Blije verwachting
Moderator: GVN
Jjuist voor ik op reis vertrok nog inkopen gaan doen voor de moto
nieuw jasje, bagage rol, camelpack enz...
Ik moest nog de kabel van m'n gps laten herstellen en das was in kortijk
dus gent kortijk autostrade en jawel flits !!
zeg dat kan toch niet hé , ik was juist aan het inhalen en reed doodkalm al zeg ik het zelf
jaja week later was juist terug van portugal ne briefke in m'n bus
Ik dacht dat je dus nog naar 129 mocht om in te halen
maar blijkbaar niet 126/u en 50 € boete
belachelijk !!! noem ik dat
moest ik nu nog 295 rijden ( aja kan dat niet met m'n gs'ke) kzou zeggen ja, maar allé das toch gewoon de staatskas vullen nie?
anders moet ik zeggen : das voor al de overtredingen die ik dan wel al gedaan heb. Dus heb ik het maar liefdevol betaald
groeten
S|empr3
nieuw jasje, bagage rol, camelpack enz...
Ik moest nog de kabel van m'n gps laten herstellen en das was in kortijk
dus gent kortijk autostrade en jawel flits !!
zeg dat kan toch niet hé , ik was juist aan het inhalen en reed doodkalm al zeg ik het zelf
jaja week later was juist terug van portugal ne briefke in m'n bus
Ik dacht dat je dus nog naar 129 mocht om in te halen
maar blijkbaar niet 126/u en 50 € boete
belachelijk !!! noem ik dat
moest ik nu nog 295 rijden ( aja kan dat niet met m'n gs'ke) kzou zeggen ja, maar allé das toch gewoon de staatskas vullen nie?
anders moet ik zeggen : das voor al de overtredingen die ik dan wel al gedaan heb. Dus heb ik het maar liefdevol betaald
groeten
S|empr3
-
Ferre
Ik heb vorige week een paar honderd kilometer mogen rondrijden in Nederland. Wat me opviel was hoe goed de snelheid daar wel geregeld is en hoe ontspannen je daardoor ook kan rijden. Op een hoofdweg , een gewone tweevaksbaan , gescheiden door een dubbele witte lijn mag je 90 rijden en iedereen rijdt daar ook 90 zodat het vrij vlot vooruitgaat ( de grens over in Zelzate richting Terneuzen.) Op plaatsen waar het echt gevaarlijk is geldt dan weer een snelheidsbeperking van 70 of 50 maar alleen op plaatsen waar het nodig is.
In dit apenland ben ik meer aan het kijken op mijn snelheidsmeter en naar de (flits) auto's langs de kant van de weg , om nog maar te zwijgen van de opa's en oma's die rondtuffen aan 60 waar je 70 mag omdat ze schrik hebben om geflitst te worden.
Onze beleidsverantwoordelijken zouden beter eerst eens gaan kijken in de ons omringende landen hoe de dingen daar geregeld zijn en dan beslissingen nemen die gefundeerd zijn . Maar ja , daar heb je dan ook maar 1 minister van mobiliteit in plaats van twee en die Nederlanders laten zich dan ook adviseren door mensen die er meestal toch wel iets van kennen ; hier doen ze maar wat.
We kunnen misschien toch nog iets leren van die Nederlanders....

In dit apenland ben ik meer aan het kijken op mijn snelheidsmeter en naar de (flits) auto's langs de kant van de weg , om nog maar te zwijgen van de opa's en oma's die rondtuffen aan 60 waar je 70 mag omdat ze schrik hebben om geflitst te worden.
Onze beleidsverantwoordelijken zouden beter eerst eens gaan kijken in de ons omringende landen hoe de dingen daar geregeld zijn en dan beslissingen nemen die gefundeerd zijn . Maar ja , daar heb je dan ook maar 1 minister van mobiliteit in plaats van twee en die Nederlanders laten zich dan ook adviseren door mensen die er meestal toch wel iets van kennen ; hier doen ze maar wat.
We kunnen misschien toch nog iets leren van die Nederlanders....
Ferre,
Ik volg je toch niet in je aanbidding van de Nederlanders.
Ik heb 5 jaar in Nl gewoond. Met 2 autos maken ze al een opstropping. De verkeerslichten zijn veilig dat wel, maar als je voor een rood licht staat moet je heel lang wachten want iedereen mag om beurt door. Gevolg ik heb nooit zoveel mensen door een rood licht zien rijden als daar. Ronde punten zijn er meer dan genoeg maar de voorrangsregels verschillen van RP tot RP. Je hebt ook niet overal voorrang als je zelf op het RP rijdt. "Wees een heer in het verkeer" moet je goed mee opletten want dat zijn ze niet gewoon. Zwakke weggebruikers hebben er nog maar net een voorkeurbehandeling zoals in België. Ook veel Nl-ders rijden 10Km/uur trager om niet geflitst te worden.
