnlijk ikzelf ook nog eens. :roll:
Hij heeft wel ook een coyte, ook voor mee te nemen op zijne tuf, dus ik denk dat we deze best ook in de ardennen gaan gebruiken dus.
Zal steeds opletten blijven, wallonië gaat echt wel bijbenen qua flitslocaties en dan gaan wij nog zeer veel vloeken. :-x
En is nogal snel gezegd he, hou u aan de limieten, iedere motard gaat daar wel eens over he. Sommige wegen nodigen ook uit om sneller te rijden he. :wink:
Dus hopelijk niet teveel gedupeerden, en opletten zal de boodschap zijn! 8-)
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Indierock »

@ Sabke, Kurt en GS rijder :
Die Coyote interesseert me wel meer en meer. Ben geen hardrijder, maar ga er ook wel eens over. Wie niet ???
Uit respect voor de bewoners van die mooie Ardeense dorpen en stadjes, probeer ik in de bebouwde centra de gas flink te temperen. Maar wat is 55 of 60 km/u gps snelheid? Gecorrigeerd erover betekent betalen in België. In de Eifel geven ze nog een mooie marge, hier niet.
Hoe doen jullie dat praktisch? Coyote bovenaan in een tanktas?
Het toestel is nog niet waterdicht als ik het goed begrepen heb?
Verleden jaar meen ik wel gelezen te hebben dat Garmin de Coyoteservice in zijn nieuwe toestellen aan biedt? Mits betalen v d abonnering uiteraard aan Coyote.
Wil absoluut nog 2 jaar met de Zumo 500 verder, om in het licht vd aanschaf van de 1600 GT over te schakelen op de BMW Navigator met een andere bluetooth communicatie dan de Nolan die ik nu heb. Batterijen zijn me te vlug leeg, al ligt dit héél waarschijnlijk aan het feit dat ik bijna altijd met muziek in de helm rijdt. Zeker op dagen dat je 10 tot 12 uur reizen voor de boeg hebt. Overschakelen naar de K 1600 GT wil ik met een nieuwe lei beginnen : stillere helm, navigatie te bedienen vanop de trim knob (Vandaar dus de keuze op de BMW Navigator), muziek apart uit de iPod touch, en een beter of duurzamer communicatiesysteem.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
sabke69
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 aug 2009, 09:34
Woonplaats: Sint-Truiden
Locatie: Sint- truiden

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door sabke69 »

Wel onze kurt gebruikt die eigenlijk altijd(hij rijdt de meeste boetes zullen we zeggen :-( ), ofwel in zijn firma wagen, of in zijn privé wagen, op zijne moto hij rijd rt 1200 heeft hij een kit die hij om zijn bovenarm kan dragen, is dan wel waterdicht en is voorzien van het geluid, maar hij wil nu via de Alex eens gaan luisteren of hij het nog rechtstreeks via zijne starcom kan laten gaan, zou makkelijk zijn, dan is het gewoon inpluggen en rijden, je moet wel zien dat de coyte verbinding kan maken, werkt zo een beetje als gps, maakt gebruik van de sattelieten. Deze verteld je ook de risico zones, je snelheid, de vaste flitsters en als de mobiele geseind staat die ook, als jij een mobiele tegen komt en staat niet geseind druk je op het knopje zodoende staat hij geseind voor de volgende. Hou er wel rekening mee dat je dit niet mag gebruiken in Duitsland, daar is het gebruik van Coyte dus niet toe gelaten, indien ze je betrappen, kunnen ze alles in beslag nemen, zelfs je beamer, zo heb ik me laten vertellen. :cry:
http://www.coyotesystems.be/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar vind je alle info :idea:
Sabke




BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door paulh »

