Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Op dit Forum kan u terecht om samen af te spreken voor een ritje op een zonnige dag,
om samen deel te nemen aan een BMW MC Vlaanderen activiteit
of een bezoek aan een onthaalavond

Moderator: GVN

Forumregels
Voor club activiteiten, controleer steeds de laatste wijzigingen op de Officiële Kalender
Harald

Re: Openingsrit: wie heeft de mooiste (duurste) foto.

Bericht door Harald »

Patrick HP2 schreef:f*ck net twee brieven ontvangen van zone orne thyle
Ik 140 euro Vitesse corrigée 69Aimee 170 euro Vitesse corrigée 72pff.....das dus 310 euro, mooie opening van het seizoen........
belachelijke boetes voor belachelijke snelheden
........
Ik begrijp uw frustratie,
maar als ge weet dat de gecorrigeerde snelheid 6 km/u is en
dat uw kilometer teller doelbewust 3 à 4 Km/u liegt ( in uw voordeel )
dus te veel aangeeft t.o.v. de reële snelheid, dan stond er op uw kilometer tellers
79Km/u en 82Km/u.

Ik vermoed dat ge in de bebouwde kom aan het rijden was, waar de max. dus 50Km/u is.
Weet dan dat ge op het nippertje een intrekking van uw rijbewijs hebt vermeden...... :wink:

Dus zo'n belachelijke boetes en snelheden zou ik het niet durven noemen hoor.
Ik zou het eerder geluk noemen...
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

:bsstupid:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
sabke69

Bericht door sabke69 »

dat is pas erg vind ik seh, als ge dan met 2 effe uwe vrije dag gaat plezier maken die u uiteindelijk een massa geld kost.
Want das echt wel veel he, echt een geluk bij een ongeluk dus voor ons. want was hier van hetzelfde geweest.
Ik zou zeggen , Patrick niks aan te doen, ge kunt effe vloeken en ketteren, maar is een dure opening geworden.
Ik stel me toch vragen bij onze hobby hoor, aan dit tempo blijft er van de fun, niet veel meer over.
En dan bedoel ik zeker niet dat we steeds veel te hard moeten rijden, maar wees een beetje eerlijk met jezelf dan weet je dat als motard, je pakkans met 50% toe neemt. Dus coyote goed of slecht(volgens sommige) hij gaat standaard mee met de Kurt op zijne tuf, zal ik die wel volgen zoals gewoonlijk(en zolang ik kan toch :-) en hopen dat het zo binnen de perken blijft.
Laatst gewijzigd door sabke69 op 05 apr 2011, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

sabke69 schreef:Ik stel me toch vragen bij onze hobby hoor, aan dit tempo blijft er van de fun, niet veel meer over.
Nogmaals :bsstupid:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

jakke

Bericht door jakke »

WimLT schreef:
sabke69 schreef:Ik stel me toch vragen bij onze hobby hoor, aan dit tempo blijft er van de fun, niet veel meer over.
Ik kan mij een stuk vinden in de frustratie (ben ook niet altijd een heilig beeldeken), maar staat "fun" dan altijd in vergelijking of recht-evenredig met "hard-snel"? Akkoord dat het buiten de bebouwde kom gemakkelijker zal voorvallen (rechte banen of makkelijker om snelheid te halen), maar binnen de bebouwde kom? En dat terwijl je weet dat de pakkans daar veel groter is! :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Wulf

Bericht door Wulf »

sabke69 schreef:dat is pas erg vind ik seh, als ge dan met 2 effe uwe vrije dag gaat plezier maken die u uiteindelijk een massa geld kost.
Want das echt wel veel he, echt een geluk bij een ongeluk dus voor ons. want was hier van hetzelfde geweest.
Ik zou zeggen , Patrick niks aan te doen, ge kunt effe vloeken en ketteren, maar is een dure opening geworden.
Ik stel me toch vragen bij onze hobby hoor, aan dit tempo blijft er van de fun, niet veel meer over.
En dan bedoel ik zeker niet dat we steeds veel te hard moeten rijden, maar wees een beetje eerlijk met jezelf dan weet je dat als motard, je pakkans met 50% toe neemt. Dus coyote goed of slecht(volgens sommige) hij gaat standaard mee met de Kurt op zijne tuf, zal ik die wel volgen zoals gewoonlijk(en zolang ik kan toch :-) en hopen dat het zo binnen de perken blijft.
Dat is het enige dat ik wou meegeven met mijn post dat met de moto rijden stilaan een hobby wordt die ondermeer in België onmogelijk wordt gemaakt.

