Waypoints

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
stafvc

Waypoints

Bericht door stafvc »

Heb de bloesemroute van Motoren & Toerisme gedownload en verleden zondag gereden.
Als ik deze route nu in Mapsource bekijk zie ik ongeveer 72 waypoints voor 176 km route.
Kan er mij iemand uitleggen wat de zin daar van is en hoe die waypoints daar komen? Kan ik deze zomaar verwijderen?
Is er iets aan te doen dat de Zumo mij om de 200m komt vertellen wanneer ik zal moeten afslaan?
Misschien stomme vragen maar ik heb toch nergens in dit forum een uitleg gevonden
Alvast bedankt
Staf
Zeppe

Re: Waypoints

Bericht door Zeppe »

Staf

om met een cliché te antwoorden, er bestaan geen domme vragen, wel domme antwoorden !

nu naar de "Waypoints of viapunten"
Ja je kan die verwijderen, en dit één voor één via je pc in "mapsoep" of via een programmatje dat je eerst moet downloaden (WinGDB3) en dan kan je de route in één keer volledig ontvlaggen. MAAR...

die waypoints of viapunten hebben wel hun nut. Zeker wanneer je een route wil rijden volgens hoe ze door de maker werd aangemaakt.
waypoints of viapunten zijn eigenlijk de navigatiepunten langs waar Truus Garmin u gaat leiden (soms ook doet lijden)
als je dus waypoints of viapunten gaat wegnemen, en je laat daarna de route herberekenen (wanneer je bv van het traject bent afgeweken door bv een omleiding, of een lokale markt, of kermis, of koers ....) dan zou je wel eens heel vlug aan het eindpunt van de route staan!

dus, misschien beter laten staan

grt
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)

"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Swa Brasschaat

Re: Waypoints

Bericht door Swa Brasschaat »

hoi;
ik gebruik nooit of zelden wp's die gekoppeld zijn aan een route.
Ik dubliceer de gekregen route en maak bij begin en einde van de route een "routepunt".
dan die route in andere mapsource map openen en verwijderen van alle wp's.(geef route andere naam)
Copieër nu deze route terug naar eerste mapsource map en trek de route bij door "routepunten" te plaatsen zodanig dat de routes nu hetzelfde zijn.
Verwijder de eerste route en de wp's die je denkt niet meer nodig te hebben.

nu kun je wingdb3 gebruiken (zie info op internet)
maar ik gebruik unflag , je hebt dan geen last meer van dat inzoemen en vlaggetjes telkens bij elk routepunt.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=16250" onclick="window.open(this.href);return false;
sla de te converteren route wel op als een gpx bestand (vb op buraublad )
en vergeet bij gebruik van de UF route herberekenen niet uit te zetten
Plaats reactie