RT of GS?
Moderator: GVN
-
RT of GS?
Hallo iedereen,
Na het recent behalen van mijn definitief motorijbewijs ben ik op zoek naar een tweedehands bmw motorfiets.
Mijn longlist is verkort naar twee modellen: de R 1150 RT en de R 1150 GS.
Ik kies voor deze (oudere) modellen omdat ik gemerkt heb dat de aangeboden moto's in mijn prijscategorie vallen, de recentere 1200 modellen blijven voorlopig buiten mijn budget.
Graag had ik van jullie pro's en contra's gehoord.
Ik rij dagelijks, ook in de winter. Moto wordt dus heel intensief gebruikt, zowel snelweg als stadsverkeer. Ik rij uitsluitend op verharde weg, offroad is niet aan mij besteed, dit zou dus ook geen argument zijn om voor de GS te kiezen.
Ik verwacht een vlotte moto met wat power en voldoende comfort (windbescherming ed) om zowel kilometers te malen voor het woon werk verkeer, en genoeg fun om in 't stad rond te toeren. Ik kan niet kiezen tussen de twee omdat ik met geen van beide ervaring heb en het uiterlijk van zowel de RT als de GS me erg bevallen!
Graag jullie opmerkingen, alvast bedankt!
TQB
Na het recent behalen van mijn definitief motorijbewijs ben ik op zoek naar een tweedehands bmw motorfiets.
Mijn longlist is verkort naar twee modellen: de R 1150 RT en de R 1150 GS.
Ik kies voor deze (oudere) modellen omdat ik gemerkt heb dat de aangeboden moto's in mijn prijscategorie vallen, de recentere 1200 modellen blijven voorlopig buiten mijn budget.
Graag had ik van jullie pro's en contra's gehoord.
Ik rij dagelijks, ook in de winter. Moto wordt dus heel intensief gebruikt, zowel snelweg als stadsverkeer. Ik rij uitsluitend op verharde weg, offroad is niet aan mij besteed, dit zou dus ook geen argument zijn om voor de GS te kiezen.
Ik verwacht een vlotte moto met wat power en voldoende comfort (windbescherming ed) om zowel kilometers te malen voor het woon werk verkeer, en genoeg fun om in 't stad rond te toeren. Ik kan niet kiezen tussen de twee omdat ik met geen van beide ervaring heb en het uiterlijk van zowel de RT als de GS me erg bevallen!
Graag jullie opmerkingen, alvast bedankt!
TQB
-
Re: RT of GS?
Comfort, windbescherming, zomer-winter rijden, ...
zijn de kenmerken van de 1150rt.
Opbergmogelijkheden kunnen het pluspunt betekenen om regenpak, handschoenen, extra pull, ... en nog wat extra spullen mee te nemen.
Volgens jouw wensen en verhaal ...
de 1150rt dus.
zijn de kenmerken van de 1150rt.
Opbergmogelijkheden kunnen het pluspunt betekenen om regenpak, handschoenen, extra pull, ... en nog wat extra spullen mee te nemen.
Volgens jouw wensen en verhaal ...
de 1150rt dus.
Voor dagelijks gebruik (heel het jaar door) is de RT wel degelijk de beste optie.
Liefst eentje van 2004 (geen kinderziektes meer). Monteer de citykofferdeksels
en je gaat zo vlot als een scooter door het stadsverkeer.
Liefst eentje van 2004 (geen kinderziektes meer). Monteer de citykofferdeksels
en je gaat zo vlot als een scooter door het stadsverkeer.
Ik ken de rt niet, rij al een paar jaar met de 1150 gs en vind dat een zalige motor. Ik rij ook het hele jaar door en heb voor de gs gekozen voor de wendbare alleskunner.
Ik ben zeer tevreden, heb natuurlijk nog niet met de rt gereden. RT is natuurlijk veel beter qua windbescherming.
Het is wat je zelf belangrijk vindt...
Ik ben zeer tevreden, heb natuurlijk nog niet met de rt gereden. RT is natuurlijk veel beter qua windbescherming.
Het is wat je zelf belangrijk vindt...
Alles is maar hoeveel je in de watten wil liggen, met een goed pak is een GS ook 't hele jaar door makkelijk te rijden.
Ik ga in de winter liever mijne GS eens neerleggen ipv een RT dat is zeker... Niemand kan dat voor je kiezen je moet zelf ervaren, een RT is achter 't huis onder een afdak zitten en met ne GS zit je er ook maar slechts onder een paraplu
Bouwjaar onbelangrijk, de 1150 is een goeie reeks... enkel de eerste twinspark bobijnen zorgden al eens voor wat "spanning".
Ik ga in de winter liever mijne GS eens neerleggen ipv een RT dat is zeker... Niemand kan dat voor je kiezen je moet zelf ervaren, een RT is achter 't huis onder een afdak zitten en met ne GS zit je er ook maar slechts onder een paraplu

Bouwjaar onbelangrijk, de 1150 is een goeie reeks... enkel de eerste twinspark bobijnen zorgden al eens voor wat "spanning".

Citikofferdeksel: http://i688.photobucket.com/albums/vv24 ... C02540.jpg
Met al die putten en springbergen, met bijkomende hindernissen, op onze wegen
denk ik eraan mijne RT in te ruilen voor een GS................
GR..

denk ik eraan mijne RT in te ruilen voor een GS................
GR..

