Getest: Full HD filmen op de motor
Moderator: GVN
Re: Getest: Full HD filmen op de motor
Iemand hier ervaring met aankopen bij MojoMoto uit St-Denijs Westrem? Blijkbaar is die camera daar wel te koop aan vrij gunstige prijzen, want de 1080 heb ik al gezien aan €369,00 en bij MojoMoto blijkbaar aan €205,00 !! Kan dit , of spreken we hier niet over hetzelfde toestel?
Dan heb ik nog de vraag welke bevestiging men er het beste bij koopt voor plaatsing op een GS? Zuignap of montageklem? Suggesties waar men het toestel het beste plaatst?
Zijn die beelden dan bewerkbaar met het montageprogramma Pinnacle Studio?
Dan heb ik nog de vraag welke bevestiging men er het beste bij koopt voor plaatsing op een GS? Zuignap of montageklem? Suggesties waar men het toestel het beste plaatst?
Zijn die beelden dan bewerkbaar met het montageprogramma Pinnacle Studio?
YOO
Tja, bizar goedkoop
Ik bied 'm ook aan, maar aan 292€ (de 1080HD) en denk dus dat 't waarschijnlijk de 720 zal zijn. Dat hoeft niet echt een groot nadeel te zijn, de Contour die ik momenteel gebruik is ook "maar" een 720.
Kwestie van bevestiging vind ik de helmmontage super, je kan 'm uiteraard ook op de motor zetten, maar als 't geen glad asfalt is heb je al rap een trillend beeld, waar dit op de helm quasi volledig opgevangen wordt door jezelf. Het ideale is meerdere cameraposities, en dezelfde weg enkele keren op- en afrijden, en dat samen in een filmpje gieten
Ikzelf gebruik Adobe Premiere Elements (versie 7.0) en heb geen ervaring met Pinnacle, maar vermoed sterk dat 't geen probleem zal geven.
Grtz, Philip!
Tja, bizar goedkoop
Kwestie van bevestiging vind ik de helmmontage super, je kan 'm uiteraard ook op de motor zetten, maar als 't geen glad asfalt is heb je al rap een trillend beeld, waar dit op de helm quasi volledig opgevangen wordt door jezelf. Het ideale is meerdere cameraposities, en dezelfde weg enkele keren op- en afrijden, en dat samen in een filmpje gieten
Ikzelf gebruik Adobe Premiere Elements (versie 7.0) en heb geen ervaring met Pinnacle, maar vermoed sterk dat 't geen probleem zal geven.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
YOO
Bytheway, ff gekeken op de site, mooie site trouwens, maar zoals ik reeds dacht gaat 't niet over een FullHD toestel. Dat is wel verkrijgbaar mits een opleg van 160€, in combinatie met een wide angle lens.
Ohja, het is de GoPro Hero, en dus niet de Contour die ik gebruik
Grtz, Philip!
Bytheway, ff gekeken op de site, mooie site trouwens, maar zoals ik reeds dacht gaat 't niet over een FullHD toestel. Dat is wel verkrijgbaar mits een opleg van 160€, in combinatie met een wide angle lens.
Ohja, het is de GoPro Hero, en dus niet de Contour die ik gebruik
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
't Is mss een mooie site, het produkt wordt op een dubbelzinnige/verwarrende wijze voorgesteld als zijnde een full HD...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
John
- Contacteer:
Even opgesnort op een ander forum

Dus...Re: VholdR ContourHD 1080p (helm camera)
door JohnDC » 24 Okt 2010, 14:07
Het gekke is dat ik em bij Vnix gekocht heb! Als ik nu kijk staat ie duurder! En ik heb ook die USB en stopcontactladers er bij gekregen.
Even een rechtzetting (heb mijn faktuur opgesnort)
VholdR Contour-HD 1080p was 225 euro
Gratis die laders dus en een 2 Gb kaartje
Opsturen was 14 dus totaal betaald 239,00 eurokes
only for you schreef:hallo,
1 é -wie van jullie heeft er onlangs een camera gekocht?
2 é -wat zijn jullie bevindingen kwa service?
3 é -welke prijs en kopen online of in handel in Belgie
4 é welk merk ?
5 é -is er een mogelijkheid het bestand (film) dan op te slaat op externe harde schijf of dergelijke
(als ik op verlof ben met motor ?
6é -en waar en hoe bevestigen?