Ik beweer niet dat in NL alles slechter is dan bij ons maar ophemelen hoeft voor mij niet hoor. En nee J-P ik ben geen NL-hater.
Ben het er wel mee eens dat het bij ons nu de spuigaten uitloopt.
Patrick V
Ik volg je toch niet in je aanbidding van de Nederlanders.
Ik heb 5 jaar in Nl gewoond. Met 2 autos maken ze al een opstropping. De verkeerslichten zijn veilig dat wel, maar als je voor een rood licht staat moet je heel lang wachten want iedereen mag om beurt door. Gevolg ik heb nooit zoveel mensen door een rood licht zien rijden als daar. Ronde punten zijn er meer dan genoeg maar de voorrangsregels verschillen van RP tot RP. Je hebt ook niet overal voorrang als je zelf op het RP rijdt. "Wees een heer in het verkeer" moet je goed mee opletten want dat zijn ze niet gewoon. Zwakke weggebruikers hebben er nog maar net een voorkeurbehandeling zoals in België. Ook veel Nl-ders rijden 10Km/uur trager om niet geflitst te worden.
Ik beweer niet dat in NL alles slechter is dan bij ons maar ophemelen hoeft voor mij niet hoor. En nee J-P ik ben geen NL-hater.
Ben het er wel mee eens dat het bij ons nu de spuigaten uitloopt.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
-
Relax
Als het er zoveel beter is, moeten jullie maar eens gaan kijken op de fora van de Nederlanders. Daar wordt het snelheidsbeleid compleet afgebrand. Camera's zover het oog reikt, achter bomen en struiken verstopte BOA's met laserguns, trajectcontrole,...
Ik rij nu regelmatig in Nederland (ook wel eens langs Terneuzen ed) en val in slaap op die tweevakswegen met ononderbroken witte lijn voor meerdere kilometers (rechtdoor). Ik ga al snel echt kleine baantjes opzoeken om nog enigszins het gevoel van rijden te behouden.
De Nederlanders rijden vooral gedisciplineerd omdat er véél meer snelheidscontrole is dan bij ons (denk ik). Tijdens een ritje vanuit Antwerpen, via Goes, Veer en de tunnel terug zag ik betrekkelijk veel camera's.
Ni klagen jongens, het gras is altijd groener.....
JP?
Ik rij nu regelmatig in Nederland (ook wel eens langs Terneuzen ed) en val in slaap op die tweevakswegen met ononderbroken witte lijn voor meerdere kilometers (rechtdoor). Ik ga al snel echt kleine baantjes opzoeken om nog enigszins het gevoel van rijden te behouden.
De Nederlanders rijden vooral gedisciplineerd omdat er véél meer snelheidscontrole is dan bij ons (denk ik). Tijdens een ritje vanuit Antwerpen, via Goes, Veer en de tunnel terug zag ik betrekkelijk veel camera's.
JP?
-
motorprinsesje
Ik ben voor de moment ook blij dat ik niet meer ga duiken in Nederland, want veel duikvrienden krijgen regelmatig een ticketje in hun bus
Of de nederlanders meer discipline hebben in het verkeer, qua snelheid zou ik ook niet durven zeggen, als ik daar op autosnelweg rij tegen 130 -140 wordt ik nog regelmatig voorbijgestoken door nederlanders.
Het enige voordeel dat je ginder hebt, dat de tickets heel goedkoop zijn, buiten hier in ons Apenland...
Of de nederlanders meer discipline hebben in het verkeer, qua snelheid zou ik ook niet durven zeggen, als ik daar op autosnelweg rij tegen 130 -140 wordt ik nog regelmatig voorbijgestoken door nederlanders.
Het enige voordeel dat je ginder hebt, dat de tickets heel goedkoop zijn, buiten hier in ons Apenland...
In Duitsland en Oostenrijk mag je dan ook op de meeste plaatsen buiten de bebouwde kom 100 km/h rijden wat een veel realistischer waarde is dan de 70 km/h die sommige politici die het zogezegd goed voor hebben met de verkeersveiligheid er overal willen doordrukken (lijkt eerder op een verdoken manier om nog wat meer belastingen te kunnen innen). Akkoord, in bovenvermelde landen staan ook camera's en staan de blauwjassen ook regelmatig verdekt opgesteld te flitsen maar met dergelijke snelheden heb ik het al heel wat minder moeilijk om me aan de regels te houden.Duitsland, Oostenrijk, Scandinavië, ... noem maar op ! Ik denk dat er maar weinig landen in europa te vinden zijn waar de snelheidsregels zo vreemd zijn als hier
Het probleem in ons "apenland" is natuurlijk dat we met véééééééél te véééééél zijn hier. Vlaanderen is één van de dichtst bevolkte gebieden in de wereld. En we blijven maar "vermeerderen"....al dan niet door importin ons Apenland...
