Hoi,
De R850R van vrouwlief (BJ: 2000, 145k) heeft een irritant en potentieel gevaarlijk probleem als de buitentemperatuur boven de 25 graden Celsuis is. Als ze het gas dicht draait, bijvoorbeeld net voor een rotonde, wil de motor nog wel eens stil vallen. Het maakt niet uit of de motor koud of warm is.
Het gekke is: bij lagere temperaturen loopt de R als een naaimachientje.
Herkent iemand dit misschien?
R850R/2000 warmteprobleem
Moderator: GVN
-
der_joachim
- Contacteer:
-
frits-motaar
Re: R850R/2000 warmteprobleem
je zou de motor eens fantsoenlijk moeten (laten) afstellen,volgens mij heeft dit te maken met de Co-afstelling,bij koud weer is extra benzine verteerbaar door de motor,maar als het wat warmer is niet meer.
Je zal de koude motor wel perfekt kunnen starten zonder choke(lees toerental verhoger) zeker?
Dan weet je bijna zeker dan hij te veel drinken krijgt.
Je zal de koude motor wel perfekt kunnen starten zonder choke(lees toerental verhoger) zeker?
Dan weet je bijna zeker dan hij te veel drinken krijgt.
volgens mij ook de potmeter effe een draai geven, een CO meterke in zijn poep en draaien aan die schroef, als je er gene hebt dan is 't even naar de Herr BMW of een garage in de buurt...
verder deftig afstellen en 't zal wel gedaan zijn
verder deftig afstellen en 't zal wel gedaan zijn
-
der_joachim
- Contacteer:
Heren, bedankt voor het meedenken. Ik ga eens kijken of ik iets met deze info kan. En ja, in de kou loopt hij inderdaad als een zonnetje.
Even aan de diagnose, kan uiteen lopen van defecte hall sensoren tot de co afstelling en/of temperatuur sensor in het luchtfilter huis.
Maar ook een slecht contact kan de oorzaak zijn.
Hall sensoren zijn vaak temperatuur gevoelig als ze defect zijn of stuk aan het gaan zijn.
Een breukje in de hallplaat zelf, bij warm weer net geen contact meer. En als je afremt en het zit iets los kan het zo zijn dat door de massatraagheid en de oplopende temperatuur ( Ja je remt af dus minder wind koeling) net geen contact meer.
Maar eerste verdachte is de co afstelling.
Maar ook een slecht contact kan de oorzaak zijn.
Hall sensoren zijn vaak temperatuur gevoelig als ze defect zijn of stuk aan het gaan zijn.
Een breukje in de hallplaat zelf, bij warm weer net geen contact meer. En als je afremt en het zit iets los kan het zo zijn dat door de massatraagheid en de oplopende temperatuur ( Ja je remt af dus minder wind koeling) net geen contact meer.
Maar eerste verdachte is de co afstelling.