Kan iemand mij het waypoint mailen van die flitspaallocatie in Celles...?
met dank,
Paul
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Indierock »

paulh schreef:Kan iemand mij het waypoint mailen van die flitspaallocatie in Celles...?
met dank,
Paul
Paul, het betrof hier blijkbaar een mobiele flitser! Dat wordt net hét grote probleem : ze gaan ook en zeker in Wallonië een forse inhaaloperatie uitvoeren mbt snelheidscontroles. Schouppe is STAATSsecretaris : heb vannacht nog naar de herhaling van De Zevende Dag zitten bekijken : interview met hem en politierechter Peter D'Hondt. De boodschap is duidelijk : en ook in Vlaanderen gaat men het mobiel flitsen nog gevoelig opdrijven. Ik heb de indruk dat men in Wallonië meer met anonieme mobiele flitswagens gaat werken. Je kan niet ontkennen dat het razend efficiënt is, qua pakkans hé. Zoals Harald ook al vermelde in z'n posting, heeft hij ze de voorbije week, dinsdag, gespot nabij Nameche en in de omgeving van Houffalize. Ik kan me trouwens nog steeds niet van de indruk ontdoen van het feit dat ze gisteren ook aktief waren in die prachtige omgeving van Nameche! Hopelijk ben ik fout.
Ondanks een recente update, gisteren ook flitspalen gespot die geen alarm gaven op de gps. Je ziet ze moeilijk door het feit dat het ze véél eleganter en ranker zijn dan die grote logge grijze bakken van hier in Vlaanderen.
Het wordt gewoon vreselijk hard oppassen én aanpassen, graag of niet graag.
PS Paul, ik ben ook niet bij machte om m'n gps te tracken. :wink:.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
GSMax
Berichten: 1219
Lid geworden op: 30 apr 2009, 12:41
Woonplaats: Lier
Locatie: Antwerpen

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door GSMax »

Gisterenmorgend ter hoogte van Zemst ook mobiele flitser, witte wagen, middenberm weggestoken achter brugpeiler. Stond er net denk ik want was nog niet gemeld op de Coyote, heb dan de melding zelf gedaan, dus vele achter mij met Coyote: "GRAAG GEDAAN"!! Iets verder op parking Peutie stond dan de Volvo en 2 of 4 blauwbloezen die op en af reden 8-) Heb er op dat half uur toch maar 2 zien uitgehaald worden :grin: en één blauwbloes die de parking afstoof, een showke wou geven en bijna den decor inging :shock: Iemand van 't forum :?: :wink:
Grtz
Marc

Success Only Comes With Failure
paulh
Berichten: 160
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:37

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door paulh »

die bekende zal daar zelf toch niet zijn flitspaal opgezet hebben omdat er tientallen Beemers voorbij zouden komen, wetende dat het openingsrit in Waterloo was?
Ik zag die auto ook staan links in het grastalud ...en ben mooi aan 120 km/u voorbijgereden, en ik toen zag die bruine grote pikkel met camera erop, staan.
In Celles niks gemerkt...

mvg,
paul
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door MOTOBLOG »

Misschien nog even wachten. Sprak net met de mensen van Wikango. Zelf heb ik Winkango op de smartphone (android). Is de tegenhanger van Coyote. Deze laatste "sucks" wat betreft dienst na verkoop, en ik kan het weten :wink:

Wikango zou binnenkort met een toestel (identiek aan Coyote) op de markt komen voor de motorrijder met mogelijkheid tot bluetooth. Als het zover is, lees je dat zeker op motoblog.be
Indierock
Berichten: 320
Lid geworden op: 23 apr 2008, 01:49
Locatie: Dendermonde

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Indierock »

Thanks Motoblog !!! Is ook nuttige info!!! Nog even afwachten dus.
Voorlopig ga ik m'n versleten voorband (Li - loopvlak) als persoonlijke inhibator nog wat verder usen.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.Afbeelding

ADVrider.com
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door jakke »

Volgens mijn Tracklog, zijn wij daar voorbij gereden om 13u56 en hadden we een gemiddelde snelheid van 53 km/u. :wink:
Moet zeggen dat wij ons in de bebouwde kom zeer goed gedragen hebben. We hadden dan ook een zeer gediciplineerde kopman bij hé. 8-)
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door WimLT »

jakke schreef:Volgens mijn Tracklog, zijn wij daar voorbij gereden om 13u56 en hadden we een gemiddelde snelheid van 53 km/u. :wink:
Watje :mrgreen:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
jakke
Berichten: 3518
Lid geworden op: 21 mar 2006, 19:29
Locatie: Beveren-Waas

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door jakke »

WimLT schreef:
jakke schreef:Volgens mijn Tracklog, zijn wij daar voorbij gereden om 13u56 en hadden we een gemiddelde snelheid van 53 km/u. :wink:
Watje :mrgreen:
:lol: :lol:
Just!! Maar in de meeste gevallen is het wel goedkoper. :razz:

Op een sommige stukken hebben we het watje wel even weggesmeten! Vraag het maar aan Zino! :oops:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Rolf GS
Berichten: 142
Lid geworden op: 22 jan 2008, 14:36
Woonplaats: Lokeren
Locatie: Lokeren

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Rolf GS »

jakke schreef:
WimLT schreef:
jakke schreef:Volgens mijn Tracklog, zijn wij daar voorbij gereden om 13u56 en hadden we een gemiddelde snelheid van 53 km/u. :wink:
Watje :mrgreen:
:lol: :lol:
Just!! Maar in de meeste gevallen is het wel goedkoper. :razz:

Op een sommige stukken hebben we het watje wel even weggesmeten! Vraag het maar aan Zino! :oops:
Een geluk dat er op dat stukje geen portrettentrekker stond. :D :D
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

naar ik vernomen heb van een rallyerijder , gebeurt het regelmatig (bijna altijd) dat een anonieme mobiele flitser geplaatst wordt op de verbindingsritten tussen verschillende klassementsproeven.
De rallye piloten durven regelmatig eens te hard op het gas duwen tussen de proeven door. Vandaar.
De rest die daar passeert is dus ook de sigaar
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door J »

danny van hove schreef:ik dacht dat de openingsrit een toerrit was en geen snelheidsrace
sommige mensen zouden beter op circuit gaan rijden.
tja voor elk wat wils he.

geluk dat ik niet meegedaan heb dus. Heb er al vier dit jaar.
en euhh een coyote waar haal je dat, en wat kost het?

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door GSrijder »

J schreef: geluk dat ik niet meegedaan heb dus. Heb er al vier dit jaar.
en euhh een coyote waar haal je dat, en wat kost het?

J
Auto5, Media Markt, Saturn, Makro, Ataf Westerlo.....prijs coyote2 nu 179€ + 12€/maand abonnement. Eerste 4 maand inbegrepen.
Geeft zelfs bij trajectcontrole zoals in Gentbrugge op de E17 de gemiddelde snelheid constant weer dat je rijdt gedurende de periode in de trajectzone. Je snelheid komt er gewoon ook op + melding hoeveel je mag. Verwittigd voor vaste flitspalen ( via hun database ), mobiele flitsers, verkeersopstroppingen, files ( via mede gebruikers ). Vorige week op de Antwerpse ring kon ik op het toestel zien dat er het afgelopen uur als 215 mede gebruikers waren gepasseerd en dat de dichtsbijzijnde op 1km van mij zat. Qua zekerheid kan dat al tellen.

@ Indierock: de coyote zit in een schuifhouder ( zo geleverd ), deze staat op een beugeltje gemonteerd en zo naast de GPS op de moto, Werk hier wel enkel op interne batterijvoeding van het toestel, goed voor 3 a 4 uur. Meer is niet nodig in mijn geval, op boerenwegels staan ze toch niet. In de auto gewoon op een magneetje en aan de 12V via sigarettenaansteker.
Ik heb de motorkit er niet bij en krijg dus geen audiomelding in mijn helm.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Wulf
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 nov 2004, 19:06
Woonplaats: Knokke Heist
Locatie: Wets Vlaanderen

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Wulf »

f*ck net twee brieven ontvangen van zone orne thyle
Ik 140 euro Vitesse corrigée 69
Aimee 170 euro Vitesse corrigée 72
pff.....das dus 310 euro, mooie opening van het seizoen........
belachelijke boetes voor belachelijke snelheden

Dan vragen sommigen zich af wat er leuk is aan circuitrijden, ik ga direct mijn circuit machientje in orde zetten, binnen twee weken naar Mettet geeeeef gaaaaze........
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Iron Gonzo »

Patrick HP2 schreef:f*ck net twee brieven ontvangen van zone orne thyle
Ik 140 euro Vitesse corrigée 69
Aimee 170 euro Vitesse corrigée 72
pff.....das dus 310 euro, mooie opening van het seizoen........
amaai dat is nen kostelijken :shock:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door GSrijder »

Hier nog niks in de bus en dat zou ik graag zo houden :roll:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Zeppe
Berichten: 1455
Lid geworden op: 06 jan 2005, 09:47
Woonplaats: 2630
Locatie: Aartselaar

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Zeppe »

:pale:
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Plaats reactie