M.
Hi,
België heeft gekozen voor superboetes en weinig controles (in de Walen zelfs bijna geen controle
). Nl heeft gekozen voor minder dure boetes en heel veel strenge controles (1 Km/u te snel = boete). Daardoor LIJKT het dat de meeste NL-ders (en vreemdelingen die in NL rijden) meer verkeersdiscipline hebben. Kijk maar ens hoe ze zich in Be gedragen: niet beter dan wij.
Op de ring van Leuven wordt nu ook "gedisciplineerd" gereden want om de 200m staat er een flitspaal.
Patrick V
België heeft gekozen voor superboetes en weinig controles (in de Walen zelfs bijna geen controle
Op de ring van Leuven wordt nu ook "gedisciplineerd" gereden want om de 200m staat er een flitspaal.
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
awel se ! hiermee ben ik het nu heeeeeeelemaal eens !Mark schreef:Het probleem in ons "apenland" is natuurlijk dat we met véééééééél te véééééél zijn hier. Vlaanderen is één van de dichtst bevolkte gebieden in de wereld...
Als je in een land als Oostenrijk, Duitsland, noem maar op komt, dan kan je nog eens 50km rijden zonder ook maar 1 huis tegen te komen ... in België ??? volgens mij geen 5 km
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
J-P
- Contacteer:
Wat moet ik zeggen?Relax schreef:Als het er zoveel beter is, moeten jullie maar eens gaan kijken op de fora van de Nederlanders. Daar wordt het snelheidsbeleid compleet afgebrand. Camera's zover het oog reikt, achter bomen en struiken verstopte BOA's met laserguns, trajectcontrole,...
JP?
a) Als je regelmatig langs Terneuzen komt waarom kom je dan eens niet langs?
b) In de Westerscheldetunnel rijdt eenieder erg gedisciplineerd (behalve ik) want er is de angst voor trajectcontrole (die pas per 1 november ge-effectueerd zal zijn, hopen de tunnel-lieden). Ik rij altijd 140 in de tunnel, kan er niet tegen zo lang ondergronds te zijn. De baantjes die ik rij zijn verkeersluw en onbevolkt dus gas open, meestal `s ochtends vroeg en `s avonds laat. Ik rij een hele dag volgens de regels van het verkeersspel, na sluitingstijd van de rijschool trek ik m`n eigen plan. Ik rij 100.000 km per jaar allesbijelkaar en nooit een boete
c] Een heel vervelend effect van de controles is wel dat wegen waar je nu 100 mag door angsthazerij niet meer te rijden zijn door het inhaalverbod van de dubbele doorgetrokken streep icm. vrachtverkeer en mensen die niet harder dan 70 meer durven uit angst voor verkeersboetes.
Die dubbele doorgetrokken streep is een uitvloeisel van het project Duurzaam Veilig die bedoeld is het aantal verkeersongevallen met dodelijke afloop te minimaliseren. Wil je dat in Zeeuws Vlaanderen bewerkstelligen moet je eigenlijk de grens sluiten
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Relax
1. Stuur mij je GSM-nummer 'ns door. Ben in één week twee keer in Goes geweest. Kan nu nog ff duren, maar kom nog wel 'ns langs.
2. Had ik ook gelezen van die tunnel. Als je dat weet, gaat 6.6 km verbazend snel vooruit
3. Je bevestigt dus m'n idee hieromtrent, maar antwoordt ni op het initieel gestelde probleem: B of Nl qua flitsgedrag/verkeersbeleid
Als ik op dat soort wegen zit, rij ik naar de geest van de wet, door mijzelf van de nodige uitzonderingen voorzien. Gratis voor niks.
Geen excuus, maar allé, kan toch lekker rijden.
Gisteren nog 300 km rond Waalwijk-Dongen gereden en slechts twee flitsbakken gezien, maar je moet wel bewust alternatieve wegen opzoeken.
PS Je hebt in één post zoveel getypt als wat je irl in een halve minuut kwijt kan, waar je je normaal beperkt tot 2 seconden. Gebeurt zelden. Respect!

Btw: zag net je sessie "Door Nl en weer terug": naais. Eerste deel reed ik gisteren ook, denk ik (langs en over de Maas??)