Het was niet in de bebouwde kom maar buiten het "centrum" richting Marbais op de N275. Een plaats waar ze zeker zijn om geld te verdienen.
De Coyote is een goed hulp middel, ik gebruik hem permanent in de auto, maar als ik op de moto ook nog moet beginnen luisteren en kijken naar dat ding en mijn gps, krijg nog meer stress dan op het werk. :wink:
De lol is er af, als je ziet hoeveel flitspalen en mobiele controles er zijn op onnozele plaatsen. Het geld van de boetes wordt alleen maar gebruikt om de putten in de begroting op te vullen en niet in de wegen.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
J
Contacteer:

Bericht door J »

er komen er nog 73 bij van die palen.

Dat maakt dat België dan op 1834 staat waarvan 1320 in Vlaanderen en de rest in Walonië
In Frankrijk hebben ze er 1950 geloof ik. (ps de cijfers achter de grote getallen kunnen wel niet helemaal correct zijn, had het gelezen in een artikel vorige week)
't is maar dat get wet.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
sabke69

Bericht door sabke69 »

jakke schreef:
WimLT schreef:
Ik kan mij een stuk vinden in de frustratie (ben ook niet altijd een heilig beeldeken), maar staat "fun" dan altijd in vergelijking of recht-evenredig met "hard-snel"? Akkoord dat het buiten de bebouwde kom gemakkelijker zal voorvallen (rechte banen of makkelijker om snelheid te halen), maar binnen de bebouwde kom? En dat terwijl je weet dat de pakkans daar veel groter is! :wink:
Jakke, zoals je kan lezen, staat er duidelijk dat het hier niet gaat over alleen hard rijden he, fun is niet hard rijden alleen he, je moet leren lezen wat er staat zou ik zeggen.
Sabke

BMW Vlaanderen lid
[/size][/i]
jakke

Bericht door jakke »

Yep, lezen kan ik hoor, dank U!! Maar waarom is de pakkans dan 50% groter? Toch wel door harder te rijden zeker hé! :wink:
Dus, niet harder rijden, geen fun! :clown:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

jakke schreef:Dus, niet harder rijden, geen fun! :clown:
Daar komt het in grote lijnen op neer, ja ! 30 km/h en 50km/h en 70 km/h zijn BORING ! ! ! :yawn: Vooral omdat het op veel plaatsen gewoon onterechte max snelheden zijn, compleet niet aangepast aan de omstandigheden. In de auto kan je dan relaxed beetje ineengezakt met de cruisecontrol op de gazet lezen, belleke doen, snackske eten, TV zien, spelleke spelen, een dutje doen en door alle voorgaande geregeld al eens een motard omverkegelen, maar op de motor wil je toch écht actief rijden, hé. Heeft anders niet veel zin, want je hebt gewoon een pak minder comfort. Plus je bent ook veel sneller aan die max snelheid :-?

John
Contacteer:

Bericht door John »

Mag ik jullie nummerplaat? Een copieke is redelijk snel gemaakt hoor! :mrgreen:
Nick

Bericht door Nick »

Ik snap de ingesteldheid van sommigen niet.

BEWUST zijn van het feit dat je te snel rijdt, en het nog proberen goedpraten?
Iedereen onder ons gast er al eens op door, hopelijk binnen de perken, maar iedereen doet het weleens.

Als je dan die plakkaten met snelheidslimieten ziet staan, dan probeer je daar rekening mee te houden.

Passeer je een 50 plakkaat aan 55, dan is er niks aan de hand. Doe je dat aan 70, dan is er maar één de pineut.
Dat doe je jezelf aan. Actief motorrijden is niet meer en niet minder dan 'geconcentreerd' genieten van de omgeving.
Alles in je opnemen, verwerken en anticiperen.

Ik heb me ooit laten vangen aan zo een ontspannen race met meerdere vrienden, maar het bekocht met een onverwacht
obstakel. We reden ook 'maar' 70 waar we 50 mochten, maar die 20 teveel hebben me wel een negatief resultaat gegeven.
Had ik en had ik en had ik ... dat is taal die veel te laat komt in zo en geval.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:Mag ik jullie nummerplaat? Een copieke is redelijk snel gemaakt hoor! :mrgreen:
Pfff ... staat zo dikwijls op mijne Smug :roll: Maar een copieke van mijne motor maken zal toch al iets moeilijker zijn, hé :-P (en dàt was nou net de clou in dat andere topic :wink: )

WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Nick schreef:Iedereen onder ons gast er al eens op door, hopelijk binnen de perken
Hoe rijmde die twee dingen :scratch:

Nick

Bericht door Nick »

WimLT schreef:
Nick schreef:Iedereen onder ons gast er al eens op door, hopelijk binnen de perken
Hoe rijmde die twee dingen :scratch:
Je kan vlot rijden door gebruik te maken van je stuurmanskunst, of je doet dit door op rechte stukken de gashendel open te draaien.
Ik ben voorstander van het eerste. Hierbij hou je je quasi aan het wettelijke, maar ligt de funfactor en rijkunst vele keren hoger.