Alle allerlei vragen waar ik toch graag een antwoord op wil,want heb ni
veel tijd meer aangezien ik binnenkort vertrek (ITALY) en eilanden
En ni allemaal te gelijk hé
Alvast bedankt
Ik heb al een tijdje de Go Pro Hero HD, gekocht bij Mojomoto
Recent kapot batterijtje, perfect in garantie vervangen (zelfs pick-up en return).
Ik heb er ook het backpack lcd schermke bijgekocht, leuk gadget om instant te zien wat je filmt, als de plaatsing dat toelaat (als je de camera op je helm hangt heeft dat scherm natuurlijk weinig zin
)
Hij neemt op in MP4 formaat en dat moet je enkel even omzetten naar Wav (converters zijn courant te vinden).
Als je HD opneemt moet je enkel nog een redelijk krachtig pc'tje hebben want een filmpje is al snel een paar 100 Mb groot.
Om video's te editeren bestaat allicht goede software maar om me daarmee bezig te houden heb ik nog geen tijd gehad.
Recent kapot batterijtje, perfect in garantie vervangen (zelfs pick-up en return).
Ik heb er ook het backpack lcd schermke bijgekocht, leuk gadget om instant te zien wat je filmt, als de plaatsing dat toelaat (als je de camera op je helm hangt heeft dat scherm natuurlijk weinig zin
Hij neemt op in MP4 formaat en dat moet je enkel even omzetten naar Wav (converters zijn courant te vinden).
Als je HD opneemt moet je enkel nog een redelijk krachtig pc'tje hebben want een filmpje is al snel een paar 100 Mb groot.
Om video's te editeren bestaat allicht goede software maar om me daarmee bezig te houden heb ik nog geen tijd gehad.
Heb ook die Hero HD.
mij lukt het allemaal vrij goed.
Heb al enkele mooie filmpjes gemaakt.
Soms heb ik wat last met de juiste positie van de camera,
hij filmt net iets te laag.
Maar dat komt omdat ik hem net iets te veel naar beneden had gericht.
mij lukt het allemaal vrij goed.
Heb al enkele mooie filmpjes gemaakt.
Soms heb ik wat last met de juiste positie van de camera,
hij filmt net iets te laag.
Maar dat komt omdat ik hem net iets te veel naar beneden had gericht.
Re: Getest: Full HD filmen op de motor ( Hero)
Vraagje,en waar hebben jullie deze aangekocht.?
Re: Getest: Full HD filmen op de motor ( Hero)
Heb de mijne gekocht bij http://www.Louis.de" onclick="window.open(this.href);return false;gostrider schreef:Vraagje,en waar hebben jullie deze aangekocht.?
-
frits-motaar
hoi,
ik heb 2 maanden geleden een "Drift170HD" gekocht,deze camera heeft een lcd scherm waarmee je goed kan uitlijnen,je opgenomen frames bekijken,kijken terwijl je uit de hand filmt,het is een full-HD(1080p) toestel,maar ik gebruik het op 720p,want anders zijn de bestanden te groot om vlotjes op de pc te kunnen bewerken.Ik gebruik de camera hoofdzakelijk tijdens het mountainbiken,maar soms ook op de motor,het is een superlicht toestel(137gr incl.batterij),alles werkt perfekt zoals het moet,alleen is het "lastig" om de optionele 1700mAh-batterij vast te krijgen,ik wacht er al 2 maanden op.
Op de motor is dit geen probleem,omdat deze rechtstreeks met een 12volt adapter kan gevoed worden,zo kan je de hele dag filmen zolang je SD kaarten hebt,maar tijdens het mountainbiken is toch wel de 1700mAh batterij gewenst.
Hier kan je zien wat de kwaliteit is van de beelden,thuis op de pc zijn de beelden uiteraard veel helderder dan online.
http://www.vimeo.com/20931877" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vimeo.com/20522903" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vimeo.com/20156243" onclick="window.open(this.href);return false;
grts frits
ik heb 2 maanden geleden een "Drift170HD" gekocht,deze camera heeft een lcd scherm waarmee je goed kan uitlijnen,je opgenomen frames bekijken,kijken terwijl je uit de hand filmt,het is een full-HD(1080p) toestel,maar ik gebruik het op 720p,want anders zijn de bestanden te groot om vlotjes op de pc te kunnen bewerken.Ik gebruik de camera hoofdzakelijk tijdens het mountainbiken,maar soms ook op de motor,het is een superlicht toestel(137gr incl.batterij),alles werkt perfekt zoals het moet,alleen is het "lastig" om de optionele 1700mAh-batterij vast te krijgen,ik wacht er al 2 maanden op.