2. Had ik ook gelezen van die tunnel. Als je dat weet, gaat 6.6 km verbazend snel vooruit
3. Je bevestigt dus m'n idee hieromtrent, maar antwoordt ni op het initieel gestelde probleem: B of Nl qua flitsgedrag/verkeersbeleid
Als ik op dat soort wegen zit, rij ik naar de geest van de wet, door mijzelf van de nodige uitzonderingen voorzien. Gratis voor niks.
Gisteren nog 300 km rond Waalwijk-Dongen gereden en slechts twee flitsbakken gezien, maar je moet wel bewust alternatieve wegen opzoeken.
PS Je hebt in één post zoveel getypt als wat je irl in een halve minuut kwijt kan, waar je je normaal beperkt tot 2 seconden. Gebeurt zelden. Respect!
Btw: zag net je sessie "Door Nl en weer terug": naais. Eerste deel reed ik gisteren ook, denk ik (langs en over de Maas??)
-
J-P
- Contacteer:
Is goe, ik stuur wel een PB-ken.Relax schreef:1. Stuur mij je GSM-nummer 'ns door. Ben in één week twee keer in Goes geweest. Kan nu nog ff duren, maar kom nog wel 'ns langs.
Ja maar let wel op patrouillerende pliessiebakken, die willen de snelheid nogal eens afremmen.2. Had ik ook gelezen van die tunnel. Als je dat weet, gaat 6.6 km verbazend snel vooruit![]()
Ik heb geen gedacht van het verschil in flitsbeleid. Ik vind de boetes in beide landen niet mals. Ik rij in Belgie ook altijd te hard, na de behendigheidscursus in april ben ik a 225 km/u terug naar Terneuzen gereden, nie geflitst dus Belgie is goe! Ik was wel wreed rap terug in Terneuzen moet ik zeggen3. Je bevestigt dus m'n idee hieromtrent, maar antwoordt ni op het initieel gestelde probleem: B of Nl qua flitsgedrag/verkeersbeleid
Als ik op dat soort wegen zit, rij ik naar de geest van de wet, door mijzelf van de nodige uitzonderingen voorzien. Gratis voor niks.![]()
Geen excuus, maar allé, kan toch lekker rijden.
Ik ben mathematisch nogal slecht, wat bedoel je precies?PS Je hebt in één post zoveel getypt als wat je irl in een halve minuut kwijt kan, waar je je normaal beperkt tot 2 seconden. Gebeurt zelden. Respect!![]()
Die filmpkes in "Door Nederland en weer terug" daar zal ik je het login/wachtwoord van sturen, dan kun je die eens bekijken, is leutig om zien denk ik en uit de losse pols gefilmd, viel niet tegen.Btw: zag net je sessie "Door Nl en weer terug": naais. Eerste deel reed ik gisteren ook, denk ik (langs en over de Maas??)
J-P
-
Relax
Shit, hoe moet ik dat nu uitleggen?PS Je hebt in één post zoveel getypt als wat je irl in een halve minuut kwijt kan, waar je je normaal beperkt tot 2 seconden. Gebeurt zelden. Respect!![]()
Ik ben mathematisch nogal slecht, wat bedoel je precies?
Wel, je bent je waarschijnlijk wel bewust van de snelheid waarmee je spreekt (zo'n beetje in verhouding met je snelheid op snelwegen). Je had nu een reply getypt (zo lang was-ie) die het equivalent was van een halve minuut praten. Normaal typ je veel minder, wat ongeveer overeen komt met twee seconden praten.
Leuk hoor, een grapje uitleggen
Ik zijn ook in blijde verwachting van men eerste flitsboete
Gisteren in Nederland op een recht konijnbaantje van 60 aan 80 flits flits shit
Miljaar die kunnen hun goe wegsteken die mannen
Iemand een gedacht wa mij da ga kosten (in pinten
)

Gisteren in Nederland op een recht konijnbaantje van 60 aan 80 flits flits shit
Miljaar die kunnen hun goe wegsteken die mannen
Iemand een gedacht wa mij da ga kosten (in pinten
08 Eifel und Franse Alpen, 09 ardeche, 2010 Oostenrijk
Ja ik ben lid
Ja ik ben lid
Op onderstaande site heb je een overzicht van wat, waar en hoeveel kost:
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/
M.
http://www.snelheidscontroles.com/Europa/
M.
-
bmw-mac-lover
- Contacteer:
Al lang niet....
Ben de afgelopen 15 jaar nog niet geflitst, doe gemiddeld 60 - 80 duizend kms per jaar. Met den auto...., nu dat ik een brommerken heb (1150RT) heb betrap ik me er op hoe vaak ik wel te rap rij.... dus ik denk dat er een binnenkort wel eens een ticketje in den bus zou kunne vallen, hopelijk niet