Schubert SRC en TT rider v2

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
mds

Schubert SRC en TT rider v2

Bericht door mds »

Ik heb een probleem met de gesproken instructies van mijn Tom Tom Rider II in combinatie met een Schubert SRC set.
Eerste woord van de instructies komt niet mee door.
BVB "links afslaan" wordt dan "nks afslaan" of soms gewoon "afslaan".
Probleem is iets met de schubert set, met mijn originele cardo set werkt alles perfect.
Helm eens gekoppeld met een Urban Rider, maar zelfde probleem.
Reset naar fabriek haalde ook niets uit.

Iemand enig idee?
:?:
wouterk

Re: Schubert SRC en TT rider v2

Bericht door wouterk »

Hoi mds,

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Scala headset en nu Interphone F4 headset met Urban Rider (en daarvoor Rider 2).
Ik heb het opgelost door de geluidsbestanden te bewerken en er overal 1/2 tot 1 seconde pauze voor te zetten. Nu komen ze allemaal in zijn geheel door en alleen bij heel veel afslagen net na elkaar net iets te laat.
Ik kan je (als ik ze kan vinden) wel naar je mailen. Het is nogal veel werk om het zelf allemaal te bewerken... ;)

Groeten,
wouter
mds

Bericht door mds »

Zou zeer interesant zijn om dat bestand te ontvangen.
Is dit het bestand dat in de map Voices staat ?

Gebruik als stem enkel Lucie Vlaams.
Hoe heb je dat bestand bewerkt ?
wouterk

Bericht door wouterk »

mds schreef:Zou zeer interesant zijn om dat bestand te ontvangen.
Is dit het bestand dat in de map Voices staat ?

Gebruik als stem enkel Lucie Vlaams.
Hoe heb je dat bestand bewerkt ?
Ik heb enkel Bram Versterkt. Dat is een versterkte versie van de Nederlandse stem Bram.
Daar heb ik stiltes voorgezet dmv het gratis Audio progje: Audacity. Daarna alles weer teruggezet naar .ogg en een data.chk bestand gemaakt met viftool.
Al met al veel werk. Zou het niet nog eens doen maar er zijn handleidingen hoe het te doen op internet.
Als je wilt mail ik je mijn bestand.
Ik hoor het wel.
Gr. Wouter
mds

Bericht door mds »

Mail mij dat bestand maar door
Kan het dan testen, indien alles vlot werkt, kan ik desnoods de stem van Lucie ook bewerken.

Gr marc
debeest

Bericht door debeest »

mij stoort dat eigenlijk niet, dat stukske minder.
ipv 'binnen 500 meter.....' zegt ze nu '500 meter.....' da's eigenlijk info genoeg( klinkt trouwens lekker dominant :wink: )
voor de flitserkes wel een alarmke gepakt dat wat langer duurt, dat ik 'm zeker niet mis.
ah ja, ik gebruik dat n-com spul in mijn nolan helmen. met de originele headset had ik dit 'probleem' niet
mds

Bericht door mds »

Idd flitsers worden niet meer aangegeven , als ook waarschuwing boven bepaalde snelheid.

Vindt het bedroevend voor toch geen goedkoop systeem, dat dan ook nog eens van Scala is , zelfde merk als origineel headsetje.
wouterk

Bericht door wouterk »

mds schreef:Idd flitsers worden niet meer aangegeven , als ook waarschuwing boven bepaalde snelheid.

Vindt het bedroevend voor toch geen goedkoop systeem, dat dan ook nog eens van Scala is , zelfde merk als origineel headsetje.
Waarschuwing boven bepaalde snelheid wordt zeker wel aangegeven op de Urban Rider (en ook op Rider 2).
De flitsers zeker op de Rider 2 maar op de Urban Rider moet je eerst de alarmen allemaal apart instellen (voor alle flitssnelheden). Een nogal tijdrovend karweitje...

Wouter
mds

Bericht door mds »

SRC systeem geupdate naar versie 3.0
probleem volledig opgelost :grin:
commando s komen nu goed door
Plaats reactie