Op de motor is dit geen probleem,omdat deze rechtstreeks met een 12volt adapter kan gevoed worden,zo kan je de hele dag filmen zolang je SD kaarten hebt,maar tijdens het mountainbiken is toch wel de 1700mAh batterij gewenst.
Hier kan je zien wat de kwaliteit is van de beelden,thuis op de pc zijn de beelden uiteraard veel helderder dan online.
http://www.vimeo.com/20931877" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vimeo.com/20522903" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vimeo.com/20156243" onclick="window.open(this.href);return false;
grts frits
Hallo Frits-Motaar
Ik heb je links en ook je test van deze cam bekeken en 'k denk dat we mogen zeggen dat ze meer dan goed zijn + de nodige commentaar en muziek maken het een leuk geheel.
Ik vermoed dat je er toch al enige tijd aan hebt besteed om alles zover te leren bewerken, de mounts vd cam, de overgangen enz...
Nu ik lees hieronder ook dat je deze gebruikt op 720p om de bestandsgrootte in te tomen. Gebruik je hierbij dan 60 of 30 fps?
Kan je ons de bestandsgrootte medelen voor de verschillende mode's?
HD ja / nee
720 30/60fps
bijvoorbeeld op een filmpje van 15 a 20 sec?
Nu, 'k wil je niet opzadelen met wat extra werk, maar het leek me een goede referentie als de "verschillen van" eens met mekaar kunnen worden vergeleken.
Om het geheel helemaal af te maken, zou het leuk zijn als we ook iemand vinden die bereid is dit te doen met een Contour HD en een GoPro...
(Jullie denken misschien "is dat ene van één of andere camshop?" maar nee, 't is dat ik er zelf ook wel ene wil kopen, ken eigenlijk weinig of niets van filmbestanden (ben wel wat met IT bezig) en hun mogelijkheden en en passant heb ik ook eens iets gepost op een forum sé
Dat ik iedereen al wil bedanken die hier eventueel op wil reageren!
Grt, Dobbele.
Ik heb je links en ook je test van deze cam bekeken en 'k denk dat we mogen zeggen dat ze meer dan goed zijn + de nodige commentaar en muziek maken het een leuk geheel.
Ik vermoed dat je er toch al enige tijd aan hebt besteed om alles zover te leren bewerken, de mounts vd cam, de overgangen enz...
Nu ik lees hieronder ook dat je deze gebruikt op 720p om de bestandsgrootte in te tomen. Gebruik je hierbij dan 60 of 30 fps?
Kan je ons de bestandsgrootte medelen voor de verschillende mode's?
HD ja / nee
720 30/60fps
bijvoorbeeld op een filmpje van 15 a 20 sec?
Nu, 'k wil je niet opzadelen met wat extra werk, maar het leek me een goede referentie als de "verschillen van" eens met mekaar kunnen worden vergeleken.
Om het geheel helemaal af te maken, zou het leuk zijn als we ook iemand vinden die bereid is dit te doen met een Contour HD en een GoPro...
(Jullie denken misschien "is dat ene van één of andere camshop?" maar nee, 't is dat ik er zelf ook wel ene wil kopen, ken eigenlijk weinig of niets van filmbestanden (ben wel wat met IT bezig) en hun mogelijkheden en en passant heb ik ook eens iets gepost op een forum sé
Dat ik iedereen al wil bedanken die hier eventueel op wil reageren!
Grt, Dobbele.
-
frits-motaar
ik heb eens een frame bekeken van 18sec. en dat is in de HD720 modus 30f/sec. al 18.4Mb,dat lijkt niet veel,maar een stukje van 4min. is al snel 245Mb!
wat dit geeft in de 1080 full-HD modus,weet ik nog niet,maar ik zal dat zeker eens testen.
wat dit geeft in de 1080 full-HD modus,weet ik nog niet,maar ik zal dat zeker eens testen.
'k Heb verleden week een ContourHD 1080 gekocht en 't is onderweg naar huis. Volgende week ga ik er ook een beetje mee experimenteren 
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
Als ik het goed heb is dat het "kleinste" formaat en worden bestanden alleen maar groter bij andere settings?frits-motaar schreef:ik heb eens een frame bekeken van 18sec. en dat is in de HD720 modus 30f/sec. al 18.4Mb,dat lijkt niet veel,maar een stukje van 4min. is al snel 245Mb!
Ik vermoed dat je al een behoorlijk PC-ke mag hebben om met bestandjes van 3 à 600MB om te springen/bewerken...
