Duitsland wil winterbanden op motoren verplichten
Moderator: GVN
Duitsland wil winterbanden op motoren verplichten
http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/8 ... toren.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
Re: Duitsland wil winterbanden op motoren verplichten
en straks voor de voetgangers,
verplicht "moon-boots" te dragen bij sneeuw en ijzel

verplicht "moon-boots" te dragen bij sneeuw en ijzel

R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Zotter dan zot
Nu, mij niet gelaten hoor. Met zo'n weer komt die toch niet buiten 

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
- Contacteer:
Is al een heel draadje over op het NL GS-forum. De wet richt zich op 'Kraftfahrzeug' volgens een bepaalde EU-richtlijn. Laat die richtlijn het nu hebben over motorvoertuigen op minstens 4 wielen.....
... daar valt een motorfiets dus niet onder. Helaas is niet iedereen hiervan op de hoogte en wordt er nogal panisch gedaan in de pers.
... daar valt een motorfiets dus niet onder. Helaas is niet iedereen hiervan op de hoogte en wordt er nogal panisch gedaan in de pers.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
Het zou niet slecht zijn mocht Duitsland dit verplichten.
Dan zijn bandenfabrikanten verplicht om winterbanden te maken want die bestaan nog niet.
Dan zijn bandenfabrikanten verplicht om winterbanden te maken want die bestaan nog niet.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
-
- Contacteer:
Heidenau claimt wel winterbanden voor motorfietsen te maken....Phaedrus schreef:Het zou niet slecht zijn mocht Duitsland dit verplichten.
Laatst gewijzigd door ®win op 09 dec 2010, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Erwin
Erwin
Er bestaan al een paar typetjes maar begin maar eens met de hele motomarkt en brommers en scooters??
De ene moment sneeuw, dan weer ijs en daarna pap en weer opstijvend ijzig. als de baan droog ligt kom ik er net zo goed met m'n gewone banden...je zou dus constant moeten banden wisselen of er nog eens kettingen bijleggen...
Verder is een motorband al heel zacht van structuur en warmt snel op.
Ik zie nog geen zwaar geribde tractorband op een -bv-Goldwing liggen
't Zou een beetje dom zijn van bandenfabrikanten erin te investeren zijn gezien het marginaal klein deel van motards dat buiten komt met winterweer waar je elke 100meter tegen de grond kan gaan. Daar veranderen die sneeuw of winterbanden geen sodemieter aan...op ijs helpen die banden ook geen zak hoor. laat dat nu net het probleem van onze wegen zijn.et zou niet slecht zijn mocht Duitsland dit verplichten.
De ene moment sneeuw, dan weer ijs en daarna pap en weer opstijvend ijzig. als de baan droog ligt kom ik er net zo goed met m'n gewone banden...je zou dus constant moeten banden wisselen of er nog eens kettingen bijleggen...
Verder is een motorband al heel zacht van structuur en warmt snel op.
Ik zie nog geen zwaar geribde tractorband op een -bv-Goldwing liggen

-
deze bestaan dus welPhaedrus schreef:Het zou niet slecht zijn mocht Duitsland dit verplichten.
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA
R80Gs
GSA
Niet in de maten voor normale motoren, enkel voor enduro machines als de GS.
Indertijd heb ik die nog gehad.
Nu rij ik met een ST en ik zou opteren voor een zomer- en winterset.
120/70 en 180/55 zijn daarbij de meest gebruikte formaten voor standaard motoren (niet?)
Het gaat niet enkel over een noppenprofiel om op sneeuw te rijden, dat zijn winterbanden voor de auto ook niet.
Wel materiaal aangepast voor koude en nattigheid met (inderdaad) waarschijnlijk een steviger profiel.
Misschien zie je een Goldwing nog niet rijden met een ribprofiel, een RT dan weer wel.
Die mannen rijden ook door hoor.
Indertijd heb ik die nog gehad.
Nu rij ik met een ST en ik zou opteren voor een zomer- en winterset.
120/70 en 180/55 zijn daarbij de meest gebruikte formaten voor standaard motoren (niet?)
Het gaat niet enkel over een noppenprofiel om op sneeuw te rijden, dat zijn winterbanden voor de auto ook niet.
Wel materiaal aangepast voor koude en nattigheid met (inderdaad) waarschijnlijk een steviger profiel.
Misschien zie je een Goldwing nog niet rijden met een ribprofiel, een RT dan weer wel.
Die mannen rijden ook door hoor.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Winterbanden op een zijspan met autowielen(EML) is mogelijk.
Hoe gaat de Duitse wet hier mee om als er geen winterbanden op liggen?
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
er staan toch maar 3 wielen onder je zijspan he... de regelgeving zou enkel voor "vanaf" 4 wielen zijn...Winterbanden op een zijspan met autowielen(EML) is mogelijk.

-
Dat zou vooral goed zijn voor de motorrijders !Phaedrus schreef:Het zou niet slecht zijn mocht Duitsland dit verplichten.
Je koopt in het najaar dan de overtallige zomerbanden aan een spotprijs !
F
-
Dream on. Voor de verkoop gebaseerd op de ontwikkeling van winterbanden, die véél minder verkopen, zal dan evenredig veel meer gevraagd worden.
I respect your opinion. But I don't give shit.