Of iemand het volgende even kan bevestigen :
160 PK komt overeen met 118 KW.
Hiermee komt deze motor in de klasse van 111 tot en met 120 KW en
resulteert dit in een BIV van 1239 euro voor een nieuw voertuig of minder dan 1 jaar oud.
Als je deze motor met een verlaagd vermogen van 79 KW (= 108 PK) zou kopen, betaal je slechts 123 euro aan BIV!!!
Als je met die motor, om reden van de motor gewoon te worden, 5.000 of 10.000 km zou rijden in deze "verlaagd-vermogen modus", en je zou die dan nadien bij de dealer op full vermogen laten zetten, heb je 1) een mooie som bespaard en 2) een redelijke gewenningsperiode bovenop.
BIV K 1600 GT.
Moderator: GVN
BIV K 1600 GT.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
Re: BIV K 1600 GT.
Helemaal correctIndierock schreef:Of iemand het volgende even kan bevestigen
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Re: BIV K 1600 GT.
BMW zal de motor waarschijnlijk enkel met een verlaagd vermogen invoeren, zoals dit ook het geval is met de K1300-reeks.
Bij het eerste onderhoud kan deze dan op vraag van de eigenaar terug naar het vol vermogen gebracht worden.
En dan zou je als brave burger dit moeten melden bij de verzekeringen en de BIV, maar die brief wil in de post al eens verloren raken
Bij het eerste onderhoud kan deze dan op vraag van de eigenaar terug naar het vol vermogen gebracht worden.
En dan zou je als brave burger dit moeten melden bij de verzekeringen en de BIV, maar die brief wil in de post al eens verloren raken
Re: BIV K 1600 GT.
Wist ik niet!mjy009 schreef:BMW zal de motor waarschijnlijk enkel met een verlaagd vermogen invoeren, zoals dit ook het geval is met de K1300-reeks.
Dank al voor de nuttige reacties : het maakt de BIV - pil al 90 % lichter om te slikken.
Lid BMW MC Vl sinds 2008.
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
BMW K 1600 GT Sport 2014 6K
BMW F 800 GS Triple Black 2012 12K
BMW G 650 XChallenge for even more pleasure, Tripy Off-Road Packet, Pirelli MT 21. Zega Pro Cases.35K.
K1200GT '03 72K
Please Do Not Resuscitate, if no decent outcome.
ADVrider.com
Re: BIV K 1600 GT.
Toch niet.mjy009 schreef:BMW zal de motor waarschijnlijk enkel met een verlaagd vermogen invoeren
Je kan kiezen welk vermogen de motor dient te hebben.
BMW rekent geen kosten aan voor het afleveren voor beperkt vermogen (of vol vermogen).
Maar in de praktijk zal niemand "vol vermogen" inschrijven.