Het vlot nemen van een bocht, zonder noemenswaardig snelheidsverlies resulteert vaak in een betere gemiddelde snelheid dan quasi al stilstaande en met beide voetjes op de grond een bocht te nemen en dan volgas de verloren tijd in de rechte stukken goed maken.

Maar we gaan serieus off-topic hiermee.
J
Contacteer:

Bericht door J »

of gashendel opdraaien ook in de bocht :twisted:
Nick

Bericht door Nick »

Dat is inderdaad de oplossing J.

Ge snapt het ...

Maar daarvoor moet je natuurlijk kunnen rijden ... en dat is net het probleem bij velen.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik snap wel dat de meesten vèèl slechter rijden dan jullie :roll: maar dat had ik jullie zondag op de rit wel willen zien doen. ECHT :cyclopsani:

J
Contacteer:

Bericht door J »

WimLT schreef:Ik snap wel dat de meesten vèèl slechter rijden dan jullie :roll: maar dat had ik jullie zondag op de rit wel willen zien doen. ECHT :cyclopsani:
dat gaat niet he Wim, anders moet je ons volgen. :wink:

ps iedere heeft zo zijn reden om niet te komen he

J
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik zal wel een uurtje vroeger doorrijden en gaan klaarstaan. Moogt nog kiezen: nen bocht vol slijk of ene met grind. Iets anders was er niet :-?

RBee

Bericht door RBee »

WimLT schreef:Ik zal wel een uurtje vroeger doorrijden en gaan klaarstaan.
Hopelijk gaan ze ondertussen niks drinken. :wink:

:lol: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Relax

Bericht door Relax »

Volledig eens met Nick.
Zij die mij wat kennen weten dat ik dikwijls te snel rij en ik vloek ook wel 'ns op controles voor de centen (met die voor de verkeersveiligheid heb ik totaal geen moeite), maar het is en blijft je eigen schuld als je aan de kassa mag passeren. 14 dagen geleden nog 220€...

Je kan aardig wat boetes vermijden door "normaal" te rijden op rechte stukken waar controles mogelijk zijn en toch erg veel plezier te beleven aan motorrijden door de bochten fatsoenlijk te rijden. Ardeense bochten (en alles wat daarvan ten oosten ligt, tot de Hartz) kan je aan snelheden binnen het wettelijke nemen en héél erg plat. 'k Heb het dan even niet over erg lange zwiepers, maar over échte bochten. Als je die aan 70 km/u kan nemen, doe je het al erg goed.
En ja, 'ns flink optrekken is ook fun, maar 't kan je wat kosten. Zie hoger.

Blijf dus niet gewoon emmeren, we weten onderhand wel dat de fun er voor velen af is, maar ga anders rijden. Voor zij die dat kunnen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
J
Contacteer:

Bericht door J »

Relax schreef: Voor zij die dat kunnen.
yeah right, tja....
ofwel mijn moto buiten ofwel zo rijden, 'k kan niet anders... enerveer mij dikwijls teveel waardoor de rechterpols het ventileert
Relax

Bericht door Relax »

Moet jij weten, maar dan niet jammeren.

'k Heb je vanavond nog 'ns bezig gezien. Dat eindigt ooit slecht.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Wild Cat

Bericht door Wild Cat »

Mannekes!! Hoor jullie zelf nu es bezig!!! :roll:
Ja OK, jullie kunnen allemaal bangelijk rijden, de ene al wa rapper dan de andere! Ieder zijn ding. Mekaar uitdagen om nog sneller te rijden en je limieten verleggen loopt slecht af! :-?
De kans da je gepakt wordt is reeel als je (veel) te snel rijdt. Da weten we allemaal. Gaan we daarom trager rijden??? 'K denk het nie! Ik geeft toe da'k ook nie traag rijd, maar heb tot nu toe geluk gehad (hout vasthouden :wink: ).
Grtz, Wild Cat
Onthaalavond vierde vrijdag
Herberg Ter Heide
Bredabaan 1057
2930 Brasschaat

"Non correre mai più veloce di quanto il tuo angelo custode possa volare!"
Plaats reactie