RT is bij slecht weer en koud weer veel leuker dan de GS. Je zit beschermd, je wordt nauwelijks nat, en als je wil en de juiste kiest, kan je nog naar de radio luisteren. En voor een baanmotorfiets nog altijd erg wendbaar. Vorig weekend vrolijk een paar GSsen en Transalps gevolgd over onverhard terrein, en ik hield ze toch bij 
De GS... Daar kan je niet normaal mee rijden
. Op gewone wegen en onverhard dol plezier, maar op de snelweg kan de wind na een tijdje beginnen storen, en natuurlijk meer last van slecht weer en een ruit die je niet al rijdende kan instellen.
Mocht BMW uitkomen met een GS met ingebouwde radio en elektrisch instelbare ruit, ik zou moeite krijgen om te kiezen

De GS... Daar kan je niet normaal mee rijden

Mocht BMW uitkomen met een GS met ingebouwde radio en elektrisch instelbare ruit, ik zou moeite krijgen om te kiezen

-
Of nen RT met langere vering?wooter schreef: Mocht BMW uitkomen met een GS met ingebouwde radio en elektrisch instelbare ruit, ik zou moeite krijgen om te kiezen

R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Om eens een andere visie te hebben : een RS
Bescherming bijna even goed als op een RT en toch een sportievere zit en minder gewicht. Mijn rug wil niet op een RT maar kan wel uren op een RS doorbrengen.
Op een RT/RS is 't in de zomer dan weer behoorlijk warm.
Testritten maken dus...en als 't kan ik alle weer.

Bescherming bijna even goed als op een RT en toch een sportievere zit en minder gewicht. Mijn rug wil niet op een RT maar kan wel uren op een RS doorbrengen.
Op een RT/RS is 't in de zomer dan weer behoorlijk warm.
Testritten maken dus...en als 't kan ik alle weer.
-
Ik verkies zelf GS, ik heb een hekel aan dat badkuip effect van een RT, en elke andere toermotor waar je alleen maar kuip voor je ziet, maar als je elke dag veel snelweg kms moet doen, zomer en winter, zou ik voor een RT gaan. Qua rijden ontloopt het elkaar niet zo heel veel. Ik ken er genoeg die met hun RT iedereen naar huis rijden.....
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Taxi dienstDirk Pauwels schreef: Ik ken er genoeg die met hun RT iedereen naar huis rijden.....

Ik heb toevallig vorig weekend offroad gegaan met mijn RT achter een bende GSsen... Zo een RT is geen stakker hoorDirk Pauwels schreef:Qua rijden ontloopt het elkaar niet zo heel veel. Ik ken er genoeg die met hun RT iedereen naar huis rijden.....

-
RT = motor voor gepensioneerden....
GS = motor voor de actieve mensen....
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
Sym Joymax 125i (2015)
W124 200D(1988)
-
fronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....
zoals een opel frontera een auto is voor mensen die geen echte terreinwagen kunnen kopen?
beetje oppassen met veralgemeningen aub....
-
- Contacteer:
@ TQB
Voor het rijdersprofiel dat jij schetst is er maar één keus: de RT.
Voor het rijdersprofiel dat jij schetst is er maar één keus: de RT.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + 866Ɩ ƎS ┴˥00ƖƖʞ
De meeste mensen die ik ken met een GS zijn ouder dan mijfronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....

-
- Contacteer:
Alle dan is mijnen vent een gepensioneerde en ik een actieve die van tijd eens gepensioneerde speeltfronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....

To boldly go where no tasmanian has gone before ...

-
- Contacteer:
Dan ben ik af en toe een gepensioneerde R1200RT rijder en af en toe een actieve G450X rijderfronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....

Uw antwoord slaat dus nergens op

Houdoe

ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L

Was't maar waar.fronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....
Dan was ik op m'n dertigste al van de goei.

Wel,
Ik zie de laatste tijd redelijk wa RT's rijden hier in Antwerpen en ik moet zeggen dat ik ze toch héél schoon vind en dat ik af
en toe toch denk dat ik een beetje had moeten bijsparen.
Ik ben pro-RT!
Ron66
Ik zie de laatste tijd redelijk wa RT's rijden hier in Antwerpen en ik moet zeggen dat ik ze toch héél schoon vind en dat ik af
en toe toch denk dat ik een beetje had moeten bijsparen.
Ik ben pro-RT!
Ron66
-
fronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....
Grapje mannen....iedereen rijdt met wat hij mooi vind......toch blijf ik die RT een ouwepetenmoto vinden...

BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
W124 200D(1988)
Sym Joymax 125i (2015)
W124 200D(1988)
fronteradriver schreef:fronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....
Grapje mannen....iedereen rijdt met wat hij mooi vind......toch blijf ik die RT een ouwepetenmoto vinden...

Liever wa kantjes aan, dan een hoek af...
R1150 gelände und strasse adv.

R1150 gelände und strasse adv.

rt = comfort
gs = fun
ik heb met de twee gereden, in u geval zou ik rt aanraden
gs = fun
ik heb met de twee gereden, in u geval zou ik rt aanraden
R 1150 GS - Honda XT 1000 Varadero - R 1200 RT - R 1200 GSA
-
Snotneus... en ga nu uw Lego opruimen!fronteradriver schreef:fronteradriver schreef:RT = motor voor gepensioneerden....