Bedankt voor je info
Grt, Dobbele.
Mijn eerste testritje met mijn ContourHD 1080P zit erop.
Ik schoot een filmpje van 13:33 min bij een framebreedte van 1280 X 720 aan 60f/sec. (dit is de zogenaamde ACTION HD -720p modus) + audio aan 128kbps stereo en dit kwam op 898MB.
Ik heb er een 8GB micro SD kaartje ingestoken, dus normaal zou ik toch anderhalf uur opname moeten kunnen maken. Lijkt me voldoende. Hoe lang de batterij het gaat uithouden dat weet ik natuurlijk nog niet.
Ter info... ik kan niet vergelijken met een ander merk...
Ik schoot een filmpje van 13:33 min bij een framebreedte van 1280 X 720 aan 60f/sec. (dit is de zogenaamde ACTION HD -720p modus) + audio aan 128kbps stereo en dit kwam op 898MB.
Ik heb er een 8GB micro SD kaartje ingestoken, dus normaal zou ik toch anderhalf uur opname moeten kunnen maken. Lijkt me voldoende. Hoe lang de batterij het gaat uithouden dat weet ik natuurlijk nog niet.
Ter info... ik kan niet vergelijken met een ander merk...
Ik meen dat de bestandsgrootte in een vergelijkbare resolutie bij de meeste cam's niet erg veel zal verschillen. Ik vermoed ook dat wanneer je van 30 fps naar 60 fps zou gaan, de bestandsgrootte niet noodzakelijk verdubbeld (misschien heeft dit te maken met de gegevens verwerking/compressie?) Aangezien de Drift stealth en de Contour hiervoor dezelfde berekeningen maken maakt het niet zoveel uit.
Bedankt voor jullie comment. 'k Peins da 'k voor de Drift stealth ga omdat je dan toch nog kan zien wat je gefilmd hebt. De GPS op de contourmodellen is best leuk, maar snoept natuurlijk ook weer v/d battery mee. Als het weer wat frisser zal worden, is dit nogal van grote invloed op je batterij capaciteit... (ik weet niet of de GPS functie uit te schakelen is?)
Beiden hebben hun voor en nadelen, steeds weer af te stemmen op je eigen behoeften (of miskopen
haha, graptje van >300€)
Grt, Dobbele.
Bedankt voor jullie comment. 'k Peins da 'k voor de Drift stealth ga omdat je dan toch nog kan zien wat je gefilmd hebt. De GPS op de contourmodellen is best leuk, maar snoept natuurlijk ook weer v/d battery mee. Als het weer wat frisser zal worden, is dit nogal van grote invloed op je batterij capaciteit... (ik weet niet of de GPS functie uit te schakelen is?)
Beiden hebben hun voor en nadelen, steeds weer af te stemmen op je eigen behoeften (of miskopen
Grt, Dobbele.
Hewel, nu je erover begint... ik heb mijn modelletje in America gekocht via E-bay en betaald met Paypal. Een ContourHD 1080p voor 148 euro, daarbij kwam nog eens 22 euro verzendingskosten en ik moest 10 euro tax betalen aan de postbode
. Voor 180 euro was ik gesteld en 10 dagen later had ik 'm netjes in de bus. Da's minder dan een stuk middenbok voor een GS bij BMW want voor dat stuk ijzer zouden ze mij 200 euro aanrekenen
.
Tja over dat 'zien wat je filmt' kan je discussieren hé. Als je rijdt heb je daartoe de kans niet. Gewoon het ding op tijd op- en afzetten. Beter een geheugenkaartje kopen dat groot genoeg is (ongeveer 12 euro voor 8GB) en thuis op 't gemakske op de PC een mooie compilatie maken, niet?
Tja over dat 'zien wat je filmt' kan je discussieren hé. Als je rijdt heb je daartoe de kans niet. Gewoon het ding op tijd op- en afzetten. Beter een geheugenkaartje kopen dat groot genoeg is (ongeveer 12 euro voor 8GB) en thuis op 't gemakske op de PC een mooie compilatie maken, niet?
Filmpje van onze 3-daagse moezeltrip met de ContourHD. 't Was eigenlijk de eerste grote test 
> http://www.youtube.com/watch?v=LiRTnGec ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Best wel op 480p of meer zetten
> http://www.youtube.com/watch?v=LiRTnGec ... r_embedded" onclick="window.open(this.href);return false;
Best wel op 480p of meer zetten