audio aansluiting op radio K LT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
josvdp

audio aansluiting op radio K LT

Bericht door josvdp »

De gps van mijn K1200 LT heeft het na tien jaar begeven. Na eindeloos zoeken naar de oorzaak en zowat alles gedemonteerd te hebben, geef ik de moed op en ga een tom tom plaatsen op de motor.
Een tom tom om de eenvoudige reden dat ik deze nog heb liggen (920) alsook een eenvoudige houder welke ik op een plaat heb verlijmd en welke ik op zijn beurt op de originele plaats van het gps scherm ga verlijmen. Nu zit ik nog met het volgende probleem.
Om ook het geluid van de tom tom via de intercom te horen moet ik een audio ingang vinden op de radio cassette. Achteraan de radio-cassette zitten twee stekkerbussen onder elkaar en onderaan nog een verchroomde stekkerbus. Verder zit er ook nog een op stekker los tussen de kabelbomen achter de radio welke niet gebruikt wordt blijkbaar.

Mijn vraag daarom: kan mij iemand aan het elektrisch schema helpen specifiek van de aansluitingen op de radio-cassette of kent iemand de kleurcode voor de audio-ingang op de radio. (deze heeft vooraan geen audio ingang)
Een aansluiting op de baerh intercom is niet mogelijk vermits daar de enige ingang gebruikt is voor de radio.

Ik ben in het bezit van de werkplaats handboek uitgeprint en op cd (etk) doch in beide ontbreken de elektrische schemas.
Als er iemand en/de oplossing weet .....graag en bedankt op voorhand.
mvg.jos
Mijn hobby is mijn beroep.
ludo V E

Re: audio aansluiting op radio K LT

Bericht door ludo V E »

je hebt mail
LIVE TO RIDE & RIDE TO LIVE
LID BMW MC VLAANDEREN
josvdp

Bericht door josvdp »

Bedankt voor het snelle reageren.
Bij controle van de stekkers op de radio, blijkt dat de stekker rechtsonder bij mij niet aanwezig is alsook geen contactpennen voorzien zijn. Er zit enkel de grote stekker boven en linksonder een platte chromé stekker. Er hangt wel nog een stekker(wit-8pens) los welke nergens ingeplugd kan worden.
Het opgegeven schema is bij mij blijkbaar niet van toepassing vandaar dat ik verder op zoek ging.
In de rechtse koffer zit ook nog een kabelboom welke ik vermoedelijk voor tien jaar heb afgeplakt en weggemoffeld.
Hierop zitten twee vrouwelijke stekkers waarvan de ene een platte stekker is met drie contacten en als kleur Rood/Wit/Bruin
De tweede stekker is in rechthoekvorm met zes contacten waarvan er maar vier gebruikt zijn met kleur Zwart/Geel/ Bruin/ Kleurloos.
Hopelijk kan deze kabelboom een oplossing bieden ? Weten jullie ook de handleiding te vinden voor mijn probleemgeval en/of weten jullie het adres van deze auteur ? Alvast bedankt.
mvg.jos
Van Neste Philip

Bericht door Van Neste Philip »

Die kabel in de rechtse koffer is waarschijnlijk de kabel van een cd lader geweest.
In mijn LT was dat toch zo .
In de rechtse koffer zat de cd lader .
Helaas kan ik je met de rest niet helpen

grtz

Fluppe
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Jos,

Wellicht heb je hier wat aan:

http://www.bmwlt.net/ubbthreads/downloa ... =7884?Cat=" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
josvdp

Bericht door josvdp »

Erwin,
Het schema dat je aanhaalt vermeld bovenaan "anschlusschema CD radio" .
Vermoedelijk zijn de aansluitingen voor de uitvoering "radio - cassette" anders vandaar dat bij mij de stekkeraansluiting rechts onder ontbreekt.
Weet jij ergens het schema te achterhalen voor de uitvoering radio-cassette ????????
mvg.jos
Plaats reactie